JustRevisited schreef op 3 februari 2023 09:33:
Ik zie niet zo goed wat er interessant aan is. Het is een oproep om het consumenten gedeelde - “de scheerapparaten” - te verkopen en dan als puur medisch door te gaan.
Maar de verhouding tussen medisch en consumer is al 80/20 en het orderboek in medisch zit ramvol en ook de innovatie pijplijn komt het een en ander uit.
Ik heb niet het idee dat Consumer een blok aan het been is. Bovendien is ee een overlap tussen gezondheid en persoonlijke verzorging en kunnen die twee elkaar ook in de branding versterken.
Daarnaast zou ik nu als CEO niet moeten denken aan een ontvlechting, want de volledige focus moet op de dingen die gezegd zijn in de call (zie andere draadje). Leveren uit het orderboek, supply chain (logistiek) verbeteren, kwaliteitszorg omhoog, terugroep actie afronden, juridische zaken afhandelen; cash generatie verbeteren.
Kijk dan over drie jaar nog eens of je iets wilt doen aan de structuur en misschien de persoonlijke verzorging afstoten.
Dan kun je over drie jaar nog eens