Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Ebusco 2024

12.943 Posts
Pagina: «« 1 ... 264 265 266 267 268 ... 648 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Bye 25 juni 2024 15:11
    quote:

    Fender bass schreef op 25 juni 2024 15:02:

    [...]

    Bron?
    Jouw collega ken je toch wel?
  2. Daniel1981 25 juni 2024 15:13
    Als er dan toch iets positiefs kan worden gemeld: Met een uitlevering van 15 bussen per kwartaal, heb je nog werk tot 2035!
  3. stot 25 juni 2024 15:14
    7 maanden geleden ingestapt op alle berichten dat voor 2030 of 2035 alle bussen elektrisch moeten zijn.
    Dat er per jaar 23000 autobussen nodig zijn alleen in Europa .
    Ebusco 5 procent markt aandeel zou hebben zouden dit er alleen al 1150 per jaar zijn. Zeg 1000 x minimaal 5 ton per bus en de verkoop van service en onderhoud welke terug blijft komen en 25 procent marge op de bus .
    Dacht ik dat zit wel goed .

    Helaas verder niet gekeken welke beloften er sinds 2021 allemaal al waren gedaan en niet uitgekomen en whola dit is het resultaat .

    Volgende keer eerst bedrijf en koers een tijdje volgen alvorens in te stappen en alleen in grote bedrijven die niet zo maar omvallen of voortdurend kapitaal nodig hebben . Een harde en wijze les .
  4. stot 25 juni 2024 15:15
    Zeker en ze halen ook orders binnen van 15 bussen per maand dus zo lang we kapitaal erin blijven stoppen kunnen ze tot 2199 wel doorgaan hahaha
  5. forum rang 7 Fender bass 25 juni 2024 15:15
    quote:

    Marcel H. schreef op 25 juni 2024 14:58:

    [...]

    [Modbreak IEX: Gelieve te stoppen met het plaatsen van niet onderbouwde berichten op het forum, bericht is verwijderd. Laatste waarschuwing.]
    @moderatie, op de NOK knop drukken levert me een schorsing op, maar dit soort misleidende informatie wil je toch niet op het forum?
    En dit is niet de eerste keer van iemand die in andere posts suggereert kennis van zaken te hebben.
  6. forum rang 7 Bye 25 juni 2024 15:20
    quote:

    Frankieboy schreef op 25 juni 2024 14:52:

    [...]

    Loopt m.i. wel los met dat risico. Van de Fokker F27 (ja die met propellors nog, laatste gebouwd in 1987) vliegen er nog steeds een stuk of 20 rond. Fokker ging in 1996 falliet.

    Fokker begon in 1912. En na meer dan 100 jaar staat de laatste Fokker
    nog niet definitief aan de grond.
    En Ebusco is tot nu nauwelijks van de grond gekomen.
    Voor onderhoud kun je bij niemand terecht.
    Een aankooprisico wordt met de dag groter.
    Nieuwe orders worden ook niet meer gemeld.
  7. forum rang 7 Bye 25 juni 2024 15:54
    quote:

    Stier schreef op 25 juni 2024 15:23:

    Een dealernetwerk uit de grond stampen lijkt mij wel een opgaaf.
    Afgezien van de kosten is het ook nauwelijks lonend
    voor geringe aantallen een dealernetwerk te beginnen.
    Hooguit kan worden gezocht naar medewerking
    van andere leveranciers.
    Ander probleem is beschikbaarheid van
    onderdelen. Op dit moment heeft Ebusco
    al doorlopend assemblageproblemen vanwege
    onderdelentekorten
  8. Hagenees 25 juni 2024 15:58
    Positie van aandeelhouder is achterin de rij na de preferente schuldeisers.
    Vrees dat de particuliere aandeelhouders met lege handen achter blijven mocht het zover komen.

    Nb; het is nog niet zover maar het gaat wel de verkeerde kant op als je naar de lage productie aantallen kijkt en de te trage uitlevering (met mogelijke boetes als gevolg).
    Ik durf in ieder geval (nog) niet.
  9. forum rang 9 aextracker 25 juni 2024 16:23
    quote:

    Erg chebbi schreef op 25 juni 2024 16:12:

    Spijtig dat een dergelijke industrie in west europa niet van de grond komt.
    Spijtig dat de EU beleidsmakers liggen te slapen in Brussel om de chinezen te vriend te houden.
    Beijing support mobiliteits transitie naar electrisch met $ 200 Mrd......
    Daar gaat de betere Ebusco geen vuist tegen maken..... hoe goed ze ook zijn !

    Hoewel......... slapen ze niet in Brussel, dan lunchen ze er wel.....
    .....bij voorkeur op handelsmissie \ zakenreis in China.....
  10. forum rang 7 Bye 25 juni 2024 16:37
    quote:

    aextracker schreef op 25 juni 2024 16:23:

    [...]

    Spijtig dat de EU beleidsmakers liggen te slapen in Brussel om de chinezen te vriend te houden.
    Beijing support mobiliteits transitie naar electrisch met $ 200 Mrd......
    Daar gaat de betere Ebusco geen vuist tegen maken..... hoe goed ze ook zijn !

    Hoewel......... slapen ze niet in Brussel, dan lunchen ze er wel.....
    .....bij voorkeur op handelsmissie \ zakenreis in China.....
    Intussen meldt Ebusco in de update dat er een strategische
    keuze is gemaakt om weer te gaan samenwerken
    met assemblagepartners. Daarmee wordt in ieder geval
    China bedoeld.
    Halffabrikaten gaan o.a. vanuit Rouen naar China.
    Wie levert dan nog de beste bussen?
  11. stot 25 juni 2024 17:37
    2,07 precies in de prik van waar ik vanmorgen al zei dat we zouden eindigen .

    Nu maar een half jaar in de koelkast zetten .
    Instappen zou ik vanaf nu pas doen als we echt tekenen zijn dat het beter gaat.
  12. forum rang 4 odA neD gaaH 25 juni 2024 17:47
    quote:

    stot schreef op 25 juni 2024 17:37:

    2,07 precies in de prik van waar ik vanmorgen al zei dat we zouden eindigen
    Geweldig hoor, zou je dat een jaar geleden ook hebben gezegd.
  13. forum rang 10 DeZwarteRidder 25 juni 2024 17:55
    quote:

    Marcel H. schreef op 25 juni 2024 16:37:

    [...]

    Intussen meldt Ebusco in de update dat er een strategische
    keuze is gemaakt om weer te gaan samenwerken
    met assemblagepartners. Daarmee wordt in ieder geval
    China bedoeld.
    Halffabrikaten gaan o.a. vanuit Rouen naar China.
    Wie levert dan nog de beste bussen?
    Die fabriek in Frankrijk is een daverend succes.............
  14. forum rang 7 Bye 25 juni 2024 18:18
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 25 juni 2024 17:55:

    [...]
    Die fabriek in Frankrijk is een daverend succes.............
    Een kolossale fabriekshal in Cleon,
    voormalig Renault-fabriek, staat al
    maandenlang vrijwel volledig leeg.

    Recent worden daar Ebusco-halffabrikaten
    samengesteld die voor eindmontage worden
    verscheept naar China.

    In het vandaag gepresenteerde verslag
    heet zoiets een strategische keuze
    bij het inschakelen van assemblagepartners.

    Graag had ik vernomen waarom was gekozen
    voor die strategie.
  15. forum rang 6 Dr. Jones 25 juni 2024 21:16
    Eerlijk gezegd worden de beleggers op de proef gesteld. Ik kijk uit na de volgende toelichting van Ebusco zelf. Twijfel wat te doen.
  16. Bert44 25 juni 2024 21:44
    Mijn aandelen zijn nog zo'n 100 euro waard. Ik verkoop ze niet, maar laat ze staan in portefeuille zodat ik dagelijks wordt geconfronteerd met deze foute beslissing. Ik zie het maar als een les om nooit meer in dit soort aandelen in te stappen. Liever in degelijke aandelen die winst maken en dividend uitkeren, dan dit soort bedrijven die door de media worden gehyped met gouden bergen.
12.943 Posts
Pagina: «« 1 ... 264 265 266 267 268 ... 648 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.072
AB InBev 2 5.521
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.741
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.753
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 918
Aegon 3.258 322.881
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.341
Air France - KLM 1.025 35.082
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.931
Allfunds Group 4 1.482
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.386
AMG 971 133.699
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.785
Arcelor Mittal 2.034 320.770
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.268
ASML 1.766 108.099
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 509
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.687
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 04 maart

    1. Nedap Q4-cijfers
    2. TKH Q4-cijfers
    3. Recticel Q4-cijfers
    4. Allfunds Q4-cijfers
    5. Werkloosheid januari (eur)
    6. Best Buy Q4-cijfers
    7. Pharming - Bava
    8. Atenor Q4-cijfers
  2. 05 maart

    1. Inkoopmanagersindex diensten februari def. (Jap)
    2. Inkoopmanagersindex diensten Caixin februari (Chi)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht