Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Koffiekamer Terug naar discussie overzicht

NIO INC

2.035 Posts
Pagina: «« 1 ... 84 85 86 87 88 ... 102 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 4 januari 2024 08:59
    Chinees autosprookje nachtmerrie voor concurrenten: ‘Markt overspoeld met goedkope wagens’

    Dat er aan de lopende band Europese auto’s in China worden gemaakt, is allang geen nieuws meer. Maar Chinese auto’s die in Europa worden geproduceerd? BYD gaat een fabriek in Europa bouwen. Het bedrijf verkoopt wereldwijd nu beter dan Tesla. ,,Tesla is niet langer het enige grote merk”, zegt Rico Luman, transporteconoom bij ING.
    Hans Nijenhuis 03-01-24, 11:30 Laatste update: 03-01-24, 13:21
  2. GeVaKa88 5 januari 2024 19:46
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 4 januari 2024 08:59:

    Chinees autosprookje nachtmerrie voor concurrenten: ‘Markt overspoeld met goedkope wagens’

    Dat er aan de lopende band Europese auto’s in China worden gemaakt, is allang geen nieuws meer. Maar Chinese auto’s die in Europa worden geproduceerd? BYD gaat een fabriek in Europa bouwen. Het bedrijf verkoopt wereldwijd nu beter dan Tesla. ,,Tesla is niet langer het enige grote merk”, zegt Rico Luman, transporteconoom bij ING.
    Hans Nijenhuis 03-01-24, 11:30 Laatste update: 03-01-24, 13:21
    Het komt er op neer dat Tesla, Volkswagen, BMW en alle andere grote merken veel last gaan krijgen van Chinese concurrentie.
    BYD heeft nu al Tesla verslagen en het moge duidelijk zijn dat Nio ook door de jaren heen steeds meer marktaandeel zal gaan winnen.
    De westerse autobouwers hadden tot voorheen China onderschat en hadden niet verwacht dat Chinezen voor minder geld betere kwaliteit af kunnen leveren.
  3. forum rang 7 Fender bass 23 januari 2024 15:14
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 23 januari 2024 13:14:

    [...]
    Antwoord: NEEE.....!!!
    Vandaag is de markt het iig hier niet mee eens. Voorbeurs ruim 6,5 procent in de plus.
  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 5 maart 2024 14:33
    Lachwekkende cijfers......!!!!!
    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Meer verlies voor Nio ondanks stijgende autoverkoop
    05-03-2024 12:49 - Outlook onzeker.

    (ABM FN-Dow Jones) Nio heeft het verlies in 2023 zien stijgen, ondanks dat er bijna 31 procent meer auto's werden verkocht. Dit bleek dinsdagmiddag uit de kwartaalcijfers van de Chinese fabrikant van elektrische voertuigen.

    CEO William Bin Li benadrukte dat Nio in 2023 een recordaantal auto's afleverde. Het ging om 160.038 voertuigen.

    De omzet uit de autoverkopen steeg met 8,2 procent in 2023.

    De totale omzet in 2023 kwam uit op 55,6 miljard yuan, een stijging van 12,9 procent, en omgerekend 7,8 miljard dollar.

    Netto leed Nio afgelopen jaar een verlies van 20,8 miljard yuan, ofwel 2,9 miljard dollar. Daarmee kwam het verlies bijna 44 procent hoger uit dan in 2022.

    Outlook

    Voor het eerste kwartaal van 2024 verwacht Nio dat het tussen de 31.000 en 33.000 voertuigen zal afleveren. Dat zou een groei van 0 tot ruim 6 procent op jaarbasis betekenen.

    De kwartaalomzet zal met 1,7 tot 3,8 procent stijgen, verwacht Nio.

    Het aandeel daalde na de cijfers met iets meer dan een procent. Maandag verloor het aandeel al bijna 8 procent. Het aandeel heeft dit jaar al bijna 40 procent van haar beurswaarde verloren.

    Door: ABM Financial News.
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 5 maart 2024 14:58
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 5 maart 2024 14:33:

    Lachwekkende cijfers......!!!!!
    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Meer verlies voor Nio ondanks stijgende autoverkoop
    05-03-2024 12:49 - Outlook onzeker.

    (ABM FN-Dow Jones) Nio heeft het verlies in 2023 zien stijgen, ondanks dat er bijna 31 procent meer auto's werden verkocht. Dit bleek dinsdagmiddag uit de kwartaalcijfers van de Chinese fabrikant van elektrische voertuigen.

    CEO William Bin Li benadrukte dat Nio in 2023 een recordaantal auto's afleverde. Het ging om 160.038 voertuigen.

    De omzet uit de autoverkopen steeg met 8,2 procent in 2023.

    De totale omzet in 2023 kwam uit op 55,6 miljard yuan, een stijging van 12,9 procent, en omgerekend 7,8 miljard dollar.

    Netto leed Nio afgelopen jaar een verlies van 20,8 miljard yuan, ofwel 2,9 miljard dollar. Daarmee kwam het verlies bijna 44 procent hoger uit dan in 2022.

    Outlook

    Voor het eerste kwartaal van 2024 verwacht Nio dat het tussen de 31.000 en 33.000 voertuigen zal afleveren. Dat zou een groei van 0 tot ruim 6 procent op jaarbasis betekenen.

    De kwartaalomzet zal met 1,7 tot 3,8 procent stijgen, verwacht Nio.

    Het aandeel daalde na de cijfers met iets meer dan een procent. Maandag verloor het aandeel al bijna 8 procent. Het aandeel heeft dit jaar al bijna 40 procent van haar beurswaarde verloren.

    Door: ABM Financial News.
    Als ik het goed zie, dan verkoopt Nio z'n auto's met een verlies van ca 18,000 USD per stuk.........!!!!

    lol
  6. GeVaKa88 5 maart 2024 21:25
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 5 maart 2024 14:58:

    [...]

    Als ik het goed zie, dan verkoopt Nio z'n auto's met een verlies van ca 18,000 USD per stuk.........!!!!

    lol
    Ik had jou hoger ingeschat DeZwarteRidder, het verlies delen door het aantal auto's en dan zeggen dat ze elke auto met 18,000 USD verlies verkopen is natuurlijk onzin.
    Ze stoppen ontzettend veel geld in de accuwisselstations (die waarschijnlijk eind dit jaar winstgevend zullen zijn)

    De kosten voor die nieuwe modellen ET9, Alps en Firefly (die later dit jaar en begin volgend jaar op de markt komen) hebben er ook behoorlijk in gehakt.

    Kosten om een mobiele telefoon te ontwerpen en produceren zijn ook erg hoog, maar dat wist je vast al wel.

    Belangrijk is dat in Q2 Alps geïntroduceerd zal worden, de grote concurrent voor Tesla model Y.
    In Q3 zal de verkoopt gestart worden en in het laatste kwartaal van dit jaar zijn ze klaar om te produceren in grotere massa.

    Begin volgend jaar komt natuurlijk de zeer luxe sedan ET9 op de markt, en ergens later volgens jaar Firefly die vooral is om de Europese markt te veroveren.

    Nio is nog in een vroeg stadium.
    Geen enkele autoproducent maakte in de eerste jaren winst. Nio wordt hoogstwaarschijnlijk de eerste volledig elektrische auto producent van China die winstgevend is.
    En we hebben gezien hoe Tesla gewaardeerd werd op de beurs net voor het winstgevend werd, dat was ook zeer laag.
  7. GeVaKa88 5 maart 2024 21:38
    Oh ja en ze hebben nog 8,1 miljard USD in kas, de verwachtingen zijn dat Nio ergens eind van dit jaar of begin volgend jaar break-even zal halen.
    Elk aandeel blijft een risico, maar bij Nio is de kans wel groot dat het aandeel meerdere keren in prijs verdubbelt aankomende jaren.
  8. forum rang 10 DeZwarteRidder 6 maart 2024 08:50
    quote:

    GeVaKa88 schreef op 5 maart 2024 21:38:

    Oh ja en ze hebben nog 8,1 miljard USD in kas, de verwachtingen zijn dat Nio ergens eind van dit jaar of begin volgend jaar break-even zal halen.
    Elk aandeel blijft een risico, maar bij Nio is de kans wel groot dat het aandeel meerdere keren in prijs verdubbelt aankomende jaren.
    Hoe meer geld in kas, des te groter worden de verliezen.

    Plug heeft dat ruimschoots bewezen.
  9. GeVaKa88 6 maart 2024 19:04
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 6 maart 2024 08:50:

    [...]

    Hoe meer geld in kas, des te groter worden de verliezen.

    Plug heeft dat ruimschoots bewezen.
    Een bedrijf wat nog geen winst maakt kan maar beter veel geld in kas hebben, als de kas leeg zou zijn dan was er nieuw kapitaal nodig. En misschien wel via een emissie, en daar zit niemand op te wachten.
    Gelukkig is daar bij Nio voorlopig geen sprake van.
  10. forum rang 4 StartendeBelegger 6 maart 2024 20:56
    quote:

    GeVaKa88 schreef op 5 maart 2024 21:25:

    [...]

    Ik had jou hoger ingeschat DeZwarteRidder, het verlies delen door het aantal auto's en dan zeggen dat ze elke auto met 18,000 USD verlies verkopen is natuurlijk onzin.
    Ze stoppen ontzettend veel geld in de accuwisselstations (die waarschijnlijk eind dit jaar winstgevend zullen zijn)

    De kosten voor die nieuwe modellen ET9, Alps en Firefly (die later dit jaar en begin volgend jaar op de markt komen) hebben er ook behoorlijk in gehakt.

    Kosten om een mobiele telefoon te ontwerpen en produceren zijn ook erg hoog, maar dat wist je vast al wel.

    Belangrijk is dat in Q2 Alps geïntroduceerd zal worden, de grote concurrent voor Tesla model Y.
    In Q3 zal de verkoopt gestart worden en in het laatste kwartaal van dit jaar zijn ze klaar om te produceren in grotere massa.

    Begin volgend jaar komt natuurlijk de zeer luxe sedan ET9 op de markt, en ergens later volgens jaar Firefly die vooral is om de Europese markt te veroveren.

    Nio is nog in een vroeg stadium.
    Geen enkele autoproducent maakte in de eerste jaren winst. Nio wordt hoogstwaarschijnlijk de eerste volledig elektrische auto producent van China die winstgevend is.
    En we hebben gezien hoe Tesla gewaardeerd werd op de beurs net voor het winstgevend werd, dat was ook zeer laag.
    Allemaal goede dingen inderdaad. Ik heb zelf nog nergens gelezen dat Nio break-even weet te spelen eind dit jaar/begin volgend jaar. Heb jij een bron?

    Verder zou ik de sales nog wel omhoog zien gaan. In de Earning call werd hier weinig duidelijkheid over gegeven. Ze zeiden 20k per maand, maar zou het mooi vinden als een aantal maanden ook richting de 30k kan.

    Verder ben ik erg benieuwd naar Alps. Dat de auto maar veel geleverd mag worden.
  11. GeVaKa88 6 maart 2024 22:47
    quote:

    StartendeBelegger schreef op 6 maart 2024 20:56:

    [...]

    Allemaal goede dingen inderdaad. Ik heb zelf nog nergens gelezen dat Nio break-even weet te spelen eind dit jaar/begin volgend jaar. Heb jij een bron?

    Verder zou ik de sales nog wel omhoog zien gaan. In de Earning call werd hier weinig duidelijkheid over gegeven. Ze zeiden 20k per maand, maar zou het mooi vinden als een aantal maanden ook richting de 30k kan.

    Verder ben ik erg benieuwd naar Alps. Dat de auto maar veel geleverd mag worden.
    Ik heb zo geen bron, het werd een keer gezegd door William Li in een conference call.
    Als je in Google zoekt op: Nio break-even krijg je vanzelf meteen bovenaan het resultaat dat Amerikaanse analisten verwachten dat Nio volgend jaar al winst begint te maken.
  12. forum rang 10 DeZwarteRidder 6 maart 2024 22:56
    quote:

    GeVaKa88 schreef op 6 maart 2024 22:47:

    [...]

    Ik heb zo geen bron, het werd een keer gezegd door William Li in een conference call.
    Als je in Google zoekt op: Nio break-even krijg je vanzelf meteen bovenaan het resultaat dat Amerikaanse analisten verwachten dat Nio volgend jaar al winst begint te maken.
    Personen met een beetje verstand geloven deze onzin natuurlijk niet.
  13. forum rang 8 closer 6 maart 2024 23:17
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 6 maart 2024 22:56:

    Personen met een beetje verstand geloven deze onzin natuurlijk niet.
    Vind je dit een zinnige bijdrage aan deze discussie?
    Mensen hebben geld in dit bedrijf gestoken, waarom kom jij hier dag-in-dag-uit stoken?
2.035 Posts
Pagina: «« 1 ... 84 85 86 87 88 ... 102 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 6.998
AB InBev 2 5.480
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.172
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 264
Accsys Technologies 23 10.477
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 188
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.641
Aedifica 3 900
Aegon 3.258 322.640
AFC Ajax 538 7.086
Affimed NV 2 6.287
ageas 5.844 109.884
Agfa-Gevaert 14 2.048
Ahold 3.538 74.290
Air France - KLM 1.025 34.982
AIRBUS 1 11
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.032
Alfen 16 24.307
Allfunds Group 4 1.468
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 404
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.812
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.835 242.683
AMG 971 133.036
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.685
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 482
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 14.886
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 380
Arcadis 252 8.731
Arcelor Mittal 2.033 320.486
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.288
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.715
Ascencio 1 26
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.076
ASML 1.766 105.917
ASR Nederland 21 4.451
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 467
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.609
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.390

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 februari

    1. Ondernemersvertrouwen eerste kwartaal (NL)
    2. Lotus Bakeries cijfers vierde kwartaal
    3. ArcelorMittal Q4-cijfers
    4. ING Q4-cijfers
    5. Carlsberg Q4-cijfers (Dee)
    6. Siemens Healthineers Q1-cijfers (Dld)
    7. Société Générale Q4-cijfers (Fra)
    8. AstraZeneca Q4-cijfers
    9. Fabrieksorders december (Dld)
    10. Detailhandelsverkopen december (eur)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht