Jan Frans B schreef op 22 april 2020 17:04:
Ik zou wel eens willen weten waarom ze bij een netto winst van net geen 283 M, bijna 40M in de reserve steken EN 166 M overdragen naar 2020 (wat infeite hetzelfde is), en maar 77 M bruto uitkeren.
Dat is 206.000.000 € winst die in de firma blijft. Hoeveel schepen gaan ze nog bij kopen ?
En nog iets, ze verkopen hun oudste VLCC, en doen alsof dat de zaak van't jaar was. De winst die ze erop gemaakt hebben is maar 4M (en de bunkers zaten dan nog behoorlijk vol ook). Die zelfde netto winst hadden ze kunnen maken met 20 dagen vaart, dat is 2/3 AG-FE en dan konden ze hem nadien nog als scrap verkopen. 't zal wel aan mijn liggen maar ik zie niet in wat hier de geweldige prestatie is. Zeker in deze super contago tijden, een VLCC is bij wijze van spreken bijna zijn gewicht in goud waard nu.
Ze zijn de grootste onafhankelijke tanker rederij ter wereld, en toch hangen ze nog steeds aan het staartje als het op beurswaarde aankomt, waarom ???? Ze zouden op kop moeten lopen, maar 't zijn Vlamingen hé, liever de underdog dan vooraan met de vlag lopen. Misplaatste bescheidenheid ? Had liever een CEO uit Nederland of de VS gehad, heel andere filosofie.