boem! schreef op 5 februari 2021 00:07:
Resumee:
2020 was een financieel rampjaar voor TT waarbij de omzet van Consumer en Automotive werd gekraakt.
Gefactureerde omzet Consumer 108 mio vs 251 mio in 2019
Gefactureerde omzet Automotive 282 mio vs 382 mio in 2019.
Dat 2020 een rampjaar is voor TT mag voor niemand een verrassing zijn.
Omdat het bij beleggen gaat om de te verwachten rendementen wordt er met recht veel nadruk gelegd op het toekomstperspectief.
Het is de voorzichtige toon van HG die heeft gezorgd voor de negatieve koers-correctie met 13,5% van vandaag.
De cash-cow Consumer heeft er de brui al een gegeven voordat zij nog maar net was begonnen en ook Automotive zal pas in 2023 de nivo's gaan halen van voor Covid19.
Deze korte en midterm vooruitzichten bepalen de emotie van vandaag.
De lange termijn vooruitzichten die allen positief zijn blijven onderbelicht.
Een CAGR van 12% bij A&E gedurende de periode 2020 t/m 2023 wordt als negatief beoordeeld.
De 12% vanaf 2020 steekt schril af tegen de 10-15% vanaf 2018 vanuit de CMD.
Geen 656 mio in 2023 maar "slechts" 550 mio.
Geen double-digit FCF maar een FCF van 10%.
Omdat de FCF uiteindelijk de koers van het aandeel bepaald ben ik niet gedraaid in mijn opinie over TT.
Ik dicht TT nog steeds een gerede kans toe om zich in het veelbelovende strijdtoneel van de LBT een plaats voor zich op te eisen naast een Google en HERE.
Dat de weg door Covid enige vertraging oploopt had ik al meegenomen, of die vertraging ook nog geldt voor 2022 is voor mij nog de vraag.
NB indien 2022 ipv 2023 weer de Automotive nivo's worden behaald van 2019 levert dit alleen al 40 mio extra omzet op.