Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Forum Stellantis geopend

632 Posts
Pagina: «« 1 ... 13 14 15 16 17 ... 32 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Endless 29 november 2023 16:57
    Het is mooi deze stijging, kw is belachelijk laag, dividend mooi en laatste cijfers uitstekend maar dit was allemaal bekend daarom geen reden voor stijging, goed ik klaag niet maar zou het wel willen duiden
  2. forum rang 6 Altijd prijs 29 november 2023 18:28
    quote:

    Altijd schreef op 25 november 2023 22:41:

    [...]

    Wow, het geld klotst tegen de plinten op, met een K/W van 3. Het is een buitengewoon goed aandeel. Mag iets sneller stijgen, maar de macro-economische omgeving verbiedt dat nog even. Ik denk toch weer aan geschreven putopties bij mn aandelen. Het neerwaarts risico lijkt mij ook laag. Misschien dan ook nog calls erbij, als de premie toch binnenkomt...
    Ik had de daad direct bij het woord moeten voegen. Maja, soms aan het werk, focus kwijt. Prachtige stijging weer vandaag.
  3. forum rang 6 N audio 30 november 2023 12:30
    Vanochtend grote drukte bij het uitleenloket voor aandelen. Waarom in vredesnaam vraag ik me af. Mogen we soms niet de 20 Euro barrière door? We hadden allang veel en veel hoger moeten staan, puur op de fundamentals alleen al. Ik ben benieuwd wanneer de seinen verder op groen gaan.
  4. forum rang 7 Ron Kerstens 1 december 2023 11:17
    Ik zou maar niet klagen over de koers van Stellantis, ze doen het nl fantastisch in vergelijking met concurrent VW wat een dramatisch koersverloop laat zien.
  5. forum rang 6 'belegger'' 1 december 2023 12:20
    quote:

    N audio schreef op 30 november 2023 12:30:

    Vanochtend grote drukte bij het uitleenloket voor aandelen. Waarom in vredesnaam vraag ik me af. Mogen we soms niet de 20 Euro barrière door? We hadden allang veel en veel hoger moeten staan, puur op de fundamentals alleen al. Ik ben benieuwd wanneer de seinen verder op groen gaan.
    Ben je al iets wijzer geworden met het onderzoeken van (uit)geleende stukken en short posities?
  6. Noscope 4 december 2023 11:15
    Hoi, ik heb sinds 2 weken positie en vraag me het volgende af: Hoe zit het met de dividendbelasting van dit fonds aangezien het in Parijs genoteerd is? De NV staat wel in Nederland geregistreerd volgens mij, welke div-regels gelden er dan? En maakt het nog uit of je bijvoorbeeld op de NYSE koopt of in Parijs?
  7. Fatcat 4 december 2023 11:21
    Dacht dat nederlandse dividendbelasting word ingehouden. Bedrijf is officieel gevestigd in NL. Leuk voordeel t.o.v. de andere automotive aandelen.

    Heb zelf de franse notering, hier word het meest gehandeld.

    Volgens de stellantis website:
    Stellantis is a Dutch tax-resident company; consequently, dividend distributions made by Stellantis are generally subject to 15% Dutch dividend withholding tax (“Dutch WHT”)
  8. forum rang 6 N audio 4 december 2023 23:10
    quote:

    'belegger'' schreef op 1 december 2023 12:20:

    [...]
    Ben je al iets wijzer geworden met het onderzoeken van (uit)geleende stukken en short posities?
    Een beetje. Vaak worden de stukken binnen 24 uur weer ingeleverd, en dan veranderd er dus per saldo niets in de shortposities. Het enige wat niet weg te poetsen is, zijn shortvolume's overdag. Bijvoorbeeld: een aandeel heeft wel een lage short interest, (lijkt op papier dus nauwelijks geshort te worden), maar niets is minder waar. Gedurende de handelsdag bijvoorbeeld wel een hoog shortvolume. Wat vaak een sterke correlatie opleverd met een zuidwaarts koersverloop. Dat is wat ik regelmatig tegen kom. Ik bepaal mede met die info wanneer ik instap, of uitbreid in een fonds.

    Hier zit ik goed. Stellantis is nog steeds erg goedkoop in mijn ogen. En inmiddels in de 20tigers ;)
  9. forum rang 6 'belegger'' 5 december 2023 12:15
    "Wie lenen in en waarom?

    Er bestaat weleens de misvatting dat alleen hedge fondsen effecten inlenen, omdat ze die effecten short zijn gegaan en dus moeten leveren aan de koper. Zij gaan short om te anticiperen op een koersdaling, waarna ze de verkochte stukken op een lager niveau terug kunnen kopen en zodoende winst maken. Dit gebeurt wel, maar dit betreft slechts een klein deel van de vraag naar in te lenen effecten. Volgens een onderzoek van Dow Jones en Credit Suisse is het minder dan 1% van de totale vraag naar in te lenen effecten."


    www.home.saxo/nl-nl/content/articles/...

    www.home.saxo/nl-nl/insights/news-and...
  10. vdMandele 6 december 2023 12:14
    quote:

    Gooss schreef op 27 oktober 2023 20:36:

    Voor wie Stellantis al goedkoop vindt : al eens gedacht aan Peugeot Invest? Daarmee koop je Stellantis met een korting die nu wel al 60% zal bedragen. Volgens het blad Kroffinvest, een tijd geleden, was dit een "screaming Guy". Ondertussen een oorverdovende schreeuw, lijkt me.
    Op de website van Peugeot Invest vind je de nodige facts&figures
    Gooss, ga jij hierbij uit van de berekening van Peugeot Invest zelf, want ik heb het idee dat zij bij hun NAV berekening onterecht 'subscription commitments' op tellen, zonder de liability eraf te trekken. Of mis ik iets? Blijft in beide gevallen aantrekkelijk, maar desondanks.

    Verder is het denkik wel zo dat als je er als nederlander echt heel lang in blijft zitten, het vervelend is dat je voor Peugeot Invest wel div belasting betaalt, en Stellantis niet. In een scenario dat Peugeot ad infinitum het dividend doorbetaalt loop je dus ieder jaar procentje oid mis. Ook dat is niet een schandalig probleem overigens.
  11. vdMandele 6 december 2023 13:06
    quote:

    vdMandele schreef op 6 december 2023 12:14:

    [...]

    Gooss, ga jij hierbij uit van de berekening van Peugeot Invest zelf, want ik heb het idee dat zij bij hun NAV berekening onterecht 'subscription commitments' op tellen, zonder de liability eraf te trekken. Of mis ik iets? Blijft in beide gevallen aantrekkelijk, maar desondanks.

    Verder is het denkik wel zo dat als je er als nederlander echt heel lang in blijft zitten, het vervelend is dat je voor Peugeot Invest wel div belasting betaalt, en Stellantis niet. In een scenario dat Peugeot ad infinitum het dividend doorbetaalt loop je dus ieder jaar procentje oid mis. Ook dat is niet een schandalig probleem overigens.
    NB: ze lijken in hun NAV berekening wel bij hun Private Equity de subscription commitments buiten beschouwing te laten, maar dat over te slaan bij hun co-investments. wat nog altijd een verschil van 200 mio oplevert. Raar
  12. Gooss 6 december 2023 13:48
    Ik ben idd uitgegaan van de info bij Peugeot invest zelf. Als Belg heb ik geen nadeel qua dividend - betalen zal ik :(
    Ondertussen heb ik mij de aankoop PEUG (~€85) niet beklaagd. Meer zelfs, ik was net van plan om een tweede pakket aan te kopen. Daarvoor baseer ik mij op de relatief grotere stijging van Stellantis de laatste maanden. Een inhaalbeweging lijkt logisch. Hell, zelfs Exor doet het de laatste 6 maanden 12% beter dan PEUG.
  13. forum rang 6 N audio 6 december 2023 14:14
    quote:

    'belegger'' schreef op 5 december 2023 12:15:

    "Wie lenen in en waarom?

    Er bestaat weleens de misvatting dat alleen hedge fondsen effecten inlenen, omdat ze die effecten short zijn gegaan en dus moeten leveren aan de koper. Zij gaan short om te anticiperen op een koersdaling, waarna ze de verkochte stukken op een lager niveau terug kunnen kopen en zodoende winst maken. Dit gebeurt wel, maar dit betreft slechts een klein deel van de vraag naar in te lenen effecten. Volgens een onderzoek van Dow Jones en Credit Suisse is het minder dan 1% van de totale vraag naar in te lenen effecten."


    www.home.saxo/nl-nl/content/articles/...

    www.home.saxo/nl-nl/insights/news-and...
    Dank je wel voor de info.
    Gaat fijn vandaag trouwens.
  14. forum rang 6 Altijd prijs 6 december 2023 14:40
    Nou, zonnige dag. En een zonnig jaar geweest voor Stellantis. Arme buren in Duitsland, die weten de weg omhoog nog niet te vinden.
  15. vdMandele 6 december 2023 15:32
    quote:

    Gooss schreef op 6 december 2023 13:48:

    Ik ben idd uitgegaan van de info bij Peugeot invest zelf. Als Belg heb ik geen nadeel qua dividend - betalen zal ik :(
    Ondertussen heb ik mij de aankoop PEUG (~€85) niet beklaagd. Meer zelfs, ik was net van plan om een tweede pakket aan te kopen. Daarvoor baseer ik mij op de relatief grotere stijging van Stellantis de laatste maanden. Een inhaalbeweging lijkt logisch. Hell, zelfs Exor doet het de laatste 6 maanden 12% beter dan PEUG.
    Ze hebben wel net 100 mio moeten afschrijven op 1 of ander vastgoedbedrijf waar ze inzaten, maar de stijging van de spread blijft frappant. Peugeot is momenteel een leveraged bet op Stellantis aangezien hun belang in Stellantis groter is dan hun market cap. We zullen zien.

    Heb jij toevallig de tekst van Kroffinvest over Peugeot ergens liggen?

    Verder misschien leuk om te lezen: Ik besteed in onze laatste investor letter wat aandacht aan peugeot: ararfund.files.wordpress.com/2023/12/...
  16. forum rang 6 N audio 6 december 2023 15:54
    quote:

    Altijd schreef op 6 december 2023 14:40:

    Nou, zonnige dag. En een zonnig jaar geweest voor Stellantis. Arme buren in Duitsland, die weten de weg omhoog nog niet te vinden.
    De k/w van de Duitse autobouwer buren is bijna 2x zo hoog als hier.
    Lijkt me dan wel te verwachten dat ze niet meestijgen? Wij staan extreem ondergewaardeerd.
632 Posts
Pagina: «« 1 ... 13 14 15 16 17 ... 32 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.072
AB InBev 2 5.521
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.741
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.753
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 918
Aegon 3.258 322.881
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.341
Air France - KLM 1.025 35.082
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.931
Allfunds Group 4 1.482
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.386
AMG 971 133.699
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.785
Arcelor Mittal 2.034 320.770
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.268
ASML 1.766 108.099
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 509
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.687
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 04 maart

    1. Nedap Q4-cijfers
    2. TKH Q4-cijfers
    3. Recticel Q4-cijfers
    4. Allfunds Q4-cijfers
    5. Werkloosheid januari (eur)
    6. Best Buy Q4-cijfers
    7. Pharming - Bava
    8. Atenor Q4-cijfers
  2. 05 maart

    1. Inkoopmanagersindex diensten februari def. (Jap)
    2. Inkoopmanagersindex diensten Caixin februari (Chi)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht