chichi21 schreef:
[quote=croesus]
Ik denk dat Schuytebouwer met z'n tripleplaystrategie wel 'ns in een groeiende behoefte kan gaan voorzien. Het leven wordt met de dag complexer, en wat is makkelijker dan je totale communicatie- en informatielijnen in een pakket af te nemen?
grz
C®
[/quote]
Hoe toevallig.
Vandaag in de Volkskrant...
Gepubliceerd | maandag 15 augustus 2005.
Vrees voor gedoe nekt ‘triple play’
Van onze verslaggever
AMSTERDAM - De consument heeft amper belangstelling voor triple play, de strategie waarop telecom- en kabelbedrijven hun kaarten hebben gezet. Volgens het Amsterdamse bureau Trendbox voelt maar 17 procent ervoor om breedband internet, tv en telefonie van één leverancier te betrekken. Het percentage lag in april iets hoger.
De Trendbox-peiling is de derde in korte tijd die een bom legt onder het idee van een loket voor alle telecomdiensten. Ook TNS NIPO (in juli) en Marketresponse (in juni) wijzen erop dat consumenten er weinig voor voelen om voor telefonie, internet en televisie naar één aanbieder over te stappen. Ze vrezen voor te veel rompslomp.
De voornaamste reden om voor triple play te kiezen, is de prijs, of zoals adviseur Geert-Jan van der Snoek van KPMG het noemt, ‘het prijsgevoel’. ‘Wat bespaar ik als consument? Tevreden klanten trek je niet over de streep door de betere kwaliteit of de voordelen van één-loket-winkelen te benadrukken. En ook voor mooier, sneller voor iets meer geld komt de Nederlander niet in beweging.’
De uitkomsten van het onderzoek zijn een streep door de rekening van Versatel. Het bedrijf begon vrijdag met het uitzenden van live-voetbalduels via adsl, in de hoop klanten te strikken voor zijn breedband-producten.
Topman Raj Raithatha schrikt niet van de onderzoeken. Consumenten denken nu alleen maar dat ze tv via internet krijgen. ‘Terwijl Versatel Voetbal veel méér is. Als ze dat eenmaal zien, zullen we meer abonnees werven.’ Het bedrijf heeft pas de helft van zijn nieuwe abonnees aangesloten.
www.volkskrant.nl/economie/1124085074...