basinclab schreef op 13 mei 2022 09:22:
het gaat over 1/2000ste.van de uitstaande aandelen. na 20 jaar dus 1%
2 van de board leden zouden, naar een opinie van tradewinds eigenlijk tegen de fusie zijn, zo interpreteer ik., en de horde van 75% zou niet bereikt worden. misschien krijgen ze nu die aandelen om op te stappen? Nu gooit Elon Musk nog wat olie op het vuur: met zijn crypto sympathie en zijn anti-hydrogen politiek gooit hij elke ESG beschouwing in de vuilbak... om zijn eigen elitaire plannen door te drukken. Het openbaar vervoer (hyperloop)die hij voorstaat is resoluut een keuze voor peperduur internationaal transport...Het is asociaal en in zijn visie moeten we hier weg van de aarde en kunnen we die echt wel missen... Loop naar de maan Muskiet..
Waterstof: Er is natuurlijk aan een ontwikkeling van de reeds bestaande technieken nog heel wat ontwikkelingswerk in de labo's en kan niet altijd openbaar gemaakt worden, maar men zal echt geen fortuinen steken in zinloze projecten. waterstof opslaan voor auto's, daar geloof ik dan minder in. Dat er bij waterstofproductie een groot deel van de energie verloren gaat: Energie is aan zee alomtegenwoordig en bijna onbeperkt. Als daarvan dan een deel verloren gaat is het niet zo erg. Met daarop de aandacht te trekken is musk aan het desinformeren: hij moet blijkbaar nog een groot deel van zijn vermogen halen uit de fossiele brandstoffen, en zijn tesla technolgie is inderdaad niet de goede..Ook zijn hyperloop bedient niet de kleine steden, en is alleen, zoals gans zijn politiek, voor de superrijken gemaakt. Het gaat in tegen de economische principes, de recente nobelprijzen economie, piquetti, stiglitz. die erop wijzen dat een grote mate van ongelijkheid vermogen destructief is, en dat toekomstprojecten met een ecologische blijvende maatschappelijke waarde de enige basis is waarbij echte blijvende meerwaarde kan gecreëerd worden. Elon musk met zijn bitcoins en zijn ruimtevaart: dat is vernietigend voor de mensheid.. Als er iemand is die met koud en warm zwaait om zichzelf op schandalige manier op de beurs te verrijken, dan zet ik hem bovenaan de lijst. Zelfs Roland Duchatelet, die op detailpunten destijds wel wat met mij van mening verschilde(nu ja eerder om politieke keuzes in het verleden, terwijl die politiek er nu al iets beter uitziet), en die miljoenen chips mag slijten aan Musk, is niet akkoord op het gebied van bitcoin. Bitcoin is alleen goed voor misdaad te faciliteren, en elke mogelijkheid om een eerlijke verdeling van de lasten te beletten. Er komen wellicht wel betere systemen dan de bitcoin, die straks aan zijn waarde noteert: 0,0000 euro: want ja de technologie brengt misschien wel veel op en is zeker niet waardeloos, maar nee het gaat niet naar de waarde van de bitcoin, die ethisch gezien onbruikbaar is. Net als Musk himself.
Zijn hyperloop? treinen die alleen in grote wereldsteden stoppen... Ze zijn van geen nut bij het lokale openbaar vervoer. Wat wel van nut zou zijn zijn systemen met treinen die met parralele modules in- en uitstappen faciliteren op rijdende treinen in kleinere station. (bv. in- en uitstap modules voorzien, die dan op een parallel 'spoor' lopen... en iedereen begeeft zich tijdig naar zijn uitstapmodules, die dan uitgenomen of toegevoegd wordt op juiste moment, en zonder aan snelheid in te boeten... veel zou kunne geautomatiseerd worden- het verplaatsen van instapmodule naar uitstapmodule en de treinen? die stoppen niet meer... Er bestaan in transport veel modellen en patenten...bv. een instapmodule die tijdelijk de trein verbreedt en dan bovenaan wordt afgevoerd. Dat zou het interstedelijk vervoer wel dienen, die internationale treinen a la musk die kunnen alleen de 10% rijksten bedienen...Nu ja, als musk van de werledbol wil verdwijnen om me een plezier te doen, dan zal hij nog meer moeten weggooien naar zijn techniek..