Leefloon schreef op 6 augustus 2021 21:08:
[...]
Idem dito voor een (alles behalve) "mooi" dividend over 2021. Het beloofde dividend van de vorige CEO hebben de aandeelhouders precies 1x ontvangen, met een sinds het strooien met geleend geld ongeveer gehalveerde koers. Ook een vorm van doelgroepenmarketing, dividenden voorspiegelen.
Ik zal voor heel bpost zelf wel iets hoger kunnen uitkomen dan een vorige keer, door meewind van het per definitie eenmalige COVID-19 en door een minder eenmalige groeiversnelling, of krimpvertraging, door toename van e-commerce mee te nemen. Die toename zal goeddeels structureel zijn, volgens vele winkeldeskundigen.
Anderzijds zijn zelfs overheden tegenwoordig bezig met digitalisatie, om tot minder fysieke contacten en minder fysieke processen te werken. Mijn eigen, beperkte ervaring als stoute IoT-achtige burger is echter dat dat nu nog tot exponentieel meer post leidt, en nog steeds heeft niet iedereen een smartphone en/of computervaardigheden. Het financieren van o.a. onrendabele postkantoren is daarom voorlopig nog veel bepalender dan digitalisatie. Daar wordt wel over gesproken, maar ik merk er nog niks van, en alle overheidspost afschaffen is véél ingrijpender dan wat aanvraagprocedures slechts gedeeltelijk digitaliseren.