Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Ebusco 2024

12.943 Posts
Pagina: «« 1 ... 320 321 322 323 324 ... 648 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Nakennis 29 juli 2024 17:41
    quote:

    Kanhetlager schreef op 29 juli 2024 17:01:

    [...]

    Wie ben jij om te oordelen over iemand die dit bedrijf heeft opgericht?
    Geld van anderen laten verdampen in recordtempo bedoel je door waardeloze en veel te hoge outlooks af te geven die nimmer werden waargemaakt door deze Bijvelds. Bedrijf was helaas niet in control en dat kan een ceo zich aanrekenen!!
  2. forum rang 7 Bye 29 juli 2024 17:55
    Er zijn ook beleggers die voor dit aandeel
    24€ per stuk hebben betaald.
    De waarde is nu nog 1.35 € per stuk.
    -95% voor dit kansrijke bedrijf.
    Wat mogen beleggers woensdag verwachten?
  3. Banter2346 29 juli 2024 17:56
    quote:

    Kanhetlager schreef op 29 juli 2024 06:35:

    [...]

    Nooit van gehoord? ISO certificering bestaat toch al sinds 1947. Doorgaans vragen overheidsorganisaties naar ISO. Over specifieke bedrijven doe ik geen uitspraken.
    lijkt me maar beter ook
  4. Banter2346 29 juli 2024 17:58
    quote:

    Huubke schreef op 29 juli 2024 08:12:

    [...]

    Geloof me dat er al vele klanten zijn die hierom vragen.
    En in de tenderfase levert het extra punten op als je ISO 14025 gecertificeerd bent.
    Ben het nog 0 keer tegengekomen. Maar ze doen het vast vanwege die reden idd.
  5. forum rang 4 G20 Xdrive 29 juli 2024 18:04
    Er is bijna geen koers meer over v d €30 enkele jaren geleden.
    Prima produckt maar in de markt zetten en assemblage waren te slecht voor woorden. Dat dit produckt nog niet is over genomen is vreemd, de intrinsieke waarde stijgt langzaam boven de koers uit. Dus wie weet !!
  6. forum rang 4 The passenger 29 juli 2024 19:48
    quote:

    Kanhetlager schreef op 28 juli 2024 07:53:

    We are pleased to announce the publication of our Environmental Product Declaration (EPD) for the Ebusco 3.0 12-metre and 18-metre buses! [/b]

    At Ebusco, we are committed to transparency and sustainability. With the publication of our EPDs, we demonstrate a comprehensive overview of the low carbon footprint of our 3.0 buses from cradle to grave. This assessment includes the environmental impact of material gathering, manufacturing, the use phase and the (non-)recyclable and recoverable components.

    Together with TNO, we were able to assess the entire lifecycle and validate our dedication to sustainability. This assessment shows 74% of the 12-metre Ebusco 3.0’s carbon footprint comes from its downstream phase (use phase, maintenance, and end-of-life). Our lightweight composite bus proves to have a low energy consumption, positively impacting the primary contributor to the carbon footprint (downstream).

    To explore the details of our EPDs go to:
    ? Ebusco 3.0 12M ? lnkd.in/eUNvCJp8
    ? Ebusco 3.0 18M ? lnkd.in/e3sGfzfZ

    Altijd goed om een ISO certificering te hebben. Veel bedrijven doen enkel zaken met je als je deze bezit!
    Typisch het voorbeeld, operatie geslaagd, helas, helas, de patient is onderwijl overleden…

    CEO Bijvelds heeft de zaak niet in control en de afhankelijkheden van de transformaties die Ebusco diende te ondergaan niet scherp gehad imbo, getuige de vele te optimistische outlooks.

    Zoals ik het beschouw, lijkt de sterkte van Bijvelds zich op het snijvlak van commercie en development te bevinden, en lijkt zijn grote zwakte de aansluiting met de operatie, en helas, helas, is hij degene die het MT heeft aangesteld.

    Het risico hierin is dat deze bestaat uit louter en alleen ja-knikkers en evenmin aansluiting hebben met de operatie. Imbo op te lossen door de 5000 onderdelen ff’kes in een spreadsheetje onder elkaar te zetten, met de afhankelijkheden en deze elimineren ipv mooi weer spelen tegen de buitenwacht.

    Dat de zaak niet is overgenomen, bevreemdt mij geenszins. Dit bedrijf is een cash-burner van jewelste, en draait break-even bij een productie van +500 bussen.

    Het charmante aan het huidige economisch model, is dat bij de 1-volgende emissie de verwatering zo groot zal zijn, dat in feite sprake is van een nieuwe eigenaar met bijbehorend SLT en hopelijk voor de medewerkers voldoende aansluiting met de operatie. Tm die tijd is sprake van een zwart gat…

    Vanuit het zonnige Cala de Mija, Espagna, zo nu weer tijd voor een koud garnaaltje.

    Salut
  7. forum rang 7 Bye 30 juli 2024 09:24
    quote:

    The passenger schreef op 29 juli 2024 19:48:

    [...]

    Typisch het voorbeeld, operatie geslaagd, helas, helas, de patient is onderwijl overleden…

    CEO Bijvelds heeft de zaak niet in control en de afhankelijkheden van de transformaties die Ebusco diende te ondergaan niet scherp gehad imbo, getuige de vele te optimistische outlooks.

    Zoals ik het beschouw, lijkt de sterkte van Bijvelds zich op het snijvlak van commercie en development te bevinden, en lijkt zijn grote zwakte de aansluiting met de operatie, en helas, helas, is hij degene die het MT heeft aangesteld.

    Het risico hierin is dat deze bestaat uit louter en alleen ja-knikkers en evenmin aansluiting hebben met de operatie. Imbo op te lossen door de 5000 onderdelen ff’kes in een spreadsheetje onder elkaar te zetten, met de afhankelijkheden en deze elimineren ipv mooi weer spelen tegen de buitenwacht.

    Dat de zaak niet is overgenomen, bevreemdt mij geenszins. Dit bedrijf is een cash-burner van jewelste, en draait break-even bij een productie van +500 bussen.

    Het charmante aan het huidige economisch model, is dat bij de 1-volgende emissie de verwatering zo groot zal zijn, dat in feite sprake is van een nieuwe eigenaar met bijbehorend SLT en hopelijk voor de medewerkers voldoende aansluiting met de operatie. Tm die tijd is sprake van een zwart gat…

    Vanuit het zonnige Cala de Mija, Espagna, zo nu weer tijd voor een koud garnaaltje.

    Salut
    Peter heeft de touwtjes stevig in handen.
    Wat Van der Valk zegt zal gebeuren.
  8. Wacko Winger 30 juli 2024 11:56
    Reed vanochtend langs Ebusco Venray, wat er ook wel of niet speelt, het pand wordt in ieder geval mooi opgeknapt. Zou er op duiden dat ze het zelf allemaal niet zo somber in zien.

    Maar goed ook op de Titanic bleef de muziek tot het laatste moment door spelen.
    We gaan het horen morgen.
  9. Huubke 30 juli 2024 12:30
    quote:

    Wacko Winger schreef op 30 juli 2024 11:56:

    Reed vanochtend langs Ebusco Venray, wat er ook wel of niet speelt, het pand wordt in ieder geval mooi opgeknapt. Zou er op duiden dat ze het zelf allemaal niet zo somber in zien.

    Maar goed ook op de Titanic bleef de muziek tot het laatste moment door spelen.
    We gaan het horen morgen.
    Is toch niet meer dan logisch.
    Als er mensen komen kijken zorg je er toch voor dat alles spic en span eruit ziet.
  10. Wacko Winger 30 juli 2024 12:33
    quote:

    Huubke schreef op 30 juli 2024 12:30:

    [...]

    Is toch niet meer dan logisch.
    Als er mensen komen kijken zorg je er toch voor dat alles spic en span eruit ziet.
    Niet als, zoals hier om de haverklap gemeld wordt morgen de deur op slot zal gaan.
  11. [verwijderd] 30 juli 2024 13:00
    Alles valt of staat met hoeveel bussen er afgeleverd zijn, en hoeveel bussen er de rest van het jaar nog gebouwd gaan worden. Komt dit eindelijk op gang?
    Ook ben ik benieuwd hoe het met de kostenbesparingen staat. Daar zouden inmiddels effecten van merkbaar moeten zijn. Maar het bericht van 25 juni was hier ook niet hoopvol over. (lees; vertraging)
    Als het allemaal weer tegenvalt kan er morgen zomaar 20% van de koers af.
  12. Boe! 30 juli 2024 13:07
    Misschien zie ik het te simpel, maar als DB 25 bussen besteld dan doen ze dat niet zonder vertrouwen en dus onderzoek naar levertijd. Zij lezen ook de cijfers en persberichten. Ik zie dus niet "zwart"gallig en op gok niet op een momentum ??
  13. stot 30 juli 2024 13:14
    Aantal afgeleverde bussen is ongeveer 90.
    Stel de helft 2,2 en de helft 3.0 dan is het 6 ton per bus ongeveer .
    Omzet is dan 54 miljoen
    Nog 10 milj omzet uit 2023 naar 2024 doorgeschoven is 64 miljoen .
    Omzet overige activiteiten eerste halfjaar 6 tot 16 miljoen .

    Zitten we op een omzet tussen de 70 en 80 miljoen ongeveer .

    Is het 80 milj dan zitten we op het dubbele van 1 e helft 2023 .

    Als de omzet 2 e helft aantrekt naar 120 a 130 miljoen komen we in totaal op 200 miljoen .

    Vraag is of de kosten uiteindelijk evenredig met de omzet dalen?

    In de eerste helft 2024 nog niet hebben we kunnen lezen .
    Kan het nieuwe management die omslag in de tweede helft wel maken ?

    Of wordt het weer veel beloven weinig geven doet een gek in vreugde leven .

    Normaal kijkt de beurs 6-9 maanden vooruit . Dat gebeurd bij Ebusco niet dus voorlopig zegt de markt eerst zien dan geloven dat de tweede helft beter wordt , want dat hebben we al te vaak gehoord .

    En is er nog extra geld nodig dit en volgend jaar ?
    Want aandelen uitgeven bij een koers van 1,40 daar wordt je niet blij van .
  14. forum rang 4 Kanhetlager 30 juli 2024 13:22
    quote:

    stot schreef op 30 juli 2024 13:14:

    Aantal afgeleverde bussen is ongeveer 90.
    Stel de helft 2,2 en de helft 3.0 dan is het 6 ton per bus ongeveer .
    Omzet is dan 54 miljoen
    Nog 10 milj omzet uit 2023 naar 2024 doorgeschoven is 64 miljoen .
    Omzet overige activiteiten eerste halfjaar 6 tot 16 miljoen .

    Zitten we op een omzet tussen de 70 en 80 miljoen ongeveer .

    Is het 80 milj dan zitten we op het dubbele van 1 e helft 2023 .

    Als de omzet 2 e helft aantrekt naar 120 a 130 miljoen komen we in totaal op 200 miljoen .

    Vraag is of de kosten uiteindelijk evenredig met de omzet dalen?

    In de eerste helft 2024 nog niet hebben we kunnen lezen .
    Kan het nieuwe management die omslag in de tweede helft wel maken ?

    Of wordt het weer veel beloven weinig geven doet een gek in vreugde leven .

    Normaal kijkt de beurs 6-9 maanden vooruit . Dat gebeurd bij Ebusco niet dus voorlopig zegt de markt eerst zien dan geloven dat de tweede helft beter wordt , want dat hebben we al te vaak gehoord .

    En is er nog extra geld nodig dit en volgend jaar ?
    Want aandelen uitgeven bij een koers van 1,40 daar wordt je niet blij van .
    Goede post. Duimpje. Wat echter zeer overtuigend zou zijn is dat de volgende aflossing niet in aandelen is maar in cash.
  15. forum rang 5 StoplossBurner 30 juli 2024 13:34
    Voorspellingen rondom de H1 cijfers:

    Omzet 60-80 miljoen en meest waarschijnlijk 60-65 miljoen bandbreedte. EBIDTA verlies 40 tot 50 miljoen.
    Verdere reorganisatie; nog kleiner in Deurne (en niet alleen productie/assemblage maar ook andere afdelingen) en meer richting China vanwege voorliefde Peter B voor China.
    Mogelijk nog aankondigen ordertje of een of andere overeenkomst/vooruitzicht m.b.t. orders die niet hard is (mogelijke vervolgorders in het vooruitzicht gesteld dan wel opties of iets dergelijks)
    Strategie ophalen geld: Lening/ verwatering/ investeerder/ verkoop grootaandeelhouder /partner (doorhalen wat niet van toepassing is, meest waarschijnlijk verwatering of Chinese partij die zich inkoopt)

    Outlooks:
    Huidige marge op bussen is negatief (5 tot 10%), maar een vooruitzicht dat marge uiterlijk begin 2025 positief is per bus. Dan zal men dus op een snelheid van 500+ bussen moeten zitten in 2025.
    Aantal bussen dit jaar 300 (let wel, men had 500 tot 550 bussen voor 2024 gecommuniceerd), dus omzet van 200 tot 220 miljoen in 2024. Ik verwacht dat ze dit overigens ook niet gaan halen aangezien Q2 eenzelfde productiesnelheid had als Q1 en er dus geen (duidelijk) stijgende lijn is te zien.

    Meest benieuwd naar hoe ze geld gaan ophalen gezien de nijpende geldproblemen (men gaf aan dat men break even moest draaien en daar 500 bussen voor nodig zijn, waarschijnlijk halen ze maar de helft en dan zit je met een verlies van 50-100 miljoen wat gedicht moet worden), want met mooie woorden gaan ze dat niet (meer) redden. Ook zullen de rentelasten e.d. steeds zwaarder gaan wegen op de marges die ze denken te gaan halen.
  16. phu 30 juli 2024 13:36
    quote:

    Wacko Winger schreef op 30 juli 2024 12:33:

    [...] Niet als, zoals hier om de haverklap gemeld wordt morgen de deur op slot zal gaan.
    Pand is toch gehuurd van Maessen?
  17. forum rang 4 Kanhetlager 30 juli 2024 13:39
    quote:

    StoplossBurner schreef op 30 juli 2024 13:34:

    Voorspellingen rondom de H1 cijfers:

    Omzet 60-80 miljoen en meest waarschijnlijk 60-65 miljoen bandbreedte. EBIDTA verlies 40 tot 50 miljoen.
    Verdere reorganisatie; nog kleiner in Deurne (en niet alleen productie/assemblage maar ook andere afdelingen) en meer richting China vanwege voorliefde Peter B voor China.
    Mogelijk nog aankondigen ordertje of een of andere overeenkomst/vooruitzicht m.b.t. orders die niet hard is (mogelijke vervolgorders in het vooruitzicht gesteld dan wel opties of iets dergelijks)
    Strategie ophalen geld: Lening/ verwatering/ investeerder/ verkoop grootaandeelhouder /partner (doorhalen wat niet van toepassing is, meest waarschijnlijk verwatering of Chinese partij die zich inkoopt)

    Outlooks:
    Huidige marge op bussen is negatief (5 tot 10%), maar een vooruitzicht dat marge uiterlijk begin 2025 positief is per bus. Dan zal men dus op een snelheid van 500+ bussen moeten zitten in 2025.
    Aantal bussen dit jaar 300 (let wel, men had 500 tot 550 bussen voor 2024 gecommuniceerd), dus omzet van 200 tot 220 miljoen in 2024. Ik verwacht dat ze dit overigens ook niet gaan halen aangezien Q2 eenzelfde productiesnelheid had als Q1 en er dus geen (duidelijk) stijgende lijn is te zien.

    Meest benieuwd naar hoe ze geld gaan ophalen gezien de nijpende geldproblemen, want met mooie woorden gaan ze dat niet (meer) redden. Ook zullen de rentelasten e.d. steeds zwaarder gaan wegen op de marges die ze denken te gaan halen.
    Zijn dit je eigen voorspellingen?
  18. forum rang 5 StoplossBurner 30 juli 2024 13:42
    quote:

    Kanhetlager schreef op 30 juli 2024 13:39:

    [...]

    Zijn dit je eigen voorspellingen?
    Ja, zie ook mijn vorige posts afgelopen half jaar. Dit is niet veel meer dan een samenvatting daarvan. Voorspelde 23 juli bijv. al dat ze nog wel een ordertje zouden communiceren in aanloop naar H1 cijfers, en zo geschiedde.

    Ze moeten geld ophalen, anders kunnen ze bussen gewoon niet op tijd afbouwen i.v.m. 'keuzes in inkoopcapaciteit'.
12.943 Posts
Pagina: «« 1 ... 320 321 322 323 324 ... 648 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.074
AB InBev 2 5.521
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.746
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.753
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 919
Aegon 3.258 322.883
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.342
Air France - KLM 1.025 35.083
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.933
Allfunds Group 4 1.502
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.823
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.391
AMG 971 133.706
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.785
Arcelor Mittal 2.034 320.776
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.279
ASML 1.766 108.146
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 510
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.687
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 04 maart

    1. Nedap Q4-cijfers
    2. TKH Q4-cijfers
    3. Recticel Q4-cijfers
    4. Allfunds Q4-cijfers
    5. Werkloosheid januari (eur)
    6. Best Buy Q4-cijfers
    7. Pharming - Bava
    8. Atenor Q4-cijfers
  2. 05 maart

    1. Inkoopmanagersindex diensten februari def. (Jap)
    2. Inkoopmanagersindex diensten Caixin februari (Chi)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht