Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

21,500
  • Verschill

    -1,300 -5,70%
  • Volume

    462.986 Gem. (3M) 238K
  • Bied

    21,500  
  • Laat

    21,520  
+ Toevoegen aan watchlist

NOVEMBER 2020: strictly business

308 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 ... 16 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Huppeldepepup 19 november 2020 14:23
    quote:

    Alviax schreef op 19 november 2020 13:15:

    Hmm ok, kan de redenering volgen :)
    Ook al gaan shorters zonder de uitgeleende effecten ook wel aan aandelen geraken.
    Maar zo denken de meesten er natuurlijk over.
    Nee. Dat kunnen ze niet. Short gaan doe je door aandelen te lenen. Ze de markt op te gooien om de koers omlaag te zetten. Ze goedkoop terug te kopen. En vervolgens weer terug te leveren aan de uitlener. Eigenlijk verkopen ze dus aandelen die ze niet hebben voor een hogere koers en kopen ze later tegen een lage koers. Dat kunnen ze alleen als beleggers bereid zijn uit te lenen. Hoe meer dat er doen, hoe beter het werkt.
  2. aloha28 19 november 2020 15:53
    een parel onder de bio's is ook Quantum Genomics.
    Blijft maar stijgen.
    Is de muite waard om effe naar te kijken.

    succes
  3. Positivist 19 november 2020 16:43
    Ik wordt inderdaad pissig van dat Binck steeds met die sluikreclame komt.

    Heb er laatst weer over geklaagd. had me ervoor afgemeld en dat ik die reclame ook niet in mijn overzicht wilde zien.
    Kreeg ik hem laatst weer.

    geen behoefte aan. Die paar tientjes heb je er zelf zo uit als de koers ook maar even stijgt, of met geschreven put opties werkt.
  4. [verwijderd] 19 november 2020 20:17
    quote:

    Rider schreef op 19 november 2020 11:17:

    [...]

    Alles kan, ze staan nog steed goedkoop momenteel. Maar ik zie ze liever zelf uitgroeien, er zit nog veel waarde in AMG op de lange termijn. Gewoon kopen en vasthouden.
    Eens.
  5. toob 20 november 2020 11:46
    28 september flink ingestapt op precies 14 euro. Aandeel heeft nog veel potentie, Q2 was vooral heel slecht door instorten diverse sectoren zoals de vliegtuigbouw. Ik beleg veel in EV/Waterstof/tech en duurzame aandelen. Als de vaccins uitgerold worden en de economie weer aantrekt heeft AMG een hele mooie toekomst de komende jaren. Koersdoel 60 euro eind 2022 voor mij.
  6. Zembla 20 november 2020 12:04
    quote:

    drooglegging1920 schreef op 20 november 2020 10:45:

    Nou kenners van de RSI laat eens wat horen staat het metertje diep rood op overbought of niet.....
    Ik schat zo in dat ze hun verlies genomen hebben hahaha.

    Meestal zie je die prietpraat als men zelf verkocht heeft of wil gaan kopen. Ik heb mij laten vertellen dat deze figuren hier anderen mee proberen te beïnvloeden. Ze hopen dat daardoor hun voorspelling uitkomt en ze ervan kunnen profiteren. Ze schijnen daar zelfs regelmatig voor te liegen.

    Je zou dit maar weten van een familielid, vriend of kennis...
  7. drooglegging1920 20 november 2020 12:13
    Net als met TA is ook de grootste bullshit...omdat veel mensen erin geloven treedt het selffulfilling prophecy fenomeen op waardoor het eigenlijk dan toch werkt ...TA opzich slaat echt nergens op
  8. forum rang 4 lanciared 20 november 2020 12:43
    Een koers in de range van 40/45 - 65 euro tegen of in 2022 ?

    Heb me gisteren in de avond wat ingelezen ivm Droge stof Lithium Batterijen.
    (SSD)
    In de ganse wereld zijn er tal van onderzoekscentra mee bezig.
    Ze zijn mogelijk en gaan eraan komen.
    Toyota spreekt van 2025. Andere wetenschappers weten ook dat ze gaan komen tegen ... 2030.
    (Een autonomie van 2.000 km met een oplaadtijd van enkele minuten - ? - spreekt tot de verbeelding !)

    Nu het persbericht van gisteren , ... AMG gaat dus investeren (tesamen met " afnemers " ) in een pilot fabriek.
    Hoe ver staan ze ? Wanneer zien zij een goed werkende batterij ?
    Welke kennis hebben zij in handen ?
    Allemaal vraagtekens, waarop ook geen enkel forumlid het antwoord in handen heeft.

    In elk geval de aankondiging dat zij een doorbraak kunnen forceren geeft hun gewoonweg goud in handen.
    Met een aandelenkoers die de koers van Ayden achterna kan hollen (nu iets van een 1.600 euro voor Ayden, met een verwachte winst van iets van een 6,5 euro voor dit jaar. Maar ..... de toekomst ziet er zo goed uit) ( is wel zeker - ik spreek hier over Ayden)

    Het persbericht van gisteren geeft niet veel details, maar een doorbraak hierin kan een enorme impuls geven aan de koers, en perspectieven.
    Had gisteren een koers opstoot van +10% verwacht. Ik vermoed dat het bericht wereldwijd nog niet goed opgepikt is geworden.
    Kan nog komen. - wanneer iets meer nieuws vrijgegeven kan worden. Zelf weet ik ook niet hoever AMG met zijn kennis staat)

    In elk geval , ondernemingen werkzaam in dit domein, krijgen of hebben reeds torenhoge waarderingen (eignlijk voor een stuk te vergelijken met Bio Tech , nog geen medicijn, maar de mogelijke kans dat onderzoek leidt tot werkzaam medicijn geeft hun vleugels, geeft hun hoge waarderingen, gebaseerd op verwachtingswaarde.)
    LR
  9. forum rang 4 lanciared 20 november 2020 12:50
    En om het nu van de andere kant te bekijken : .... Zelf zou ik nu niet short willen zitten.
    Shortbelang, gelijk vele hedge fonds nog hebben, zou ik willen afbouwen.
    Geloof verder dat er niet veel winst meer te behalen is, met te blijven zitten.
    En zou eruit willen zijn, voordat anderen met afbouwen beginnen.
  10. forum rang 10 DeZwarteRidder 20 november 2020 12:51
    Ik vrees dat AMG niet het ei van Columbus gaat ontdekken inzake 'droge batterijen'.

    Ze kunnen beter gaan samenwerken met een bedrijf dat een stuk verder is.
  11. [verwijderd] 20 november 2020 13:29
    Volg amg al sinds 2008, en ik blijf mij verbazen met wat voor gemak amg zowel naar boven als beneden kan ex/imploderen, het blijft een mooi grillig aandeel met veel fantasie!
  12. gerrit 69 20 november 2020 13:30
    Herstel komt er aan, maar het blijft moeilijk om aan AMG een koersdoel aan te plakken.
    Zelf denk ik dat een voorlopig koersherstel richting € 34 binnen een jaar mogelijk blijft.
    Rond dat niveau heeft het aandeel weer een flinke weerstand.
    Nog een mogelijkheid zou wel eens kunnen zijn dat AMG toch een mooie overname kandidaat kan zijn.
    Ik weet niet hoe de overige forumleden hierover denken, maar deze fantasie blijft bij mij overeind.
    Dit is mijn neutrale kijk op dit aandeel, want ik heb al 5 jaar geen belang meer in AMG
    Groetjes allemaal, blijf gezond en een fijn weekend.
  13. Max Out 20 november 2020 14:58
    Als meelezer volg ik dit forum al jaren. Leuk om te zien dat een aantal oud gedienden zich weer meldt, waaronder Gerrit 69 die veel over AMG heeft gepost. Ik zit sinds 2009 in AMG en heb hierbij regelmatig het 'Feyenoord gevoel', met vele dalen en af en toe een piekmoment.
    Met een verleden in de metaalsector (en als EV rijder) voorzie ik voor AMG een koersherstel dat de komende jaren de piek van 2018 zal overtreffen. Ik blijf dus nog even in AMG en wens een ieder succes en een beetje geduld.
  14. Amateur 20 november 2020 16:41
    quote:

    Max Out schreef op 20 november 2020 14:58:

    Als meelezer volg ik dit forum al jaren. Leuk om te zien dat een aantal oud gedienden zich weer meldt, waaronder Gerrit 69 die veel over AMG heeft gepost. Ik zit sinds 2009 in AMG en heb hierbij regelmatig het 'Feyenoord gevoel', met vele dalen en af en toe een piekmoment.
    Met een verleden in de metaalsector (en als EV rijder) voorzie ik voor AMG een koersherstel dat de komende jaren de piek van 2018 zal overtreffen. Ik blijf dus nog even in AMG en wens een ieder succes en een beetje geduld.
    Heb gak van 28 en mad niet gedacht dat we op korte termijn boven de 21 zouden komen.

  15. forum rang 4 Rider 20 november 2020 16:46
    Er zou de komende jaren een tekort komen aan Lithium. Dit zou de prijs wel omhoog kunnen doen vliegen.
  16. Zembla 20 november 2020 17:29
    quote:

    lanciared schreef op 20 november 2020 12:43:

    Een koers in de range van 40/45 - 65 euro tegen of in 2022 ?

    Heb me gisteren in de avond wat ingelezen ivm Droge stof Lithium Batterijen.
    (SSD)
    In de ganse wereld zijn er tal van onderzoekscentra mee bezig.
    Ze zijn mogelijk en gaan eraan komen.
    Toyota spreekt van 2025. Andere wetenschappers weten ook dat ze gaan komen tegen ... 2030.
    (Een autonomie van 2.000 km met een oplaadtijd van enkele minuten - ? - spreekt tot de verbeelding !)

    Nu het persbericht van gisteren , ... AMG gaat dus investeren (tesamen met " afnemers " ) in een pilot fabriek.
    Hoe ver staan ze ? Wanneer zien zij een goed werkende batterij ?
    Welke kennis hebben zij in handen ?
    Allemaal vraagtekens, waarop ook geen enkel forumlid het antwoord in handen heeft.

    In elk geval de aankondiging dat zij een doorbraak kunnen forceren geeft hun gewoonweg goud in handen.
    Met een aandelenkoers die de koers van Ayden achterna kan hollen (nu iets van een 1.600 euro voor Ayden, met een verwachte winst van iets van een 6,5 euro voor dit jaar. Maar ..... de toekomst ziet er zo goed uit) ( is wel zeker - ik spreek hier over Ayden)

    Het persbericht van gisteren geeft niet veel details, maar een doorbraak hierin kan een enorme impuls geven aan de koers, en perspectieven.
    Had gisteren een koers opstoot van +10% verwacht. Ik vermoed dat het bericht wereldwijd nog niet goed opgepikt is geworden.
    Kan nog komen. - wanneer iets meer nieuws vrijgegeven kan worden. Zelf weet ik ook niet hoever AMG met zijn kennis staat)

    In elk geval , ondernemingen werkzaam in dit domein, krijgen of hebben reeds torenhoge waarderingen (eignlijk voor een stuk te vergelijken met Bio Tech , nog geen medicijn, maar de mogelijke kans dat onderzoek leidt tot werkzaam medicijn geeft hun vleugels, geeft hun hoge waarderingen, gebaseerd op verwachtingswaarde.)
    LR
    AB.

    "Een autonomie van 2.000 km met een oplaadtijd van enkele minuten - ? - spreekt tot de verbeelding !)"

    Kan je nagaan welke infrastructuur daarvoor nodig is. Dat worden geen dikke kabels, maar dikke VRFB's of Solid States ;). Dit betekent dat er aan alle kanten waarde aan de onderneming wordt toegevoegd.

    Er zijn zoals je zegt heel veel onderzoeken en sommige zijn al van echt 'lang' geleden. De wetenschap 'wat' werkrt is in ruim voldoende mate aanwezig. De uitdaging zit hem in het vinden van technieken die het mogelijk maken om op grote schaal te kunnen produceren. Ik denk dat een onderneming als AMG eerder gevraagd is om mee te doen, dan andersom. Ze hebben simpelweg die technische kennis nodig om echt de volgende stap te kunnen zetten.
308 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 ... 16 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 21 mei

    1. Envipco Q1-cijfers
    2. Fagron ex €0,30 dividend
    3. Euronext ex €2,48 dividend
    4. Shell jaarvergadering in Londen
    5. Handelsbalans maart (eurozone)
    6. Lowe's Q1-cijfers
    7. Macy's Q1-cijfers
    8. Pharming jaarvergadering
  2. 22 mei

    1. Aalberts Q1-cijfers
    2. Prijzen bestaande koopwoningen april (NL)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht