Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Koffiekamer Terug naar discussie overzicht

Taalgebruik IEX

20 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 15 augustus 2005 10:41
    Me ervan bewust zijnde dat het begrip "geitenneuker" sedert het verscheiden van volkspolemist van Gogh een plek heeft gekregen in het vocabulaire van het weldenkend deel der natie vraag ik me desondanks in gemoede af of het gebruik van een dergelijke kwalificatie op dit forum bijdraagt aan het algemene niveau van IEX.nl.

    Ik zie dat de auteur van de betreffende bijdrage (draadje "binnkort aanslagen m. tankwagens vs en london")deel uitmaakt van het IEX-team.

    Mag ik hieruit concluderen dat hij/zij met deze posting een IEX-redactiestandpunt uitdraagt?

    Met vr groet


  2. Honey 15 augustus 2005 10:44
    Geitenneukers of Koeienneukers of Stierenneukers Frietneukers etc Het is allemaal 1 pot nat.
  3. [verwijderd] 15 augustus 2005 10:54
    quote:

    nieuw alias schreef:

    De linkse socio gedachtenpolitie heeft ook weer eens iets gevonden.
    Laten we even afwachten wat het antwoord zal zijn. Volgens mij stelt © hier alleen maar een vraag mbt de plaats van de iex omtrent dit vraagstuk.
  4. [verwijderd] 15 augustus 2005 11:03
    Ah, natuurlijk, gedachtenpolitie zijn zij die zich afvragen of het popi jopi vocabulaire van de straat nou zo'n verrijking is van het vrije woord.
    Kritische mensen bestempelen als gedachtenpolitie is net zo'n soort inquisitie waarvan autoriteiten gebruik maken om mensen de mond te snoeren.

    Viktor
  5. [verwijderd] 15 augustus 2005 11:44
    Croes,

    je hebt helemaal gelijk!
    Niet zo lang gelee kon je je hier niet verstaanbaar maken door 't apengeschreeuw.Nu de gemoederen wat gekalmeerd zijn,vindt Zorro 't tijd om de boel wat op te jennen met borstgetrommel.

    Wat denkt u trouwens van kpn?Nog steeds posi?Of nooit echt geweest?

    Aangenaam,kck

    ps zou de thoughtpolice dan toch bestaan?
    pps wat doen de schilderijen tegenwoordig?
  6. zet 15 augustus 2005 12:01
    Beste Croesus,

    Ik bezigde het woord, in de spelling van de onnavolgbare geenstijlmeesters van geenstijl.nl, geheel op persoonlijke titel.

    Het wat bedoeld als grap, met accent van "van Binsbergen" en f "Kamphuys".

    Als u of iemand anders aanstoot daaraan genomen heeft, biedt ik bij deze mijn excuses daarvoor aan.

    Met vriendelijke groet,

    Hans Veldhuyzen van Zanten
    (op persoonlijke titel dus)
  7. [verwijderd] 15 augustus 2005 12:11
    quote:

    zet schreef:

    Als u of iemand anders aanstoot daaraan genomen heeft ...
    Aanstoot neem ik niet zo snel, ik vroeg me alleen af of het dienstig zou zijn de Wandelgangen weer voor het publiek open te stellen. Uw antwoord siert u, had overigens niet anders verwacht.

    Met vr groet

  8. [verwijderd] 15 augustus 2005 12:22
    quote:

    kck schreef:

    Croes,

    je hebt helemaal gelijk!
    Niet zo lang gelee kon je je hier niet verstaanbaar maken door 't apengeschreeuw.Nu de gemoederen wat gekalmeerd zijn,vindt Zorro 't tijd om de boel wat op te jennen met borstgetrommel.

    Wat denkt u trouwens van kpn?Nog steeds posi?Of nooit echt geweest?

    Aangenaam,kck

    ps zou de thoughtpolice dan toch bestaan?
    pps wat doen de schilderijen tegenwoordig?
    Ik denk dat Schuytebouwer met z'n tripleplaystrategie wel 'ns in een groeiende behoefte kan gaan voorzien. Het leven wordt met de dag complexer, en wat is makkelijker dan je totale communicatie- en informatielijnen in een pakket af te nemen?
    KPN had ik als langetermijnbelegger nog altijd op de plank liggen. Ik overweeg momenteel bij te kopen op dips, de koers kan mijns inziens wel richting 10.
    Professioneel gezien is het al wat langer ook een mooie tijd schilderijen te kopen, ja. Er zijn voor de liefhebber kwalitatief goede dingen te koop onder de 10k.

    grz
  9. [verwijderd] 15 augustus 2005 12:30
    Ik zou zou nu natuurlijk een spitse posting kunnen doen over de mierenneukers van IEX die het nodig vonden de titel van deze thread te censureren, maar doe het niet ...

  10. [verwijderd] 15 augustus 2005 12:30
    Thanks,

    kpn calls beginnen eindelijk te lopen(wou ze verkopen bij winst,maar hou ze aan),Bootjesmaeker's aanblijven is goed nieuws.
    Kennis koopt antiek voor bodemprijzen,slim.
    Wat mij betreft moeten de flippen eerst omhoog.
    Weinig nieuws onder de zon.(zon?)

    Groet,kck
  11. [verwijderd] 15 augustus 2005 12:33
    quote:

    kck schreef:

    Weinig nieuws onder de zon.(zon?)

    Strak blauw en zinderend heet hiero

    toedeledokie



    PS Inkoop kunst en antiek momenteel geen kunst ... Verkoop weer een ander verhaal.

    PPS Flippen? Koersdoel?
  12. Chichi21 15 augustus 2005 12:37
    quote:

    croesus schreef:

    Ik denk dat Schuytebouwer met z'n tripleplaystrategie wel 'ns in een groeiende behoefte kan gaan voorzien. Het leven wordt met de dag complexer, en wat is makkelijker dan je totale communicatie- en informatielijnen in een pakket af te nemen?

    grz

    Hoe toevallig.
    Vandaag in de Volkskrant...

    Gepubliceerd | maandag 15 augustus 2005.

    Vrees voor gedoe nekt ‘triple play’
    Van onze verslaggever

    AMSTERDAM - De consument heeft amper belangstelling voor triple play, de strategie waarop telecom- en kabelbedrijven hun kaarten hebben gezet. Volgens het Amsterdamse bureau Trendbox voelt maar 17 procent ervoor om breedband internet, tv en telefonie van één leverancier te betrekken. Het percentage lag in april iets hoger.

    De Trendbox-peiling is de derde in korte tijd die een bom legt onder het idee van een loket voor alle telecomdiensten. Ook TNS NIPO (in juli) en Marketresponse (in juni) wijzen erop dat consumenten er weinig voor voelen om voor telefonie, internet en televisie naar één aanbieder over te stappen. Ze vrezen voor te veel rompslomp.

    De voornaamste reden om voor triple play te kiezen, is de prijs, of zoals adviseur Geert-Jan van der Snoek van KPMG het noemt, ‘het prijsgevoel’. ‘Wat bespaar ik als consument? Tevreden klanten trek je niet over de streep door de betere kwaliteit of de voordelen van één-loket-winkelen te benadrukken. En ook voor mooier, sneller voor iets meer geld komt de Nederlander niet in beweging.’

    De uitkomsten van het onderzoek zijn een streep door de rekening van Versatel. Het bedrijf begon vrijdag met het uitzenden van live-voetbalduels via adsl, in de hoop klanten te strikken voor zijn breedband-producten.

    Topman Raj Raithatha schrikt niet van de onderzoeken. Consumenten denken nu alleen maar dat ze tv via internet krijgen. ‘Terwijl Versatel Voetbal veel méér is. Als ze dat eenmaal zien, zullen we meer abonnees werven.’ Het bedrijf heeft pas de helft van zijn nieuwe abonnees aangesloten.

    www.volkskrant.nl/economie/1124085074...

  13. [verwijderd] 15 augustus 2005 12:46
    Het zou heel makkelijk zijn om het hele pakket bij één aanbieder af te nemen. Helaas blijkt de boel enorm storingsgevoelig te zijn.
    Kabelexploitanten en telefonie. Technisch nog steeds een onaf verhaal. Altijd storing en gedonder. (UPC-Casema ... het blijft klooien, KPN is daarop wel een uitzondering. ) Het zal daarom zijn dat het publiek nog weinig belangstelling heeft voor zo'n pakket.

    Viktor
  14. [verwijderd] 15 augustus 2005 12:48
    quote:

    chichi21 schreef:

    [quote=croesus]
    Ik denk dat Schuytebouwer met z'n tripleplaystrategie wel 'ns in een groeiende behoefte kan gaan voorzien. Het leven wordt met de dag complexer, en wat is makkelijker dan je totale communicatie- en informatielijnen in een pakket af te nemen?

    grz

    [/quote]

    Hoe toevallig.
    Vandaag in de Volkskrant...

    Gepubliceerd | maandag 15 augustus 2005.

    Vrees voor gedoe nekt ‘triple play’
    Van onze verslaggever

    AMSTERDAM - De consument heeft amper belangstelling voor triple play, de strategie waarop telecom- en kabelbedrijven hun kaarten hebben gezet. Volgens het Amsterdamse bureau Trendbox voelt maar 17 procent ervoor om breedband internet, tv en telefonie van één leverancier te betrekken. Het percentage lag in april iets hoger.

    De Trendbox-peiling is de derde in korte tijd die een bom legt onder het idee van een loket voor alle telecomdiensten. Ook TNS NIPO (in juli) en Marketresponse (in juni) wijzen erop dat consumenten er weinig voor voelen om voor telefonie, internet en televisie naar één aanbieder over te stappen. Ze vrezen voor te veel rompslomp.

    De voornaamste reden om voor triple play te kiezen, is de prijs, of zoals adviseur Geert-Jan van der Snoek van KPMG het noemt, ‘het prijsgevoel’. ‘Wat bespaar ik als consument? Tevreden klanten trek je niet over de streep door de betere kwaliteit of de voordelen van één-loket-winkelen te benadrukken. En ook voor mooier, sneller voor iets meer geld komt de Nederlander niet in beweging.’

    De uitkomsten van het onderzoek zijn een streep door de rekening van Versatel. Het bedrijf begon vrijdag met het uitzenden van live-voetbalduels via adsl, in de hoop klanten te strikken voor zijn breedband-producten.

    Topman Raj Raithatha schrikt niet van de onderzoeken. Consumenten denken nu alleen maar dat ze tv via internet krijgen. ‘Terwijl Versatel Voetbal veel méér is. Als ze dat eenmaal zien, zullen we meer abonnees werven.’ Het bedrijf heeft pas de helft van zijn nieuwe abonnees aangesloten.

    www.volkskrant.nl/economie/1124085074...


    Tot voor kort wist 95% van de ondervraagden niet waar tripleplay voor stond. En onbekend maakt ongeliefd. Er is ook nog nauwelijks effort gedaan om een echt produkt in de markt te zetten. Bovendien houdt de consument op aanraden van Balkenende cs de broekriem aangehaald en de hand op de knip.

    Dat iedereen zit te wachten op nog meer voetbal, lijkt me een misvatting. Ik herinner me een sportzender die het niet redde. Heb gisteren naar Talpa zitten kijken ("De wedstrijden"), maar dat is ook meteen de laatste keer geweest, denk ik.
  15. zet 15 augustus 2005 13:46
    quote:

    lovelyrita schreef:

    ik bied, domme biet
    ja, dat is nogal dom ja.
20 Posts
|Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.001
AB InBev 2 5.482
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.203
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 264
Accsys Technologies 23 10.528
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 188
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.650
Aedifica 3 901
Aegon 3.258 322.664
AFC Ajax 538 7.086
Affimed NV 2 6.288
ageas 5.844 109.885
Agfa-Gevaert 14 2.048
Ahold 3.538 74.293
Air France - KLM 1.025 34.998
AIRBUS 1 11
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.036
Alfen 16 24.333
Allfunds Group 4 1.468
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 405
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.813
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.835 242.746
AMG 971 133.089
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.686
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 485
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 14.936
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 380
Arcadis 252 8.731
Arcelor Mittal 2.033 320.579
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.288
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.716
Ascencio 1 26
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.082
ASML 1.766 106.062
ASR Nederland 21 4.451
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 470
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.610
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.390

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 10 februari

    1. Industriële productie december (NL)
    2. UniCredit Q4-cijfers (Ita)
    3. NX Filtration Q4-cijfers
  2. 11 februari

    1. Kering Q4-cijfers (Fra)
    2. Wereldhave Q4-cijfers
    3. Barco Q4-cijfers
    4. Wereldhave Belgium Q4-cijfers
    5. BP Q4-cijfers (VK)
    6. Ondernemersvertrouwen mkb januari (VS)
    7. Coca-Cola Q4-cijfers (VS)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht