Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Air France-KLM 2022

1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 41 42 43 44 45 ... 79 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. emergo 30 mei 2022 13:29
    Er worden exact evenveel aandelen gekocht als verkocht. Dat stemt mij dan weer hoopvol en ik ben blijkbaar niet alleen.
  2. HenkJoh 30 mei 2022 13:55
    quote:

    emergo schreef op 30 mei 2022 13:29:

    Er worden exact evenveel aandelen gekocht als verkocht. Dat stemt mij dan weer hoopvol en ik ben blijkbaar niet alleen.
    ehhh, dat lijkt me logisch. Bij een koop/verkoop altijd 2 kanten. Kan dat anders dan?
  3. emergo 30 mei 2022 13:58
    Nee joh. Dat kan niet anders. Maar er zijn dus gewoon nog kopers op dit niveau. Het stemt gerust dat ik niet de enige ben.
  4. [verwijderd] 30 mei 2022 14:21
    quote:

    emergo schreef op 30 mei 2022 13:58:

    Nee joh. Dat kan niet anders. Maar er zijn dus gewoon nog kopers op dit niveau. Het stemt gerust dat ik niet de enige ben.
    Respect voor het gemak waarmee je jezelf gerust stelt. Je kunt dus alles kopen omdat voor alle aandelen die verkocht worden ook kopers zijn. Over open deuren gesproken.

    Maar geen berekening dus wat de omzet of waarde kan zijn.

    Neem je het mij kwalijk als zeg dat ik bij mensen die geen argumenten hebben een hoog "trol" gevoel krijg?
  5. Cacla 30 mei 2022 15:32
    quote:

    emergo schreef op 30 mei 2022 13:58:

    Nee joh. Dat kan niet anders. Maar er zijn dus gewoon nog kopers op dit niveau. Het stemt gerust dat ik niet de enige ben.
    En wat denk je dat de kansen van AFKLM zijn? Of wat is de waarde van zo'n aandeel eigenlijk?
  6. [verwijderd] 30 mei 2022 19:05
    quote:

    Kurtintown schreef op 26 mei 2022 09:14:

    [...]

    Ze staan nog niet in mijn portefeuille. Is dit normaal? Moet ik even wachten?
    heb zefde probleem. is het jou gelukt om contact met abn op te nemen?
  7. emergo 30 mei 2022 19:47
    quote:

    Knife Catcher schreef op 30 mei 2022 14:21:

    [...]

    Respect voor het gemak waarmee je jezelf gerust stelt. Je kunt dus alles kopen omdat voor alle aandelen die verkocht worden ook kopers zijn. Over open deuren gesproken.

    Maar geen berekening dus wat de omzet of waarde kan zijn.

    Neem je het mij kwalijk als zeg dat ik bij mensen die geen argumenten hebben een hoog "trol" gevoel krijg?
    Ik neem helemaal niemand iets kwalijk. De gevraagde berekeningen kan ik ook niet maken en mensen die dat wel doen zou ik uitermate wantrouwen. Het hele AirFrance-KLM en Schiphol gebeuren is 1 grote chaos geworden dus ik ga.mijn vingers niet branden aan voorspellingen. Dan blijft het onderbuikgevoel over en daar doe ik het maar even mee. Niet erg wetenschappelijk maar ik kan er mee leven. Vandaag liet mijn onderbuik mij in elk geval niet in de steek.
  8. [verwijderd] 30 mei 2022 20:57
    Ik heb daadwerkelijk 0,0 verstand van aandelen. Echt, nul. Omdat J. Kelder in een podcast wat riep over laagte & kopen, heb ik gekocht na de coronacrash. Shell, ING, dat soort spul. Geloof iets van 20-30k heb ik erin gestopt, geld wat ik kan missen. Ik heb dat jaar 74,60% rendement gehaald in 2020. Ik heb alles verkocht, en van dat geld zaken gekocht die nog niet omhoog waren gegaan na corona. KLM, Lufthansa, TUI. In 2021 heb ik 5,7% rendement gehaald. Ik heb het geld niet nodig, lekker laten staan.

    Nu dit jaar, sta ik op -3,5%, en ik sta nu voor de grote vraag; KLM aandelen via dat claimemissieverhaal bijkopen, of niet. Ik, met 0 verstand hiervan, zie simpel een grafiekje die voorheen véél hoger was (jaren terug) en een bedrijf die winst draait én schijnbaar nooit failliet mag gaan. Ik heb het geld niet op korte termijn nodig. 10 jaar, 20 jaar, prima. Ik neig dus sterk naar bijkopen.

    Nogmaals, dit is mijn domme boerenverstand.. maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening!
  9. knabbie 31 mei 2022 09:09
    Volgens het bericht gisteren op telegraaf.nl is de 2e kamer akkoord met de deelname aan de aandelenemissie van 200 miljoen. De 1e kamer zal vandaag naar verwachting eveneens akkoord gaan. Zou wel eens voor een (kortstondige) boost van de koers kunnen zorgen.

    De link:

    www.telegraaf.nl/nieuws/1962026527/ka...
  10. forum rang 8 GakGak 31 mei 2022 11:19
    uit follow the money:

    Ondertussen lukt het de KLM maar moeilijk om grip te krijgen op haar piloten. Die zijn extreem goed georganiseerd – 95 procent is lid van vakbond VNV, een participatiegraad die geen enkele andere beroepsgroep in Nederland haalt – en ze zijn mede daarom in internationaal opzicht grootverdieners. ‘Een KLM-piloot verdient gemiddeld genomen zo’n 70 procent meer dan een piloot werkzaam bij een low-budget airline,’ schreef De Telegraaf al eens. Tijdens de coronacrisis werd weliswaar een loonmatiging afgesproken, maar recent is weer een loonsverhoging beklonken.

    Helemaal vreemd is dat Air France-KLM inmiddels heeft gemeld dat het een groot deel van het geld zal gebruiken om leningen af te lossen die het tijdens de coronacrisis van de Franse staat kreeg. Kaag stelt dat ze ‘geen invloed heeft op de bestemming van het geld dat binnenkomt door de verkoop van de aandelen’, maar wil niettemin aan de emissie deelnemen. Terwijl Nederland twee jaar geleden absoluut wilde voorkomen dat de Fransen van onze staatssteun zouden profiteren, is dat nu kennelijk geen probleem meer.
    Daar komt bij dat dit waarschijnlijk niet de laatste keer zal zijn dat Nederland geld in het bedrijf steekt. De leningen aan zowel de Nederlandse als de Franse overheid zijn nog niet terugbetaald en Air France-KLM heeft ook na de komende kapitaalinjectie een negatief eigen vermogen. Het bedrijf blijft dus technisch failliet en moet nog steeds op zoek naar nieuw kapitaal.

    Tijdens een debat in de Tweede Kamer gisteren zei Kaag dat het niet ondenkbaar is dat hiervoor opnieuw extra aandelen zullen worden uitgegeven.
  11. ramjamclub 31 mei 2022 11:31
    quote:

    LDV schreef op 30 mei 2022 20:57:

    Ik heb daadwerkelijk 0,0 verstand van aandelen. Echt, nul. Omdat J. Kelder in een podcast wat riep over laagte & kopen, heb ik gekocht na de coronacrash. Shell, ING, dat soort spul. Geloof iets van 20-30k heb ik erin gestopt, geld wat ik kan missen. Ik heb dat jaar 74,60% rendement gehaald in 2020. Ik heb alles verkocht, en van dat geld zaken gekocht die nog niet omhoog waren gegaan na corona. KLM, Lufthansa, TUI. In 2021 heb ik 5,7% rendement gehaald. Ik heb het geld niet nodig, lekker laten staan.

    Nu dit jaar, sta ik op -3,5%, en ik sta nu voor de grote vraag; KLM aandelen via dat claimemissieverhaal bijkopen, of niet. Ik, met 0 verstand hiervan, zie simpel een grafiekje die voorheen véél hoger was (jaren terug) en een bedrijf die winst draait én schijnbaar nooit failliet mag gaan. Ik heb het geld niet op korte termijn nodig. 10 jaar, 20 jaar, prima. Ik neig dus sterk naar bijkopen.

    Nogmaals, dit is mijn domme boerenverstand.. maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening!
    Ik zal het uitleggen zoals ik het begrijp,
    Voorbeeld: Ik heb 5000 aandelen in mijn bezit en ik krijg van KLM het recht om van elk aandeel (dat ik op 23 mei in mijn bezit had) tot uiterlijk 7 juli (bij de ING BANK) 3 nieuwe aandelen te kopen tegen €1.17. Per broker kan de uiterste datum verschillen
    De slotkoers op 23 mei was €4.347 5000 aandelen x 4.347 = €21735
    3 x €1.17 prijs van het nieuwe aandeel = €3.51 x 5000 = €17550 dit zou je opnieuw moeten inleggen bij KLM
    Dan heb je 20000 aandelen in je bezit
    €21735 + €17550 = €39285 : 20000 = €1.964 per (verwaterd) aandeel
    De nieuwe aandelen krijg je op 12 juni en het verschil met de dagkoers en €1.17 is dan je winst/compensatie
    Als de aandelen boven €1.964 in de komende tijd komen dan maak je winst (op de waarde van je oude 5000 aandelen die je op 23 mei in je bezit had.)
    Als je de nieuwe aandelen niet wilt kopen ( omdat je geen geld of vertrouwen heb) dan zou je de rechten kunnen verkopen, de koers van de rechten was €1.659 per recht vanavond 26/5 nu 1.579 per 31/05
    KLM slotkoers was €1,769 donderdag 26/5 nu 1.82 per 31/5
    hopelijk heb ik het goed uitgelegd en andere mensen -die ook claimemissies hebben- hiermee kunnen helpen.
  12. forum rang 8 GakGak 31 mei 2022 12:04
    Leg dan ook maar eens uit dat bij een stijgende aandelenkoers naar 1.82 het claimrecht alleen maar daalt en wegzakt
    naar 1.58.

    Ik zal je helpen, het vertrouwen in AF/KLM is er niet.
  13. Westvleteren 31 mei 2022 12:10
    Ondertussen forse korting tussen aandeel en claim ontstaan (12:07 uur: 1,818 versus (1,562 + (3 x 1,17))/3 = 1,69. Iemand enig idee waarom? Aanwijzing dat de markt ervan uit gaat dat de komende weken de koers nog (fors) gaat dalen)/vertrouwensgebrek?

    Edit: zie net bovenstaande reactie GakGak, eigenlijk dus zelfde vraag, zijn er mensen die andere verklaringen hebben?
  14. Cacla 31 mei 2022 12:10
    Dus de 2e kamer gaat akkoord met de aanschaf van nieuwe aandelen wetende dat het bedrijf daarna nog steeds technisch failliet is? Ben ik de enige die dat niet begrijpt?
  15. ramjamclub 31 mei 2022 12:43
    quote:

    GakGak schreef op 31 mei 2022 12:04:

    Leg dan ook maar eens uit dat bij een stijgende aandelenkoers naar 1.82 het claimrecht alleen maar daalt en wegzakt
    naar 1.58.

    Ik zal je helpen, het vertrouwen in AF/KLM is er niet.
    Dat viel mij ook op. Ik verkocht mijn laatste claimrechten gisteren @ €1.65 terwijl de aandelenkoers €1.847 bereikte. Vorige week verkocht ik, (op dezelfde dag ) aandelen @ €1.75 en claimrechten @ €1.65. dat is wel een verschil.
  16. knabbie 31 mei 2022 13:10
    quote:

    ramjamclub schreef op 31 mei 2022 12:43:

    [...]
    Dat viel mij ook op. Ik verkocht mijn laatste claimrechten gisteren @ €1.65 terwijl de aandelenkoers €1.847 bereikte. Vorige week verkocht ik, (op dezelfde dag ) aandelen @ €1.75 en claimrechten @ €1.65. dat is wel een verschil.
    -Meeropbrengst per claim is 1,65-1,17= 0,48
    -Meeropbrengst indien aandeel wordt gekocht (en aandeel op de beurs wordt verkocht) 1,847-1,17= 0,677

    Dan kies je toch voor koop aandeel a 1,17? Of klopt mijn redenatie niet?
  17. forum rang 8 GakGak 31 mei 2022 13:19
    intussen duiken er steeds meer shortende instanties op dit aandeel:

    Totale netto shortpositie op 31 mei 2022: 9,19% (www.shortsell.nl).

    27,35% (inclusief de laatst bekende positie van partijen die onder de meldingsgrens zijn gekomen).
1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 41 42 43 44 45 ... 79 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.072
AB InBev 2 5.521
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.741
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.753
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 918
Aegon 3.258 322.881
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.341
Air France - KLM 1.025 35.082
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.931
Allfunds Group 4 1.482
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.384
AMG 971 133.699
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.785
Arcelor Mittal 2.034 320.770
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.268
ASML 1.766 108.095
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 509
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.687
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 maart

    1. Ekopak Q4-cijfers
    2. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (Jap)
    3. Inkoopmanagersindex industrie Caixin februari (Chi)
    4. Omzet detailhandel januari (NL)
    5. Inflatie februari vlpg (NL)
    6. Inkoopmanagersindex industrie februari (NL)
    7. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (Fra)
    8. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (Dld)
    9. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (eur)
    10. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (VK)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht