Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

AMT Holding Terug naar discussie overzicht

Verkoop AMT zorgt voor onzekerheid bij kleine beleggers

248 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 13 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. flosz 18 februari 2012 17:18
    Na krap vijf jaar gaat biotechbedrijf AMT weer van de beurs. Kleine en grote aandeelhouders worden verschillend behandeld bij de afwikkeling.
    AMT wordt overgenomen door durfinvesteerder en grootaandeelhouder Forbion. Die brengt het fonds onder in een speciaal daarvoor opgericht vehikel, uniQure.

    De potentiële overname van AMT door uniQure levert veel vragen op onder beleggers. Uit het persbericht van 17 februari 2012 valt het volgende op te maken:

    "Iedere AMT-aandeelhouder die op de Distribution Record Date ten minste 1.555.054 aandelen in AMT houdt en die derhalve ten minste 1.555.054 DR's zal ontvangen, heeft het recht om diens DR's in te wisselen voor een gelijk aantal gewone aandelen in uniQure.

    Elke AMT aandeelhouder met minder AMT-aandelen zal een gelijk aantal DR's ontvangen maar zal niet het recht hebben deze in te wisselen voor een gelijk aantal gewone aandelen in uniQure."
    Hieruit volgt dat alleen grootaandeelhouders hun aandelen kunnen omwisselen voor aandelen uniQure.

    Kleine beleggers ruilen hun aandeel in voor een DR in uniQure. Vanuit uniQure zal dus geen bod in contanten volgen op aandelen AMT.

    Het voorstel tot goedkeuring van de transactie wordt op 30 maart besproken tijdens een buitengewone aandeelhoudersvergadering.

    Tot die tijd is het aandeel verhandelbaar op Euronext.

    De vraag die bij veel kleine beleggers leeft is of de DR's verhandelbaar zijn. In de circulaire die AMT heeft verstuurd op 17 februari staat (vertaald):

    "Als gevolg van het feit dat noch uniQure DRs noch de (klasse A of B) aandelen in uniQure zullen worden toegelaten voor handel op een gereguleerde markt of via een multilaterale handelsmogelijkheid, zal er effectief geen markt zijn voor uniQure DR houders, waarop zij hun DR's kunnen verkopen.

    Mogelijk kunt u DR's in uniQure niet (i) verkopen voor een prijs waarvoor u bereid bent de DR's te verkopen of (ii) in zijn geheel niet verkopen en bent u gedwongen de DR's voor onbepaalde tijd te houden."

    Wie dus na 30 maart van zijn stukken AMT af wil moet zelf op zoek gaan naar een koper.

    Mogelijkheden
    De kleine aandeelhouder heeft dus 2 opties, of AMT nog verkopen voordat AMT van de beurs verdwijnt of houder zijn in een DR waarvan het in het ongewis is of deze verhandelbaar is en in welke mate dit economisch recht nog in de toekomst zal verwateren.

    AMT zal twee informatieve bijeenkomsten houden op haar kantoor op 23 februari en op 20 maart 2012.
    www.veb.net/content/HoofdMenu/Beurs/K...
  2. [verwijderd] 18 februari 2012 17:23
    Voor elk uitstaand aandeel in AMT zal AMT zal één nieuw uniQure DR ontvangen. AMT zal vervolgens worden ontbonden en de uniQure DR's zullen aan de aandeelhouders van AMT worden uitgekeerd als voorschot op de liquidatie-uitkering. De DR's van uniQure zullen niet aan een beurs worden genoteerd.
  3. [verwijderd] 18 februari 2012 19:52
    Mijn voorlopige conclusie op basis van pb's; NIET verkopen! De dr's zullen een hogere ''fictieve'' waarde krijgen bij goedkeuring Glybera. Dit geeft de kleine aandeelhouder een onderhandelingspositie ten opzichte van de grote aandeelhouder. Stel het certificaat is op termijn 2 euro waard, zal het interessant zijn voor groot aandeelhouder om ze bv tegen 1,25euro over te nemen. P.s hopelijk worden de aandelen niet door paniekverkopen voor een habbekrats verkocht! Dit zou de onderhandelingspositie van een kleine belegger in de toekomst verslechteren.. Kortom ze krijgen dan tegen een steeds lagere prijs alle aandelen in handen..
  4. [verwijderd] 18 februari 2012 20:47
    Prima topic;

    Vraag: Waar kun je dr's volgen op waarde <=> is er een toekomstige site/link.
    En, waar/hoe kun je ze inleveren als je ze wilt verzilveren.

    Vind het trouwens vreemd dat je niet de stukken tegen het bod kunt inleveren((voor diegene die dat willen) en verplicht ben om dr's te nemen. Is dit wel de gang van zaken?
  5. [verwijderd] 18 februari 2012 22:58
    Ik ben lichtelijk positief over de kant die dit opgaat.

    Als de deal doorgaat lijkt het erop dat de huidige particuliere AMT aandeelhouders, aandeelhouders zonder stemrecht in Uniqure worden. Dit betekent m.i. dat de certificaathouders volledig meeprofiteren van de rendementen die Forbion zal proberen te behalen op hun investering (dit kan bijvoorbeeld dividend zijn, of geld dat wordt binnengehaald bij een toekomstige nieuwe beursgang). Het enige nadeel is dat je alleen kunt toekijken en afwachten.

    Tevens geeft deze deal particuliere beleggers de mogelijkheid deel te nemen in een reguliere B.V. Iets wat normaliter vrij lastig is, door het ontbreken van een liquide markt waarop de aandelen worden verhandeld.

    Korte termijn winsten zijn wellicht lastig te realiseren, maar wellicht dat er iets moois wacht op degenen die het geduld kunnen opbrengen. Facebook is op vergelijkbare wijze begonnen ;)
  6. [verwijderd] 19 februari 2012 10:26
    aandeelhouders met 1000.000 aandelen willen de rest er ook nog wel bij om groot aandeelhouder te worden dus wordt er ook nog veel gekocht denk ik zo.
    aan ons om de prijs zo hoog mogelijk te houden.
    er kan paniek uitbreken en dan is het feestje over en uit maar kan ook uitgebuit worden zal mij morgen benieuwen welke kant het op gaat.
  7. [verwijderd] 19 februari 2012 13:27
    Hard op denken; Alle kleine beleggers hun aandelen in beheer geven van 1 persoon/ verhikel ofzoiets dergelijks om zo boven die 1.500.054 aandelen te komen en wij dus gewoon aandelen hebben ipv dr certificaten...
  8. [verwijderd] 19 februari 2012 15:35
    mijn idee doe ze niet te goedkoop weg want ze willen ze er toch bij hebben en proberen zo gebruik te maken van de mogelijke paniek en daar moeten de kleinere beleggers niet intrappen want dat zo verschrikkelijk dom zijn naar mijn mening.
    kan nog een hoop winst opleveren dit als iedereen de zijn geduld kan bewaren. de aandelen zullen opgekocht worden door de grootte jongens dat is een ding wat zeker is en nu nog even uitzoeken wat dan een redelijke prijs is. en dat is veel hoger dan 50ct naar mijn mening.

    succes alle kleinere belggers maandag en vooral geen paniek stichten dat is hetgene wat ik jullie mee wil geven.
  9. [verwijderd] 19 februari 2012 16:21
    In dit draadje staan (naast zinvolle discussie)tenminste 2 hele goede opmerkingen:

    1) Van Govindarajan:
    Als de deal doorgaat lijkt het erop dat de huidige particuliere AMT aandeelhouders, aandeelhouders zonder stemrecht in Uniqure worden. Dit betekent m.i. dat de certificaathouders volledig meeprofiteren van de rendementen die Forbion zal proberen te behalen op hun investering (dit kan bijvoorbeeld dividend zijn, of geld dat wordt binnengehaald bij een toekomstige nieuwe beursgang). Het enige nadeel is dat je alleen kunt toekijken en afwachten.

    Tevens geeft deze deal particuliere beleggers de mogelijkheid deel te nemen in een reguliere B.V. Iets wat normaliter vrij lastig is, door het ontbreken van een liquide markt waarop de aandelen worden verhandeld.

    Korte termijn winsten zijn wellicht lastig te realiseren, maar wellicht dat er iets moois wacht op degenen die het geduld kunnen opbrengen. Facebook is op vergelijkbare wijze begonnen ;)

    Dit is denk ik een mooi zienswijze, die veel geduld behoeft, maar ook rust geeft, want een keer per jaar zal er een vergadering zijn om iedereen in te lichten en inderdaad, je hebt evenveel rechten als de grote jongens (behalve dan dat je geen inspraak hebt, maar dat heb je nu ook niet ;) ) en die weten wel waar Abraham de mosterd haalt en dat zal je dus waarschijnlijk geen windeieren gaan leggen. bedenk dat Forbion een hele hoop geld gaat steken in AMT/uniQure. Dat geeft wel aan dat ze brood zien in het geheel. Ook willen ze meer te zeggen hebben en dat komt overeen met mijn idee dat het bestuur er een beetje naast heeft gezeten dit jaar. Het is kennelijk tijd om in te grijpen op een wat ongebruikelijke manier. Het feit dat ze het doen geeft aan dat er volgens Forbion, en die weten veel meer dan wij, mogelijkheden zitten in AMT.

    2) Pele:
    aandeelhouders met 1000.000 aandelen willen de rest er ook nog wel bij om groot aandeelhouder te worden dus wordt er ook nog veel gekocht denk ik zo.

    Ik had daar nog niet aan gedacht, maar het is natuurlijk wel een optie. En indien waar, zal de koers omhoog gaan.
    Zijn/haar idee om onze belangen te bundelen is natuurlijk een mooi initiatief, maar zal in de praktijk lastig uitvoerbaar blijken, omdat er heel wat haken en ogen aanzitten, helaas.

  10. winst is winst 19 februari 2012 16:27
    heb maar een klein plukje en verkoop ze voorlopig niet,kijk het wel ff aan tot eind maart.
    mocht er tussentijds een mooie koers staan,in ieder geval boven de 0,60,dan gaan ze wel weg.
  11. Prof. Dollar 19 februari 2012 16:46
    Ik zie wel toekomst in een kleine beleggers collectief. En eigenlijk zou de koper dit moeten organiseren want ze bieden een lange termijn oplossing voor AMT en de grote beleggers maar niet voor de kleine beleggers.

    Laten ze een stichting in het leven roepen en daar alle de aandelen van kleine beleggers in stoppen met de optie tot koop voor 3 euro per aandeel binnen vijf jaar. Of laat de stichting ze zelf aanbieden na een interne stemming... de koper krijgt dan wel een groot aandeel erbij. Of laat de grote jongens een aankoopintentie tekenen want zonder koper kan de kleine belegger niks. Hier moet verder over nagedacht worden en verdere handen en voeten krijgen.

    Staan hier kleine beleggers voor open?
  12. [verwijderd] 19 februari 2012 17:33
    het feit blijft dat het heel moeilijk wordt om alle kleine beleggers er van te overtuigen dat er een heleboel beleggers tegen de grens aan zitten en om er bij te horen best wel veel er voor over hebben om er wel bij te komen.
    als de kleine beleggers hun geduld kunnen bewaren zullen ze toch met een goed voorstel moeten komen en zullen ze wel moeten bijkopen voor de datum versteken is.
    HOUDT ZE VAST TOT EEN REDELIJKE BIED OF VOORSTEL.
    VERKOPEN KAN ALTIJD NOG MAAR ZIJ WILLEN VAN DE KLEINE BELEGGERS AF DUS LAAT ZE MAAR OVER DE BRUG KOMEN.
    VASTHOUDEN EN NOG EENS VASTHOUDEN ZEG IK.
    IEDEREEN MOET MEEDOEN NU IS HET DE KANS.
  13. [verwijderd] 19 februari 2012 17:38
    Er was mij te veel onduidelijk na het gesprek met AMT.
    Heb daarom alles er vrijdag uitgegooid.
    Een aandeel hebben in een bedrijf waar straks niet meer in gehandeld kan worden is niet mijn ding.
    Eën van de redenen waarom ik denk dat het aandeel daalde vrijdag is,
    dat die computerhandelaar er uit is gestapt nadat ik mijn aandelen had verkocht.
  14. [verwijderd] 19 februari 2012 17:56
    ze spelen hele vieze spelletjes en wij kunnen er wat aan doen als iedereen mee werkt.
    al heb ik er eerlijk gezegt weer een hard hoofd in omdat er waarschijnlijk weer te veel van die angsthazen inzitten die niks aandurven en hun voor de zoveelste keer weer een oor laten aannaaien door de grootten.
    het zou vreselijk jammer zijn als dit gaat gebeuren want dat tekent dan weer de zoveelste zwakte van de kleine belegger.
    maar hoop dat de knokkers blijven zitten tot het bittere eind.
    je aandelen raak je zeker weten op den duur toch wel kwijt want de grote beleggers willen ze er heel en heel graag bij hebben want als ik zoveel had had ik alles leeggekocht naar dit nieuws en ik denk velen met mij.
    DUS WAT KAN ER NOU GEBEUREN.
    die groten hopen zo maandag dat er paniek komt zodat ze de aandeeltjes voor weinig kunnen kopen en dat laten wij toch niet gebeuren we zouden wel gek zijn om ze gratis aandelen te geven toch?
    ik ben het niet van plan in ieder geval en ik hoop jullie ook niet.
  15. [verwijderd] 19 februari 2012 19:20
    weet iemand hoeveel aandelen er in vaste handen zijn.
    en wat zou dat met de koers doen maximaal dalen tot 0.36?
    ik hou ze toch vast maar wil het wel graag weten.
    het bedrijf wordt natuurlijk niet voor niets overgenomen dus het zou me niks verbazen als er in april goed keuring komt.
    het personeel heeft namelijk jongs lede ook nog aandelen gekocht.
  16. [verwijderd] 19 februari 2012 19:46
    Wat ik mij nog wel afvraag, weet iemand wat nu het verschil is tussen de A en B aandelen? De kleine belegger krijgt als gevolg van de deal certificaten aandelen B, terwijl de grote belegger mogelijk echte aandelen A in handen krijgt. Ik dacht dat het verschil tussen het certificaat en het gewone aandeel het ontbreken van stemrecht voor de certificaathouder was. Als het er alleen om gaat om de kleine belegger geen stemrecht te geven, waarom krijgt de kleine belegger dan geen certificaat van aandeel A? Wat is de reden dat er 2 typen aandelen worden uitgegeven?
248 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 13 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 465 6.854
AB InBev 2 5.311
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.580 47.402
ABO-Group 1 19
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.129
Accentis 2 253
Accsys Technologies 22 9.057
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 167
ADMA Biologics 1 32
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 13 16.790
Aedifica 2 847
Aegon 3.257 320.450
AFC Ajax 537 7.029
Affimed NV 2 5.823
ageas 5.843 109.790
Agfa-Gevaert 13 1.904
Ahold 3.536 74.037
Air France - KLM 1.024 34.407
AIRBUS 1 2
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 466 12.779
Alfen 13 17.554
Allfunds Group 3 1.241
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.248
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 343
Altice 106 51.196
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.485 114.779
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.822 240.597
AMG 965 126.811
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 303 6.527
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 384
Antonov 22.632 153.605
Aperam 91 14.220
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 322
Arcadis 251 8.630
Arcelor Mittal 2.024 318.815
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 272
arGEN-X 15 9.208
Aroundtown SA 1 190
Arrowhead Research 5 9.329
Ascencio 1 21
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.107 37.795
ASML 1.762 77.992
ASR Nederland 18 4.181
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 347
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 29 10.826
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 49
Azerion 7 2.701

Beleggingsideeën van onze partners

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 02 juni

    1. Vergadering OPEC+
  2. 03 juni

    1. Inkoopmanagersindex industrie mei, def. (Jap)
    2. Inkoopmanagersindex industrie Caixin mei (Chi)
    3. Omzet detailhandel april (NL)
    4. DSM-Firmenich Beleggersdag
    5. Inkoopmanagersindex industrie mei, def. (Jap)
    6. Inkoopmanagersindex industrie mei def. (Dld)
    7. Inkoopmanagersindex industrie mei def. (VK)
    8. Inkoopmanagersindex industrie mei def. (eur)
    9. Inkoopmanagersindex industrie (S&P) mei def. (VS)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht