Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

TomTom november 2021

2.277 Posts
Pagina: «« 1 ... 36 37 38 39 40 ... 114 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 november 2021 12:49
    quote:

    pwijsneus schreef op 17 november 2021 12:16:

    [...]

    Maar ff serieus; als je covid en chiptekort als "gegeven" bestempeld, dan ben je gewoon enorm lui. Ook realiseert TomTom zich totaal niet - en Justme dus ook niet - dat als je deze onderwerpen niet addresseert, en er wat aan doet, dit weer gaat leiden tot een enorme afstraffing van het aandeel volgend jaar.

    Wat moet je doen in een situatie als deze

    - Niet in paniek raken
    - Niet op de rem trappen in R&D, maar vol doorgaan
    - Goed vanuit huis werken en geen vertraging oplopen in R&D
    - Zowel focus op nieuwe producten en op automatiseren kaartonderhoud (kosten)
    - Kosten controleren binnen Consumer
    - Cash positief blijven (fcf)
    - Deals winnen in automotive
    - Omzet bij je grote Enterprise klanten laten groeien

    Volgens mij precies de dingen die tomtom doet

  2. forum rang 6 pwijsneus 17 november 2021 12:58
    quote:

    *JustMe* schreef op 17 november 2021 12:49:

    [...]

    Wat moet je doen in een situatie als deze

    - Niet in paniek raken
    - Niet op de rem trappen in R&D, maar vol doorgaan
    - Goed vanuit huis werken en geen vertraging oplopen in R&D
    - Zowel focus op nieuwe producten en op automatiseren kaartonderhoud (kosten)
    - Kosten controleren binnen Consumer
    - Cash positief blijven (fcf)
    - Deals winnen in automotive
    - Omzet bij je grote Enterprise klanten laten groeien

    Volgens mij precies de dingen die tomtom doet

    Nope, toch weer verwachtingen gemist. Volgend kwartaal beter.

    Met hetzelfde gemak worden die verwachtingen ook weer bijgesteld volgend jaar. Kijk maar eens wat dat met het aandeel doet.
  3. forum rang 6 Dutchy Ron 17 november 2021 12:59
    Taco in 2017

    5 years from now, instead of the fastest route drivers want to drive the route where they can be most productive, even if this is just enjoying the view.
    Responsible globally for the product marketing of TomTom’s Navigation Technologies (Navigation software, Maps and services) to OEMs, Tier-1s and other players in the automotive industry. Passionate about driving change by developing new value propositions and business models for a future where drivers are increasingly becoming passengers. I enjoy sharing TomTom’s views and getting in contact with people with whom we can make change happen!
  4. [verwijderd] 17 november 2021 13:10
    quote:

    pwijsneus schreef op 17 november 2021 12:58:

    [...]

    Nope, toch weer verwachtingen gemist. Volgend kwartaal beter.

    Met hetzelfde gemak worden die verwachtingen ook weer bijgesteld volgend jaar. Kijk maar eens wat dat met het aandeel doet.
    Er zijn dingen die je kunt beïnvloeden en dingen die je niet kunt beïnvloeden. Het verergeren van de chipscrisis in Q3 kun je niet managen. Zorgt gewoon voor minder afdrachten.

    Wat je wel kunt doen is ofwel in je kosten snijden of dat niet doen, omdat je de R&D te belangrijk vindt. TT kiest terecht voor het laatste omdat het een tijdelijk probleem is en bovendien alsnog het jaar afsluit met een klein cash positief resultaat.

    Door alles door te laren gaan is de impact op de organisatie nul. Niets lijkt me demotiverender dan als je al op afstand moet werken en aanpassen dat er nog een keer een kaasschaaf over belangrijke projecten gaat. Of zelfs projecten helemaal gestopt worden zoals bij HERE. Dit is dan ook het moment om op hen een voorsprong uit te bouwen.

    Straks zitten we in 2022 en is 2021 water onder de brug en is TT goed door deze crisis heengekomen. Alleen Riet gaan we tot 2025 nog horen over het bedrijfsresultaat in 2020, de rest heeft dat achter zich gelaten.
  5. forum rang 6 pwijsneus 17 november 2021 13:15
    quote:

    *JustMe* schreef op 17 november 2021 13:10:

    [...]

    Er zijn dingen die je kunt beïnvloeden en dingen die je niet kunt beïnvloeden. Het verergeren van de chipscrisis in Q3 kun je niet managen. Zorgt gewoon voor minder afdrachten.

    Wat je wel kunt doen is ofwel in je kosten snijden of dat niet doen, omdat je de R&D te belangrijk vindt. TT kiest terecht voor het laatste omdat het een tijdelijk probleem is en bovendien alsnog het jaar afsluit met een klein cash positief resultaat.

    Door alles door te laren gaan is de impact op de organisatie nul. Niets lijkt me demotiverender dan als je al op afstand moet werken en aanpassen dat er nog een keer een kaasschaaf over belangrijke projecten gaat. Of zelfs projecten helemaal gestopt worden zoals bij HERE. Dit is dan ook het moment om op hen een voorsprong uit te bouwen.

    Straks zitten we in 2022 en is 2021 water onder de brug en is TT goed door deze crisis heengekomen. Alleen Riet gaan we tot 2025 nog horen over het bedrijfsresultaat in 2020, de rest heeft dat achter zich gelaten.
    In 2022 is er ook nog covid en chiptekorten. Dus als het binnen automotive nig even wat tegenzit, zou licensing en consumer niet eat harder kunnen lopen?

    Je benaderd het als een familiebedrijf. TomTom is beursgeonteerd. Misschien snap je nu waarom de waarde van TomTom is gekrompen afgelopen 10 jaar. Als je die notering toch feen aandacht geeft, wees dan eens fatsoenlijk en haal het aub van de beurs.

    Met deze houding ga je namelijk nooit waarde creëren
  6. bikkelharde winst 17 november 2021 13:18
    quote:

    *JustMe* schreef op 17 november 2021 13:10:

    [...]

    Er zijn dingen die je kunt beïnvloeden en dingen die je niet kunt beïnvloeden. Het verergeren van de chipscrisis in Q3 kun je niet managen. Zorgt gewoon voor minder afdrachten.

    Wat je wel kunt doen is ofwel in je kosten snijden of dat niet doen, omdat je de R&D te belangrijk vindt. TT kiest terecht voor het laatste omdat het een tijdelijk probleem is en bovendien alsnog het jaar afsluit met een klein cash positief resultaat.

    Door alles door te laren gaan is de impact op de organisatie nul. Niets lijkt me demotiverender dan als je al op afstand moet werken en aanpassen dat er nog een keer een kaasschaaf over belangrijke projecten gaat. Of zelfs projecten helemaal gestopt worden zoals bij HERE. Dit is dan ook het moment om op hen een voorsprong uit te bouwen.

    Straks zitten we in 2022 en is 2021 water onder de brug en is TT goed door deze crisis heengekomen. Alleen Riet gaan we tot 2025 nog horen over het bedrijfsresultaat in 2020, de rest heeft dat achter zich gelaten.
    Haha, zo ongelofelijk misplaatst allemaal.
  7. [verwijderd] 17 november 2021 13:54
    quote:

    *JustMe* schreef op 17 november 2021 11:08:

    [...]

    Het schijnt dat men binnen TomTom wel tevreden is over de CEO (94%). www.glassdoor.nl/Reviews/TomTom-Revie...

    Die mensen zijn natuurlijk knettergek en moeten in therapie bij Riet van Milt. Deze therapie bestaat uit een sapkuur van twee weken (alleen grapefruit en andere zuren) en een presentatie over hoe goed Riet zelf is als CEO.

    Waar en wanneer maakt u op dat ik mezelf als een goede CEO zou beschouwen?

    U heeft 12 bijdragen nodig in zes uur om uw idool te verdedigen en probeert mij ondertussen belachelijk te maken. Blij dat ik andere dingen te doen heb dan dag in dag uit een verliesgevend krimpbedrijfje te verdedigen met tientallen zichzelf herhalende bijdragen met vaak opgepoetste en/of onjuiste cijfers.
  8. forum rang 7 Wereldbelegger 17 november 2021 14:01
    quote:

    *JustMe* schreef op 17 november 2021 13:10:

    [...]

    deel van post weggelaten

    Straks zitten we in 2022 en is 2021 water onder de brug en is TT goed door deze crisis heengekomen. Alleen Riet gaan we tot 2025 nog horen over het bedrijfsresultaat in 2020, de rest heeft dat achter zich gelaten.
    De 'water onder de brug' redenering zou aanstekelijk moeten zijn. Maar gezien het feit dat sinds 17 november 2008 al zeer veel water, elk jaar weer, onder de brug is door gestroomd waarbij de koers op 17-11-2008 vergelijkbaar is met die van vandaag (daghigh 7,33) Daardoor heeft bovenstaande redenering na 13 jaar zijn glans verloren en is eerder aandoenlijk te noemen dan een optimistisch bedoeld vergezicht.
  9. Gijsie 17 november 2021 14:01
    Ik denk dat indiGo een soort doorontwikkelde variant is van TomTom QMotion. In de reveal teaser hebben ze het over de in car experience voor de driver and... the passengers. Motion sickness is vooral een passenger ding.

    Ik zou er blij mee zijn. Mijn dochter heeft er altijd last van. Ik dacht vroeger dat het wel over zou gaan als ze wat ouder werd, maar ze is nu zeventien en ze heeft het nog steeds. Maar het kan ook komen doordat haar telefoon vastgeplakt zit aan haar hand. Dus ik hoop dat het daar mee te maken heeft. Auto-bewegings signalen die TomTom naar de in de auto aanwezige smartphones stuurt die dat weer projecteren zodat de smartphone verslaafde passagiers alleen nog (onbewust?) verwachte bewegingen ervaren en daardoor geen motion sickness meer.
  10. forum rang 7 Wereldbelegger 17 november 2021 14:03
    quote:

    Gijsie schreef op 17 november 2021 14:01:

    Ik denk dat indiGo een soort doorontwikkelde variant is van TomTom QMotion. In de reveal teaser hebben ze het over de in car experience voor de driver and... the passengers. Motion sickness is vooral een passenger ding.

    Ik zou er blij mee zijn. Mijn dochter heeft er altijd last van. Ik dacht vroeger dat het wel over zou gaan als ze wat ouder werd, maar ze is nu zeventien en ze heeft het nog steeds. Maar het kan ook komen doordat haar telefoon vastgeplakt zit aan haar hand. Dus ik hoop dat het daar mee te maken heeft. Auto-bewegings signalen die TomTom naar de in de auto aanwezige smartphones stuurt die dat weer projecteren zodat de smartphone verslaafde passagiers alleen nog (onbewust?) verwachte bewegingen ervaren en daardoor geen motion sickness meer.
    Rijbewijs laten halen, is misschien de oplossing.......((-;
  11. viermeiden 17 november 2021 14:07
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 17 november 2021 13:39:

    Baidu's Apollo providing far more self-driving mobility services than Waymo

    cnevpost.com/2021/11/17/baidus-apollo...
    Voor nieuwkomers op dit forum achterliggende info over de samenwerking Baidu en Tomtom in het kader van Apollo.
    Let op: nieuws uit 2018

    corporate.tomtom.com/static-files/b06...

    viermeiden
  12. [verwijderd] 17 november 2021 14:10
    quote:

    Riet v. Milt schreef op 17 november 2021 13:54:

    [...]

    Waar en wanneer maakt u op dat ik mezelf als een goede CEO zou beschouwen?

    U heeft 12 bijdragen nodig in zes uur om uw idool te verdedigen en probeert mij ondertussen belachelijk te maken. Blij dat ik andere dingen te doen heb dan dag in dag uit een verliesgevend krimpbedrijfje te verdedigen met tientallen zichzelf herhalende bijdragen met vaak opgepoetste en/of onjuiste cijfers.
    Mevr. v. Milt, marketing-fanboys wier taak het is om Clown Bassie + eega te verdedigen vinden hun rechtvaardiging in het gegeven dat het kilometers met fata morgana teksten produceren meer schuift dan een belegging in het beursgenoteerd krimpend navigatiebedrijfje.
    Maar ieder voordeel heb zijn nadeel. Je zal je kinderen maar horen vragen: "Waar verdien je je geld mee ?" De een zou het schaamrood naar de kaken stijgen; de ander is de schaamte gewoon voorbij.
  13. forum rang 6 Dutchy Ron 17 november 2021 14:12
    quote:

    viermeiden schreef op 17 november 2021 14:07:

    [...]

    Voor nieuwkomers op dit forum achterliggende info over de samenwerking Baidu en Tomtom in het kader van Apollo.
    Let op: nieuws uit 2018

    corporate.tomtom.com/static-files/b06...

    viermeiden
    Dan mag deze one liner niet ontbreken :-)
    By pre-integrating the TomTom HD Map and TomTom AutoStream into Baidu’s Apollo platform, TomTom and Baidu are setting a worldwide standard for HD Maps
2.277 Posts
Pagina: «« 1 ... 36 37 38 39 40 ... 114 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.102
AB InBev 2 5.529
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.947
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.807
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.781
Aedifica 3 925
Aegon 3.258 323.006
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.301
ageas 5.844 109.897
Agfa-Gevaert 14 2.062
Ahold 3.538 74.345
Air France - KLM 1.025 35.249
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.048
Alfen 16 25.103
Allfunds Group 4 1.514
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 409
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.628
AMG 971 134.097
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.740
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.030
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.789
Arcelor Mittal 2.034 320.895
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.342
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.750
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.564
ASML 1.766 109.542
ASR Nederland 21 4.505
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.733
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.438

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 14 maart

    1. BMW Q4-cijfers
    2. OCI Q4-cijfers
    3. Inflatie februari def. (Dld)
    4. Industriële productie januari (VK)
    5. Inflatie februari def. (Fra)
    6. Inflatie februari (Spa)
    7. Consumentenvertrouwen (Universiteit v Michigan), maart vlpg (VS) 63,4 (versus 64,7 maand ervoor) volitaliteit verwacht
  2. 17 maart

    1. Detailhandelsverkopen januari/februari (Chi)
    2. Industriële productie januari/februari (Chi)
    3. Internationale handel januari (NL)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht