Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Tom Tom juli 2022

1.060 Posts
Pagina: «« 1 ... 22 23 24 25 26 ... 53 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 15 juli 2022 09:00
    quote:

    Benjamin G. schreef op 15 juli 2022 08:57:

    Cijfers liggen in lijn met verwachting. Operational expenses moeten ze beter gaan uitleggen. Met name welke besparing daar in het verschiet ligt. Eigen vermogen is interessant qua opbouw. Iemand een idee wat decrease in fixed deposit betekent? Blad 5 van de excel tables.

    Investmentcase blijft onveranderd. Vanaf 2024 structureel winst en mede door kans op overname upside potentieel. Aan dat laatste hou ik niet vast. Dat wordt al 10 jaar geroepen. Dat morgen de big bang valt lijkt mij stug.
    De cashflow gaat van minus vijf procent naar minimaal plus vijf procent komend jaar en volgens het rapport is meer dan de helft daarvan toe te schrijven aan de efficiency gains — dus de ontslagen — bij het kaarten onderhoud.
  2. [verwijderd] 15 juli 2022 09:05
    Cash winst per aandeel volgend jaar ‘at least’ 30 cent (kan ook zomaar 50 zijn) daarnaast nog een paar euro cash op de balans dus ruimte voor groei investeringen of voor aandelen inkoop. En daarnaast is de afhankelijkheid van Consumer voorbij — dus geen krimp bedrijf meer — met in de boeken nog een hele sloot aan automotive deals die meerjarig voor omzetgroei gaan zorgen, tegen de achtergrond van een efficienter kaarten onderhoud en meer lichtgewicht en wendbare organisatie. Met nog als troef het verdiepen van de relatie met Volkswagen via CARIAD en die met Stellantis en Toyota. De drie grootste autobouwers ter wereld. Bedrijf is schuldenvrij. Dus in elk opzicht een solide investering.
  3. forum rang 6 tatje 15 juli 2022 09:05
    Outlook FCF
    2022 around - 5%
    2023 at least + 5%

    Maar Taco dekt zich in met de volgende zin !!!!

    Free cash flow guidance excludes restructuring charges. Throughout 2022 and 2023, we will report
    FCF excluding restructuring charges. Cash outflows related to the restructuring are expected to be
    weighted towards the second half of 2022, with roughly one third of the total expected to arise in
    2023.

    Dus de FCF guidance in 2022 en 2023 is zonder de restructuring costs,

    Anders was het ... met peren :-)

    Gaat dus een cash opleveren die eind Q2 2022 329 miljoen is, maar eind 2022 zeker onder de 300 miljoen komt.

    Ik schat 280 miljoen :-)

    Je kunt reorganisaties wel doen, maar links of rechts om, gaat het geld kosten.

    Here kreeg geen bijdrage meer in 2021 van de aandeelhouders.

    Oplossing

    - kregen toch van de aandeelhouders 43
    - ipv van een daling automotive van ( mijn mening 40 ) was er een stijging van 108, verschil 148
    - leningen van de aandeelhouders

    Die 252 van de aandeelhouders in 2020 moet er op 1 of andere manier toch komen.

    Vooral als je een SPAC voorbereidt.
  4. forum rang 6 pwijsneus 15 juli 2022 09:12
    quote:

    *JustMe* schreef op 15 juli 2022 09:05:

    Cash winst per aandeel volgend jaar 30-35 cent, daarnaast nog een paar euro cash op de balans dus ruimte voor groei investeringen of voor aandelen inkoop. En daarnaast is de afhankelijkheid van Consumer voorbij — dus geen krimp bedrijf meer — met in de boeken nog een hele sloot aan automotive deals die meerjarig voor omzetgroei gaan zorgen, tegen de achtergrond van een efficienter kaarten onderhoud en meer lichtgewicht en wendbare organisatie. Met nog als troef het verdiepen van de relatie met Volkswagen via CARIAD en die met Stellantis en Toyota. De drie grootste autobouwers ter wereld. Bedrijf is schuldenvrij. Dus in elk opzicht een solide investering.
    Winst per aandeel bij TomTom? Winst?!

    Heb ik iets gemist?

    corporate.tomtom.com/static-files/fea...
  5. [verwijderd] 15 juli 2022 09:25
    quote:

    Odessadream schreef op 15 juli 2022 09:17:

    TT maakt zich lean & mean en bereidt zich voor op een overname a max. 8,50 euro.
    Je vergat een cijfer. 18,50. Of 28,50?

    Er staan maar de helft van aantal aandelen uit dan voor de verkoop van Telematics.
  6. [verwijderd] 15 juli 2022 09:29
    *RENAULT SEES SIGNIFICANTLY HIGHER PRODUCTION IN 2H ON CHIPS

    Consumenten electronica fabrikanten hebben hun chip inkoop gereduceerd en Rusland krijgt geen GPS chips meer voor precisie bommen die ze nu allemaal hebben op geschoten (de lijers). Dus autofabrikanten kunnen eindelijk weer voldoende produceren.

    Hierdoor voelt tomtom zich ondanks oorlog in de wereld optimistisch over het realiseren van de outlook 2022 en over de groei daarna.
  7. forum rang 6 Dutchy Ron 15 juli 2022 09:30
    Goedemorgen …. 50ct met 100k belooft nog wat voor vandaag.
    Benieuwd naar de slotkoers …… de juli calls nog in bezit

    Besteed weinig tijd meer aan het actief volgen vd beurs en TT zelfs tijdens mijn vakantie ;-)
  8. forum rang 4 GLMF 15 juli 2022 09:36
    quote:

    Riet v. Milt schreef op 15 juli 2022 09:31:

    Er wordt nauwelijks gehandeld in het verliesgevende krimpbedrijfje.
    prima zolang ze 50ct/100k aandelen stijgen
  9. [verwijderd] 15 juli 2022 09:42
    quote:

    *JustMe* schreef op 15 juli 2022 09:00:

    [...]

    De cashflow gaat van minus vijf procent naar minimaal plus vijf procent komend jaar en volgens het rapport is meer dan de helft daarvan toe te schrijven aan de efficiency gains — dus de ontslagen — bij het kaarten onderhoud.
    indien je voor 2023 leest FCF tussen de 5% en 10% kom je uit op een verschil ad 12,5% van 525 mio.

    de helft van 525*12,5= 66 mio /2

    dus een besparing van 33 mio bovenop de inflatiestijging.
  10. forum rang 6 win some... 15 juli 2022 10:00
    quote:

    Benjamin G. schreef op 15 juli 2022 08:57:

    Cijfers liggen in lijn met verwachting. Operational expenses moeten ze beter gaan uitleggen. Met name welke besparing daar in het verschiet ligt. Eigen vermogen is interessant qua opbouw. Veel deferred en fixed. Dat verklaart fluctuaties. Iemand een idee wat decrease in fixed deposit betekent? Blad 5 van de excel tables.

    Verwacht rond de 510 aan omzet. Daarmee raken ze de bodem voor de komende jaren. Outlook moet haalbaar zijn.

    Enterprise groeit meer dan ik had verwacht. Komt van 160 naar 165 naar 171 en nu vermoedelijk naar 180. Als die lijn wordt doorgezet en consumer draagt in 2024 nog een beetje bij dan schrijven ze zwarte cijfers vanaf 2024.

    Investmentcase blijft onveranderd. Vanaf 2024 structureel winst en mede door kans op overname upside potentieel. Aan dat laatste hou ik niet vast. Dat wordt al 10 jaar geroepen. Dat morgen de big bang valt lijkt mij stug.
    Enterprise resultaat is vooral door de dollarkoers. Op 30 juni 2022 was een dollar 0,9572 euro. een jaar eerder was dat 0,8402 euro. Dat is een stijging van 13,9%. Uitgaande van 70% dollarinkomsten bij Enterprise zu dit een verbetering van 9,7% in de resultaten hebben moeten opleveren, alleen al op basis van de dollarkoers. YoY is de omzet van Enterprise echter maar 8% gestegen.

    Voorts werd in februari al het volgende gemeld over Enterprise: In the Enterprise business, we renewed various customer contracts. Some of these renewals reflect lower usage, translating into a reduced contract value. This will affect our Enterprise revenue as of the fourth quarter of 2022 and beyond.

    Ik denk dat je al blij mag zijn als je in 2023 een Enterprise omzet van 150 mio haalt.
  11. beursbeurs 15 juli 2022 10:04
    quote:

    *JustMe* schreef op 15 juli 2022 09:05:

    .......... Met nog als troef het verdiepen van de relatie met Volkswagen via CARIAD en die met Stellantis en Toyota. De drie grootste autobouwers ter wereld.
    "Over five million Stellantis vehicles on the road today are powered by TomTom’s full stack navigation".

    Dat is mogelijk al ca. 50% van de IFRS automotive omzet in 2022. Deze 5 mio auto's zijn opgebouwd in de laatste paar zeer magere jaren. Als ze de relatie met Stellantis gaan uitdiepen volgen er binnen 2 jaar minstens 5 mio auto's bij en zitten we boven de 10 mio auto's van Stellantis op de weg.

    Dat betekent minimaal 60% van de automotive outlook in 2023 is van Stellantis!!!
  12. forum rang 6 hvasd2 15 juli 2022 10:06
    quote:

    Frank_f schreef op 15 juli 2022 09:56:

    Freeze up.
    Meestal gaat het daarna omlaag met de koers…
  13. [verwijderd] 15 juli 2022 10:17
    quote:

    *JustMe* schreef op 15 juli 2022 09:05:

    Cash winst per aandeel volgend jaar ‘at least’ 30 cent (kan ook zomaar 50 zijn) daarnaast nog een paar euro cash op de balans dus ruimte voor groei investeringen of voor aandelen inkoop. En daarnaast is de afhankelijkheid van Consumer voorbij — dus geen krimp bedrijf meer — met in de boeken nog een hele sloot aan automotive deals die meerjarig voor omzetgroei gaan zorgen, tegen de achtergrond van een efficienter kaarten onderhoud en meer lichtgewicht en wendbare organisatie. Met nog als troef het verdiepen van de relatie met Volkswagen via CARIAD en die met Stellantis en Toyota. De drie grootste autobouwers ter wereld. Bedrijf is schuldenvrij. Dus in elk opzicht een solide investering.
    Bij een cashwinst per aandeel van 30 cent hoort een waarde van 6 a 7,50 euro.

    met de in het verleden behaalde winst na reorganisatie ad 300mio zou je nu een koers mogen verwachten van 8,25 a 9,75 euro.
1.060 Posts
Pagina: «« 1 ... 22 23 24 25 26 ... 53 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.081
AB InBev 2 5.522
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.793
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.755
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 921
Aegon 3.258 322.928
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.343
Air France - KLM 1.025 35.109
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.043
Alfen 16 24.960
Allfunds Group 4 1.506
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.825
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.438
AMG 971 133.827
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.022
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.787
Arcelor Mittal 2.034 320.801
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.327
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.356
ASML 1.766 108.404
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 519
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.688
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 05 maart

    1. Inkoopmanagersindex diensten februari def. (Jap)
    2. Inkoopmanagersindex diensten Caixin februari (Chi)
    3. IMCD Q4-cijfers
    4. Adidas Q4-cijfers
    5. Bayer Q4-cijfers
    6. Industriële productie januari (Fra)
    7. Inkoopmanagersindex diensten februari def. (Spa, It, Fra, Du, EU, VK)
    8. Producentenprijzen januari (eur)
    9. Campbell's Q2-cijfers
    10. Foot Locker Q4-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht