Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

20,500
  • Verschill

    -0,120 -0,58%
  • Volume

    163.140 Gem. (3M) 210,7K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG 2024

3.882 Posts
Pagina: «« 1 ... 175 176 177 178 179 ... 195 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Lepre Chaun 16 mei 2024 19:32
    midden van de toegenomen discussies rond fusies en overnames (M&A) in de mijnbouwsector heeft Jakob Stausholm , CEO van Rio Tinto , de bereidheid van het bedrijf bevestigd om dergelijke ondernemingen na te streven. Hij onderstreepte echter de noodzaak van een weloverwogen aanpak.

    Stausholm beantwoordde vragen over het standpunt van het bedrijf ten aanzien van fusies en overnames op de wereldwijde metaal-, mijnbouw- en staalconferentie van de Bank of America in Miami en beweerde:
    "We zijn niet bang voor fusies en overnames."

    Hoewel Rio Tinto openstond voor het verkennen van fusie- en overnamemogelijkheden,

    In antwoord op een vraag over Rio Tinto's standpunt op de lithiummarkt zei Stausholm dat het bedrijf er vertrouwen in had dat de vraag naar lithium zou blijven toenemen, vooral op het gebied van batterijtechnologie.

    Rio Tinto is bereid om kansen te evalueren op basis van marktdynamiek en strategische
    afstemming.
    www.miningweekly.com/article/rio-tint...

    Zouden Ze over AMG spreken in Miami?
  2. forum rang 6 am1993 16 mei 2024 21:38
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 16 mei 2024 18:58:

    Lithium met een prijs van meer dan $20.000 per ton duidt op marktoptimisme

    carboncredits.com/lithium-priced-at-o...
    Kijk even naar de échte prijzen. Sinds 1 maand met 5% gezakt. In 2 maanden met 10% en het afgelopen jaar al > 50%. En voorlopig is AMG hoofdzakelijk Lithium, ondanks alle mooie zaken in de pijplijn die zich echter pas over 1 jaar of meer kunnen bewijzen. En in een jaar kan er veel gebeuren, zeker m.b.t. de ontwikkelingen inzake energieopslag, batterijen, e.d.
    Eerijk gezegd zou ik heel graag in AMG zitten, maar dan zou het in een positieve trend moeten zitten. De trend is de laatste dagen echter gedraaid naar negatief. AMG is vandaag terug geketst op haar 200 dagen steun. Als die wordt doorbroken zijn de rapen gaar. Dan komen we in een zware negatieve trend vrees ik.
  3. axie 16 mei 2024 22:33
    quote:

    am1993 schreef op 16 mei 2024 21:38:

    [...]
    Kijk even naar de échte prijzen. Sinds 1 maand met 5% gezakt. In 2 maanden met 10% en het afgelopen jaar al > 50%. En voorlopig is AMG hoofdzakelijk Lithium, ondanks alle mooie zaken in de pijplijn die zich echter pas over 1 jaar of meer kunnen bewijzen. En in een jaar kan er veel gebeuren, zeker m.b.t. de ontwikkelingen inzake energieopslag, batterijen, e.d.
    Eerijk gezegd zou ik heel graag in AMG zitten, maar dan zou het in een positieve trend moeten zitten. De trend is de laatste dagen echter gedraaid naar negatief. AMG is vandaag terug geketst op haar 200 dagen steun. Als die wordt doorbroken zijn de rapen gaar. Dan komen we in een zware negatieve trend vrees ik.
    Jouw begin van de post is best goed. Totdat je over sprookjes begint: "... 200 dagen steun, als die wordt doorbroken zijn de rapen gaar..."
  4. Het mannetje van de radio 17 mei 2024 07:33
    Vandaag dus optie-expiratiedag. Ben weer benieuwd waar het heengaat.
    Maar ik blijf herhalen dat dit een aandeel voor de lange termijn is. Laat je niet afschrikken door dagelijks de koers te vorsen.

    En o ja: of je nou je geld wilt verdienen door long te zitten of short te gaan, of even niet in te stappen in AMG en je geld elders te beleggen: ik gun iedereen het beste.

    Maak er een mooie dag van vandaag!
  5. forum rang 7 Just lucky 17 mei 2024 08:15
    quote:

    Het mannetje van de radio schreef op 17 mei 2024 07:33:

    Vandaag dus optie-expiratiedag. Ben weer benieuwd waar het heengaat.
    Maar ik blijf herhalen dat dit een aandeel voor de lange termijn is. Laat je niet afschrikken door dagelijks de koers te vorsen.

    En o ja: of je nou je geld wilt verdienen door long te zitten of short te gaan, of even niet in te stappen in AMG en je geld elders te beleggen: ik gun iedereen het beste.

    Maak er een mooie dag van vandaag!
    Je weet het niet, kan in 2030 nog steeds dood geld zijn als het aanbod harder groeit dan de vraag. In 2018 werden er ook mooie projecties getoond over de vraag naar vanadium en de tekorten. Het resultaat is bekend, er is niets terecht van gekomen, nog steeds overschotten en lage prijzen.
  6. forum rang 6 pietje-2005 17 mei 2024 10:43
    quote:

    axie schreef op 16 mei 2024 22:33:

    [...]
    Jouw begin van de post is best goed. Totdat je over sprookjes begint: "... 200 dagen steun, als die wordt doorbroken zijn de rapen gaar..."
    Ben het wel met de gare rapen eens, eigenlijk ;-) (am1993)
    Sinds februari leek het alsof we bodem gevonden hadden en trippie-trappie omhoog sukkelden, maar nu lijkt daar inderdaad een einde aan te komen ?
    Was het dan toch te mooi om waar te zijn, samen met wat positieve geluiden van AMG ook, en minder dalende prijzen ?
    Trend lijkt iets te keren naar negatief, simpel.
    En de koers is al zo knudde, helaas ;-(
    Al een jaar, toch ?
    We gaan het zien, en maar weer veel hopen ;-)
    Hopelijk geen te grote hopen gare rapen, dan ;-)
    Succes
  7. forum rang 4 Mrs. Smith 17 mei 2024 12:00
    quote:

    Just lucky schreef op 17 mei 2024 10:07:

    [...]Dat roepen ze al tien jaar.
    Eens we gaan het ook wel weer zien "eens" moet de euro gaan vallen ik blijf zeker zitten totdat de 1e module in Bitterfeld naar behoren draait .....
  8. forum rang 6 T. Edison 17 mei 2024 12:16
    quote:

    pietje-2005 schreef op 17 mei 2024 10:43:

    [...]
    Ben het wel met de gare rapen eens, eigenlijk ;-) (am1993)
    Sinds februari leek het alsof we bodem gevonden hadden en trippie-trappie omhoog sukkelden, maar nu lijkt daar inderdaad een einde aan te komen ?
    Was het dan toch te mooi om waar te zijn, samen met wat positieve geluiden van AMG ook, en minder dalende prijzen ?
    Trend lijkt iets te keren naar negatief, simpel.
    En de koers is al zo knudde, helaas ;-(
    Al een jaar, toch ?
    We gaan het zien, en maar weer veel hopen ;-)
    Hopelijk geen te grote hopen gare rapen, dan ;-)
    Succes
    zolang de koers boven de €21,88 een nieuwe bodem vormt is mijn inziens de kabbelende uptrend nog steeds in tact.
    De MA 200 is voor velen misschien belangrijk, echter vind ik de koers-invloed van 200 dagen terug niet interessant, ik kijk meer naar de huidige beweging en die lijkt nog steeds langzaam stijgend.
  9. forum rang 6 pietje-2005 17 mei 2024 12:23
    quote:

    T. Edison schreef op 17 mei 2024 12:16:

    [...]zolang de koers boven de €21,88 een nieuwe bodem vormt is mijn inziens de kabbelende uptrend nog steeds in tact.
    De MA 200 is voor velen misschien belangrijk, echter vind ik de koers-invloed van 200 dagen terug niet interessant, ik kijk meer naar de huidige beweging en die lijkt nog steeds langzaam stijgend.
    Is ook zo, ja.
    Maar, om maar weer een gemiddelde van stal te halen: het 50-daags gewogen is opgehouden met stijgen, nu ;-(
    Als we door die 21,88 gaan , koekeloeren voor een plukkie ?
    Succes
  10. forum rang 5 christo1 17 mei 2024 15:03
    Leesvoer :

    Volkswagen raakt zijn EV’s aan de straatstenen niet kwijt en gooit strategie om
    Vr. 17 mei 2024

    Volkswagen was drie jaar geleden glashelder: op niet al te lange termijn rollen er alleen nog maar elektrische auto’s uit de Volkswagen-fabrieken. Maar daar komen ze nu op terug. De wereld ziet er volledig anders uit voor het merk.

    2021 lobbyde Volkswagen - dat na het dieselschandaal weer de beste leerling uit de klas wilde worden - nog stevig voor EV’s in de Europese Unie. Dat werd de Duitsers niet in dank afgenomen door onder meer de bazen van Fiat en Toyota. Maar de toenmalige CEO Herbert Diez was niet te vermurwen: hij beloofde 75 nieuwe elektrische modellen in de komende tien jaar.

    Alles of niets, was zijn motto. Diez was ervan overtuigd dat automerken die niet of te laat op EV's zouden overstappen, gedoemd waren te verdwijnen.

    Nu klinkt er een heel ander geluid uit Wolfsburg. Dat komt door de tegenvallende vraag naar elektrische auto’s, waardoor zelfs Tesla in de problemen is gekomen. De vraag valt zo erg tegen, dat Volkswagen nu de liefde verklaart aan plug-in hybrides. De nieuwe Volkswagen Tiguan, Volkswagen Passat en Volkswagen Golf kregen allemaal een vernieuwde plug-in hybride aandrijflijn met ruim 100 kilometer puur elektrische actieradius.

    2021 lobbyde Volkswagen - dat na het dieselschandaal weer de beste leerling uit de klas wilde worden - nog stevig voor EV’s in de Europese Unie. Dat werd de Duitsers niet in dank afgenomen door onder meer de bazen van Fiat en Toyota. Maar de toenmalige CEO Herbert Diez was niet te vermurwen: hij beloofde 75 nieuwe elektrische modellen in de komende tien jaar.

    Alles of niets, was zijn motto. Diez was ervan overtuigd dat automerken die niet of te laat op EV's zouden overstappen, gedoemd waren te verdwijnen.

    Nu klinkt er een heel ander geluid uit Wolfsburg. Dat komt door de tegenvallende vraag naar elektrische auto’s, waardoor zelfs Tesla in de problemen is gekomen. De vraag valt zo erg tegen, dat Volkswagen nu de liefde verklaart aan plug-in hybrides. De nieuwe Volkswagen Tiguan, Volkswagen Passat en Volkswagen Golf kregen allemaal een vernieuwde plug-in hybride aandrijflijn met ruim 100 kilometer puur elektrische actieradius.

    Ook voor VW een verrassing
    Ook bij Volkswagen zelf zagen ze deze ontwikkeling niet aankomen, zo geeft de huidige baas Thomas Schäfer aan in gesprek met Autocar: “Als je me vorig jaar had gevraagd of ik zou investeren in hybrides, had ik gezegd: 'Vergeet hybrides, het is dure technologie, het is het niet waard.' Maar de afgelopen zes maanden wil iedereen plotseling weer een hybride”, legt de topman uit. “Daarom ben ik erg blij dat we ze hebben, en waarschijnlijk zullen we ze moeten blijven aanbieden.”

    Het proces waar Volkswagen doorheen is gegaan lijkt op dat van Ford. CEO Martin Sander liet een soortgelijk geluid horen over Ford en plug-in hybrides. Eerder deze week gaf ook JLR (Jaguar Land Rover) aan dat het blijft inzetten op verbrandingsmotoren.

    EV’s nog steeds de toekomst
    De strategiewijziging wil echter niet zeggen dat Volkswagen zijn aandacht volledig verschuift van elektrische auto’s naar plug-in hybrides: “Het is een overbruggingstechnologie”, maakt Schäfer duidelijk. “Nu de vraag naar volledig elektrische auto’s even stagneert, hebben we die overgangstechnologie echter wel nodig.” De CEO voegde eraan toe dat hij er ‘absoluut zeker’ van is dat elektrische auto’s de toekomst zijn.

    EV-plannen in China
    Dat Volkswagen het niet bij woorden houdt, blijkt wel uit de plannen die het in China uitrolt. Zo heeft het merk een platform ontwikkeld op basis van een platform van Xpeng, waardoor het veel goedkoper EV’s kan produceren in het land. Ook heeft Volkswagen met ID.UX en ID.CODE twee elektrische submerken opgericht om jonge Chinese kopers aan te trekken.

    Heulen met de vijand
    Maar ook in Europa wil Volkswagen graag betaalbare elektrische auto’s aan de man brengen. Daarvoor heulde het merk zelfs met de Fransen: Volkswagen wil met Renault samenwerken om samen een betaalbare EV te ontwikkelen. Door dit op één platform te doen, kunnen ontwikkelingskosten worden gedeeld door de twee oude rivalen

    Gisteren was Umicore nog pessimistisch over de korte termijn qua hun batterij strategie, die ze waarschijnlijk gaan opschuiven in de tijd, Umicore zit wel ook met een ander probleem dat ze ingezet hebben op NMC technologie en de markt schuift naar LFP technologie omdat dit goedkoper is maar nadelig voor de actieradius van de wagen, Umicore heeft wel een concurrerende batterij technologie in de steigers staan dit de concurrentie moet aangaan met LFP(Uitgevonden door de chinezen) namelijk HLM technologie.

    Maar sowieso de vraag naar EV is momenteel niet zoals verwacht, misschien enkel in China mede door de moordende concurrentie slag onder de autobouwers.

    Mvg.
  11. forum rang 10 DeZwarteRidder 17 mei 2024 15:25
    Nederlands Giga Storage bouwt grootste batterij van Europa: ’Dit is nooit eerder gedaan’

    Theo Besteman
    Aangepast: 35 min geleden55 min geledenin Financieel

    Amsterdam - De Nederlandse batterijbouwer Giga Storage kan dankzij een investering van het Franse InfraVia zijn batterijproject in Delfzijl starten en in het Vlaamse Dilsen-Stokkem de grootste batterij van Europa plaatsen.
  12. forum rang 5 Fox WIld 17 mei 2024 16:46
    Na de optie expiratie mag de koers weer omhoog?
    Het is wel duidelijk waar deze week de belangen lagen (< 23).
  13. Douwes 17 mei 2024 17:47
    quote:

    Just lucky schreef op 17 mei 2024 17:44:

    Dat was een mooie doodschop in de eindveiling, in de eindveiling ging de dagomzet x 3.
    Ja, gewoon lekker weer 22 cent eraf. Maar zoals ik afgelopen week al eerder heb aangegeven. Niets verbaast mij bij dit aandeel. Als particuliere beleggers hebben wij totaal geen invloed. Alles wordt georkestreerd door de shorters.
3.882 Posts
Pagina: «« 1 ... 175 176 177 178 179 ... 195 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 02 juni

    1. Vergadering OPEC+
  2. 03 juni

    1. Inkoopmanagersindex industrie mei, def. (Jap)
    2. Inkoopmanagersindex industrie Caixin mei (Chi)
    3. Omzet detailhandel april (NL)
    4. DSM-Firmenich Beleggersdag
    5. Inkoopmanagersindex industrie mei, def. (Jap)
    6. Inkoopmanagersindex industrie mei def. (Dld)
    7. Inkoopmanagersindex industrie mei def. (VK)
    8. Inkoopmanagersindex industrie mei def. (eur)
    9. Inkoopmanagersindex industrie (S&P) mei def. (VS)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht