Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Ebusco 2023, It giet oan.

8.140 Posts
Pagina: «« 1 ... 146 147 148 149 150 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 lucas D 12 juni 2023 14:12
    quote:

    Jokeltje schreef op 12 juni 2023 13:50:

    [...]

    Dat is goed mogelijk, alleen blijft het bij EBUSCO wel oorverdovend stil.
    Volg dit aandeel pas sinds kort een zeer goed bedrijf (met onterecht grote afgestrafte koers) door omstandigheden veroorzaakt en niet door slecht beleid.
    Geweldige producten, uniek in gewicht en daardoor grote batterij actieradius.
    Het tussen aanhalingsteken geschreven is mijn reden om in te stappen.

    Koop alleen aandelen van ten onrechte afgestrafte bedrijven.
  2. forum rang 4 Jokeltje 12 juni 2023 14:50
    Allicht zal in augustus al wel blijken in hoeverre de afstraffing al dan niet terecht is. Het is zeker een sector met toekomst, maar daarom is nog niet ieder bedrijf in de sector ook succesvol. Wait and see !
  3. forum rang 6 innicksname 12 juni 2023 15:37
    quote:

    lucas D schreef op 12 juni 2023 14:12:

    [...]
    Volg dit aandeel pas sinds kort een zeer goed bedrijf (met onterecht grote afgestrafte koers) door omstandigheden veroorzaakt en niet door slecht beleid.
    Geweldige producten, uniek in gewicht en daardoor grote batterij actieradius.
    Het tussen aanhalingsteken geschreven is mijn reden om in te stappen.

    Koop alleen aandelen van ten onrechte afgestrafte bedrijven.
    Hou je er wel rekening mee dat de prestaties van Ebusco (dus omzet, winst....) invloed hebben op het feit dat het bedrijf wel/niet vers geld zal moeten ophalen.
    Verder wel eens dat de koers wat lager staat dan hij zou moeten staan.
  4. forum rang 7 lucas D 12 juni 2023 15:37
    Doorbraak boven de 7,96 blijft vooralsnog uit. Een stevige weerstand?

    We gaan zien hoe sterk die weerstand blijkt.:~)
  5. forum rang 7 lucas D 12 juni 2023 15:42
    quote:

    innicksname schreef op 12 juni 2023 15:37:

    [...]
    Hou je er wel rekening mee dat de prestaties van Ebusco (dus omzet, winst....) invloed hebben op het feit dat het bedrijf wel/niet vers geld zal moeten ophalen.
    Verder wel eens dat de koers wat lager staat dan hij zou moeten staan.
    Vorig jaar op 12 juni stond er nog een koers van € 21,38.
    Lijkt me dat dit wel zwaar over done is.
  6. forum rang 5 StoplossBurner 12 juni 2023 15:52
    quote:

    Drs P. schreef op 9 juni 2023 14:15:

    [...]
    VDL's copy van de 3.0 is nog steeds ruim 3000kg zwaarder, Ebusco heeft bepaalde gepatenteerde IP welke oa. ervoor zorgt dat zij een zelfde stevigheid kunnen bieden qua body tegen een significante lager gewicht, wat energiebesparing geeft en langere actieradius. Hun TCO is dus beter dan VDL. Dat gezegd hebbende ik denk ook dat VDL Ebusco niet overneemt, als het gaat gebeuren denk ik aan Paccar (oa. US market) of Chinese speler die EU footprint wilt hebben ingeval de EU hun auto industrie zeer waarschijnlijk meer gaat beschermen tegen Chinese dump prijzen.
    Hoeveel impact heeft die 3000 kg op de TCO? Zwaarder bouwen betekent in dit geval vaak ook goedkoper bouwen. Bouw je bijvoorbeeld meer modulair dan verhoogd dat vaak het gewicht, maar ook je bouwkosten. Of de TCO lager is weet je simpelweg alleen als je weet hoeveel 3000 kg aan energie over de levensduur van de bus scheelt i.c.m. de aanschafkosten. Beiden weten we niet, dus dit blijft speculatie.
  7. forum rang 5 StoplossBurner 12 juni 2023 15:53
    quote:

    Unimog schreef op 12 juni 2023 15:08:

    [...]

    Dat soort orders kan Ebusco nu niet aan. Eerst Frankrijk open en dan de productie omhoog.
    En een Amerikaanse bus zal vast andere eisen hebben dan een Europese. Dus wellicht naast productie belemmering zal er ook engineerings capaciteit over moeten zijn om dat te bewerkstelligen.
  8. forum rang 4 Jokeltje 12 juni 2023 15:55
    quote:

    lucas D schreef op 12 juni 2023 15:42:

    [...]

    Vorig jaar op 12 juni stond er nog een koers van € 21,38.
    Lijkt me dat dit wel zwaar over done is.
    In vergelijking met juni vorig jaar werden de verwachtingen wel fors bijgesteld (naar beneden) en dat zie je uiteraard ook in de koers. Het is niet echt een afstraffing maar eerder een aanpassing die mij logisch lijkt na het creëren van te hoge verwachtingen op korte termijn in 2021-2022.
  9. forum rang 7 lucas D 12 juni 2023 15:57
    quote:

    StoplossBurner schreef op 12 juni 2023 15:52:

    [...]

    Hoeveel impact heeft die 3000 kg op de TCO? Zwaarder bouwen betekent in dit geval vaak ook goedkoper bouwen. Bouw je bijvoorbeeld meer modulair dan verhoogd dat vaak het gewicht, maar ook je bouwkosten. Of de TCO lager is weet je simpelweg alleen als je weet hoeveel 3000 kg aan energie over de levensduur van de bus scheelt i.c.m. de aanschafkosten. Beiden weten we niet, dus dit blijft speculatie.
    Niks geen speculatie, gewicht maakt een groot verschil.
    Kijk maar hoe veel verschil dat bij wielrenners een paar kg uitmaakt.
    Geen vergelijking? Gewicht verplaatsen kost energie, 3000kg verschil is nogal wat!
  10. forum rang 6 innicksname 12 juni 2023 16:07
    quote:

    lucas D schreef op 12 juni 2023 15:42:

    [...]

    Vorig jaar op 12 juni stond er nog een koers van € 21,38.
    Lijkt me dat dit wel zwaar over done is.
    Klopt van die koers, maar er zijn meerdere aanpassingen geweest van het bedrijfsresultaat / aantallen te leveren bussen én de gestegen kosten mag je ook niet vergeten.
  11. forum rang 7 lucas D 12 juni 2023 16:21
    quote:

    innicksname schreef op 12 juni 2023 16:07:

    [...]
    Klopt van die koers, maar er zijn meerdere aanpassingen geweest van het bedrijfsresultaat / aantallen te leveren bussen én de gestegen kosten mag je ook niet vergeten.
    Je noemt wat zaken op die je als negatief inschat, de vraag is of je dat terecht doet. Ontwikkelingen gaan nu eenmaal een bepaalde route en bij succes komen er extra investeringen, die zijn nodig en kan je dan ook niet negatief neerzetten.
  12. forum rang 6 Ruval 12 juni 2023 17:28
    quote:

    lucas D schreef op 12 juni 2023 15:57:

    [...]
    Niks geen speculatie, gewicht maakt een groot verschil.
    Kijk maar hoe veel verschil dat bij wielrenners een paar kg uitmaakt.
    Geen vergelijking? Gewicht verplaatsen kost energie, 3000kg verschil is nogal wat!
    Zie mijn bijdrage van paar dagen geleden. 3.000kg minder gewicht leidt tot besparing 60-85/k per bus, dus ca 15% van aanschafprijs. Niet onaanzienlijk….
  13. forum rang 7 Unimog 12 juni 2023 17:43
    quote:

    StoplossBurner schreef op 12 juni 2023 15:53:

    [...]

    En een Amerikaanse bus zal vast andere eisen hebben dan een Europese. Dus wellicht naast productie belemmering zal er ook engineerings capaciteit over moeten zijn om dat te bewerkstelligen.
    Dat is ongetwijfeld zo. Eerst knaken maken nu en dan pas verder kijken voor dat soort avonturen.
  14. Anoniempje 12 juni 2023 19:16
    Bijgevoegd een screenshotje van wat stats van vandaag. Ik ben vooral benieuwd naar het aantal "shares float".
    Weet iemand of dit klopt? Zijn er op dit moment 14.690.000 aandelen beschikbaar voor de "vrije" verkoop? Of moet ik dit anders zien?

    Als dit namelijk klopt dan komt dat redelijk overeen met de benodigde kapitaalinjectie die ik wel eens voorbij zie komen.
    Dat betekend namelijk dat de gezamelijke waarde van de resterende aandelen 117 miljoen zou zijn. Dat is uiteraard als iemand deze ineens zou kopen.
  15. forum rang 6 innicksname 12 juni 2023 19:17
    quote:

    lucas D schreef op 12 juni 2023 16:21:

    [...]
    Je noemt wat zaken op die je als negatief inschat, de vraag is of je dat terecht doet. Ontwikkelingen gaan nu eenmaal een bepaalde route en bij succes komen er extra investeringen, die zijn nodig en kan je dan ook niet negatief neerzetten.
    Nee, ik som slechts op waarom de koers nu lager staat dan eerder. Ebusco is met bepaalde verwachtingen / vergezichten naar de beurs gegaan en heeft die moeten bijstellen. Dat is waarom de koers omlaag is gegaan. Het is heel simpel, als Ebusco daar vervolgens een positieve draai aan geeft, dan stijgt de koers weer.
  16. forum rang 6 Ruval 12 juni 2023 19:23
    quote:

    Anoniempje schreef op 12 juni 2023 19:16:

    Bijgevoegd een screenshotje van wat stats van vandaag. Ik ben vooral benieuwd naar het aantal "shares float".
    Weet iemand of dit klopt? Zijn er op dit moment 14.690.000 aandelen beschikbaar voor de "vrije" verkoop? Of moet ik dit anders zien?

    Als dit namelijk klopt dan komt dat redelijk overeen met de benodigde kapitaalinjectie die ik wel eens voorbij zie komen.
    Dat betekend namelijk dat de gezamelijke waarde van de resterende aandelen 117 miljoen zou zijn. Dat is uiteraard als iemand deze ineens zou kopen.
    Er staan ruim 59/mln aandelen uit. Bij een emissie van 100/mln betekent dit € 1,70 verwatering per aandeel. En bij een koers van € 10 dus € 1 verwatering per aandeel. Kortom bij huidige koers is emissie niet interessant en zal men eerder kijken naar een (hopelijk) renteloze lening ivm Green Deal oid. Overigens vind ik deze verwatering minimaal op basis van absurd lage koers en grote potentieel. Ik stap liever nu in en heb een keer een tijdelijke dip van 10%, dan dat ik eindeloos wacht en op koers van € 15 - € 20 instap na emissie. Uiteraard is dit een persoonlijke inschatting en afweging.
  17. forum rang 7 lucas D 12 juni 2023 22:00
    quote:

    Ruval schreef op 12 juni 2023 19:23:

    [...]
    Er staan ruim 59/mln aandelen uit. Bij een emissie van 100/mln betekent dit € 1,70 verwatering per aandeel. En bij een koers van € 10 dus € 1 verwatering per aandeel. Kortom bij huidige koers is emissie niet interessant en zal men eerder kijken naar een (hopelijk) renteloze lening ivm Green Deal oid. Overigens vind ik deze verwatering minimaal op basis van absurd lage koers en grote potentieel. Ik stap liever nu in en heb een keer een tijdelijke dip van 10%, dan dat ik eindeloos wacht en op koers van € 15 - € 20 instap na emissie. Uiteraard is dit een persoonlijke inschatting en afweging.
    Duidelijk verhaal en hoewel mijn uitgangspunt in beginsel anders is komt het op hetzelfde neer.

    Even leuk weetje:
    Er zijn circa 59 miljoen uitstaande aandelen.
    Circa 83 % is in handen van grootaandeelhouders, dat is 59m : 100 x 83 = 48,97m aandelen.
    Blijft over beschikbaar voor particuliere beleggers 59m - 48,97m = 10,03m aandelen.

    Hoge koersverschillen met laag volume kan al lijden tot groot verschil in koershoogte.
    Dit is uiteraard alleen het geval als de grootaandeelhouders niet of nauwelijks handelen.

    Daarbij des te opvallender dat grootaandeelhouders redelijk constant zijn van de in bezit zijnde aandelen bij zowel hoge als de nu lage koersen.

    note: particulieren kunnen dan ook echt invloed op de koers hebben.
  18. forum rang 4 G20 Xdrive 12 juni 2023 22:00
    quote:

    Kalimera schreef op 12 juni 2023 21:54:

    Op naar pennystock....
    [Modbreak: gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen.]
8.140 Posts
Pagina: «« 1 ... 146 147 148 149 150 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.101
AB InBev 2 5.528
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.888
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.785
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.772
Aedifica 3 924
Aegon 3.258 322.984
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.298
ageas 5.844 109.897
Agfa-Gevaert 14 2.060
Ahold 3.538 74.343
Air France - KLM 1.025 35.238
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.046
Alfen 16 25.053
Allfunds Group 4 1.511
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 408
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.571
AMG 971 134.059
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.740
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.028
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.789
Arcelor Mittal 2.034 320.871
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.341
Aroundtown SA 1 220
Arrowhead Research 5 9.749
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.553
ASML 1.766 109.347
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.724
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.412

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 12 maart

    1. Faillissementen februari (NL)
    2. Basic-Fit Q4-cijfers
    3. Rheinmetall Q4-cijfers
    4. Hypotheekaanvragen - wekelijks (VS)
    5. Inflatie februari (VS) +2,9% YoY (versus 3% in januari). Kerninflatie: +3,2% YoY (versus 3,3%) volitaliteit verwacht
    6. Olievoorraden - wekelijks (VS)
    7. Adobe Q1-cijfers
  2. 13 maart

    1. Pharming Q4-cijfers
    2. HelloFresh Q4-cijfers
    3. Deliveroo Q4-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht