xof schreef op 4 februari 2020 10:56:
Tja morgen wordt een verlies gepresenteerd over 2019.... terwijl
Cash groeit naar 400mln
290mln afschrijving non cash tlv intangable assets.... alsof kaarten database geen waarde meer heeft na SAAS transitieEr nog eens 350mln cash naar R&D gaat en waarvan slechts 7% CAPEX geboekt wordt
De Deferred revenues blijven stijgen en er een backlog is van geschat 1,6mrd toekomstige automotive omzet.
Ja zo kan ik ook verlies maken, ik zie de koppen morgen al.
Versneld afschrijven + Giga R&D kosten direct tlv P&L + Vooruitschuiven van omzet
Het is in zn totaliteit zo ongelooflijk defensief, zodat je twijfelt of dit nog wel een tech bedrijf is.
Als ze ook nog op de cash blijven zitten, dan is dat voor mij een teken van geplande verkoop. Lekker oppoetsen, cash op de balans en een voorspelbare FCF is koren op de molen van Private Equity.
Ik hoop dat de markt deze "boekhoudkunst" herkent, morgen mogen we omhoog.
Ik verwacht trouwens versnelling van Enterprise, Google API's zijn duurder geworden en de TT API's beter nav de Microsoft samenwerking. License fees via MSFT of direct met andere klanten. Dit gaat snel