Groeneguru schreef op 13 september 2023 10:32:
Dit is tijdelijk van aard (vanwege supplychain problemen en tekort aan arbeiders.
Electrische mobiliteit (en dan met name in de vorm van deelvervoerauto''s en bussen, trams en treinen) heeft de toekomst. Hybride auto's fuelcell/waterstof hebben geen toekomst in mobiliteit en daarom zullen BEB (Battery Electric Bus's) dat economischer is in total cost of ownership, absolute marktleider worden. Kortom bussen van o.a. Ebusco
Vanaf 2025 mogen busbedrijven geen dieselbussen meer kopen. Daarnaast is uit recent onderzoek gebleken dat batterij electrische bussen veel kosteneffectiever zijn dan waterstof(fuelcel) bussen per gereden kilometer.
Alles draait om total cost of ownership bij aankoop van bussen en je wilt straks niet opgeschept zijn met een technisch inferieure BYD bus bijvoorbeeld waardoor uitval van bussen en Chauffeurs dagelijks zal plaatsvinden.
Nee hoor de toekomst van de elektrische bus is wereldwijd een gouden toekomst. Er moeten honderden duizenden vervuilende en inefficiënte dure dieselbussen worden vervangen de komende decennia en Ebusco kan daar een behoorlijke graantje van meepikken.
Dit is een tijdelijke dip in aandeelprijs en de markt maar op korte termijn komt een enorme opleving (een dat al in gang was gezet een paar jaar geleden)