Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Just Eat Takeaway.com 2021

24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 544 545 546 547 548 ... 1216 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 27 augustus 2021 12:20
    quote:

    ValueChaser schreef op 27 augustus 2021 12:10:

    [...]
    Denk toch eens na voordat je zulk geleuter opschrijft. Voor de pandemie was er al een behoorlijke markt voor thuisbezorging, met ook nog eens enorme groei. Covid heeft enkel voor een stroomversnelling gezorgd. Een groot deel daarvan zal blijvend zijn, anders was de omzet van de bezorgdiensten wel fors ingezakt na het heropenen van de restaurants.
    Behalve HelloFresh ken ik geen enkel thuisbezorgbedrijf dat winst maakt.

    Zelf PicNic maakt grote verliezen.
  2. ValueChaser 27 augustus 2021 12:21
    quote:

    Jimnotaris schreef op 27 augustus 2021 12:19:

    [...]

    Er is momenteel nog geen droog brood aan te verdienen (uitgezonderd de pure bezorgketens). Dat moet veranderen. Restauranthouders hebben de keuze of meedoen met de nog steeds groeiende bezorgmarkt of afhaken en minder omzet. De klant zal meer moeten betalen voor deze (dure) sevice of anders houdt op voor veel partijen.
    JET is gewoon winstgevend in Nederland en Duitsland hoor. Dat geld wordt echter gebruikt om harder te kunnen groeien in andere markten, zodat ook daar een flinke marktpositie kan worden bereikt. Want dat is een voorwaarde voor winstgevendheid.
  3. ValueChaser 27 augustus 2021 12:23
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 27 augustus 2021 12:20:

    [...]
    Behalve HelloFresh ken ik geen enkel thuisbezorgbedrijf dat winst maakt.

    Zelf PicNic maakt grote verliezen.
    Zelfs Picnic? Dat bedrijf investeert momenteel fors in groei en vergroten van capaciteit, hoe kun je dan tegelijkertijd winst maken?
  4. Meneer TINA 27 augustus 2021 12:24
    quote:

    Meneer TINA schreef op 27 augustus 2021 00:01:

    Ja morgen diep rood…
    Toch gelijk gekregen. Volgende week maar eens op 72-74 instappen. Mag toch hopen dat de gekte van 68-70 niet meer gaat voorkomen.
  5. forum rang 6 Jimnotaris 27 augustus 2021 12:34
    quote:

    ValueChaser schreef op 27 augustus 2021 12:21:

    [...]
    JET is gewoon winstgevend in Nederland en Duitsland hoor. Dat geld wordt echter gebruikt om harder te kunnen groeien in andere markten, zodat ook daar een flinke marktpositie kan worden bereikt. Want dat is een voorwaarde voor winstgevendheid.
    Jet is winstgevend in Nederland en Duitsland, omdat in die markten de meeste klanten zelf de bezorging regelen en 13% betalen voor de order. Dat is winstgevend. De laatste tijd doet JET ook de bezorging voor veel klanten en vangt daar ongeveer 17% extra voor. Dat is verlieslatend. Voor 17% van 50/60 euro per uur omzet kan je geen bezorger met bijkomende kosten betalen. Als het aandeel bezorgen teveel groeit dan gaat ook hier en Duitsland verlies opleveren. Net als al in sommige andere markten van JET al het geval is.
  6. forum rang 5 Jestbread 27 augustus 2021 12:38
    quote:

    A3aan schreef op 27 augustus 2021 12:00:

    Zwaar overschat de winst uit dat thuisbezorgen. Geen droog brood aan te verdienen .Maar even 500 miljoen verlies melden voor het eerste half jaar. Waar moet de winst dan vandaan komen als maatschappij weer normaliseert en men weer gezellig met familie naar het restaurant gaat. Bovendien zullen die restauranthouders ook wel zo snel mogelijk weer van die dure service af willen. Ze worden nu uitgezogen en dat gaat in de toekomst weerzin opwekken en kunnen bezorgcentrales de biezen pakken.
    Zucht, is het nou echt zo moeilijk om te beseffen dat thuisbezorgen en restaurantbezoek naast elkaar leven?
  7. forum rang 5 Jestbread 27 augustus 2021 12:41
    quote:

    Jimnotaris schreef op 27 augustus 2021 12:34:

    [...]

    Jet is winstgevend in Nederland en Duitsland, omdat in die markten de meeste klanten zelf de bezorging regelen en 13% betalen voor de order. Dat is winstgevend. De laatste tijd doet JET ook de bezorging voor veel klanten en vangt daar ongeveer 17% extra voor. Dat is verlieslatend. Voor 17% van 50/60 euro per uur omzet kan je geen bezorger met bijkomende kosten betalen. Als het aandeel bezorgen teveel groeit dan gaat ook hier en Duitsland verlies opleveren. Net als al in sommige andere markten van JET al het geval is.
    Dus eigenlijk is het een doodlopende straat wil je zeggen? JET gaat het niet zelf bezorgen nooit meer terugdraaien namelijk.
  8. forum rang 6 Jimnotaris 27 augustus 2021 12:56
    quote:

    Jestbread schreef op 27 augustus 2021 12:41:

    [...]Dus eigenlijk is het een doodlopende straat wil je zeggen? JET gaat het niet zelf bezorgen nooit meer terugdraaien namelijk.
    De realiteit is gewoon zo dat bezorgen duur is omdat een bezorger ook als hij heel efficient wordt ingezet niet meer dan gemiddelt 2 a 2,5 leveringen per uur (dat is al hoger dan het gemiddelde nu) kan doen. De loonkosten en alles wat daar bijkomt aan werving/selectie/administatie/materiaal/verzekering etc etc. zijn al boven de 20 euro. Dan zit je al aan bijn een tientje per bezorging. Oh ja niet vergeten dat door schaarste e.d de loonkosten nog gaan stijgen. Pak je rekenmachine er maar bij. Geloof mij niet maar dan toch tenminste de man die het kan weten:

    www.wiwo.de/unternehmen/dienstleister...
  9. andrejes 27 augustus 2021 13:08
    Gaan we de bodem testen :(, wat een berichtje wat alleen geld in de us kan doen met de koers pfff.
  10. Mystical 27 augustus 2021 13:11
    quote:

    Stephanus1987 schreef op 27 augustus 2021 13:10:

    [...]

    welke bodem..

    :) Inderdaad. Ik zei deze morgen als gok -10%. Het zal er misschien niet veel naast zijn.
  11. forum rang 5 Jestbread 27 augustus 2021 13:17
    Uber en Doordash nauwelijks in het rood voorbeurs. Delivery Hero en DeliverOo minimaal groen en rood. Wat is dit nu weer voor een totaal achterlijke reactie? Zwak aandeel is het en blijft het. En Jitse z’n business case baseren op een nu gelimiteerde winst. Grubhub nu nog meer een slechte overname.
  12. ValueChaser 27 augustus 2021 13:20
    quote:

    Jestbread schreef op 27 augustus 2021 13:17:

    Uber en Doordash nauwelijks in het rood voorbeurs. Delivery Hero en DeliverOo minimaal groen en rood. Wat is dit nu weer voor een totaal achterlijke reactie? Zwak aandeel is het en blijft het. En Jitse z’n business case baseren op een nu gelimiteerde winst. Grubhub nu nog meer een slechte overname.
    Waarom zo negatief? Wees blij met een mooi instap momentje!
  13. [verwijderd] 27 augustus 2021 13:21
    Grub is groot in New York en de rest vd VS niet of nauwelijks aanwezig. De fee cap is (voorlopig) voor NY only. Dus imo logisch dat Grub/JET het meest geraakt worden.
  14. sremmal1 27 augustus 2021 13:21
    quote:

    Jestbread schreef op 27 augustus 2021 13:17:

    Uber en Doordash nauwelijks in het rood voorbeurs. Delivery Hero en DeliverOo minimaal groen en rood. Wat is dit nu weer voor een totaal achterlijke reactie? Zwak aandeel is het en blijft het. En Jitse z’n business case baseren op een nu gelimiteerde winst. Grubhub nu nog meer een slechte overname.
    Dus de reactie is achterlijk, maar toch ligt het aan Jitse? Ik snap de logica niet helemaal.
  15. Sido 27 augustus 2021 13:22
    quote:

    Jestbread schreef op 27 augustus 2021 13:17:

    Uber en Doordash nauwelijks in het rood voorbeurs. Delivery Hero en DeliverOo minimaal groen en rood. Wat is dit nu weer voor een totaal achterlijke reactie? Zwak aandeel is het en blijft het. En Jitse z’n business case baseren op een nu gelimiteerde winst. Grubhub nu nog meer een slechte overname.
    Lijkt me ook positief voor dash en uber. Grub zn profitpool verdwijnt. Dash/uber hebben veel minder marktaandeel dan grub in NY.
  16. andrejes 27 augustus 2021 13:23
    quote:

    kassa! schreef op 27 augustus 2021 13:21:

    Grub is groot in New York en de rest vd VS niet of nauwelijks aanwezig. De fee cap is (voorlopig) voor NY only. Dus imo logisch dat Grub/JET het meest geraakt worden.
    Dan blijft een -6% toch echt overtrokken:(
24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 544 545 546 547 548 ... 1216 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.101
AB InBev 2 5.529
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.890
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.796
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.772
Aedifica 3 925
Aegon 3.258 322.991
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.300
ageas 5.844 109.897
Agfa-Gevaert 14 2.061
Ahold 3.538 74.343
Air France - KLM 1.025 35.243
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.046
Alfen 16 25.076
Allfunds Group 4 1.511
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 409
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.582
AMG 971 134.073
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.740
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.029
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.789
Arcelor Mittal 2.034 320.881
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.342
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.749
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.562
ASML 1.766 109.405
ASR Nederland 21 4.505
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.728
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.412

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 13 maart

    1. Pharming Q4-cijfers
    2. HelloFresh Q4-cijfers
    3. Deliveroo Q4-cijfers
    4. Maandrapport IEA
    5. Steunaanvragen - wekelijks (VS)
    6. Producentenprijzen februari (VS) volitaliteit verwacht
  2. 14 maart

    1. BMW Q4-cijfers
    2. OCI Q4-cijfers
    3. Inflatie februari def. (Dld)
    4. Industriële productie januari (VK)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht