harrysnel schreef op 5 oktober 2018 14:13:
[...]
Justin, dit noem jij dus “enorme mazzel”....
Dan was het ook “enorme mazzel” voor de shorters dat de eerste reactie vanuit TomTom op Google-Renault nieuws luidde: “geen commentaar” en men in de pers kon lezen dat “TomTom weigerde om commentaar te leveren op deze ontwikkeling”. “Enorme mazzel” dat er al miljoenen aandelen waren verhandeld voordat de CFO alsnog en veel te laat met zijn commentaar kwam. “Enorme mazzel” dat de CFO in zijn reactie verwees naar het Google drama 2008/2009. “Enorme mazzel” dat een headline van het interview met CFO iets in de trend was van “heeft impact op toekomstige orders”....
Dat is net als eerder toen de shorters “enorme mazzel” hadden dat het Reuters bericht over “(deels) te koop staan van TomTom” wel onmiddellijk ontkracht werd. “Enorme mazzel” dat een opmerking van Apple over het maken van Maps in eigen beheer de koers significant lager kon zetten en een persbericht van TomTom uitbleef. “Enorme mazzel” dat de inspanningen van Uber om Maps te maken uitgelegd konden worden door analist van ING als bedreigend voor TomTom. “Enorme mazzel” dat het mooie orderboek van E400mln over 2017 wegviel door een laffe outlook 2018. “Enorme mazzel” dat het orderboek 2016 in oktober 2016 gebracht werd als E200mln wat uiteindelijk over heel 2016 toch E300mln bleek te zijn. “Enorme mazzel” dat TomTom geen nieuws uitbracht over toegevoegd zijn aan Harman platform begin 2016. “Enorme mazzel” dat de grootspraak van MobilEye dat “Mapping niet zo moeilijk is en dat ze dat er wel even bij zouden doen” niet weerlegd werd door Goddijn...
Ik zou dit geen “enorme mazzel” willen noemen. De shorters profiteren van het jarenlange “enorme falen” van TomTom om duidelijk te maken waarom je in TomTom zou moeten beleggen. Daarbij is m.i. gebleken dat het bedrijf zo lek is als een mandje vwb belangrijke informatie. TomTom is aantrekkelijk om te shorten vanwege onkunde/onwil om de koers van het aandeel te ondersteunen vanuit TomTom zelf.
Jmho