Koos99 schreef op 11 december 2018 16:10:
Ik blijf uitgaan van een delisting na de verkoop van TTT door HG en FFF.
TomTom draagt op geen enkele manier uit dat Maps Plus een daverend succes gaat worden, alle kaarten hierover worden op de borst gehouden.
Maps Plus zal het van de HD kaarten moeten hebben, gezien de intrede van Google in de standaard info kaarten.
Wat TomTom tot nu toe communiceert is:
- Vanaf 2019 gaat een vrachtwagen producent met de HD kaarten aan de slag
- Vanaf 2021 is er een verhoogde interesse van afnemers in HD kaarten.
- De te verwachte binnen te slepen contracten in 2018 is vergelijkbaar met 2016. In een booming markt zijn er dus minder orders binnen te halen dan in 2017.
- Omzet Automotive groeit nog 3 jaar, echter zonder enige onderbouwing zegt me dit zo goed als niets. Wanneer Automotive omzet 3 jaar op rij met 5% groeit, dan is dat slecht.
HG komt nergens met een toekomst visie op het post TTT tijdperk. Op geen enkele manier wordt duidelijk gemaakt waarom die HD kaarten nu echt bloody hot zouden zijn.
Op deze manier zal op elk zuchtje tegenwind TomTom snoeihard onderuit knallen. Zo'n patent van Tesla zorgt al voor een behoorlijke daling, en dat is ook logisch want niemand weet hoe TomTom er verder instaat.
Daarom verwacht ik ook dat HG iedereen die interesse heeft om mee te doen met HD Plus aangeeft rustig af te wachten. HG zorgt dat de free float wordt uitgekocht voor een prikkie, en dan kunnen de andere partijen gaan participeren op hogere multiples. Die partijen moeten vooral niet nu al gaan kopen, want dat wordt ze niet in dank af genomen door HG.
@Wies, je hint de laatste tijd vaak op onenigheid binnen de FFF. Los van het feit dat ik dit niet onlogisch vind klinken, ben ik benieuwd of je hierover signalen hebt opgevangen?