Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Forum Fastned geopend

2.505 Posts
Pagina: «« 1 ... 92 93 94 95 96 ... 126 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 16 februari 2023 15:42
    Fastned breidt Europees netwerk uit

    Meer dan 250 snellaadstations.

    (ABM FN-Dow Jones) Fastned heeft een belangrijke mijlpaal bereikt met het overschrijden van de grens van 250 stations in Europa. Dit meldde het bedrijf van snellaadstations donderdag.

    Fastned voegde twee stations toe aan zijn netwerk, één in Frankrijk en één in het Verenigd Koninkrijk.

    "De openingen dragen bij aan de missie van de oprichters van het bedrijf om de overgang naar elektrische mobiliteit te versnellen door in 2030 een netwerk van 1.000 snellaadstations te hebben", aldus het bedrijf.

    Volgens de Europese Raad zullen er tegen 2030 dertig miljoen elektrische voertuigen op de wegen van de EU rijden, aldus Fastned.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  2. forum rang 10 voda 17 februari 2023 08:22
    Laadpaalfiles? We hebben voorlopig meer dan genoeg laadpalen

    Wintersporters krijgen te maken met laadpaalfiles in Duitsland. Dat wordt even wennen, want in Nederland laden elektrische automobilisten vooral thuis. ,,Wij hebben geen laadpaaltekort.’’

    Ton Voermans 17-02-23, 06:00

    Bij Frankfurt komen ze elkaar volgende week zaterdag tegen, heeft KPMG uitgerekend: Nederlanders van boven de grote rivieren die een weekje in Oostenrijk gaan skiën, en de Brabanders, Zeeuwen en Limburgers die terugkomen van de wintersport. Zo’n tienduizend van deze sneeuwliefhebbers rijden elektrisch en die auto’s moeten in de buurt van Frankfurt nodig aan de stekker. Reken op een laadpaalfile van een uur, waarschuwt KPMG.

    Lees ook
    Onderzoek: Wintersporters met elektrische auto komen op weg naar Oostenrijk in ‘laadpaalfile’
    Last van ‘laadpaalstress’? Zo kies je het beste (betaalbare) laadpunt voor je elektrische auto

    Maar laadpaalfile zal niet het woord van 2023 worden. Want in Nederland is wachten bij een laadstation een uitzondering. ,,Het komt zelden voor dat er file is bij een van onze 150 laadstations in Nederland’’, zegt Frans Middendorff van Fastned, het bedrijf dat al tien jaar snellaadstations langs de snelweg bouwt. ,,Zes laadplekken per station is bij de nieuwe stations het minimum. Bij Parijs hebben we er al een waar je met zestien auto’s tegelijk kunt laden.’’ En ze worden ook steeds sneller. Als de auto de snelheid aankan en de accu goed leeg is - dan laadt-ie sneller - kun je bij een moderne snellaadpaal in een kwartier voor 300 kilometer elektriciteit laden.

    Waar in Nederland en onze buurlanden vind je openbare laadplekken voor je elektrische auto? Je ziet het op deze kaart.

    Half miljoen stekkerauto's
    Het gaat hard met de acceptatie van de elektrische auto. Eind december reden er 329.000 volledig elektrische auto’s rond en ook nog eens 187.000 plug-inhybrides, dus in totaal ruim een half miljoen auto’s met een stekker. Dit jaar komen er naar verwachting ruim 80.000 volledig elektrische auto's bij.

    Toch zijn er nog geen grote laadproblemen in Nederland. Het levert weleens kwade blikken op in woonwijken waar een parkeervak wordt ‘opgeofferd’ voor een plek waar elektrische auto’s laden. Of ergernis dat die ene buurman altijd die laadpaal bezet houdt. Maar daar blijft het bij.

    Privélaadpaal
    ,,Laadpaalfiles?’’ Vincent Everts van de Vereniging Elektrische Rijders slaakt een diepe zucht. ,,Ik heb nog nóóit gehoord van een van onze 12.000 leden dat die in de file stond om te laden. Zelf ben ik acht keer met een elektrische auto op wintersport geweest. Nooit problemen, er zijn duizenden laadpalen langs de route. Maar er is ieder jaar wel een filmpje online waarbij er wél een wachtrij is en dat wordt dan 100.000 keer gedeeld, waardoor het een groot probleem lijkt. Dat is het niet. En in Nederland zijn meer dan genoeg laadpunten.’’

    De voornaamste reden dat het laden in Nederland tot dusver soepeltjes verloopt is dat twee derde van de mensen met een elektrische auto een privélaadpaal heeft op de eigen oprit. Veel van hen komen nooit bij een laadpaal op straat, of het moet zijn dat daar een parkeerplek vrij is.

    De overigen moeten zo’n 120.000 publieke laadpalen en ruim 4000 snellaadpalen delen. Dat gaat prima. Everts: ,,Er zijn meer dan genoeg laadpalen op dit moment. Een moderne elektrische auto heeft een actieradius van 400 kilometer en gemiddeld wordt er 30 kilometer per dag mee gereden. Dan ga je dus een keer per week laden. Als je op vijf elektrische auto’s een laadpaal hebt dan is het goed.’’

    Maar de grote vraag is of het aantal laadpalen de groei van de elektrische auto’s bij kan houden. Vorig jaar was een kwart van alle nieuwe auto’s elektrisch en over vijf jaar zal dat volgens autobrancheorganisatie Bovag de helft zijn. En in 2035 mogen er geen auto’s op benzine of diesel meer worden verkocht. Alles zal dan elektrisch zijn.

    Laden gaat steeds sneller
    Hoe meer elektrische auto’s er komen, hoe meer mensen op straat zullen laden. Driekwart van de Nederlanders heeft geen oprit of plek voor een laadpaal. Vooral in de steden is dat het geval. ,,Er moeten 100.000 laadpunten per jaar aangelegd worden. In 2030 moeten het er een miljoen zijn. En de politieke wil daarvoor is er’’, zegt Everts. Of ze allemaal nodig zijn is ongewis. Accu's worden steeds beter en het laden gaat steeds sneller.

    Hoezeer elektrisch rijden gemeengoed is geworden is te zien bij het Hofplein in Rotterdam. Daar heeft Shell deze winter de benzine- en dieselpompen verwijderd en vervangen voor laadpalen. ,,Dat is de toekomst’’, volgens het oliebedrijf.

    En wie in Nederland, het land met veruit de meeste laadpalen per vierkante kilometer ter wereld, tóch met een lege accu strandt: sinds een jaar heeft de ANWB een mobiele acculader om elektrische auto’s met een lege accu bij te laden. In een kwartier is de auto genoeg bijgeladen om 10 kilometer te kunnen rijden. Dan is er altijd wel een vrije laadpaal binnen bereik.

    www.ad.nl/auto/laadpaalfiles-we-hebbe...
  3. Orchidee 22 februari 2023 09:28
    De instroom van nieuwe elektrische auto’s groeit niet mee zo hard. Reden? ANWB heeft het becijfert, en de uitkomst is dat elektrisch rijden in NL amper goedkoper is dan fossiel. En dat is natuurlijk geen goede zaak. En degenen die het kunnen betalen hebben meestal al een elektrische auto. De conclusie is dus dat zonder aanvullend beleid de groei tot stilstand gaat komen. Bovendien helpen de laadprijzen aan de weg ook niet. Die zijn gewoon veel te hoog en worden steeds hoger. Zo gaat als voorbeeld Mercedes voor haar klanten de prijzen per 1 maart fors verhogen. In Nederland tot wel 150% (nee, geen fout!) per KWH voor Ionity. Dit is uiteraard helemaal dodelijk voor het elektrische rijden.
  4. viermeiden 24 februari 2023 08:53
    Grootaandeelhouders Fastned dumpen aandelen
    Door IEX Nieuws op 24 februari 2023 08:30 | Views: 169

    Grootaandeelhouders Fastned dumpen aandelen
    De grootaandeelhouders van Fastned zijn stevig aan het verkopen. Dat blijkt uit meldingen op de website van AFM.

    Het betreft verkopen van Wilhelmina-Dok B.V. (Bart Lubbers), Carraig Aonair B.V. (Michiel Langezaal) en Breesaap, het investeringsvehikel van de familie Lubbers. Deze aandeelhouders hielden begin januari 2023 respectievelijk 39, 26 en 6 procent van de aandelen Fastned.

    - Advertentie -

    Dagelijks worden nieuwe verkooptransacties van de drie grootaandeelhouders in het AFM register vermeld. Op basis van de stand van 23 februari 2023 zijn er per aandeelhouder inmiddels 21.099 stuks ieder verkocht tegen een gewogen gemiddelde verkoopprijs van €39,96.

    De opbrengst is €843.000 euro per verkopende aandeelhouder. Fastned, dat 188 laadstations voor elektrische voertuigen exploiteert, publiceerde op 11 januari 2023 de omzetcijfers over 2022. Op diezelfde dag kondigde het bedrijf aan dat de grootaandeelhouders een klein deel van hun aandelenbelang zouden verkopen.

    De transacties worden door ABN Amro uitgevoerd. De omzet van Fastned kwam uit op €36 miljoen, maar voor de informatie hoeveel verlies er is geleden, moeten beleggers nog een maand wachten. Dit weerhoudt de grootaandeelhouders niet om hun aandelen dagelijks te verkopen.

    Op 11 januari 2023 sloot het aandeel Fastned op €46,20. Inmiddels is het aandeel met 21,5% gedaald tot €36,26. De verkoopdruk zal naar verwachting nog wel enige tijd aanhouden. Met de verkochte 21.099 stuks per aandeelhouder is pas 5,6 procent van het totaal te verkopen aantal van 380.000 (per aandeelhouder) verkocht. In totaal zijn er nog 1.076.703 aandelen te gaan.
  5. ZeroDix 24 februari 2023 09:47
    Tijd voor ING om met het volgende koopadvies te komen?

    Geen winst (of beter gezegd verlies) meedelen, maar wel via de achteruitgang je hachje proberen te redden. Kapiteins die als eerste het zinkend schip verlaten. Als hier geen onderzoek naar komt laten alle aandeelhouders zich als een makke schapen naar de slachtbank leiden.
  6. forum rang 6 wiegveld 24 februari 2023 10:29
    Ze hebben wel de verkoopknop weer open gezet en er zijn dus lieden die meewerken.
    Zo komen we senl op het IEX koersdoel van de 30€ uit.
  7. Roels 24 februari 2023 10:44
    quote:

    ZeroDix schreef op 24 februari 2023 09:47:

    Tijd voor ING om met het volgende koopadvies te komen?

    Geen winst (of beter gezegd verlies) meedelen, maar wel via de achteruitgang je hachje proberen te redden. Kapiteins die als eerste het zinkend schip verlaten. Als hier geen onderzoek naar komt laten alle aandeelhouders zich als een makke schapen naar de slachtbank leiden.
    Daarom short!
  8. ZeroDix 24 februari 2023 16:31
    [quote alias=Roels id=14672859 date=202302241044]
    [...]

    Daarom short!
    [/quote

    Zelfs dan kun je bij dit bedrijf het deksel op je neus krijgen, ik blijf er ver van.
  9. Roels 24 februari 2023 16:48
    quote:

    ZeroDix schreef op 24 februari 2023 16:31:

    [quote alias=Roels id=14672859 date=202302241044]
    [...]

    Daarom short!
    [/quote

    Zelfs dan kun je bij dit bedrijf het deksel op je neus krijgen, ik blijf er ver van.
    Uiteraard, alles kan.

    Maar met verlieslatende tent met een grote verkoper is fundamenteel een goede risk reward.

    Ook technisch niet sterk, gedraaid op bovenkant bollinger, negatieve divergentie.
    Ma 50 op 32,77. Daar ligt steun of de luiken kunnen open. Dus ook techisch imo een goede risk reward.
  10. MOM 24 februari 2023 17:15
    Waar is de paniek, artikel zeer tendentieus over dat dumpen. Er wordt gewoon uitgevoerd wat is aangekondigd 11 januari. En advies staat op 82,50, met daarbij strong sell. Komisch …. Goed weekend allemaal en succes volgende week
  11. forum rang 4 Riding the Tiger 27 februari 2023 11:21
    Blink Charging daalde vorige week vrijdag naar een Year Low van 8,96 $, de year high was 30 $. De beurswaarde van Blink is 540 Mio $ voor een omzet van 46 Mio $ en een verlies van 80 Mio $.

    Het blijkt dat in de EV business nog veel lucht zit. Het kaf zal van het koren gescheiden worden en de cash burners zullen van het toneel verdwijnen.
  12. Looky46 28 februari 2023 16:18
    Deze branche kan exponentiële groei verwachten aankomende 5 jaar.
    Allego is goed gepositioneerd en kan echt potten breken met als gevolg dat de koers weer naar de $10 gaat. En Allego heeft niet zo'n opgepompte beurskoers als Fastned, en kan dus naar boven.
  13. forum rang 4 Riding the Tiger 1 maart 2023 08:33
    Allego heeft een beurswaarde van 1 Mia $ voor een omzet over 2022 van amper 100 Mio $ en een verlies van ongeveer 70 Mio $. Dit is het prototype van een cash burner. Het risico is gigantisch hoog. En dit vanwege een moordende concurrentie die eraan komt. Zullen Allego of Fastned de race overleven ? Dat is een gok. Maar ik vraag me af of en wanneer er ooit winst komt.
  14. Looky46 1 maart 2023 20:51
    Stel er blijft per lading van een accu 76kw (nu tesla3 model) 15 cent per kwh omzet over, dan is dat 15 cent x 76kwh = €11,40 omzet per laadbeurt per auto.

    Nu de ev auto massaal word aangeschaft word aankomende 5 jaar dan mag je er van uitgaan in het geval van Allego, 500.000 auto's per dag deze laadbeurt gaan uitvoeren.

    500.000 x €11,4 = €5.700.000 per dag omzet.

    5.700.000 x 365dagen = 2 miljard euro omzet per jaar.

    Best wel een markt met potentie lijkt mij :-)
2.505 Posts
Pagina: «« 1 ... 92 93 94 95 96 ... 126 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.083
AB InBev 2 5.522
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.795
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.755
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.755
Aedifica 3 922
Aegon 3.258 322.936
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.343
Air France - KLM 1.025 35.117
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.043
Alfen 16 24.961
Allfunds Group 4 1.506
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.825
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.444
AMG 971 133.832
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.025
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.787
Arcelor Mittal 2.034 320.816
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.327
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.358
ASML 1.766 108.445
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 520
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.688
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 05 maart

    1. Inkoopmanagersindex diensten februari def. (Jap)
    2. Inkoopmanagersindex diensten Caixin februari (Chi)
    3. IMCD Q4-cijfers
    4. Adidas Q4-cijfers
    5. Bayer Q4-cijfers
    6. Industriële productie januari (Fra)
    7. Inkoopmanagersindex diensten februari def. (Spa, It, Fra, Du, EU, VK)
    8. Producentenprijzen januari (eur)
    9. Campbell's Q2-cijfers
    10. Foot Locker Q4-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht