Cash collector schreef op 11 april 2022 11:14:
Ik volg Lightyear al een tijd, ik werd een aantal jaren geleden uitgenodigd om in de startup te beleggen en om op basis van halve sneak preview foto's een aanbetaling te doen voor een pre order van 120k. Het leek me wijs om even te wachten.
Heb vorig jaar op een energiebeurs voor het eerst een prototype gezien en bepoteld, ziet er strak uit maar hij is zeker niet voor iedereen, de enige echte USP is de actieradius, de styling is extreem en ik kan me voorstellen dat mensen het een Barbapappa auto vinden. Wat me tijdens die beurs vooral opviel is de afwezigheid van Lightyear medewerkers die iets van de auto wisten, er hingen een paar arrogante studenten of pas afgestudeerden als standbemanning rond. Heel hip en jong maar je hebt er niets aan.
Lightyear is erg traag met ontwikkelen van productiefaciliteit, de betaalbare elektrische auto's en de elektrische supercars van serieuze automerken zijn al een tijdje te koop dan komt Lightyear recent met een prijsverhoging naar 250k voor een auto die nog steeds niet geproduceerd en geleverd wordt, die matige prestaties koppelt aan een ruime actieradius in een tijd dat actieradius al lang geen issue meer is, de snellaadstations vliegen immers overal als paddestoelen uit de grond.
Het wordt helemaal niets met Lightyear als zelfstandig bedrijf. Het zal een opgeklopte cash burner blijken te zijn die tzt wordt overgenomen door een serieuze fabrikant omdat ze interessante technologie hebben ontwikkeld.