Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Ebusco 2024

12.943 Posts
Pagina: «« 1 ... 376 377 378 379 380 ... 648 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 MFCONSwasonschuldig 2 september 2024 09:43
    Een busbedrijf dat niet efficiënt bussen kan bouwen kan niet bestaan. Er was de kans en een herkans. Maar extern te duur bussen bouwen kan geen toekomst zijn. Zo werkt die industrie helemaal niet.
  2. forum rang 5 StoplossBurner 2 september 2024 09:46
    quote:

    Huubke schreef op 2 september 2024 09:28:

    [...]

    Hij beschikt over een adressenboek met allerlei belangrijke contacten die van belang zijn om Ebusco weer onder de aandacht te brengen bij andere vervoersmaatschappijen.
    En deze persoon is er enkel voor om vertrouwen uit te stralen naar mogelijke geldschieters.

    En wie weet dat DB er ook grote belangen bij heeft dat deze bussen spoedig uitgeleverd gaan worden... Dus geld kan van meerdere kanten komen.
    DB zal een van de partijen zijn die voor een fors deel de contracted liabilities van 43 miljoen voor zijn rekening neemt. Die hebben er dus alle belang bij dat er nog wat bussen van de lijn afrollen. Mogelijk kunnen ze zo ook sturen dat in ieder geval de bussen van DB als eerste van de lijn afrollen. Zou mij niet verbazen als zij, behalve de grootste klant, ook de grootste schuldeiser momenteel zijn van Ebusco.
  3. forum rang 10 DeZwarteRidder 2 september 2024 10:01
    quote:

    Kanhetlager schreef op 2 september 2024 09:44:

    Aan de koers te zien is er een tovenaar aangenomen.
    Iemand die denkt dat de nieuwe CEO iets kan bereiken wat de oude CEO niet voor elkaar kreeg, is zo dom als het achtereind van een varken.

    De huidige koersopleving biedt dus een unieke verkoopkans.
  4. Daan1 2 september 2024 10:03
    We wisten toch dat dit zou gebeuren. Suckersrally. Maar als je vanmorgen bent ingestapt prima. Maar zorg dat je er weer snel uitstapt.
  5. forum rang 7 Branco P 2 september 2024 10:07
    dead cat bounce, zou je bijna denken.

    Logisch zou zijn geweest een nieuwe CEO met veel productie-ervaring. Een goede directeur uit het VDL kamp bijvoorbeeld, maar ik gok dat dat soort lieden niet los te weken is. Nu een nieuwe leider met ervaring in de OV sector… het probleem is echter niet commercie, maar productie.
  6. florida7 2 september 2024 10:07
    Nieuwe ceo van DB zou best een ommekeer teweeg kunnen brengen. DB is immers ook een grote klant. Kan vertrouwen scheppen. Produkt is goed. Nu alleen vaart maken met de produktie.
  7. forum rang 4 Kanhetlager 2 september 2024 10:07
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 2 september 2024 10:01:

    [...]
    Iemand die denkt dat de nieuwe CEO iets kan bereiken wat de oude CEO niet voor elkaar kreeg, is zo dom als het achtereind van een varken.

    De huidige koersopleving biedt dus een unieke verkoopkans.
    Zo is het. Het nieuwe team is compleet. Tijd voor faillissement en een doorstart. Hoop toch dat dat gaat lukken voor Ebusco.

    (de doorstart)
  8. forum rang 4 Jokeltje 2 september 2024 10:12
    Het is niet omdat er een ander poppetje is, dat de fundamentele problemen weg zijn, laat staan opgelost. In wezen is er niets veranderd. Al lang geen orders meer en geen positief bedrijfsnieuws. Er is enkel een stoelendans geweest om anderen het puin te laten ruimen.
  9. Jantine weet het beter 2 september 2024 10:21
    quote:

    florida7 schreef op 2 september 2024 10:07:

    Nieuwe ceo van DB zou best een ommekeer teweeg kunnen brengen. DB is immers ook een grote klant. Kan vertrouwen scheppen. Produkt is goed. Nu alleen vaart maken met de produktie.
    Toch benieuwd hoe je aan zo'n uitspraak komt.

    Je moet wel aan Ebusco verbonden zijn... Ben dat Peter?

    Grotere rommel moet nog geproduceerd worden, after sales is helemaal ruk, en de klanten zijn zeer ontevreden.
  10. GJF1959 2 september 2024 10:29
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 2 september 2024 10:01:

    [...]
    Iemand die denkt dat de nieuwe CEO iets kan bereiken wat de oude CEO niet voor elkaar kreeg, is zo dom als het achtereind van een varken.

    De huidige koersopleving biedt dus een unieke verkoopkans.
    Dit is een waarheid als een koe!
    Ebusco is een technisch failliet bedrijf met een loodzwaar overbetaald management.
  11. forum rang 5 StoplossBurner 2 september 2024 10:31
    quote:

    Branco P schreef op 2 september 2024 10:07:

    dead cat bounce, zou je bijna denken.

    Logisch zou zijn geweest een nieuwe CEO met veel productie-ervaring. Een goede directeur uit het VDL kamp bijvoorbeeld, maar ik gok dat dat soort lieden niet los te weken is. Nu een nieuwe leider met ervaring in de OV sector… het probleem is echter niet commercie, maar productie.
    Wellicht ben je ook niet helemaal op de hoogte hoe het momenteel staat met de EV bus productie van VDL; die is ook om te huilen en sterk verliesgevend.
    Enige beslissing die gemaakt is op strategisch niveau is om geen nieuwe busmodellen te introduceren tot de huidige productieproblemen zijn opgelost; maar dat kan elke Jan Doedel bedenken is hier ook al een aantal keer voorbij gekomen ruim voor die beslissing. De verleiding om alles aan te bieden zodat er een groot orderboek mogelijk is, is te groot gebleken. Hoe die orders dan geproduceerd zouden worden was van later zorg. Dat is nu als een boemerang in het gezicht teruggekomen.
  12. ElGordo 2 september 2024 11:09
    Ik zie hier een beetje het verhaal van VanMoof terug. WE GAAN IETS NIEUWS DOEN!!!! Dus fietsen maken, maar we zijn zooooo goed, dat we alles zelf doen, eigen onderdelen (laten) maken en met heel veel marketing proberen in de markt te zetten. Heeft dus niet gewerkt. Volgens mij is Ebusco hetzelfde.

    Kijk eens naar bedrijven, die al decennia bussen bouwen. Die hebben hun bedrijf al op de rails. De techniek (verbrandingsmotor door elektromotor) vervangen is ingewikkeld, maar je weet, dat er alles al is om de rest van de bus te bouwen.

    Ik neem aan, dat er reeds voldoende bedrijven zijn die dit doen.

    Waarom er ooit iemand op het idee kwam om dit te doen is voor mij een raadsel. Had een bestaand bedrijf ingelijfd en was hiermee verder gegaan. Maar dat was voor sommige spelers misschien te min.

    Of had Ebusco eerder al ervaring met het bouwen van bussen?
  13. ElGordo 2 september 2024 11:11
    quote:

    Jokeltje schreef op 2 september 2024 10:12:

    Er is enkel een stoelendans geweest om anderen het puin te laten ruimen.
    Misschien hebben ze dit bij het voetbal afgekeken. Soms werkt het, soms niet.
  14. ElGordo 2 september 2024 11:12
    quote:

    Kanhetlager schreef op 2 september 2024 09:44:

    Aan de koers te zien is er een tovenaar aangenomen.
    Er is al een tijd van alles mis bij Ebusco. Dus is het niet zozeer de tovenaar, maar zijn de leden van de RvC schuld dat ze de oude tovenaar niet al lang de laan uit gestuurd hebben.
  15. forum rang 6 MFCONSwasonschuldig 2 september 2024 11:13
    quote:

    Branco P schreef op 2 september 2024 10:07:

    dead cat bounce, zou je bijna denken.

    Logisch zou zijn geweest een nieuwe CEO met veel productie-ervaring. Een goede directeur uit het VDL kamp bijvoorbeeld, maar ik gok dat dat soort lieden niet los te weken is. Nu een nieuwe leider met ervaring in de OV sector… het probleem is echter niet commercie, maar productie.
    Ik denk dat het een klassiek "wat is de boedel waard" scenario is. En dat is wat meer op deze manier, maar zeker niet voor een aandeelhouder die iets anders denkt te doen dan meespelen.

    Ik heb wel goede ervaringen. Zo had ik KIADIS ook (kleine positie ofc) gebaseerd op een taxatie rond €2. Het is niet meer dan gokken op een grotere bieder. Als dat je ding is kan je ook je dagen slijten op troostwijk... lol. Zit je alleen wel met opgeld.

    Edit: maar hier doe ik echt niet mee. Ik zie niet, behalve dus blijkbaar diegenen die besteld hebben en er financieel toch al wat ik hebben hangen, niet iemand anders die hier wat mee gaat doen. Oftewel de levensduur zal heel beperkt zijn.
  16. Janteam 2 september 2024 11:35
    Even dromen mag toch wel ?

    Wie weet lukt het Schreyer om zijn vorige werkgever Transdev,samen met DB, aandeelhouder te laten worden.
    Transdev heeft al ,via Connexxion, ervaring met Ebusco.
  17. forum rang 5 Daarom 2 september 2024 11:47
    Deze move schept in ieder geval vertrouwen. Zouden ze ook bij Alfen moeten doen. Ik zie Ebusco deze week nog wel behoorlijk doorstijgen. Maar ja, niet meer dan een onderbuikgevoel.
  18. forum rang 7 Branco P 2 september 2024 11:54
    quote:

    StoplossBurner schreef op 2 september 2024 10:31:

    [...]

    Wellicht ben je ook niet helemaal op de hoogte hoe het momenteel staat met de EV bus productie van VDL; die is ook om te huilen en sterk verliesgevend.
    Enige beslissing die gemaakt is op strategisch niveau is om geen nieuwe busmodellen te introduceren tot de huidige productieproblemen zijn opgelost; maar dat kan elke Jan Doedel bedenken is hier ook al een aantal keer voorbij gekomen ruim voor die beslissing. De verleiding om alles aan te bieden zodat er een groot orderboek mogelijk is, is te groot gebleken. Hoe die orders dan geproduceerd zouden worden was van later zorg. Dat is nu als een boemerang in het gezicht teruggekomen.
    Voor zover ik op de hoogte ben, weet ik dat het bij VDL ook tot vertragingen in leveringen is gekomen, vooral vorig jaar, met name door materiaaltekorten. Dat specifiek de elektrische bussen verliesgevend zouden zijn bij VDL, die informatie heb ik niet en ook niet in hoeverre de materiaaltekorten daar debet aan waren. Maar ik heb er wel een idee bij en dat is dat bij VDL de productie van elektrische bussen in de basis winstgevend is.

    Productieprocessen bij VDL acht ik op orde. Productie outsourcen, zoals Ebusco moest doen, is m.i. zeker niet aan de orde.

    Vandaar dat ik ook zei: haal daar een topper weg, om je bedrijf te redden. Maar als ik eerlijk ben, denkt ik dat het voor Ebusco einde oefening is en dan heb je een ander type CEO nodig die daar doorheen kan laveren. Daar zou deze Duitser wel eens geschikt voor kunnen zijn.
  19. forum rang 5 StoplossBurner 2 september 2024 12:03
    quote:

    Branco P schreef op 2 september 2024 11:54:

    [...]

    VDL verhaal
    VDL heeft die topper zelf ook niet in de busdivisie,

    Zie ook hun eigen berichten (stukjes uit jaarverslag 2023):

    De omzet van de divisie Bussen is in 2023 met 33 procent gedaald, van 454 miljoen euro in 2022 naar 304 miljoen euro. De belangrijkste verklaringen hiervoor zijn vertragingen van leveringen door materiaaltekorten voor de nieuw ontwikkelde en in 2023 in serieproductie genomen elektrische stadsbus, de nieuwe generatie VDL Citea. Ook de afbouw en opstart van de voormalige naar de nieuwe productielocatie in Roeselare (België), hebben voor uitdagingen gezorgd. De divisie Bussen is verlieslatend.
    ..........
    De orderportefeuille van Bussen is in de afgelopen 12 maanden gedaald van 490 miljoen euro in week 13 van 2023 naar 453 miljoen euro in week 13 van 2024.


    Nu weet ik uit eerste hand dat de productieproblemen (te trage leveringen) daar ook nu nog niet bepaald over zijn. En dat voor een bedrijf dat al decennia lang zelf bussen maakt.
12.943 Posts
Pagina: «« 1 ... 376 377 378 379 380 ... 648 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.076
AB InBev 2 5.521
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.752
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.755
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 919
Aegon 3.258 322.890
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.342
Air France - KLM 1.025 35.086
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.934
Allfunds Group 4 1.502
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.823
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.402
AMG 971 133.723
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.786
Arcelor Mittal 2.034 320.776
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.305
ASML 1.766 108.217
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 515
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.688
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 04 maart

    1. Nedap Q4-cijfers
    2. TKH Q4-cijfers
    3. Recticel Q4-cijfers
    4. Allfunds Q4-cijfers
    5. Werkloosheid januari (eur)
    6. Best Buy Q4-cijfers
    7. Pharming - Bava
    8. Atenor Q4-cijfers
  2. 05 maart

    1. Inkoopmanagersindex diensten februari def. (Jap)
    2. Inkoopmanagersindex diensten Caixin februari (Chi)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht