Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 €URO-Trader 10 maart 2020 21:00
    Minder vliegbewegingen zijn ook minder kosten, en minder winst uiteraard. Alleen, het gaat niet zozeer wat er binnenkomt, maar ook wat er uitgaat. Wellicht valt het enigszins mee.
  2. Rewinter 11 maart 2020 09:06
    Toch juist gezien. KLM binnenkort weer op eigen benen...

    quote:

    Daexter schreef op 7 maart 2020 19:29:

    [...]

    Grappenmaker, dat geloof je toch zeker zelf niet.

    Dae staat koopt helemaal niets. De staat is geen belegger! Ze hebben alleen een positie genomen om aan de Fransen te laten zien dat met KLM niet gefukt mag worden. Maar of die kapitaalinvestering winstgevend of verlieslatend is, is volstrekt irrelevant
  3. Rewinter 11 maart 2020 09:45
    Snap dat de fransen teleurgesteld zijn. De staat 'verkoopt' dus haar belang en de prijs is een zelfstandig KLM.
  4. inbetween 11 maart 2020 11:45
    quote:

    DeBrakkeGrond schreef op 11 maart 2020 11:39:

    Wat waarschijnlijk bijna niemand (meer) weet is dat de aandeeltjes KLM 0,935 EUR noteren.
    Fondscode: NL0000009645 - Stock KLM
    Voor mijn begrip, wat wil dat zeggen? Positief of negatief voor de koers op termijn?
  5. inbetween 11 maart 2020 11:49
    quote:

    sandman70 schreef op 11 maart 2020 11:37:

    Zo weer wat binnen geharkt.
    Tja, dat dacht ik ook op 5,40. Impact gaat groter zijn dan verwacht. In eerste instantie was rekening gehouden met omzet derving van 200 miljoen, dat wordt meer. Enige kostenbesparing is brandstof, maar er blijft van het operationeel resultaat niet veel meer over. Gaan ze dit overleven? Passende koers 3 euro? Ik overweeg om ze te verkopen.
  6. sandman70 11 maart 2020 12:16
    quote:

    inbetween schreef op 11 maart 2020 11:49:

    [...]Tja, dat dacht ik ook op 5,40. Impact gaat groter zijn dan verwacht. In eerste instantie was rekening gehouden met omzet derving van 200 miljoen, dat wordt meer. Enige kostenbesparing is brandstof, maar er blijft van het operationeel resultaat niet veel meer over. Gaan ze dit overleven? Passende koers 3 euro? Ik overweeg om ze te verkopen.
    Ik verkoop niks houd ze gewoon aan.
    Ik koop elke keer gestaffeld bij. Gemiddeld nu 5,95.
    Als ze dit overleven gaan ze weer richting 10 euro.
  7. inbetween 11 maart 2020 12:24
    quote:

    sandman70 schreef op 11 maart 2020 12:16:

    [...]

    Ik verkoop niks houd ze gewoon aan.
    Ik koop elke keer gestaffeld bij. Gemiddeld nu 5,95.
    Als ze dit overleven gaan ze weer richting 10 euro.
    Ja, maar dan haal ik die 8% wel weer in als al dat nieuws bekend en achter de rug is. Ik vrees voor dramatisch slechte cijfers 1ekwt met een koers naar 3,50. Ze gaan er uit.
  8. sandman70 11 maart 2020 12:33
    quote:

    inbetween schreef op 11 maart 2020 12:24:

    [...]Ja, maar dan haal ik die 8% wel weer in als al dat nieuws bekend en achter de rug is. Ik vrees voor dramatisch slechte cijfers 1ekwt met een koers naar 3,50. Ze gaan er uit.
    Maar dit is al ingeprijsd in het aandeel.
  9. Stockheaven 11 maart 2020 12:50
    In de komende maanden wordt de situatie nog wat erger, gegeven de verspreiding van het coronavirus naar andere delen van de wereld en het schrappen van vluchten. In de komende maanden zal het effect van het coronavirus nog groter zijn.

    Olieprijs daalt scherp, Air France-KLM profiteert niet
    Mede als gevolg van de corona-crisis is de prijs van ruwe olie de afgelopen tijd gekelderd. Sommige airlines profiteren daarvan, andere niet, zoals Air France-KLM, dat vastzit aan hedgecontracten.
  10. Stockheaven 11 maart 2020 13:01
    [quote alias=inbetween id=12200614 date=202003111149]
    [...]Tja, dat dacht ik ook op 5,40. Impact gaat groter zijn dan verwacht. In eerste instantie was rekening gehouden met omzet derving van 200 miljoen, dat wordt meer. Enige kostenbesparing is brandstof, maar er blijft van het operationeel resultaat niet veel meer over. Gaan ze dit overleven? Passende koers 3 euro? Ik overweeg om ze te verkopen.
    quote]

    Olieprijs daalt scherp, Air France-KLM profiteert niet
    Mede als gevolg van de corona-crisis is de prijs van ruwe olie de afgelopen tijd gekelderd. Sommige airlines profiteren daarvan, andere niet, zoals Air France-KLM, dat vastzit aan hedgecontracten.
  11. Rewinter 11 maart 2020 13:17
    Op de Nasdaq staan ze voor 9 dollar te koop. Zal wel iets met nominale waarde te maken hebben. Voorbeeld : voor 10 aandelen AFKLM krijg je een aandeel KLM. Een soort super dividend. Vandaar dus dat grote partijen de koers in elkaar beuken om zo een groter belang te verkrijgen.

    quote:

    DeBrakkeGrond schreef op 11 maart 2020 11:39:

    Wat waarschijnlijk bijna niemand (meer) weet is dat de aandeeltjes KLM 0,935 EUR noteren.
    Fondscode: NL0000009645 - Stock KLM
  12. Erwin L 11 maart 2020 16:16
    quote:

    Stockheaven schreef op 11 maart 2020 12:50:

    In de komende maanden wordt de situatie nog wat erger, gegeven de verspreiding van het coronavirus naar andere delen van de wereld en het schrappen van vluchten. In de komende maanden zal het effect van het coronavirus nog groter zijn.

    Olieprijs daalt scherp, Air France-KLM profiteert niet
    Mede als gevolg van de corona-crisis is de prijs van ruwe olie de afgelopen tijd gekelderd. Sommige airlines profiteren daarvan, andere niet, zoals Air France-KLM, dat vastzit aan hedgecontracten.
    Probleem is dat de airlines veel minder inkomsten genereren. Stel dat de kosten normaal 100 bedragen en de inkomsten 110, dan heb je een winstmarge van 10% (dat is in de luchtvaart zeer hoog).

    Ruwweg kun je de kostenpost van airlines in drie groepen verdelen: Branstof, vloot en personeel. Gemakshalve allemaal ca. 1/3, dwz 33,3%. Stel dat de brandstofkosten, door daling olieprijs en annulering vluchten, met 40 daalt dan ziet het nieuwe kostenplaatje er als volgt uit: 20 (brandstof) + 33,3 (vloot) + 33,3 (personeel) = 86,6.

    Maar....de inkomsten dalen met pakweg 50%, die worden dan 52,5.

    In de nieuwe situatie heb je dan aan inkomsten (52,5) - uitgaven (86,6) wat een winstmarge van - 39% oplevert. Dat verlies moet weer gecompenseerd worden uit cashreserves, bezuinigingen (personleel ontslaan, vliegtuigen parkeren) etc etc.

    Het gevolg is dat bedrijven als AF/KLM, LH,IAG etc etc vele miljoenen € per dag zien verdampen.

    De dalende olieprijs is maar een speld in een hooiberg als het om het "hele plaatje" gaat.

    Al met al een situatie die voor een aanzienlijke consolidatie in de branche zal zorgen. Ik verwacht dat Norwegian één van de volgende bedrijven is die om gaat vallen.
  13. [verwijderd] 11 maart 2020 18:18
    quote:

    Engineer Dries schreef op 11 maart 2020 18:11:

    Wie wil met mij een gokje wagen: Ik denk dat norwegian air shuttle nog voor 21 juni failliet is. Die toko is nog maar 3% waard van wat het was in 2015.
    meer dan 3000% upside potentie ;)
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.076
AB InBev 2 5.521
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.752
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.755
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 919
Aegon 3.258 322.892
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.342
Air France - KLM 1.025 35.087
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.935
Allfunds Group 4 1.502
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.823
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.403
AMG 971 133.731
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.786
Arcelor Mittal 2.034 320.776
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.311
ASML 1.766 108.226
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 515
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.688
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 04 maart

    1. Nedap Q4-cijfers
    2. TKH Q4-cijfers
    3. Recticel Q4-cijfers
    4. Allfunds Q4-cijfers
    5. Werkloosheid januari (eur)
    6. Best Buy Q4-cijfers
    7. Pharming - Bava
    8. Atenor Q4-cijfers
  2. 05 maart

    1. Inkoopmanagersindex diensten februari def. (Jap)
    2. Inkoopmanagersindex diensten Caixin februari (Chi)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht