Fred Flinstone schreef op 6 april 2021 15:30:
[...]
De zittende aandeelhouders zijn allemaal gebaat bij een hogere koers.
De grootste aandeelhouders zijn de NL en FR overheid.
De freefloat is maar heel gering waardoor het aandeel extreem makkelijk te manipuleren is.
Alle grote betrokken partijen zullen er dus alles aan doen de koers zo lang mogelijk kunstmatig hoog te houden.
Dat is exact wat er momenteel gebeurd en daar heb je dus niet heel veel voor nodig..
Verder zijn er nog wat verdwaasde beleggers zoals Nico die (nog steeds) denken dat KLM een heel mooi winstgevend bedrijf is wat op korte termijn (lees zodra de wereld weer opengaat) magisch weer heel veel winst gaat maken en veel dividend gaat betalen....wat het overigens al jaren niet doet.
het werd hier al mooi omschreven:
De koers doet er ook weinig mee vandaag en misschien is dat logisch. Als er één onderwerp is op de beurs waar we het allemaal over eens zijn, dan is het dat Air France-KLM al lang géén belegging meer is. Hooguit handelsobject. Misschien moet ik hier ook bij laten: dit is een politieke zaak en geen beleggingsvraagstuk.Crimineel banken als ING doen daar nog een schepje bovenop door een koersdoel van 8,- af te geven op een technisch failliet bedrijf. En dat heeft ALLES te maken met belangen en niks met objectiviteit.
Dus elke vorm van logica moet je laten varen als het AF KLM betreft.
het valt dus niet uit te leggen.