Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

JUST EAT TAKEAWAY NL0012015705

Laatste koers (eur)

14,505
  • Verschill

    +0,015 +0,10%
  • Volume

    1.245.717 Gem. (3M) 2,4M
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1210 1211 1212 1213 1214 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 wiegveld 7 mei 2023 21:08
    quote:

    Big dogs gotta eat - John schreef op 7 mei 2023 20:53:

    [...]
    Sterkte dan!
    Veel bedrijven maken recordwinsten, mooi voor de aandeelhouder!
    Graaiflatie wordt het ook wel genoemd.
    Echt een woord dat de lading niet dekt.
    Het RABO bank onderzoek is boterzacht.
    Als vakbonden 14% extra loon vragen, zou ik de prijzen ook verder omhoog gooien dan 9%. Onzekerheid prijs ik ook in.
    Zie ook tweede alinea uit NRc bericht hieronder.

    Heeft Rabobank veel misbruik ontdekt?
    De bankeconomen moesten diep in de cijfers duiken om de graaiflatie te ontdekken. Met resultaat. Zij concluderen dat de extra prijsstijging – die dus niet het gevolg is van duurder aardgas of personeel – een serieuze omvang kent. Vorig jaar bedroeg de inflatie 11,8 procent en maar liefst een vijfde daarvan – 2,2 procentpunt – betreft de extra winstmarge.

    Zeker niet verwaarloosbaar, concludeert de Rabobank. Maar denk niet dat de prijzen 2,2 procent lager zouden liggen als bedrijven niet wat extra slagroom op hun taart hadden gedaan. Bij lagere prijzen was de vraag nog hoger geweest en die hogere vraag zou vanzelf weer tot hogere prijzen hebben geleid. Vooral ook omdat de economie in 2022 toch al oververhit was.
  2. forum rang 8 GakGak 7 mei 2023 21:16
    quote:

    Jimnotaris schreef op 7 mei 2023 20:49:

    [...]

    www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/koop...,voor%20veel%20huishoudens%20de%20koopkracht.

    Dalende koopkracht: oorzaken, gevolgen en maatregelen
    Door de oorlog in Oekraïne stijgen de prijzen van dagelijkse behoeften, zoals energie, benzine en voedingsmiddelen. Hierdoor stijgt de inflatie en daalt voor veel huishoudens de koopkracht. Het kabinet neemt maatregelen om de gevolgen van de gestegen prijzen te verzachten.

    Stijgende prijzen door de oorlog in Oekraïne
    De oorlog in Oekraïne heeft veel gevolgen voor de prijzen in Nederland:

    De prijzen van producten die uit Rusland komen (bijvoorbeeld energie en grondstoffen) stijgen, omdat Rusland minder exporteert. Daardoor is er minder aanbod, terwijl de vraag gelijk blijft. Ook stijgen de prijzen van veel producten uit Oekraïne en Belarus. Bijvoorbeeld graan, hout, nikkel, palladium en aluminium.
    Ook prijzen van producten die niet uit Rusland, Oekraïne en Belarus komen stijgen, omdat bedrijven hogere prijzen aan elkaar en aan de consument doorberekenen.
    Onzekerheid over (het einde van) de oorlog en de gevolgen ervan dragen bij aan prijsstijgingen.
    Mede door de oorlog in Oekraïne willen Nederland en Europa minder afhankelijk worden van gas uit Rusland.
    Nederland en Europa hebben sancties opgelegd tegen Rusland en Belarus. Ook dat kan van invloed zijn op de prijzen.
    Maatregelen om de hoge prijzen te compenseren
    Compensatie voor de hoge energieprijzen;
    Compensatie voor de hoge brandstofprijzen;
    Energietoeslag van € 1.300 voor mensen met een laag inkomen;
    Extra hulp bij energie besparen voor inwoners in slecht geïsoleerde huizen.
    Heeft deze informatie u geholpen?
    .
    Als je niet de vinger aan de prijspols houdt kun je deze feiten niet zomaar blijven volhouden.
    Economie en de verwachtingen daarover zijn stevig gedaald, ook onder invloed van die oorlog.
    China en India o.a. importeren nu massaal olie tegen een vriendenprijs uit rusland en zijn verdwenen als
    kopers op de rest vd wereldmarkt.
    Die olieprijs is dalend en dat zal niet gemakkelijk te stoppen zijn zonder een veel steviger bloei vd economie.
    OPEC lukt het in elk geval niet om de daling te stoppen door minder productie.

    Rusland is kansloos want moet die inkomstenstroom uit olie hebben desnoods tegen chantageprijs.
    Xi is lachende derde en voor China mag deze situatie nog heel lang zo voortduren.

    En zo zijn er nog wel wat flexibele variabelen die bovenstaande lijst met feiten onder druk zetten.
  3. forum rang 7 wiegveld 7 mei 2023 21:24
    De dieselprijs daalt gestaag, net kon ik tanken voor €1,399 per liter. Vorige week nog €1,469.
    Inflatie daalt snel naar 0% komende periode
  4. forum rang 8 GakGak 7 mei 2023 21:37
    Jongeheer Knot werd stevig ondervraagd in het programma Buitenhof.
    Hij had veel antwoorden maar niet altijd even stevig.

    Zijn bekende stelling is dat forse loonstijgingen aan de basis zullen of kunnen liggen van
    een dreigende loon/prijsspiraal (wat kun je anders van hem verwachten?).

    Er wordt met geen woord gerept over de tegenstelling van al die bedrijven die de loonstijging best kunnen opbrengen en soms al
    hebben ingeprijsd of dat gemakkelijk kunnen doen (supermarkten bijvoorbeeld) en dat tegenover andere werkgevers
    die het beslist niet kunnen opbrengen (m.a.w. die zoeken het maar uit met die lonen).

    Verder vindt heer Knot dat bij deze inflatie een loonstijging van zo´n 7 procent wel voldoende zou moeten zijn en
    in elk geval verstandiger.
    Hij weet verdomde goed dat dat dan 7 procent bruto is en dat de belasting als eerste daar een gat inslaat.
    Hoor je hem echt niet over.

    Bruto/netto verhalen zijn niet erg populair bij politici of bankenbobo´s als ze hun renteverhalen maar kunnen verkopen.
    Terecht werd gesteld dat oplettende burgers beter kunnen gaan shoppen met hun spaarmiljarden gezien het feit
    dat onze grootbanken veel sneller de hyp. rente verhogen dan de spaarrente.

    Knot moest schoorvoetend erkennen dat die mogelijkheid er wel was maar dat daar maar mondjesmaat gebruik
    van wordt gemaakt en moest natuurlijk ook het oude voorbeeld a la Icesave banken aanhalen.
    Dat soort dreigende taal doet het altijd goed.

    Nederlandse banken zijn vnl. bezig met lange termijn hypotheken en moeten nog lang herstellen van de goedkope
    rente die ze jarenlang hebben toegezegd.
    Andersom hoor je dat argument nooit, dan gaan ze namelijk enorme boetes eisen als je goedkopere rente wil bij
    oversluiten m.a.w. dan profiteren ze ervan.
  5. forum rang 8 GakGak 7 mei 2023 21:52
    Op brandstof betaal je btw en accijns en dat is nog niet voldoende voor de staat.
    Per 1 juli gaat ook de energieheffing weer omhoog of komt terug (lekker weer in het buitenland tanken dus).

    In de supermarkt betaal je fors hogere prijzen en daarin zit ook een hoop extra BTW toeslag.
    Dat allemaal gaat naar de staat.
    Dan krijg je met wat mazzel een leuke salarisstijging en hoppa, daar pakt de staat onmiddellijk een stevige
    hap van zodat je alleen de rest in handen krijgt.

    Hoezo loon/prijs spiraal ?

    Het is het principe van een kannibaal.
  6. forum rang 4 Big dogs gotta eat - John 7 mei 2023 22:35
    quote:

    GakGak schreef op 7 mei 2023 21:52:

    Op brandstof betaal je btw en accijns en dat is nog niet voldoende voor de staat.
    Per 1 juli gaat ook de energieheffing weer omhoog of komt terug (lekker weer in het buitenland tanken dus).

    In de supermarkt betaal je fors hogere prijzen en daarin zit ook een hoop extra BTW toeslag.
    Dat allemaal gaat naar de staat.
    Dan krijg je met wat mazzel een leuke salarisstijging en hoppa, daar pakt de staat onmiddellijk een stevige
    hap van zodat je alleen de rest in handen krijgt.

    Hoezo loon/prijs spiraal ?

    Het is het principe van een kannibaal.
    Nee joh, gewoon overal de oorlog de schuld van geven. Veel makkelijker.
  7. forum rang 4 VforVermogen 7 mei 2023 22:56
    quote:

    VanDam75 schreef op 7 mei 2023 14:30:

    Blik, ik zou zeker geen advies van economen aannemen. Die schaar ik in hetzelfde bootje als astronomen. Konden financiële crisis ook niet zien aankomen. Ook hoe er uit inflatie gestuurd moet worden weten ze niet eenduidig uit te leggen.
    Ps. Heb zelf ook economie gestudeerd.
    Heb ook economie gestudeerd en na mijn studie kennis opgedaan via mijn werk en beleggen. Hoe meer ik weet, hoe minder ik er van snap. Economen die advies geven bluffen of beseffen niet dat ze het niet snappen. Macroeconomie is op veel vlakken nauwelijks te voorspellen.
  8. forum rang 6 RJ 80 8 mei 2023 00:55
    quote:

    wiegveld schreef op 7 mei 2023 21:24:

    De dieselprijs daalt gestaag, net kon ik tanken voor €1,399 per liter. Vorige week nog €1,469.
    Inflatie daalt snel naar 0% komende periode
    Dus jij eet niet?
  9. forum rang 7 DeWalt 8 mei 2023 07:50
    April was dus goede maand voor TKWY zoals we al dachten obv het weer. Ook in mei weer veel nattigheid, dus goed voor de business.
  10. Validus 8 mei 2023 08:21
    quote:

    Margin Call schreef op 8 mei 2023 08:07:

    De Hoge Raad bepaalt mogelijk al voor de zomer definitief of Uber chaffeurs als werknemer moeten worden gezien, aldus FD.
    Is er iets van het artikel te delen?
  11. forum rang 7 wiegveld 8 mei 2023 08:32
    quote:

    Validus schreef op 8 mei 2023 08:21:

    [...]

    Is er iets van het artikel te delen?
    Achmea wil onderzoek van Uber naar werkomstandigheden medewerkers

    Van onze redacteur
    De beleggingstak van Achmea dient maandag een resolutie in op de aandeelhoudersvergadering van taxiplatform Uber over de werkomstandigheden van chauffeurs. Dat stelt Achmea in een persverklaring. Achmea wil dat Uber een onafhankelijk onderzoek laat uitvoeren naar de gezondheid en veiligheid van chauffeurs.
    Achmea Investment Management probeert de misstanden al een aantal jaren te agenderen bij het bestuur van Uber. Volgens de belegger is dat op niets uitgelopen. Achmea vraagt het Amerikaanse bedrijf nu een onafhankelijk onderzoek uit te laten voeren en dat openbaar te maken.
    Uber roept aandeelhouders op tegen de motie van Achmea te stemmen. Het bedrijf vindt dat het voldoende rapporteert over de actie die het onderneemt om de werksfeer te verbeteren. Frank Wagemans, senior engagement specialist bij Achmea, ziet dat anders. 'Uber rapporteert wel, maar alleen over de Verenigde Staten, terwijl de misstanden op veel plekken spelen. Ook missen er veel gegevens in de rapportages. Zo worden alleen sterfgevallen genoemd en blijven ongelukken buiten beschouwing.'
    Vermoord onder werktijd
    Uit onderzoek van ngo's bleek eerder dat veel van de chauffeurs die voor Uber werken dat moeten doen onder slechte omstandigheden. Ze krijgen veel te maken met fysiek geweld van klanten — er worden zelfs geregeld chauffeurs vermoord onder werktijd.
    Ook ligt het bedrijf onder vuur vanwege de werkdruk. Sommige chauffeurs draaien weken van zestig tot tachtig uur om rond te komen. Rechters in onder meer het Verenigd Koninkrijk en Nederland oordeelden al dat de chauffeurs onterecht als zelfstandigen worden bestempeld.
    Een rechtszaak die vakbond FNV in Nederland aanspande tegen Uber en in 2021 won, ligt nu bij de Hoge Raad. Die bepaalt naar verwachting voor de zomer definitief of Uber-chauffeurs werknemer zijn of als zelfstandig ondernemer mogen worden behandeld.
  12. Validus 8 mei 2023 08:40
    quote:

    wiegveld schreef op 8 mei 2023 08:32:

    [...]

    Achmea wil onderzoek van Uber naar werkomstandigheden medewerkers

    Van onze redacteur
    De beleggingstak van Achmea dient maandag een resolutie in op de aandeelhoudersvergadering van taxiplatform Uber over de werkomstandigheden van chauffeurs. Dat stelt Achmea in een persverklaring. Achmea wil dat Uber een onafhankelijk onderzoek laat uitvoeren naar de gezondheid en veiligheid van chauffeurs.
    Achmea Investment Management probeert de misstanden al een aantal jaren te agenderen bij het bestuur van Uber. Volgens de belegger is dat op niets uitgelopen. Achmea vraagt het Amerikaanse bedrijf nu een onafhankelijk onderzoek uit te laten voeren en dat openbaar te maken.
    Uber roept aandeelhouders op tegen de motie van Achmea te stemmen. Het bedrijf vindt dat het voldoende rapporteert over de actie die het onderneemt om de werksfeer te verbeteren. Frank Wagemans, senior engagement specialist bij Achmea, ziet dat anders. 'Uber rapporteert wel, maar alleen over de Verenigde Staten, terwijl de misstanden op veel plekken spelen. Ook missen er veel gegevens in de rapportages. Zo worden alleen sterfgevallen genoemd en blijven ongelukken buiten beschouwing.'
    Vermoord onder werktijd
    Uit onderzoek van ngo's bleek eerder dat veel van de chauffeurs die voor Uber werken dat moeten doen onder slechte omstandigheden. Ze krijgen veel te maken met fysiek geweld van klanten — er worden zelfs geregeld chauffeurs vermoord onder werktijd.
    Ook ligt het bedrijf onder vuur vanwege de werkdruk. Sommige chauffeurs draaien weken van zestig tot tachtig uur om rond te komen. Rechters in onder meer het Verenigd Koninkrijk en Nederland oordeelden al dat de chauffeurs onterecht als zelfstandigen worden bestempeld.
    Een rechtszaak die vakbond FNV in Nederland aanspande tegen Uber en in 2021 won, ligt nu bij de Hoge Raad. Die bepaalt naar verwachting voor de zomer definitief of Uber-chauffeurs werknemer zijn of als zelfstandig ondernemer mogen worden behandeld.
    Nice! dankjewel

    Fijn te lezen dat er partij doorpakt! Zouden meer partijen moeten doen.
  13. forum rang 4 Leon57 8 mei 2023 08:53
    quote:

    etap2 schreef op 6 mei 2023 10:25:

    Koersdoelen van 38 euro - 40 euro .
    32 ben ik pleite.
    Als het zicht ontwikkelt zoals ik vermoed / denk / analyseer kan het zo maar zijn dat ik wacht tot euro 50. Kan 1,5 / 2 jaar duren maar is mooi doel
  14. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 8 mei 2023 08:54
    quote:

    Short_term_investor schreef op 8 mei 2023 08:24:

    Ben benieuwd waar ons top aandeel vandaag heen gaat!
    STI gelukkig ben ik hier om jou dat te vertellen! Op basis van alle indicatoren gaat de koers van JET vandaag stijgen!
  15. forum rang 6 Hendrik Roo 8 mei 2023 08:56
    quote:

    wiegveld schreef op 8 mei 2023 08:32:

    [...]

    Achmea wil onderzoek van Uber naar werkomstandigheden medewerkers

    Van onze redacteur
    De beleggingstak van Achmea dient maandag een resolutie in op de aandeelhoudersvergadering van taxiplatform Uber over de werkomstandigheden van chauffeurs. Dat stelt Achmea in een persverklaring. Achmea wil dat Uber een onafhankelijk onderzoek laat uitvoeren naar de gezondheid en veiligheid van chauffeurs.
    Achmea Investment Management probeert de misstanden al een aantal jaren te agenderen bij het bestuur van Uber. Volgens de belegger is dat op niets uitgelopen. Achmea vraagt het Amerikaanse bedrijf nu een onafhankelijk onderzoek uit te laten voeren en dat openbaar te maken.
    Uber roept aandeelhouders op tegen de motie van Achmea te stemmen. Het bedrijf vindt dat het voldoende rapporteert over de actie die het onderneemt om de werksfeer te verbeteren. Frank Wagemans, senior engagement specialist bij Achmea, ziet dat anders. 'Uber rapporteert wel, maar alleen over de Verenigde Staten, terwijl de misstanden op veel plekken spelen. Ook missen er veel gegevens in de rapportages. Zo worden alleen sterfgevallen genoemd en blijven ongelukken buiten beschouwing.'
    Vermoord onder werktijd
    Uit onderzoek van ngo's bleek eerder dat veel van de chauffeurs die voor Uber werken dat moeten doen onder slechte omstandigheden. Ze krijgen veel te maken met fysiek geweld van klanten — er worden zelfs geregeld chauffeurs vermoord onder werktijd.
    Ook ligt het bedrijf onder vuur vanwege de werkdruk. Sommige chauffeurs draaien weken van zestig tot tachtig uur om rond te komen. Rechters in onder meer het Verenigd Koninkrijk en Nederland oordeelden al dat de chauffeurs onterecht als zelfstandigen worden bestempeld.
    Een rechtszaak die vakbond FNV in Nederland aanspande tegen Uber en in 2021 won, ligt nu bij de Hoge Raad. Die bepaalt naar verwachting voor de zomer definitief of Uber-chauffeurs werknemer zijn of als zelfstandig ondernemer mogen worden behandeld.
    Als de Hoge Raad het vonnis overneemt, hoeft JET alleen nog maar een methode te vinden om haar eigen schade aan te tonen. Deze kan dan via een civiele zaak worden verhaald. Zal JET met deze gedachten spelen ?
    Omdat in andere Europese landen soortgelijke processen lopen, moet Über dan meer risico's nemen om haar strategie van eindeloos procederen door te zetten. Want de schade die Über in de tussentijd veroorzaakt, wordt verhaald.
  16. Validus 8 mei 2023 08:56
    quote:

    wins schreef op 8 mei 2023 08:48:

    Wie heeft dat zo mooi hap snap geregeld met Uber taxi in Nederland
    Neli Smit Kroes?
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1210 1211 1212 1213 1214 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 20 mei

    1. Dui, producentenprijzen april
    2. Ryanair jaarcijfers
    3. Brunel ex €0,55 dividend
    4. HAL ex €2,85 dividend
    5. UMG ex €0,27 dividend
    6. Alfen Q1-cijfers
    7. Zoom Video Communications Q1-cijfers
  2. 21 mei

    1. Envipco Q1-cijfers
    2. Fagron ex €0,30 dividend
    3. Euronext ex €2,48 dividend
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht