christo1 schreef op 27 september 2023 05:53:
De EU wordt eindelijk wakker en trouwens al die wagens die in China geproduceerd worden is dan nog telkens met vervuilend staal gebeurd, de EU kan dus een dubbele slag slaan, vermijden dat via chinees gemaakte auto's vervuilend staal de EU binnenkomt en proberen via het onderzoek dezelfde tactiek toe te passen dat Chinese EV producenten op Europese bodem fabrieken neerpoten als ze hier willen verkopen, dan worden hier de jobs veiliggesteld, batterijen, staal en dergelijke komen dan van Europese gevestigde bedrijven.
Waarom zouden EU landen subsidies geven voor de aankoop van een EV wagen die in China geproduceerd is en hier in Europa dan jobs verdwijnen, België gaat volgend jaar 5000 euro subsidie geven voor aanschaf EV wagen tot 40.000 euro, ik denk dat de Volkswagen en andere hun modellen waar het kan naar die 40.000 grens brengen om in aanmerking te komen in België voor die subsidies.
Peking blijft gekant tegen mogelijke Europese strafheffingen voor de te ruime subsidies van elektrische auto's in China. Maar het antisubsidieonderzoek treft ook Tesla en Europese e-autofabrikanten in China.