GeVaKa88 schreef op 26 december 2022 12:15:
[...]
Klopt, in eerste instantie vooral in Europa wel. In China zie je al dat ze heel nauwkeurig locaties op routes hebben uitgekozen. Daarom kunnen mensen natuurlijk ook thuis laden en als het onderweg uitkomt bijvoorbeeld naar het werk dan kunnen ze mooi wisselen. Ze hoeven ook niet te wachten tot de accu echt leeg is, je kan ook wisselen terwijl je nog 100 km kan rijden met je accu. Er wordt bij gehouden hoe vol je accu op het moment van wisselen nog was en daar krijg je later weer extra accuwissels voor.
Heb je weleens de filmpjes gezien van mensen met Tesla's en andere elektrische auto's die op wintersport gaan en uren in hele lange rijen staan om bij een lader te komen? Op zulke strategische punten worden wisselstations van Nio gebouwd. Aan komen rijden, accu wisselen en meteen weer door met een accu die 100% gevuld is. Met zulke lange ritten als een wintersport kunnen Nio eigenaren met een kleine lichte accu er ook voor kiezen om voor een week of 2 weken het zwaarste accupakket er in te zetten bij een wisselstation, dat is toch de droom van iedere elektrische rijder?