Bache schreef op 6 mei 2024 18:16:
Ja, analyse van Patrick
www.iex.nl/Premium/Adviezen/795919/Te...Maar, en dat zou relevant voor de analyse moeten zijn, geen woord van Patrick over het eigen vermogen van eind 2023
53,5 miljard euro, and counting, want Stellantis is nog steeds erg winstgevend. Minus de schuld van circa 30 miljard bedraagt de ondernemingswaarde van Stellantis, marketcap + schulden - cash op de huidige koers nu minder dan 40 miljard euro. Ofwel een KW op basis van de ondernemingswaarde/nettowinst van niet veel meer dan 2. Dit is wellicht s'werelds goedkoopste large-cap. In Amerika verkoopt Stellantis hoofdzakelijk drie merken, Chrysler, RAM en Jeep, en die zitten in een dip in aanloop naar nieuwe modellen. Ik vermoed dat dit een onevenredig grote impact heeft gehad op het sentiment rondom Stellantis in de afgelopen weken. Naar mijn mening creëert dit een bijzondere buitenkans om alsnog in te stappen. Stellantis is onder CEO Carlos Tavares extreem gefocust op de kostenkant, en beschouwd zichzelf als een 'hightech' groeibedrijf.