Vavli 16 oktober 2020 11:51 auteur info Vavli Lid sinds: 02 mei 2016 Laatste bezoek: 05 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 156 Gegeven: 22 Aantal posts: 538 Binnenkort kennen we de resultaten voor het derde kwartaal. We weten dat 40 procent geboekt is aan de hoge tarieven van het tweede kwartaal maar de lopende tarieven zijn zeer zwaar verlieslatend.Wat denken juliie: gaan we nog een dividend ontvangen voor het derde kwartaal en zo ja, hoeveel? Risky, wat is jouw inschatting? ( al een tijd niets meer van u gehoord)Zelf hoop ik op een nettodividend van 0,25 Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
boothram 17 oktober 2020 20:34 auteur info boothram Lid sinds: 12 mrt 2005 Laatste bezoek: 19 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 224 Gegeven: 14 Aantal posts: 1.078 het belang van die 40% dient niet onderschat: ik denk dat dat het spot-gedeelte betreft op vlcc; die 40% zou dan betekenen dat de betrokken schepen in China staan, en dat die nog een herpositie hebben vooraleer terug in geladen dienst te Komen. Anderzijds is met de rest van de vloot nog slechts de helft nodg om aan een gemiddelde spot opbrengst te komen van 70% gehuurde dagen. de 20% van termijncontracten, hoofdzaklijk op fso en suezmax zorgen eveneens voor een substantiele winst en vergeet niet de ontvangen of niet uitgekeerde dividenden. ik den eveneens aan een winst van 0.5 dollar per uitstaand aandeel met wellicht ook 20 ct uitkerring en 20 ct dividend (bruto)20ct is bij een koers van 8,5 dollar nog altijd meer dan 2,352% ... aandelen die kan bijgekocht op basis van de gereserveerde q3 winst (en van het dividend moet) met wat rest van q2 komt men dan op 10% i Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
seance 19 oktober 2020 09:53 auteur info seance Lid sinds: 14 nov 2006 Laatste bezoek: 19 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 1127 Gegeven: 14 Aantal posts: 2.221 ik ben bezig met de formulieren voor terugvraag van dubbele belasting op het div van euronav. kan iemand mij aan het adres helpen waar je dat naar toe moet sturen.?? want dat staat heel handig niet op het formulier. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
sowieso 19 oktober 2020 10:10 auteur info sowieso Lid sinds: 13 aug 2014 Laatste bezoek: 16 jan 2024 Aanbevelingen Ontvangen: 38 Gegeven: 5 Aantal posts: 227 Koers Euronav staat sinds 09u43 op HALTED (19/10/2020 09:43 CEST)(bij Binck ook geen koers sinds 09:43:26)Iemand een idee waarom ? Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
sowieso 19 oktober 2020 10:29 auteur info sowieso Lid sinds: 13 aug 2014 Laatste bezoek: 16 jan 2024 Aanbevelingen Ontvangen: 38 Gegeven: 5 Aantal posts: 227 Handel op Euronext ligt stil door storingwww.iex.nl/Nieuws/ANP-191020-119/Hand... Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Alfie Solomons 19 oktober 2020 15:49 auteur info Alfie Solomons Lid sinds: 12 feb 2020 Laatste bezoek: 19 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 114 Gegeven: 287 Aantal posts: 190 Gaan we rond de 7 rond weer massaal instappen of ben ik de enige met dit idee.. momenteel 20 cent van het jaarlijks dieptepunt vandaan. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 19 oktober 2020 16:55 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 quote:Alfie Solomons schreef op 19 oktober 2020 15:49:Gaan we rond de 7 rond weer massaal instappen of ben ik de enige met dit idee.. momenteel 20 cent van het jaarlijks dieptepunt vandaan.Vanochtend een kooporder op 7,13 euro gezet en hopen dat het van 1.5% in 't rood naar 3% in 't rood ging. Het is aangetikt geweest en ik ben ingestapt met 350 stuks om eventueel naar de 6 euro te middelen. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Alfie Solomons 19 oktober 2020 17:00 auteur info Alfie Solomons Lid sinds: 12 feb 2020 Laatste bezoek: 19 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 114 Gegeven: 287 Aantal posts: 190 @rappe, lijkt mij een mooie prijs om in te stappen. Wel heb ik een naar onderbuikgevoel dat we wel eens flink onder de 7 kunnen komen. Waarom? geen idee! Zit ik er wel eens naast? Absoluut best vaak! Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Tordan 19 oktober 2020 18:14 auteur info Tordan Lid sinds: 07 jun 2013 Laatste bezoek: 19 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 2110 Gegeven: 40 Aantal posts: 9.455 quote:Alfie Solomons schreef op 19 oktober 2020 17:00:@rappe, lijkt mij een mooie prijs om in te stappen. Wel heb ik een naar onderbuikgevoel dat we wel eens flink onder de 7 kunnen komen. Waarom? geen idee! Zit ik er wel eens naast? Absoluut best vaak!Dat gaan we echt nog wel zien. De rates zijn zeer zwak en gaan ze nog weer stijgen? Ik blijf er nog even af en kijk op 6,50 wel weer en anders maar niet. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 20 oktober 2020 08:20 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 quote:Alfie Solomons schreef op 19 oktober 2020 17:00:@rappe, lijkt mij een mooie prijs om in te stappen. Wel heb ik een naar onderbuikgevoel dat we wel eens flink onder de 7 kunnen komen. Waarom? geen idee! Zit ik er wel eens naast? Absoluut best vaak!Terug ingestapt, just in case het naar 8,2 omhoog schiet wegens valse hoop. Toen had ik mijn positie van 2500 stuks met beetje winst verkocht.In de 5-jaren-grafiek is de koers regelmatig onder de 7 geweest en de 6 opgezocht. Nu worden schepen geboekt op de helft van de rates dat er nodig is voor break-even.Dus ik verwacht dat ik nog een kooporder op 6,23 euro kan plaatsen voor 400 stuks en als het onverwacht naar 8,2 gaat, winst nemen. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Thole 20 oktober 2020 08:33 auteur info Thole Lid sinds: 02 apr 2020 Laatste bezoek: 19 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 92 Gegeven: 104 Aantal posts: 382 Deze periode van lage rates hoeft op zich ook niet slecht te zijn. Zeker niet voor de long term. Hopelijk raken er nu heel wat ship owners overtuigd om oude schepen te verschroten. Door de onzekerheid rond de regels voor 2030 en het huidige klimaat zullen er tegelijk weinig geïnteresseerd zijn om nieuwe schepen aan te schaffen.Feit is wel dat we door de zure appel zullen moeten bijten. Hopelijk brengt Q3 ook nog iets op. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Allesopzijntijd 20 oktober 2020 09:39 auteur info Allesopzijntijd Lid sinds: 16 mrt 2020 Laatste bezoek: 19 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 16 Gegeven: 23 Aantal posts: 123 Ben benieuwd of IEX de strong buy blijft adviseren.. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
PAPA JOE 20 oktober 2020 13:26 auteur info PAPA JOE Lid sinds: 04 jan 2013 Laatste bezoek: 19 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 35 Gegeven: 1 Aantal posts: 332 En Hugo zal nog verder inkopen Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
joostUSA 20 oktober 2020 16:17 auteur info joostUSA Lid sinds: 19 mrt 2020 Laatste bezoek: 17 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 469 Gegeven: 82 Aantal posts: 1.838 Mijn positie binnenort maar wat vergroten. Zit nog steeds met een mooie GAK van 7,21. Maar heb wel geleerd, winst pakken op dit aandeel als dat kan. Zelf LT belegger maar bij dit fonds gaat het gewoon te veel op en neer en in de tussentijd dividend pakken. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Tordan 20 oktober 2020 16:22 auteur info Tordan Lid sinds: 07 jun 2013 Laatste bezoek: 19 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 2110 Gegeven: 40 Aantal posts: 9.455 beneden de 6,50, eerder koop ik niet bij. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
boothram 20 oktober 2020 19:20 auteur info boothram Lid sinds: 12 mrt 2005 Laatste bezoek: 19 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 224 Gegeven: 14 Aantal posts: 1.078 break-evende voornaamste elementen van break-even zijn afschrijving en renteals euronav een schip koopt van 6 jaar oud bv dan wordt dit afgeschreven over 14 jaarhet afschrijven is naar 0 euro dus ong 7% van de aankoopprijs de betaalde intrest is bv. op 40% van de aankoopwaarde destijds bv 6%nu is een reuzedeel (700 miljoen waarvan 380 miljoen als financiering van de nieuwe schepenwellicht kunnen ze nu lenen, green debt' aan 1,5 %, of 4,500% minder op het openstaand bedrag bv na 2 jaar nog 20 milj openstaand ong. 0.9 miljoen verlaging in feite recupereren ze na 15 jaar nog 20% van de oorspronkelijke inzet, ze schrijven dus per jaar ook nog een 0.8 miljoen meer af dan nodigde werkelijke break-even id lager dan de gepubliceerde '26000' : dar moet nog 5000 euro van af, er is duspas verlies onder 21000 maar die daalt ook elk jaar, lagere intrest en ook het overschot aan afschrijvingen doet de break-even zakken: het resterende 'open' bedrag en de uitstaande lenigen verlagen; om in de laatste 5 jaar zowat naar bijna 0 te zakken: af te schrijven is gelijk aaan schrootwaarde, en de intrest zal ook niets voorstellen...wat ze dan nog krijgen is bijna net...ok: er worden nu dan wel verliezen geboekt, maar dat is alleen op de spotmarkt en dat kan zo omslaan: het opwaarts risico ligt hoog, en zeker op de middellange termijn...de herschikking van de lenigen die nu gekend is, is wellicht een voorloper van de aanschaffing van de 4 nieuwe schepen. indien aan 1,5 % wordt geleend en over 19 jaar wordt afgeschreven ligt de break-even op ong 6 miljoen $ /jaar voor de nieuwe schepen (17 000 dag voot tc) . Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Tordan 20 oktober 2020 19:23 auteur info Tordan Lid sinds: 07 jun 2013 Laatste bezoek: 19 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 2110 Gegeven: 40 Aantal posts: 9.455 Aandeel zit in een vrije val. Never catch a............ Ik blijf er af, rates zijn superslecht en het enige voordeel wat ik zie is dat er minder solvabele concurrenten het op den duur lastig kunnen krijgen. Ook Euronav gaat zo een strek verlieslatend q4 draaien. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Yes we can 20 oktober 2020 19:55 auteur info Yes we can Lid sinds: 05 nov 2018 Laatste bezoek: 07 dec 2023 Aanbevelingen Ontvangen: 1017 Gegeven: 244 Aantal posts: 3.230 Ik heb een paar trades gedaan en een paar keer heel mooi dividend gekregen zodat mijn gemiddelde nu laag ligt. Ik blijf rustig zitten en koop wel bij mocht de koers verder dalen. Gewoon even de dividendhistoriek van de laatste jaren nakijken en dan weet je wat je best doet :) het ergste van het coronaverhaal ligt nu achter ons denk ik en daarna wordt het weer business as usual. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 20 oktober 2020 20:28 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 Er staan twee nieuwe presentaties op www.euronav.com/investors/company-new... Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
boothram 20 oktober 2020 21:08 auteur info boothram Lid sinds: 12 mrt 2005 Laatste bezoek: 19 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 224 Gegeven: 14 Aantal posts: 1.078 of het een 'sterk verlieslatend kwartaal wordt' durf ik wel te betwijfelende kosten van euronav zijn vooral intresten en afschrijvingen 20% van de vloot is winstgevend verhuurd en sommige contracten zijn nog wel aan hoge prijzen geweest: er zijn nog 2 maanden en een beetje in q4.... anderzijds zijn er brerichten over een 2- suezmax transactie met trafigura en een 'schuldherschikking van >700 miljoen. Positieve zakenwellicht zijn de financiële kosten vanaf nu veel lager en het maximum verlies is een deeltje van de afschrijvingen... wellicht zijn de inkomsten uit de 20% termijncontracten al voldoende voor de volledige afschrijvingskosten (90 miljoen per kwartaal) en de andere kosten zijn echt niet hoog...zelfs als er wordt gevaren. overigens de cash verdient in de vorige maanden komt nu beschikbaarafschrijvingen zijn geen cashdrain, en intresten maar deels...als over q1-2-3 over sterk winstgevend word gesproken, daartegenover staat een hooguit onbeduidend verlies in q4, en alleen als er in nov dec geen heropleving koml . overigens als euronav nog zakt, krijgen we een koers winst in 2021 in de buurt van 2...daarvan is dan wel een deel uitbetaald maar ook een deel achtergehouden(25% van uitbetaald bruto dividend), een deel komt niet in aanmerking voor uitbetaling(bootverkopen) en een deel is 'versnelde' afschrijving naar 0 en een deel afkomstig van de inkopen eigen aandelen die het aantal uitstaande fors verlaagt.. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Beurscodes, betekenis en hulp bij zoeken Europa AEX Euronext Amsterdam BRU Euronext Brussels PSE Euronext Paris LIS Euronext Lissabon CHX CBOE Europe, grote(re) EU aandelen NAV Investment Funds (NAV) Noord-Amerika NYS New York Stock Exchange OTC CBOE BZX Exchange (US) TSE Toronto Stock Exchange Kunt u een instrument niet vinden? Zoek dan via de zogenaamde ISIN code. Elk instrument, aandeel etc. heeft een unieke code. Kies vervolgens - wanneer er meerdere resultaten zijn - de notering op de beurs van uw keuze. Waar vind ik die ISIN code? Google de naam van het instrument, aandeel etc. met de toevoeging 'ISIN'. Als zoeken op ISIN code geen resultaten oplevert hebben wij het instrument of aandeel niet in onze koersendatabase.