Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

EBUSCO HOLDING NL0015002AG2

Laatste koers (eur)

0,780
  • Verschil

    +0,010 +1,27%
  • Volume

    123.657 Gem. (3M) 1,7M
  • Bied

    0,775  
  • Laat

    0,780  
+ Toevoegen aan watchlist

Ebusco 2024

12.943 Posts
Pagina: «« 1 ... 323 324 325 326 327 ... 648 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. stot 31 juli 2024 08:03
    98 bussen van gemiddeld 6 ton is al 60 miljoen omzet 10 miljoen doorgeschoven omzet is 70 miljoen .

    Hoe kan je ooit op 38 miljoen uitkomen ?
  2. forum rang 7 Bye 31 juli 2024 08:06
    quote:

    stot schreef op 31 juli 2024 08:03:

    98 bussen van gemiddeld 6 ton is al 60 miljoen omzet 10 miljoen doorgeschoven omzet is 70 miljoen .

    Hoe kan je ooit op 38 miljoen uitkomen ?
    6 ton per bus, klopt dat wel?
  3. Huubke 31 juli 2024 08:10
    quote:

    stot schreef op 31 juli 2024 08:03:

    98 bussen van gemiddeld 6 ton is al 60 miljoen omzet 10 miljoen doorgeschoven omzet is 70 miljoen .

    Hoe kan je ooit op 38 miljoen uitkomen ?
    De 3.0 12m zit rond de 5,5ton.
    De 2.2 12m is een heel stuk goedkoper. En veruit het grootste deel van de uitgeleverde bussen is de standaard 2.2 12m variant.
  4. stot 31 juli 2024 08:15
    Oké dacht altijd dat de 3.0 18 meter rond de 7,5 ton zat en de 2.2 12 meter rond de 5 ton .
  5. Huubke 31 juli 2024 08:20
    quote:

    stot schreef op 31 juli 2024 08:15:

    Oké dacht altijd dat de 3.0 18 meter rond de 7,5 ton zat en de 2.2 12 meter rond de 5 ton .
    3.0 18m is ook rond de 7,5 ton
    En het is de 3.0 12m die iets boven de 5 ton zit.

    Maar probleem was/is eigenlijk dat ze nauwelijks boven tafel kunnen krijgen hoeveel de bus nu werkelijk heeft gekost voordat deze de deur uit gaat.
  6. forum rang 7 Bye 31 juli 2024 08:20
    quote:

    stot schreef op 31 juli 2024 08:15:

    Oké dacht altijd dat de 3.0 18 meter rond de 7,5 ton zat en de 2.2 12 meter rond de 5 ton .
    Nu begrijp je ook beter de omvang van het verlies.
  7. forum rang 5 StoplossBurner 31 juli 2024 08:22
    Lachwekkend. Nog een stuk lager dan mijn voorspelling die al onder de consensus lag (voor zover die er al was). Nog meer benieuwd naar de Q&A straks, want hier kan je toch niet met een strak gezicht nog antwoorden geven.
  8. stot 31 juli 2024 08:22
    Eerste helft 2023 waren 66 bussen en 42 miljoen omzet .

    En er was de gedachte om 325 milj om te zetten en dan kom je op 38 miljoen
  9. forum rang 7 Bye 31 juli 2024 08:24
    quote:

    StoplossBurner schreef op 31 juli 2024 08:22:

    Lachwekkend. Nog een stuk lager dan mijn voorspelling die al onder de consensus lag (voor zover die er al was). Nog meer benieuwd naar de Q&A straks, want hier kan je toch niet met een strak gezicht nog antwoorden geven.
    Om 9.00 u. pennystock?
  10. dader 31 juli 2024 08:28
    quote:

    Marcel H. schreef op 31 juli 2024 08:24:

    [...]

    Om 9.00 u. pennystock?
    No
    Up naar 1,80
  11. forum rang 5 StoplossBurner 31 juli 2024 08:29
    Heb de details nog niet gelezen en koersreactie is soms anders dan de fundamentele ontwikkeling. Maar kan niet zien van wat ik lees in persbericht hoe hiermee het koerslijntje weer omhoog zou gaan. Dus ja, weer fors wat eraf lijkt mij.

    Verder vooral nog veel onbeantwoorde, zeker m.b.t. ophalen van geld wat prio 1,2 en 3 is om überhaupt een bus te kunnen bouwen en af te leveren.
  12. forum rang 10 voda 31 juli 2024 08:29
    Elektrische bussenbouwer Ebusco dieper in het rood door aanhoudende productieproblemen
    Gert van Harskamp

    Aangepast: 2 min geleden 4 min geleden in Financieel

    Deurne - Ebusco is door aanhoudende productieproblemen nog dieper in de rode cijfers gedoken. De elektrische bussenbouwer uit Deurne krijgt het maar niet voor elkaar om de productie naar behoren op te schalen. Het Brabantse bedrijf is inmiddels mijlenver verwijderd van de aanvankelijke doelstellingen.

    Ebusco gaf een maand geleden al aan dat de doelstelling voor dit jaar, een omzet van €325 miljoen en een positief bedrijfsresultaat (ebitda), niet wordt gehaald. Met een gerealiseerde omzet van €38 miljoen in de eerste helft van dit jaar is de Brabantse bussenbouwer is die doelstelling echter volledig uit het zicht verdwenen. Het is zelfs minder dan de €41,7 miljoen in de eerste helft van 2023.

    Voor meer, zie link:

    www.telegraaf.nl/financieel/934864007...
  13. forum rang 4 Jokeltje 31 juli 2024 08:39
    Nog slechter dan reeds aangekondigd en weinig bemoedigende vooruitzichten. Cijfers slechter dan vooropgesteld, turnaround plan dat blijkbaar nog moet uitgewerkt worden, amper 200 bussen in 2024 en 400 in 2025 (voor zover terug niet verkeerd), ook problemen met andere divisies in het bedrijf, boetes wegens niet naleven contracten, “discussies” nog te voeren met investeerders enz …. Vraag is vooral hoelang dit nog houdbaar is want er is weinig hoopvols te vinden in het bericht vandaag.
  14. stot 31 juli 2024 08:40
    66 bussen 42 miljoen
    98 bussen 38 miljoen ???

    En alleen al 10 miljoen doorgeschoven omzet van 2023 naar 2024 ?

    Heb ik het er niet eens over of er omzet is uit overige activiteiten in eerste helft 2024 .
  15. forum rang 4 Jokeltje 31 juli 2024 08:42
    De berichtgeving is wel steeds in lijn met wat beleggers verwachten : een waarschuwing, een klein contract (vervolgorder) en dan de man met de hamer.
  16. TX23 31 juli 2024 08:50
    Ik heb het op een koers van 6 Euro gezegd en nu zeg ik het weer: het komt niet meer goed met Ebusco.
    Dit gaat helaas slecht aflopen.
  17. forum rang 4 Jokeltje 31 juli 2024 08:54
    quote:

    StoplossBurner schreef op 31 juli 2024 08:22:

    Lachwekkend. Nog een stuk lager dan mijn voorspelling die al onder de consensus lag (voor zover die er al was). Nog meer benieuwd naar de Q&A straks, want hier kan je toch niet met een strak gezicht nog antwoorden geven.
    Het strak gezicht zal geen probleem zijn voor Bijvelds. Hij heeft er ondertussen al 3 jaar ervaring mee.
  18. forum rang 4 Jokeltje 31 juli 2024 09:00
    Ik lees dat er voor eind 2025 geen beterschap moet verwacht worden, wat betekent dat het aandeel het komende anderhalf jaar gewoon zijn race to the bottom zal verder zetten. Nieuwe klanten en orders zijn de eerste 3 jaar niet meer te verwachten met het huidige orderbook van 1600 bussen dat vooral problemen oplevert.
12.943 Posts
Pagina: «« 1 ... 323 324 325 326 327 ... 648 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 10 februari

    1. Industriële productie december (NL)
    2. UniCredit Q4-cijfers (Ita)
    3. NX Filtration Q4-cijfers
    4. ASML ex-dividend (€1,52)
  2. 11 februari

    1. Kering Q4-cijfers (Fra)
    2. Wereldhave Q4-cijfers
    3. Barco Q4-cijfers
    4. Wereldhave Belgium Q4-cijfers
    5. BP Q4-cijfers (VK)
    6. Ondernemersvertrouwen mkb januari (VS)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht