Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

TomTom oktober2023

1.375 Posts
Pagina: «« 1 ... 38 39 40 41 42 ... 69 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Straddleman 18 oktober 2023 10:10
    quote:

    tatje schreef op 18 oktober 2023 09:26:

    Eindelijk gelukt.

    18% bijgekocht op 5,69

    Zou de koers nog verder zakken ( hetgeen ik niet hoop en verwacht ) dan koop ik op 5 nog een klets bij :-)

    Met alleen aandelen kun je een papieren verlies hebben.

    Maar met afgeleide produkten kunnen het echte centen worden.

    Hoop in de toekomst de beleggingsweg van Ketchup te volgen.

    Gematigd en heel kleine gokjes.

    Het onderste uit de kan, kan verkeerd uitpakken.
    18% is niet gematigd en een klein gokje.
  2. forum rang 4 marathon 11 18 oktober 2023 10:20
    Begrijp eigenlijk niet goed dat HG nog kan of beter nog durft te genieten van zijn “lionheart”
    Of is die benaming bewust gekozen als middelvinger naar de TT beleggers.
  3. Biofoed 18 oktober 2023 10:39
    quote:

    vreemd vermogen schreef op 18 oktober 2023 10:22:

    [...]

    Misschien een aandelen inkoop voordat het belast gaat worden?

    fd.nl/opinie/1493042/denk-niet-te-lic...
    HG doet geen aandeleninkoop om de koers te ondersteunen want dan profiteren alle aandeelhouders evenredig mee.

    De overige aandeelhouders mogen pas profiteren bij verkoop van TT (als HG maximaal vol zit) ervan uitgaande dat al die toekomstperspectieven over 2025 en verder een dirty-exit niet toestaan.
  4. Erik9400 18 oktober 2023 10:43
    HG wil verwachtingen altijd downplayen, investeringen zo snel mogelijk afschrijven, geen inzicht geven in de financiele details bij een nieuwe deal.

    Op papier zorgen ze altijd voor een verlies zodat de koers laag blijft.

    Denk al jaren dat ze daardoor goedkoop TT van de beurs willen halen maar dit patroon zie je al jaren...wanneer is het tijd voor een volgende stap?
  5. visje 18 oktober 2023 11:52
    @ketchup, ja super. leer de auto nu een beetje kennen.
    ik rij er zakelijk verder niet in. maar wanneer ik er in rij is het top!
    nog geen seconde spijt.
    bedankt voor je vraag!
  6. forum rang 4 dachthetniet 18 oktober 2023 12:37
    Wb aandelen inkoop mogelijkheden door tomtom. Kans is klein. Je kan nu niet echt zeggen dat ze vertrouwen hebben in eigen onderneming. Waarom zou je dan je eigen aandelen gaan inkopen tenzij het een moetje is vanwege contracten naar werknemers.
  7. forum rang 6 hvasd2 18 oktober 2023 14:22
    Straks komt er nog een reverse split die de koers optisch hoger zet en genoeg nieuwe ruimte geeft om de koers verder te downplayen.
  8. visje 18 oktober 2023 15:07
    @hvasd2 haha goed bedacht, breng ze maar niet op die ideeen. factor 1 op 10 dan noteert het aandeel straks EUR 56.15 en dan zijn we bijna alle aandelen kwijt :-( :-)
  9. forum rang 7 Wereldbelegger 18 oktober 2023 15:15
    Géén klanten partners van TomTom.

    Waarom Chinese auto’s altijd goedkoper blijven, zelfs als ze in Europa gebouwd worden

    Tot nu toe zijn Chinese auto’s goedkoper. Maar zou dat veranderen mochten de Chinese constructeurs fabrieken opzetten in Europa, waar de loonkosten veel hoger liggen? Blijkbaar niet, als we een studie van de Zwitserse bank UBS mogen geloven.

    De sterkte van Chinese elektrische auto’s is hun prijs. De instapmodellen van Chinese fabrikanten zijn vaak enkele duizenden euro’s goedkoper dan Europese modellen. Dit moeten we wel relativeren, want de verschillen zijn in veel gevallen niet zo uitgesproken.

    Vaak hoor je dat dit prijsvoordeel het gevolg is van veel lagere loonkosten en gunstigere grondstofprijzen, met name voor batterijmineralen, waarvan de Chinezen de winning en verwerking beheersen. Tot zover de vooroordelen. Maar als we afgaan op een recent onderzoek van de Zwitserse bank UBS, ziet de werkelijkheid er heel anders uit.

    Volgens dezelfde gedachtegang zijn Chinese auto’s dus goedkoper omdat ze in Azië geassembleerd worden. Als deze constructeurs zich in Europa zouden vestigen, of als Europa hoge importheffingen zou opleggen, dan zouden ze dit concurrentievoordeel verliezen. Klopt niet, zegt UBS, want zelfs als deze auto’s op onze bodem gemaakt zouden worden, zouden ze nog altijd 25 procent minder kosten dan Europese modellen die slechts een paar kilometer verderop worden gemaakt.

    Om dit aan te tonen, gebruikt UBS het voorbeeld van de grote Chinese autobouwer BYD. Het verschil in concurrentievermogen valt volgens UBS uitsluitend te verklaren door het industriële proces, en in het bijzonder de mogelijkheid om auto’s zeer snel te produceren. Kortom, het lijkt een beetje op het model van de Ford T een eeuw geleden.

    Minder dan 5 uur
    Renault en Tesla behoren tot de constructeurs die momenteel zeer snel produceren: Renault zegt dat zijn nieuwe R5 in 10 uur gebouwd kan worden, terwijl Tesla voor elk model een productietijd van 9 uur claimt. Efficiënt? Het is toch nog niet goed genoeg, want BYD slaagt erin om een elektrisch model te produceren in… minder dan 5 uur. Door de productietijd te halveren, kan BYD logischerwijs de kosten van een auto aanzienlijk verlagen.

    Volgens UBS verklaart nog een tweede factor de lagere kosten van Chinese auto’s: de onderdelen worden exclusief door BYD geproduceerd, waardoor ze niet afhankelijk zijn van tussenschakels, wat opnieuw de kosten naar beneden haalt. Zo heeft de productie van batterijen – ook intern bij BYD – een grote invloed op de kosten, goed voor zo’n 40 procent bij een elektrische auto. Interessant om te weten.

    gocar.be/nl/autonieuws/economie/waaro...
  10. forum rang 6 hvasd2 18 oktober 2023 15:43
    quote:

    visje schreef op 18 oktober 2023 15:07:

    @hvasd2 haha goed bedacht, breng ze maar niet op die ideeen. factor 1 op 10 dan noteert het aandeel straks EUR 56.15 en dan zijn we bijna alle aandelen kwijt :-( :-)
    NSI en KLM noteren momenteel vet onder de split prijs.
  11. forum rang 6 hvasd2 18 oktober 2023 15:46
    “Minder dan 5 uur
    Renault en Tesla behoren tot de constructeurs die momenteel zeer snel produceren: Renault zegt dat zijn nieuwe R5 in 10 uur gebouwd kan worden, terwijl Tesla voor elk model een productietijd van 9 uur claimt. Efficiënt? Het is toch nog niet goed genoeg, want BYD slaagt erin om een elektrisch model te produceren in… minder dan 5 uur. Door de productietijd te halveren, kan BYD logischerwijs de kosten van een auto aanzienlijk verlagen.“

    Een auto als een ei. Je hoeft alleen de schaal ervan af te halen.
  12. ZJ.7 18 oktober 2023 15:46
    ...tomtom stevig in de tang van de aasgieren...
    Ze blijven wel netjes onder radar...! :-)
  13. [verwijderd] 18 oktober 2023 16:01
    quote:

    hvasd2 schreef op 18 oktober 2023 15:46:

    “Minder dan 5 uur
    Renault en Tesla behoren tot de constructeurs die momenteel zeer snel produceren: Renault zegt dat zijn nieuwe R5 in 10 uur gebouwd kan worden, terwijl Tesla voor elk model een productietijd van 9 uur claimt. Efficiënt? Het is toch nog niet goed genoeg, want BYD slaagt erin om een elektrisch model te produceren in… minder dan 5 uur. Door de productietijd te halveren, kan BYD logischerwijs de kosten van een auto aanzienlijk verlagen.“

    Een auto als een ei. Je hoeft alleen de schaal ervan af te halen.
    k heb wel vakantie werk gedaan bij DAF in 1978. Als we dan in een shift (8 uur) meer dan 35 vrachtwagens produceerde kregen we muntje voor consumptie.
  14. Dicky 18 oktober 2023 16:44
    Laat BYD dan maar een overnamebod doen, altijd handig voor betrouwbare navigatie over de zijderoute.
1.375 Posts
Pagina: «« 1 ... 38 39 40 41 42 ... 69 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.098
AB InBev 2 5.525
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.872
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.773
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.765
Aedifica 3 924
Aegon 3.258 322.966
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.896
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.343
Air France - KLM 1.025 35.224
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.046
Alfen 16 25.027
Allfunds Group 4 1.511
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.506
AMG 971 134.017
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.738
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.027
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.787
Arcelor Mittal 2.034 320.851
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.333
Aroundtown SA 1 220
Arrowhead Research 5 9.747
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.458
ASML 1.766 108.810
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 521
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.691
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.412

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 10 maart

    1. Industriële productie januari (NL)
    2. Handelsbalans januari (Dld)
    3. Oracle Q3-cijfers
  2. 11 maart

    1. Economische groei Q4 (Jap)
    2. Inflatie februari (NL)
    3. E.ON Q4-cijfers
    4. Henkel Q4-cijfers
    5. Volkswagen Q4-cijfers
    6. Zalando Q4-cijfers
    7. Ondernemersvertrouwen mkb februari (VS)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht