Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 31 32 33 34 35 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 4finance 7 april 2020 13:24
    Air-France - KLM, mensen, prachtig al dat doem denken. Na de Corona wordt er weer volop gevlogen en zullen ook de koersen van deze toko's fors aantrekken. Misschien deze dagen niet leuk als u short op de luchtvaart zit. Er komen beslist nog wel wat daaldagen. De trend zal echter UP zijn. De koers gaat dan snel terug richting de €8,00

  2. [verwijderd] 7 april 2020 14:05
    Bij Lufthansa gebeurt hetzelfde; de koersen bewegen niet vloeiend, maar blijven gekunsteld rond afgeronde getallen staan. Er zal geen investeerder, die zich richt op het maken van winst, zijn die op enige manier een long positie in AFKLM zal nemen.

    Dus nogmaals, het is een strategische positie. Maar dat moet toch gemeld worden?

    Denken jullie dat het volgende idee kan kloppen:
    1. De koers wordt kunstmatig hoog gehouden (door het opkopen van aandelen rond 5euro, door een samenwerking tussen AFKLM en Franse overheid).

    Dan zijn er twee opties:

    1. AFKLM krijgt een enorme lening, >6B (en gaat veel snijden); FR/NL staan garant. Aandeelkoers wordt op 5 gehouden door aandelen op te kopen. Andere aandeelhouders blijven er ook in (DA, CEA, en de werknemers). Er verandert verder niets.

    2. Er wordt een emissie gedaan (twv 1B EUR); alleen NL/FR kopen zich daarin.
    Nieuw percentage wordt dan voor bijv. FR: 14 % --> 7 % ; van de nieuwe aandelen: (50% / 2 (FR en NL beide de helft)) 25%. Dus totaal 32% voor NL en voor FR ook 32%.

    Zijn er volgens jullie nog meer opties?
  3. [verwijderd] 7 april 2020 15:08
    quote:

    JanBergerac schreef op 7 april 2020 14:05:

    Bij Lufthansa gebeurt hetzelfde; de koersen bewegen niet vloeiend, maar blijven gekunsteld rond afgeronde getallen staan. Er zal geen investeerder, die zich richt op het maken van winst, zijn die op enige manier een long positie in AFKLM zal nemen.

    Dus nogmaals, het is een strategische positie. Maar dat moet toch gemeld worden?

    Denken jullie dat het volgende idee kan kloppen:
    1. De koers wordt kunstmatig hoog gehouden (door het opkopen van aandelen rond 5euro, door een samenwerking tussen AFKLM en Franse overheid).

    Dan zijn er twee opties:

    1. AFKLM krijgt een enorme lening, >6B (en gaat veel snijden); FR/NL staan garant. Aandeelkoers wordt op 5 gehouden door aandelen op te kopen. Andere aandeelhouders blijven er ook in (DA, CEA, en de werknemers). Er verandert verder niets.

    2. Er wordt een emissie gedaan (twv 1B EUR); alleen NL/FR kopen zich daarin.
    Nieuw percentage wordt dan voor bijv. FR: 14 % --> 7 % ; van de nieuwe aandelen: (50% / 2 (FR en NL beide de helft)) 25%. Dus totaal 32% voor NL en voor FR ook 32%.

    Zijn er volgens jullie nog meer opties?
    Opsplitsing
  4. forum rang 5 gbakl 7 april 2020 16:53
    hoezo is deze koers van 5,30 realistisch ?

    historische lage koersen 2012 rond de 3,70 en in 2016 4,90.
    en dat in tijden dat de luchtvaart er veel minder dramatisch voorstond
    dan NU.

    hoezo snel herstel mogelijk na heel veel staatssteun...?

    waar moet dat vandaan komen?
    opeens iedereen weer op verre vakantiereizen omdat alle grenzen weer open
    zijn en alle bedrijven weer volop actief dus dienstreizen volop ???
    dit jaar in elk geval mooi niet.

    al die dure salarissen voor de piloten,pursers en middel en hoog management
    wordt echt niet gedekt door de 90% overheidssteun want dat gaat tot minder
    dan 100.000 euro en terecht en zelfs als piloten net als profvoetballers fors
    gaan inleveren dan is die 10% salarispost voor KLM nog niet realistisch.

    mogelijk scenario: over enkele maanden als oplossing een doorstart in afgeslankte vorm en zeer traag geleidelijk herstel vd luchtvaart.

    dat belooft niet veel goeds voor de koers van dit aandeel voorlopig.

  5. [verwijderd] 7 april 2020 17:01
    quote:

    JanBergerac schreef op 7 april 2020 14:05:

    Zijn er volgens jullie nog meer opties?
    Volgens mij is alleen emissie een oplossing die nationalisatie kan voorkomen. Het bedrijf had al 30 miljard schuld op 2 miljard eigen vermogen. Dat eigen vermogen benadert nu de 0 of is inmiddels al negatief. Dan helpen nieuwe leningen ook niet meer. Maar volgens de beurs wel.
  6. [verwijderd] 7 april 2020 17:33
    Betreffende ambtenaar kreeg vandaag de opdracht 5,30 als bodem aan te houden. Morgen zakken oa Europa en de VS weer. Ondergrens wordt dan bijv. 4,90 of 5,00; hoe doorzichtig. Maar wat het grootste plan erachter is... nobody knows. SOS anyway anyhow!
  7. @iPlof 7 april 2020 19:59
    quote:

    jaro schreef op 7 april 2020 15:08:

    [...]

    Opsplitsing
    Opsplitsing is geen oplossing maar mogelijk wel een scenario dat niet voorkomen kan worden.

    Voor de aandeelhouder natuurlijk ook geen pré verder want die bezit vnl AF.
  8. forum rang 5 gbakl 7 april 2020 21:39
    FRANKFURT (AFN/BLOOMBERG) - De Duitse luchtvaartreus Lufthansa neemt afscheid van tientallen van zijn vliegtuigen in een poging de kosten omlaag de krijgen nu de coronacrisis de sector in problemen brengt. Het concern neemt onder meer versneld afscheid van een zestal Airbus A380 superjumbo's die al in de etalage stonden. Verder worden nog eens 12 zogeheten widebody-vliegtuigen uit de vloot genomen. Verder neemt Lufthansa afscheid van elf 'kleinere' A320-jets.
    Naast het terugbrengen van de capaciteit in Frankfurt en München staakt Lufthansa de activiteiten van prijsvechter Germanwings. Verder wordt het netwerk van dochter Eurowings, dat zich ook op het goedkopere segment richt, ingeperkt. Ook hier worden toestellen buiten gebruik gesteld. Op termijn zal ook ingegrepen worden bij de vloot van Austrian Airlines en Brussels Airlines.
    Volgens Lufthansa kan het nog maanden duren voordat reisrestricties wereldwijd worden opgeheven. Daarnaast duurt het volgens de onderneming jaren alvorens de situatie wereldwijd weer is zoals die was voor de crisis. Om de situatie het hoofd te bieden praat Lufthansa met overheden in Duitland, Zwitserland en Oostenrijk over noodsteun. Mogelijk dat de Duitse overheid een belang neemt in het bedrijf.
    Naar verluidt heeft Lufthansa de beschikking over iets meer dan 5 miljard euro aan liquiditeit. Het bedrijf maakt maandelijks naar schatting 1 miljard euro aan kosten

    Realisme sijpelt door...
  9. @iPlof 7 april 2020 23:22
    Waarschijnlijk scenario:

    Eerst meer leningen, geborgd door staat
    Daarna aandelenemissie
    Evt als nood aan de man is, nationalisatie

    In alle gevallen is aandeelhouder al de sjaak.
    Dat koers zo hoog staat, geen idee, je moet de markten ook niet proberen te snappen.
  10. forum rang 6 Plein777 8 april 2020 09:07
    De NL regering moet er nu gebruik van maken om nu de KLM weer in Nederlandse handen te krijgen en van Air France af te komen !

    Weg met de franse zeggenschap en uitholling van de KLM, Royal DUTCH Airlines.
  11. forum rang 6 4finance 8 april 2020 11:20
    quote:

    plof® schreef op 7 april 2020 23:22:

    Waarschijnlijk scenario:

    Eerst meer leningen, geborgd door staat
    Daarna aandelenemissie
    Evt als nood aan de man is, nationalisatie

    In alle gevallen is aandeelhouder al de sjaak.
    Dat koers zo hoog staat, geen idee, je moet de markten ook niet proberen te snappen.
    plof@, Ik voorzie geen aandelen emissie en zeker in NL geen nationalisatie. Het bedrijf zal net als bijvoorbeeld Lufthansa sterk moeten snijden in aantallen onrendabele vliegtuigen en goed moeten kijken naar echte kerntaken. Inmiddels worden bepaalde China routes weer opgestart. Dit scenario zal eerders in Mei ook te zien zijn voor vele andere bestemmingen. Staat de koers te hoog? Geen idee. Maar de markt zal vooral vooruit willen kijken. Elk groen Corona grassprietje zal worden benut om de koers hoger te zetten.

  12. FairValue 8 april 2020 13:58
    quote:

    4finance schreef op 8 april 2020 11:20:

    [...]

    plof@, Ik voorzie geen aandelen emissie en zeker in NL geen nationalisatie. Het bedrijf zal net als bijvoorbeeld Lufthansa sterk moeten snijden in aantallen onrendabele vliegtuigen en goed moeten kijken naar echte kerntaken. Inmiddels worden bepaalde China routes weer opgestart. Dit scenario zal eerders in Mei ook te zien zijn voor vele andere bestemmingen. Staat de koers te hoog? Geen idee. Maar de markt zal vooral vooruit willen kijken. Elk groen Corona grassprietje zal worden benut om de koers hoger te zetten.

    Natuurlijk want aandeelhouders willen hoop en dividend/winst is van ondergeschikt belang.

    Dit bedrijf is geen euro meer waard. Enkel het staatsinfuus houdt AFKLM in leven.

    10-14 jaar miljoenen reizigerskilometers om de huidige verliezen terug te verdienen.
  13. forum rang 6 4finance 8 april 2020 14:10
    quote:

    FairValue schreef op 8 april 2020 13:58:

    [...]

    Natuurlijk want aandeelhouders willen hoop en dividend/winst is van ondergeschikt belang.

    Dit bedrijf is geen euro meer waard. Enkel het staatsinfuus houdt AFKLM in leven.

    10-14 jaar miljoenen reizigerskilometers om de huidige verliezen terug te verdienen.
    Het bedrijf is nog steeds heel veel waard, zeker in combinatie met de uitstraling op onze economie Onze mainport verdient er erg veel geld aan. Dit zijn extreme situaties die ondersteund moeten worden. De meeste ondernemers hangen nu aan overheid infuus. Vliegbedrijven wereldwijd moeten nu noodzakelijk aan het infuus hangen. Na de Corona wordt de hele boel weer opgestart en binnen een half jaar vliegen de meeste weer vol op. Air-France-KLM zal dan in koers ook fors hoger staan.

  14. De Krommme 8 april 2020 18:32
    Eng om te vernemen dat de koers nu kunstmatig rond dit niveau wordt gehouden. Dus manipulatie op de beurs bestaat wel degelijk.
  15. @iPlof 8 april 2020 18:38
    quote:

    4finance schreef op 8 april 2020 14:10:

    [...]
    Na de Corona wordt de hele boel weer opgestart en binnen een half jaar vliegen de meeste weer vol op. Air-France-KLM zal dan in koers ook fors hoger staan.

    Zelfs de CEO's in de luchtvaart denken hier heel anders over.
    Een optimistische mening mag uiteraard, ik hoop er zelfs op, maar mijn geld zal ik er zeker niet op inzetten.
  16. De Kromme 9 april 2020 00:06
    blijft onwerkelijk, beurs is zeer volatiel, en als er een aandeel volatiel'zou moeten zijn dan is het AF-KLM, maar die blijft strak op 5 staan. opvallend en ik heb zo mijn bedenkingen erbij, anders gezegd: je wordt genaaid waar je bij staat....
  17. FairValue 9 april 2020 09:04
    2,5 erbij weer. Een mega verlies gaan ze bekend maken. Zullen ze minstens 10 jaar over doen om het eventueel recht te breien. Maar.2,5% erbij. Ziek.
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 31 32 33 34 35 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.085
AB InBev 2 5.525
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.797
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.755
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.755
Aedifica 3 923
Aegon 3.258 322.938
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.343
Air France - KLM 1.025 35.126
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.043
Alfen 16 24.962
Allfunds Group 4 1.508
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.825
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.444
AMG 971 133.843
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.025
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.787
Arcelor Mittal 2.034 320.820
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.328
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.358
ASML 1.766 108.451
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 520
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.688
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 maart

    1. Air France-KLM Q4-cijfers
    2. Lufthansa Q4-cijfers
    3. Deutsche Post Q4-cijfers
    4. Merck KGaA Q4-cijfers
    5. Zalando Q4-cijfers
    6. Eurocommercial Properties Q4-cijfers
    7. Detailhandelsverkopen januari (eur)
    8. Macy's Q4-cijfers
    9. JD.com Q4-cijfers
    10. Kroger Q4-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht