Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

KPN 2018

7.383 Posts
Pagina: «« 1 ... 314 315 316 317 318 ... 370 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Pet 26 september 2018 10:07
    Zal John de Mol nu ook een belang gaan nemen in KPN nu er een samenwerking is tussen KPN en Talpa?
  2. [verwijderd] 26 september 2018 13:41
    (ABM FN-Dow Jones) Credit Suisse heeft woensdag het koersdoel voor KPN verlaagd van 2,85 naar 2,65 euro met een ongewijzigd Neutraal advies.

    De analisten van Credit Suisse voorzien voor de periode 2018 tot en met 2020 een grofweg vlakke EBITDA van 2,3 miljard euro met groei van de vrije kasstroom van 7 procent. Voor 2019 en 2020 verlaagden de analisten hun ramingen voor de vrije kasstroom met 6 tot 7 procent vanwege hogere investeringen.

    Om daadwerkelijk een stabiele EBITDA te realiseren, zal KPN volgens de analisten onder meer de marktpositie in mobiele telefonie voor consumenten met succes moeten verdedigen, de kosten blijven verlagen, maar toch vooral een 'turn around' in het zakelijke segment bewerkstelligen.

    De beleggersdag van KPN eind november kan mogelijk het aandeel in beweging zetten, zei Credit Suisse, dat verwacht dat het telecombedrijf de outlook voor de middellange termijn zal updaten.

    Het aandeel KPN daalde woensdag 0,2 procent naar 2,30 euro.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.
  3. forum rang 4 torro 26 september 2018 14:00
    He he eindelijk een koersdoelverlaging dus kunnen we omhoog, de beurs reageert toch altijd contrair
    Alle koersdoelverhogingen en goed nieuws kelderen de aandelen dus dan maar bij minder goed nieuws omhoog
  4. [verwijderd] 26 september 2018 17:40
    Wat een klote dag, zelfs KPN heeft geen vuist kunnen maken; in plaats van door te stoten naar de 2.34, weer stil blijven staan. Kost wel geduld de huidige beurs. Inmiddels van PostNL alle korte termijn calls flink doorgerold; ik begin daar morgen maar ook mee met de KPN calls. Wat klote beurs de afgelopen maanden. En Amerika moet nog crashen. Ik ga maar ook wat december puts op de AEX kopen de komende weken. Komt een hoop onrust aan.
  5. appiehappie 27 september 2018 08:25
    FD vandaag. Mooi stuk over een geheel nieuw verdienmodel voor Kpn... opvallend is de sneer van Kpn naar Ziggo....
    ”Het wordt een open platform(ziggo) waar iedereen bij kan aansluiten” Dus ook KPN... dat zegt volgens mij dat Kpn het netwerk van ziggo wil gaan gebruiken voor haar eigen diensten.. dat wordt leuk!

    De tijd dat televisiekijkers reclameblokken vol irrelevante boodschappen te zien krijgen, nadert zijn einde. Telecombedrijf KPN begint dit najaar met mediabedrijf Talpa een proef met 'reclame op maat'. Kijkers krijgen reclames te zien die zijn afgestemd op hun kijkgedrag en op gegevens als leeftijd en geslacht, zo bracht KPN woensdag naar buiten.
    Adverteerders betalen meer voor gepersonaliseerde advertenties. De zenders en de telecombedrijven moeten samenwerken om het mogelijk te maken.
    Adverteerders betalen meer voor gepersonaliseerde advertenties. De zenders en de telecombedrijven moeten samenwerken om het mogelijk te maken.Getty Images/iStockphoto
    Gepersonaliseerde advertenties zijn op internet heel gewoon, maar op de televisiemarkt staat gerichte reclame nog in de kinderschoenen. Reclames op televisie zijn nog altijd bestemd voor de gemiddelde kijker, waardoor de impact moeilijk is te meten. Mede als gevolg daarvan staan de opbrengsten uit advertenties bij televisiezenders sterk onder druk.
    Substantieel hogere prijs
    Met reclame op maat kunnen de televisiezenders hogere prijzen bij adverteerders in rekening brengen. Het gaat om substantiële bedragen: de kosten per reclame gaan met 30% tot 70% omhoog, zegt Steven Pattheeuws, media- en telecomspecialist bij PwC. ‘Je kunt op deze manier bijvoorbeeld meer verdienen aan reclameblokken die anders moeilijk verkoopbaar zijn. Neem blokken rond programma’s laat op de avond, waar net een doelgroep kan zitten die interessant is voor de adverteerder.’
    De vraag is wel hoeveel de zenders aan die extra opbrengsten zullen overhouden, want ze hebben het telecombedrijf nodig om de dienst aan te kunnen bieden. Zelf weten de zenders niet precies wie wanneer naar welk programma kijkt. Dat is informatie die telecombedrijven hebben.
    Zenders en telco's hebben elkaar nodig
    De gesprekken over de verdeling van de inkomsten zijn lastig, vertelt Pattheeuws, en zetten internationaal een rem op de ontwikkeling van televisiereclame op maat. ‘De zenders hebben de contacten met de adverteerders en de programma’s, maar de telecombedrijven kunnen zeggen dat zonder hen die reclames helemaal niet mogelijk zijn. Ze moeten samenwerken, maar dat vormt nog vaak het pijnpunt.’ In landen waar het wel lukt, zoals in België en Engeland, zijn kabelmaatschappijen vaak ook eigenaar van televisiezenders.
    Ook Talpa en KPN zijn nog in gesprek over de verdeling van de inkomsten, zegt een woordvoerder van KPN. De proef begint met KPN-medewerkers die ook klant zijn bij het telecombedrijf, en de gepersonaliseerde reclames zijn in eerste instantie alleen te zien bij de terugkijkdienst van SBS6. Later worden ook de andere Talpa-zenders Veronica, Net5 en SBS9 toegevoegd.
    Kijkers die aangeven reclame op maat te willen zien, geven KPN toestemming om een zogeheten kijkersprofiel op te stellen, op basis van hun kijkgedrag en persoonlijke gegevens. Zo kunnen bijvoorbeeld 'gezinnen met interesse in sport' reclames krijgen die bij dat profiel passen. Het telecombedrijf wil met de profielen ook kijksuggesties gaan doen. De data zijn alleen bekend bij het telecombedrijf en niet bij adverteerders en de televisiezenders.
    Reclame op maat aanbieden klinkt eenvoudiger dan het is. Naast de technische uitdagingen van het overschrijven van het gewone televisiesignaal en het naadloos inpassen van de gerichte reclame in de reguliere programmering, is het nog niet zo eenvoudig om goede profielen van televisiekijkers op te stellen. Op internet kan iemands surfgedrag middels cookies precies worden gevolgd. Dat levert gedetailleerdere informatie op dan iemands kijkgedrag.
    Snel meer zenders
    Als de test slaagt, wil KPN de dienst in de loop van volgend jaar op grotere schaal gaan aanbieden. Er lopen al gesprekken met andere zenders, vertelt de KPN-woordvoerder. 'Het is ons doel om dit voor zoveel mogelijk kijkers en adverteerders beschikbaar te stellen'. ‘Het telecombedrijf sluit niet uit dat het de dienst ook via concurrent VodafoneZiggo gaat aanbieden. 'Het wordt een open platform waarop iedereen kan aansluiten.’
    Volgens Pattheeuws is het logisch als de telecombedrijven gaan samenwerken rond reclame op maat. ‘Adverteerders zitten niet te wachten op een verder gefragmenteerde markt, waarin zij bijvoorbeeld rekening moeten houden met de vraag bij welk telecombedrijf hun doelgroepen een abonnement hebben.’ In het buitenland zijn er al voorbeelden van telecombedrijven die samenwerken in het aanbieden van reclame op maat. In Engeland verdelen bijvoorbeeld Sky en Liberty Global de opbrengst.
  6. [verwijderd] 27 september 2018 15:03
    quote:

    appiehappie schreef op 27 september 2018 08:25:

    FD vandaag. Mooi stuk over een geheel nieuw verdienmodel voor Kpn... opvallend is de sneer van Kpn naar Ziggo....
    ”Het wordt een open platform(ziggo) waar iedereen bij kan aansluiten” Dus ook KPN... dat zegt volgens mij dat Kpn het netwerk van ziggo wil gaan gebruiken voor haar eigen diensten.. dat wordt leuk!

    De tijd dat televisiekijkers reclameblokken vol irrelevante boodschappen te zien krijgen, nadert zijn einde. Telecombedrijf KPN begint dit najaar met mediabedrijf Talpa een proef met 'reclame op maat'. Kijkers krijgen reclames te zien die zijn afgestemd op hun kijkgedrag en op gegevens als leeftijd en geslacht, zo bracht KPN woensdag naar buiten.
    Adverteerders betalen meer voor gepersonaliseerde advertenties. De zenders en de telecombedrijven moeten samenwerken om het mogelijk te maken.
    Adverteerders betalen meer voor gepersonaliseerde advertenties. De zenders en de telecombedrijven moeten samenwerken om het mogelijk te maken.Getty Images/iStockphoto
    Gepersonaliseerde advertenties zijn op internet heel gewoon, maar op de televisiemarkt staat gerichte reclame nog in de kinderschoenen. Reclames op televisie zijn nog altijd bestemd voor de gemiddelde kijker, waardoor de impact moeilijk is te meten. Mede als gevolg daarvan staan de opbrengsten uit advertenties bij televisiezenders sterk onder druk.
    Substantieel hogere prijs
    Met reclame op maat kunnen de televisiezenders hogere prijzen bij adverteerders in rekening brengen. Het gaat om substantiële bedragen: de kosten per reclame gaan met 30% tot 70% omhoog, zegt Steven Pattheeuws, media- en telecomspecialist bij PwC. ‘Je kunt op deze manier bijvoorbeeld meer verdienen aan reclameblokken die anders moeilijk verkoopbaar zijn. Neem blokken rond programma’s laat op de avond, waar net een doelgroep kan zitten die interessant is voor de adverteerder.’
    De vraag is wel hoeveel de zenders aan die extra opbrengsten zullen overhouden, want ze hebben het telecombedrijf nodig om de dienst aan te kunnen bieden. Zelf weten de zenders niet precies wie wanneer naar welk programma kijkt. Dat is informatie die telecombedrijven hebben.
    Zenders en telco's hebben elkaar nodig
    De gesprekken over de verdeling van de inkomsten zijn lastig, vertelt Pattheeuws, en zetten internationaal een rem op de ontwikkeling van televisiereclame op maat. ‘De zenders hebben de contacten met de adverteerders en de programma’s, maar de telecombedrijven kunnen zeggen dat zonder hen die reclames helemaal niet mogelijk zijn. Ze moeten samenwerken, maar dat vormt nog vaak het pijnpunt.’ In landen waar het wel lukt, zoals in België en Engeland, zijn kabelmaatschappijen vaak ook eigenaar van televisiezenders.
    Ook Talpa en KPN zijn nog in gesprek over de verdeling van de inkomsten, zegt een woordvoerder van KPN. De proef begint met KPN-medewerkers die ook klant zijn bij het telecombedrijf, en de gepersonaliseerde reclames zijn in eerste instantie alleen te zien bij de terugkijkdienst van SBS6. Later worden ook de andere Talpa-zenders Veronica, Net5 en SBS9 toegevoegd.
    Kijkers die aangeven reclame op maat te willen zien, geven KPN toestemming om een zogeheten kijkersprofiel op te stellen, op basis van hun kijkgedrag en persoonlijke gegevens. Zo kunnen bijvoorbeeld 'gezinnen met interesse in sport' reclames krijgen die bij dat profiel passen. Het telecombedrijf wil met de profielen ook kijksuggesties gaan doen. De data zijn alleen bekend bij het telecombedrijf en niet bij adverteerders en de televisiezenders.
    Reclame op maat aanbieden klinkt eenvoudiger dan het is. Naast de technische uitdagingen van het overschrijven van het gewone televisiesignaal en het naadloos inpassen van de gerichte reclame in de reguliere programmering, is het nog niet zo eenvoudig om goede profielen van televisiekijkers op te stellen. Op internet kan iemands surfgedrag middels cookies precies worden gevolgd. Dat levert gedetailleerdere informatie op dan iemands kijkgedrag.
    Snel meer zenders
    Als de test slaagt, wil KPN de dienst in de loop van volgend jaar op grotere schaal gaan aanbieden. Er lopen al gesprekken met andere zenders, vertelt de KPN-woordvoerder. 'Het is ons doel om dit voor zoveel mogelijk kijkers en adverteerders beschikbaar te stellen'. ‘Het telecombedrijf sluit niet uit dat het de dienst ook via concurrent VodafoneZiggo gaat aanbieden. 'Het wordt een open platform waarop iedereen kan aansluiten.’
    Volgens Pattheeuws is het logisch als de telecombedrijven gaan samenwerken rond reclame op maat. ‘Adverteerders zitten niet te wachten op een verder gefragmenteerde markt, waarin zij bijvoorbeeld rekening moeten houden met de vraag bij welk telecombedrijf hun doelgroepen een abonnement hebben.’ In het buitenland zijn er al voorbeelden van telecombedrijven die samenwerken in het aanbieden van reclame op maat. In Engeland verdelen bijvoorbeeld Sky en Liberty Global de opbrengst.
    Bedankt voor het plaatsen. Koers gaat vertrekken naar het noorden. JdM zal naar mijn verwachting aandelen gaan inkopen? Succes.
  7. [verwijderd] 27 september 2018 16:30
    Ik heb een beetje winst genomen op wat Turbo's, voor de rest blijf ik gewoon lekker zitten in KPN.
    Niemand weet hoe de toekomst er daadwerkelijk uit ziet maar KPN lijkt mij wel een veilige haven, er kan niet heel veel mis gaan maar er valt ook niet veel te verdienen.
  8. Machiavelli 28 september 2018 10:00


    ACM: openstellen netwerk KPN en VodafoneZiggo
    Gepubliceerd op 28 sep 2018 om 09:24 | Views: 572
    Artikel
    Reacties
    Gerelateerde instrumenten

    KPN 09:39
    2,31 -0,03 (-1,28%)


    AMSTERDAM (AFN) - KPN en VodafoneZiggo moeten allebei hun vaste netwerk openstellen voor andere telecomaanbieders. Dat heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) bepaald. De regulering gaat in per 1 oktober.
    ,,We zien dat deze twee partijen gezamenlijk dominant zijn op de markt. Daarmee zouden ze die positie kunnen gebruiken om in stilzwijgende afstemming bijvoorbeeld prijzen voor consumenten te verhogen of voorwaarden in hun voordeel aan te passen. Omdat zowel KPN als VodafoneZiggo die mogelijkheden heeft, vindt de ACM het eerlijk om het netwerk van beide partijen open te stellen voor concurrentie. Zo blijft er voldoende concurrentie op de retailmarkten met meer keuze en goede tarieven'', aldus bestuurslid Henk Don van de ACM.
    Voorheen hadden alternatieve aanbieders zonder eigen vast netwerk alleen toegang tot het netwerk van KPN. Zij kunnen nu ook via het netwerk van VodafoneZiggo internet-, televisie- en vaste telefoondiensten aanbieden. Voor KPN zijn de nieuwe regels lichter dan voorheen. Zo mag KPN in gebieden met glasvezel, toegang tot koper uitfaseren. De ACM stelt hieraan wel voorwaarden, om ervoor te zorgen dat andere aanbieders die gebruikmaken van het netwerk van KPN effectief kunnen blijven concurreren.
  9. PentaGoNix 28 september 2018 13:08
    quote:

    alrob schreef op 28 september 2018 09:41:

    Het is duidelijk; Slim blijft maar verkopen. Het is wachten op de volgende melding van afbouw belang, dan toch beneden de 15%?
    Idd want vandaag is goed nieuws voor KPN (zie artikel hierboven dat Aphrodite heeft gegeven), Ziggo/Vodafone moet netwerk ook open stellen (voorheen moest alleen KPN dit) maar koers vliegt maar liefst 2% in de min...
  10. PentaGoNix 28 september 2018 13:17
    Heeft KPN een verborgen bank onderdeel? Want alle bankaandelen (ING, ABN, NN etc.) gaan vandaag flink naar beneden door de onrust in Italië en KPN is het enige andere AEX aandeel dat hier tussen staat met een koers van -2,35%. En dat zelfs ook nog met goed nieuws vandaag :-(
7.383 Posts
Pagina: «« 1 ... 314 315 316 317 318 ... 370 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.101
AB InBev 2 5.529
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.890
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.795
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.772
Aedifica 3 925
Aegon 3.258 322.987
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.300
ageas 5.844 109.897
Agfa-Gevaert 14 2.060
Ahold 3.538 74.343
Air France - KLM 1.025 35.239
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.046
Alfen 16 25.070
Allfunds Group 4 1.511
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 408
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.579
AMG 971 134.069
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.740
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.029
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.789
Arcelor Mittal 2.034 320.876
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.341
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.749
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.559
ASML 1.766 109.393
ASR Nederland 21 4.505
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.728
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.412

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 13 maart

    1. Pharming Q4-cijfers
    2. HelloFresh Q4-cijfers
    3. Deliveroo Q4-cijfers
    4. Maandrapport IEA
    5. Steunaanvragen - wekelijks (VS)
    6. Producentenprijzen februari (VS) volitaliteit verwacht
  2. 14 maart

    1. BMW Q4-cijfers
    2. OCI Q4-cijfers
    3. Inflatie februari def. (Dld)
    4. Industriële productie januari (VK)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht