Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Ebusco 2022

1.700 Posts
Pagina: «« 1 ... 55 56 57 58 59 ... 85 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 rene66 29 september 2022 16:02
    quote:

    StoplossBurner schreef op 29 september 2022 13:24:

    [...]

    De klant is niet de consument he, maar de overheid die juist bij een recessie extra uitgaven zal doen, en als ze dat niet doen dan zal er sowieso vervangingsvraag zijn waarbij men vanwege regelgeving wel elektrisch moet kopen. De vraag is er wel, alleen kan Ebusco dus ook het beloofde aanbod met de juiste kwaliteit leveren in grotere series op relatief korte termijn? Dat is al een half jaar lang mijn grootste 'zorg' voor dit bedrijf. Positief is, is dat de grondstofprijsstijgingen tot een halt zijn gekomen en ook toelevering verbeterd.

    Oh ja, zit er klein long in; wel vertrouwen in aantal orders vanwege het ontwerp van de bus, maar niet zo in de productie (bij nieuwe bedrijven duurt dit altijd te lang voor ze op stoom komen), maar dat wordt pas over maand of 6 duidelijk naar buiten toe lijkt mij.
    De klant is inderdaad niet de consument, dus de opdrachten zullen wel binnenkomen. Ben het 100% eens met je vraagtekens. Mijn ervaring op dit moment met het verkrijgen van onderdelen dat is het gewoon elke maand duurder wordt en bepaalde onderdelen gewoon niet leverbaar zijn. Als je al dingen kan krijgen dan is de levertijd drie tot vijf maanden later (dan heb ik het over elektronica en mechanische onderdelen).

    1 bus bouwen is heel moeilijk, 10 bussen wordt makkelijker maar als je er honderd of honderden moet maken dan is het plots inderdaad veel moeilijker. Ebusco zal niet de eerste partij die kapot groeit als ze de boel niet goed onder controle hebben. Hou de koers in de gaten en over een maand of drie stap ik beperkt in, zoals ik al aangaf.
  2. forum rang 5 StoplossBurner 29 september 2022 16:25
    quote:

    rene66 schreef op 29 september 2022 16:02:

    [...]De klant is inderdaad niet de consument, dus de opdrachten zullen wel binnenkomen. Ben het 100% eens met je vraagtekens. Mijn ervaring op dit moment met het verkrijgen van onderdelen dat is het gewoon elke maand duurder wordt en bepaalde onderdelen gewoon niet leverbaar zijn. Als je al dingen kan krijgen dan is de levertijd drie tot vijf maanden later (dan heb ik het over elektronica en mechanische onderdelen).

    1 bus bouwen is heel moeilijk, 10 bussen wordt makkelijker maar als je er honderd of honderden moet maken dan is het plots inderdaad veel moeilijker. Ebusco zal niet de eerste partij die kapot groeit als ze de boel niet goed onder controle hebben. Hou de koers in de gaten en over een maand of drie stap ik beperkt in, zoals ik al aangaf.
    1 tot 10 bussen bouwen is juist relatief eenvoudig; dat zijn gewoon een prototypes waar het hele team alle liefde en aandacht aangeeft. Alleen gaan opschalen naar een bedrijf dat meer productie kan draaien op een fatsoenlijk tempo en met kwaliteit is ontzettend moeilijk, voorbeelden te over. Ik heb het dan dus over de 3.0. Die 2.2 zullen ze wel blijven (laten) bouwen in China, maar dat is niet iets waar dit bedrijf lang op kan blijven teren gezien de concurrentie.
  3. forum rang 6 Tordan 29 september 2022 18:48
    quote:

    Drs P. schreef op 29 september 2022 18:37:

    de voorspelde 15E komt sneller dan gedacht..
    Ach, ze staan op mijn lijstje en heb zelfs een 1e kleine order op 14 gezet. Ik verwacht nog wel wat ellende uit het oosten. Poetin gaat steeds verder en waar stopt het??
  4. forum rang 10 voda 30 september 2022 08:48
    Ebusco betreedt Australische markt
    Met lancering van Ebusco 2.2.

    (ABM FN-Dow Jones) Ebusco heeft de stap naar de Australische markt gezet. Dit maakte de Deurnse bussenbouwer vrijdagochtend bekend.

    Met de introductie van de Ebusco 2.2, neemt het bedrijf naar eigen zeggen de eerste stap in het betreden van de Australische markt.

    "We hebben inmiddels meer dan 400 bussen wereldwijd rijden, die gezamenlijk een afstand van meer dan 60 miljoen kilometer hebben afgelegd", aldus CEO Peter Bijvelds.

    Met de lancering in Australia moest de bus worden uitgerust met het stuur aan de rechterkant in plaats van aan de linkerkant.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  5. forum rang 4 amice 30 september 2022 10:54
    [quote alias=rene66 id=14435193 date=202209291602]
    [...]De klant is inderdaad niet de consument, dus de opdrachten zullen wel binnenkomen. Ben het 100% eens met je vraagtekens. Mijn ervaring op dit moment met het verkrijgen van onderdelen dat is het gewoon elke maand duurder wordt en bepaalde onderdelen gewoon niet leverbaar zijn. Als je al dingen kan krijgen dan is de levertijd drie tot vijf maanden later (dan heb ik het over elektronica en mechanische onderdelen).

    1 bus bouwen is heel moeilijk, 10 bussen wordt makkelijker maar als je er honderd of honderden moet maken dan is het plots inderdaad veel moeilijker. Ebusco zal niet de eerste partij die kapot groeit als ze de boel niet goed onder controle hebben. Hou de koers in de gaten en over een maand of drie stap ik beperkt in, zoals ik al aangaf.
    [/quote
    Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb maanden geleden al aangegeven dat het bedrijf moeite zal hebben met het sterk vergroten van de omzet
    qua organisatie en fabricage. Het opstarten van (nieuwe ) productielijnen brengt vaak extra aanloop kosten met zich mee.
  6. forum rang 4 @monkeytail 30 september 2022 13:22
    Alle westerse overheden willen overstappen op schone energiebronnen, en dat is gewoon een enorme ontwikkeling of revolutie, zo je wilt. Er rijden nog overal Dieseltjes rond en die gaan rap naar de sloop of naar Afrika enz. Voorlopig zit Ebusco goed en dwars door de mega-inflatie halen ze de ene na de andere opdracht binnen. Ze zijn nog altijd klein maar een van de weinige, zeer concurrerende leveranciers. Financiering komt goed. Dit is een aandeel om vast te houden.
  7. forum rang 10 voda 3 oktober 2022 08:03
    Ebusco verkoopt eerste energie-opslagsysteem
    Levering in 2023 aan Emmett Green.

    (ABM FN-Dow Jones) Ebusco heeft zijn eerste energieopslagsysteem verkocht aan Emmett Green en zal deze in de eerste helft van 2023 leveren.

    Emmett Green levert e-boilers, waterstof, particuliere stroomnetwerken en energieopslag in het kader van de opdracht om de CO2-uitstoot te verminderen.

    CEO Peter Bijvelds sprak in een toelichting van een belangrijke mijlpaal, nadat Ebusco lange tijd focuste op het opladen van voertuigen. Energie-opslagsystemen, die lijken op een kleine container, zullen worden gebruikt om het stroomnet evenwichtiger te maken.

    Hoeveel er met de opdracht is gemoeid, meldde Ebusco niet.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  8. peebee 3 oktober 2022 09:22
    wat zal zo een energieopslagsysteem de klant kosten?
    en iemand een winstmarge?
    (met bron graag )
  9. forum rang 6 'belegger'' 3 oktober 2022 11:16
    quote:

    peebee schreef op 3 oktober 2022 09:22:

    wat zal zo een energieopslagsysteem de klant kosten?
    en iemand een winstmarge?
    (met bron graag )
    Ter indicatie twee voorbeelden, inclusief verzending vanuit China rekenen zij respectievelijk $387k en $775k:

    energetechsolar.com/1mwh-energy-stora...
    www.electriccarpartscompany.com/100-5...

    Het zal ook afhangen van de specificaties en de kwaliteit van de gebruikte techniek die Ebusco levert.
  10. forum rang 4 winstrader 4 oktober 2022 09:47

    Wanneer laat onze "visionair"Martin Crum weer van zich horen met zijn geweldige koopadviezen?

    Flagrante missers. Keer op keer.

    Of het nu Ebusco, TKK of andere aandelen betreft. Zeer pijnlijk om die onthutsende blunders steeds te aanschouwen. Niels Koerts overigens een zelfde verhaal.
  11. forum rang 7 Fender bass 4 oktober 2022 10:33
    Ik vind je alias 'stocktrader' niet zo passend.
    Misschien is 'analistenvolger' passender.
    De mening van een analist is toch maar één van de factoren waarop je zelf een beslissing maakt?
    Daarbij is dit een aandeel voor de lange termijn en niet om je dagelijks aan te frustreren.
    Als je er in gelooft, koop bij op de daling. Als je er niet in gelooft, zie je vergissing in en handel er naar.
  12. forum rang 6 Kaviaar 4 oktober 2022 10:52
    Waarom staat dit aandeel zo absurd laag, terwijl de orders juist blijven binnenstromen?
    Er zit enorme potentie in dit bedrijf gezien de energietransitie.
    “Het tesla” onder de bussen.
  13. florida7 4 oktober 2022 11:44
    Het is wel opvallend dat het op een positieve dag toch daalt. Maar bedrijf is goed bezig en vroeg of laat komt het in de koersontwikkeling wel tot uiting.
  14. Warren B... 4 oktober 2022 11:53
    quote:

    Kaviaar schreef op 4 oktober 2022 10:52:

    Waarom staat dit aandeel zo absurd laag, terwijl de orders juist blijven binnenstromen?
    Er zit enorme potentie in dit bedrijf gezien de energietransitie.
    “Het tesla” onder de bussen.
    Dus gewoon bijkopen. Mooie kans
1.700 Posts
Pagina: «« 1 ... 55 56 57 58 59 ... 85 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.099
AB InBev 2 5.527
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.887
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.778
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.769
Aedifica 3 924
Aegon 3.258 322.981
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.298
ageas 5.844 109.897
Agfa-Gevaert 14 2.053
Ahold 3.538 74.343
Air France - KLM 1.025 35.236
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.046
Alfen 16 25.035
Allfunds Group 4 1.511
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.559
AMG 971 134.038
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.740
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.027
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.789
Arcelor Mittal 2.034 320.865
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.338
Aroundtown SA 1 220
Arrowhead Research 5 9.749
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.545
ASML 1.766 109.272
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 521
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.720
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.412

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 11 maart

    1. Economische groei Q4 (Jap)
    2. Inflatie februari (NL)
    3. E.ON Q4-cijfers
    4. Henkel Q4-cijfers
    5. Volkswagen Q4-cijfers
    6. Zalando Q4-cijfers
    7. Ondernemersvertrouwen mkb februari (VS)
    8. Vacatures januari (VS)
  2. 12 maart

    1. Faillissementen februari (NL)
    2. Basic-Fit Q4-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht