Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Tom Tom december 2021

3.494 Posts
Pagina: «« 1 ... 51 52 53 54 55 ... 175 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Wereldbelegger 9 december 2021 14:42
    koers € 8,10

    Zou het helpen als we allen heel hard gaan roepen om ‘De Grote Inkoper’?
    Onder aanvoering van juf Vivea.
    Net zoals de kinderen dat doen op de kleuterschool bij aankomst van Sint Nicolaas.
  2. forum rang 7 Wereldbelegger 9 december 2021 14:44
    quote:

    win some... schreef op 9 december 2021 14:29:

    [...]

    In de eerste plaats AB voor het delen van de e-mail.

    Ik zie toch nog wel een verschil tussen 'ontwikkeld met autofabrikanten' zoals jij stelt en het 'valideren bij autofabrikanten' zoals de e-mail van IR aangeeft. Het eerste impliceert dat er gezamenlijk een produkt is gemaakt dat ook door diezelfde autofabrikanten wordt afgenomen. Het tweede impliceert dat er een produkt is gemaakt dat aan de behoeften van autofabrikanten voldoet en mogelijk door hen zou kunnen worden afgenomen. Maar er kunnen ook vergelijkbare produkten zijn van andere partijen die ook aan de behoeften van de autofabrikanten voldoen en waar dus ook voor gekozen kan worden.
    Duidelijke gevalletje van:
    Waar het hart vol van is, loopt de PR-mond van over.
  3. CUMULARE 9 december 2021 15:02
    quote:

    dachthetniet schreef op 9 december 2021 13:33:

    [...]

    Een moe geworden aandeelhouder die graag eruit wil met wat winst. Nu is het al sinds 2014/2016 nada muv sporadische leuke ritjes.
    En net als een aantal anderen hier zie ik dat het bedrijf tomtom volledig naar de knoppen is gegaan door mismanagement. Waarbij de waarde van de huidige koers 1/10 is van de initiële waarde toekenning.
    En hoeveel noem jij "wat winst" ?
  4. [verwijderd] 9 december 2021 15:08
    quote:

    win some... schreef op 9 december 2021 14:29:

    [...]

    In de eerste plaats AB voor het delen van de e-mail.

    Ik zie toch nog wel een verschil tussen 'ontwikkeld met autofabrikanten' zoals jij stelt en het 'valideren bij autofabrikanten' zoals de e-mail van IR aangeeft. Het eerste impliceert dat er gezamenlijk een produkt is gemaakt dat ook door diezelfde autofabrikanten wordt afgenomen. Het tweede impliceert dat er een produkt is gemaakt dat aan de behoeften van autofabrikanten voldoet en mogelijk door hen zou kunnen worden afgenomen. Maar er kunnen ook vergelijkbare produkten zijn van andere partijen die ook aan de behoeften van de autofabrikanten voldoen en waar dus ook voor gekozen kan worden.
    Voor mij impliceert het het woord ‘gevalideerd’ dat autofabrikanten op meerdere momenten versies (‘iteraties’) van Indigo getest en uitgeprobeerd hebben en tomtom hun wensen doorgevoerd heeft.

    Dit betekent niet dat al die testende klanten 1-op-1 meegaan maar wel dat er veel buy-in is vanuit fabrikanten en dat zij moeite genomen hebben daarvoor.

    Daarnaast zie je dat de Tier1 leveranciers ook betrokken zijn, bijvoorbeeld Faurecia = Stellantis en Harman is door BMW gekozen voor next-gen infotainment. En er zijn veel fabrikanten die het Finse Rightware gebruiken voor het design van de cockpit in hun eigen merk en kleuren. Dit is ook een Indigo partner.

    Alles bij elkaar genomen klinkt dit als een ecosysteem waar voldoende grote namen in zitten - met ook Bosch en Microsoft - en samengewerkt is om in een groot aantal autofabrikanten het fundament te worden en daarmee ook het volume te creëren om app ontwikkelaars te binden. Misschien mag tomtom Google wel bedanken voor het bij elkaar brengen van die partijen en de tools die Android hiervoor biedt. Een soort enemies van enemies die vrienden worden. Al hou ik niet van het woord enemy in een zakelijke context.

    Of er soortgelijke platforms zijn en daarmee alternatieven voor OEM’s? Indigo is een ‘world first’ open platform voor de cockpit. Een alternatief is Google platform maar dan is ie niet open en niet aanpasbaar qua branding of apps. Het is ofwel dat of Indigo of een langdurig proces via Tier1 waarbij hardware en software niet ontkoppeld zijn, dus een black box, ook qua kosten en value.
  5. Freebird 9 december 2021 15:10
    quote:

    dachthetniet schreef op 9 december 2021 14:06:

    [...]

    Heb je het gelezen? Want jouw reactie is niet over mijn antwoord neem ik aan.
    Oh, ik dacht dat je (nog) geen aandelen TT bezat ; kennelijk wel dus. Prachtig bijkoopmoment toch ?
  6. forum rang 7 sniklaas 9 december 2021 15:12
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 9 december 2021 14:42:

    HoHo, verzoek om mij van deze activiteit uit te sluiten en gelieve geen enkele verwijzing te maken naar mijn persoon…

    Ik wil zoveel dan mogelijk is voorkomen dat de persoonlijke tekstschrijver mijn functie en rol als bisschop in een of ander supporters verhaal of reactie erbij fantaseert…

    Voor je het goed en wel in de smiezen hebt lees je terug dat de bisschop van Myra de nieuwe eigenaar wordt van dit oer hollandse navigatie bedrijf, ik ben wel stokoud maar nog niet van het padje…
  7. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 9 december 2021 15:25
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 9 december 2021 14:42:

    koers € 8,10

    Zou het helpen als we allen heel hard gaan roepen om ‘De Grote Inkoper’?
    Onder aanvoering van juf Vivea.
    Net zoals de kinderen dat doen op de kleuterschool bij aankomst van Sint Nicolaas.
    Chippie, niet nodig gaat gewoon “ vanzelf” veel hoger!
    Daar kan zelfs geen muppet met doemscenario's iets aan veranderen!
  8. CUMULARE 9 december 2021 15:26
    € 8,10 € 8,10 € 8,10 € 8,10 € 8,10 € 8,10 € 8,10 € 8,10 € 8,10 € 8,10 € 8,10

    Eens kijken of het helpt.
  9. forum rang 6 Dutchy Ron 9 december 2021 15:31
    Dank JustMe, ik lees net pas de mailwisseling (druk dagje)

    Furthermore, for the OEM, that flexibility extends to the app stores it wants to offer in its vehicles. We have three partners developing app stores on IndiGO. All of them have hundreds of applications available, with OEMs having the freedom to choose which app stores and applications they want to display in the in-car catalogue.

    parallel zijn Stellantis, Toyota, Hyundai/KIA en wellicht anderen hier al mee bezig...... een IndiGO oplossing kies je niet voor een enkel model maar voor de hele lijn. Hopelijk sluiten VW en BMW hierop aan..... dan zullen Audi en Daimler ook volgen vermoed ik..... tenzij ze denken dat Cariad op korte termijn iets vergelijkbaars kan leveren.

  10. [verwijderd] 9 december 2021 15:32
    Yep. Want TomTom heeft zich gemengd in platform war.

    En heeft nog 1 ding achter de hand.

    Stellantis wil twee platforms oprichten. Eentje voor een cockpit die over alle merken heen ontwikkeld wordt. En een platform voor zelfrijdende software die in diverse automerken terugkomt.

    TomTom heeft een zelfrijdende werkende auto met eigen software in Berlijn rondrijden om HD maps te testen. www.iex.nl/Forum/Topic/1384916/TomTom... Video bekijken is echt de moeite waard.

    TT heeft daarmee ook de technologie om een autonoom rijden software suite te ontwikkelen en die zou dan net zoals Indigo met een netwerk van leveranciers moeten komen (sensoren leveranciers) voor een ‘hardware agnostic’ (onafhankelijk) zelfrijdende software waarmee je zelf een zelfrijdende auto kan maken.

    Die ook gekoppeld is aan opnieuw de Microsoft Azure cloud en daarin de HD maps van tomtom en de ‘hazard warnings’ en de autostream service. Met daarbij ook Indigo die in het scherm de waarschuwingen en andere info geeft wanneer je handen aan het stuur moet nemen.

    Vergezocht? Als je tomtom’s competenties kent en ziet hoe ze nu Indigo aangepakt hebben en je ziet hoeveel miljarden deze software waard is in de ogen van Stellantis dan is TomTom gek als ze dit niet doet of niet op zijn minst probeert.

    Op zijn minst deze sprong wagen en deze software niet alleen voor jezelf gebruiken. Daarbij wel omzichtig doen om partners niet in de wielen te rijden maar aan te vullen.
  11. forum rang 6 Dutchy Ron 9 december 2021 15:35
    en de 3e dag op rij de koers direct na de piek weer daalt.............. ik kan niet anders concluderen dat er 2 grote partijen zijn met tegenstrijdige belangen
  12. forum rang 6 ketchup 9 december 2021 15:40
    het voelt aan alsof het aandeel wil gaan rennen - het lager doen noteren gaat steeds krampachtiger
    moet wel zeggen dat dit gevoel niet nieuw is bij TT, telkenmale lukte het dan toch weer om een rally niet te kunnen vasthouden

    gevoelsmatig zou het zo maar aan 10 euro kunnen noteren einde jaar , gaat TT ook dit jaar met een plus het jaar uit - mooi kerstgeschenk !
    let's hope so.
  13. forum rang 6 Dutchy Ron 9 december 2021 15:41
    Als TT niet alleen een rol speelt bij STLA Smart Cockpit maar ook bij STLA Auto Drive van Stellantis (en BMW) dan zou dat geweldig zijn.... maar gezien de relatie met Waymo voor commercial voertuigen kon dat nog wel eens anders zijn dan wij hopen.

    mobile.twitter.com/Stellantis/status/...
  14. forum rang 5 groene appel 9 december 2021 15:41
    was vandaag niet zo spectaculair :) de 8.30 aangetikt nu weer 8.16 blijft wel spannend om rt te volgen die van 50,615 stukjes van @visje 15:32:33 was een mooie, blijft nu toch redelijk stabiel
3.494 Posts
Pagina: «« 1 ... 51 52 53 54 55 ... 175 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.102
AB InBev 2 5.529
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.907
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.800
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.772
Aedifica 3 925
Aegon 3.258 322.997
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.301
ageas 5.844 109.897
Agfa-Gevaert 14 2.061
Ahold 3.538 74.343
Air France - KLM 1.025 35.246
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.046
Alfen 16 25.077
Allfunds Group 4 1.511
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 409
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.587
AMG 971 134.084
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.740
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.029
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.789
Arcelor Mittal 2.034 320.881
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.342
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.749
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.562
ASML 1.766 109.432
ASR Nederland 21 4.505
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.728
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.412

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 13 maart

    1. Pharming Q4-cijfers
    2. HelloFresh Q4-cijfers
    3. Deliveroo Q4-cijfers
    4. Maandrapport IEA
    5. Steunaanvragen - wekelijks (VS)
    6. Producentenprijzen februari (VS) volitaliteit verwacht
  2. 14 maart

    1. BMW Q4-cijfers
    2. OCI Q4-cijfers
    3. Inflatie februari def. (Dld)
    4. Industriële productie januari (VK)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht