gpjf schreef op 6 december 2021 17:10:
Ik heb een tijdje geleden een schrijven gestuurd aan de AFM over mijn visie op de gang van zaken met de koersontwikkelingen en communicatie inzake Post.nl> Natuurlijk komt daar een standaard antwoord op maar ik meld het toch maar hier om het aan te tonen in de hoop dat meerderen naar de de AFM reageren.
Info@afm.nl via afmap.onmicrosoft.com
ma 29 nov. 10:54 (7 dagen geleden)
Geachte heer
Hartelijk dank voor uw melding. Wij hebben deze intern doorgestuurd naar onze afdeling Marketsupervision.
De AFM is voortdurend bezig met het volgen (monitoren) van koersen. Als er een redelijk vermoeden van marktmisbruik wordt ontdekt, kan de AFM een onderzoek starten. De beleggingsonderneming (bank of broker) is dan verplicht om alle relevante informatie over de belegger aan de AFM te verstrekken. Niet alleen bedrijven kunnen boetes krijgen bij het manipuleren van de markt of bij handel met voorkennis, maar ook particuliere beleggers.
Wij hebben gemerkt dat consumenten graag willen weten wat er met hun klacht gebeurt. Dit vinden wij heel begrijpelijk. Toch kunnen wij u geen informatie geven over een (eventueel) lopend onderzoek. Ook kan de AFM niet inhoudelijk in gaan op klachten of bemiddelen bij klachten die wij ontvangen hebben. Zodra een onderzoek is afgerond en er een boete of dwangsom is opgelegd, publiceren wij deze informatie in de meeste gevallen op onze website.
Op onze website vindt u meer informatie over marktmanipulatie en de maatregelen die de AFM kan nemen.
Met vriendelijke groet,
Mark van Etten
Senior Medewerker Contactcentrum & Eerstelijns Toezicht
Markttoegang FD, Signalen en Oriëntatiepunt