Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Ebusco 2023, It giet oan.

8.140 Posts
Pagina: «« 1 ... 345 346 347 348 349 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Diegy 24 oktober 2023 15:31
    quote:

    HenkdeV schreef op 24 oktober 2023 15:21:

    [...]

    En dit schreef meneer vanmorgen nog:

    24 oktober 2023 10:15

    Vorige week stond de koers nog op 8 euro. Bij meevallend nieuws over de oorzaak van de brand zal de koers wel weer die kant opgaan. Dan stap ik ook in voor een ritje richting de 8 euro.
    Dat klopt. Ik wacht eerst het onderzoek af. Want als blijkt dat ebusco de oorzaak van de brand is dan gaat de koers enorm hard naar beneden. Als blijkt dat het meevalt dan stap ik in voor een ritje. Maar zeker niet eerder. Onderzoek duurt mij beetje te lang.
  2. forum rang 5 Diegy 24 oktober 2023 15:33
    quote:

    Bulletje80 schreef op 24 oktober 2023 14:09:

    Als er geen positieve persberichten volgen. Denk ik dat we rond december inderdaad weer naar de 4€ afgedaald zijn.
    Als oorzaak van de brand slecht uitpakt voor Ebusco. Dan gaat de koers ver beneden de 4 euro.
  3. forum rang 4 visboer 24 oktober 2023 15:40
    Piet particulier zit in de zenuwen terwijl de grootaandeelhouders gewoon rustig blijven. En weten er komt omzet binnen met de verkoop van de bussen.
  4. forum rang 4 amice 24 oktober 2023 15:45
    quote:

    Recessie kom maar op schreef op 24 oktober 2023 13:21:

    [...]

    De koers is in augustus niet onder de 7 euro geweest. Wel eens gehoord van "Chinese walls" binnen organisaties? Maar ga uit van belangenverstrengeling. Als ik dat zou vermoeden zou ik zwaar short zitten in ING!
    Inderdaad de koers onder de 7 €, was eerste week september.
    Chinese Walls zij van rijsrpapier
  5. forum rang 7 Wilbar 24 oktober 2023 16:42
    quote:

    visboer schreef op 24 oktober 2023 15:40:

    Piet particulier zit in de zenuwen terwijl de grootaandeelhouders gewoon rustig blijven. En weten er komt omzet binnen met de verkoop van de bussen.
    Pieten zitten er heel rustig bij. Alleen mensen met een kleine beurs of visboeren zijn heel nerveus.
  6. Charlie Munger 24 oktober 2023 17:30
    LAATSTE AANPASSINGEN STELPLAATS TIENEN
    Slim en efficiënt laden
    Om de elektrische bussen op te laden in de eigen stelplaats in Tienen is een goede elektrische laadinstallatie nodig. Die laadinfrastructuur wordt geleverd door Heliox uit Nederland. In februari 2021 zijn de werken van start gegaan met het plaatsen van een nieuwe kabelbrug om de stroom tot in de loods te krijgen. Het aansluitvermogen aan het net werd opgetrokken tot 1 MW. MULTIOBUS heeft hierdoor voldoende elektrisch vermogen om gelijktijdig alle elektrische bussen op te laden. Bovendien wordt dit vermogen op een stabiele manier verdeeld over de verschillende laadpunten. In de stelplaats werden twaalf laadzuilen van 60 kW geplaatst, aangevuld met 2 mobiele laadposten. De twaalf elektrische bussen kunnen ‘s nachts en tijdens langere stilstanden via de stekkers opgeladen worden.
    Aan de kabelbrug zal er later ook een neerdalende pantograaf worden bevestigd waarbij de bus op een snelle manier kan worden opgeladen indien nodig.
  7. forum rang 4 stockholder 24 oktober 2023 18:30
    quote:

    Charlie Munger schreef op 24 oktober 2023 17:30:

    LAATSTE AANPASSINGEN STELPLAATS TIENEN
    Slim en efficiënt laden
    Om de elektrische bussen op te laden in de eigen stelplaats in Tienen is een goede elektrische laadinstallatie nodig. Die laadinfrastructuur wordt geleverd door Heliox uit Nederland. In februari 2021 zijn de werken van start gegaan met het plaatsen van een nieuwe kabelbrug om de stroom tot in de loods te krijgen. Het aansluitvermogen aan het net werd opgetrokken tot 1 MW. MULTIOBUS heeft hierdoor voldoende elektrisch vermogen om gelijktijdig alle elektrische bussen op te laden. Bovendien wordt dit vermogen op een stabiele manier verdeeld over de verschillende laadpunten. In de stelplaats werden twaalf laadzuilen van 60 kW geplaatst, aangevuld met 2 mobiele laadposten. De twaalf elektrische bussen kunnen ‘s nachts en tijdens langere stilstanden via de stekkers opgeladen worden.
    Aan de kabelbrug zal er later ook een neerdalende pantograaf worden bevestigd waarbij de bus op een snelle manier kan worden opgeladen indien nodig.
    Dank voor het plaatsen maar welke conclusie kunnen we hieruit trekken?
  8. Banter2346 24 oktober 2023 19:20
    quote:

    visboer schreef op 24 oktober 2023 18:04:

    Dan zal de brand zijn veroorzaakt in de apparatuur van Heliox en niet van de bus bouwer.
    iets met Siemens... slaapkop
  9. The truth 24 oktober 2023 19:46
    quote:

    stockholder schreef op 24 oktober 2023 18:30:

    [...]

    Dank voor het plaatsen maar welke conclusie kunnen we hieruit trekken?
    Niet veel behalve dat de laadinstallatie heel recent is en heel degelijk werd geplaatst volgens de vigerende normen en wetgeving. Alles dient immers gekeurd te worden door TUV of dergelijke voor het in werking wordt gesteld.

    Het laadvermogen van de laadpalen is laag (60kW) dit betekent dat de bussen maximaal 7 uur moeten laden om de batterijen volledig op te laden (7u x 60kW is 420 kWh). De stroom hiervoor is ook relatief laag

    Dit toont dan weer aan dat alle bussen zeker aan het laden waren op het moment van de brand. De lading gebeurt bij Ebusco middels een CCS stekker aan de voorkant van de bus. De plaats van de stekker zegt niets over de plaats van de batterijen. Een oranje sticker in ruitvorm toont steeds de exacte locatie van de batterijen in de bus. Zodoende kunnen de hulpdiensten hun waterstraal richten op deze componenten.
  10. pielsje 24 oktober 2023 20:02
    Is de som der delen niet meer waard?
    Waarom niet de oplaaddivisie apart naar de beurs brengen?
  11. forum rang 4 visboer 25 oktober 2023 08:38
    Duidelijk te zien dat ze dus vertrouwen hebben dat de koers omhoog gaat. Anders bouwen ze niet af.
  12. Jan Willem 25 oktober 2023 08:51
    quote:

    Charlie Munger schreef op 24 oktober 2023 20:41:

    ik heb hier een filmpje van hoe de garage van multiobus tienen eruit ziet wanneer de laadpalen zijn geplaatst : www.youtube.com/watch?v=DUS6y6sj4YI&a...
    Vind wel dat de bussen met veel te weinig tussenruimte aldaar aanwezig waren en was het dan mogelijk om bijvoorbeeld bus 4 als eerste naar buiten te rijden wanneer de brand bij bus 3 begon en waarom was daar niemand ?. Denk nog steeds dat er fouten gemaakt zijn waardoor er kabels zijn gaan gloeien en over brandstichting ( junkie ) heb ik ook nog niemand gehoord, maar wat gaat het ons nu eigenlijk aan want alle bedrijven die hierbij betrokken zijn hebben een aansprakelijkheidsverzekering en die komen er heus wel uit. Vraag ik me alleen nog af wat er in de toekomst allemaal nog fout zou kunnen gaan en maakt het dan wat uit, of de bussen van het 2.2 type of het nieuwe model 3.0 zijn wanneer deze onbeheerd achter blijven in een vergelijkbare omgeving.
8.140 Posts
Pagina: «« 1 ... 345 346 347 348 349 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.072
AB InBev 2 5.521
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.741
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.753
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 918
Aegon 3.258 322.881
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.341
Air France - KLM 1.025 35.082
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.931
Allfunds Group 4 1.482
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.386
AMG 971 133.699
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.785
Arcelor Mittal 2.034 320.770
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.268
ASML 1.766 108.097
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 509
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.687
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 04 maart

    1. Nedap Q4-cijfers
    2. TKH Q4-cijfers
    3. Recticel Q4-cijfers
    4. Allfunds Q4-cijfers
    5. Werkloosheid januari (eur)
    6. Best Buy Q4-cijfers
    7. Pharming - Bava
    8. Atenor Q4-cijfers
  2. 05 maart

    1. Inkoopmanagersindex diensten februari def. (Jap)
    2. Inkoopmanagersindex diensten Caixin februari (Chi)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht