Beperktedijkbewaking schreef op 4 september 2024 03:17:
[...]
Alle Europese autoaandelen zijn 'goedkoop', in de zin van een (zeer) lage k/w en hoog dividend.
Heb zelf vorig jaar Stellantis gekocht, profiteerde van een ritje omhoog, heb net op tijd de helft verkocht. Helaas slechts de helft, het aandeel daalde dit voorjaar van ongeveer 25 tot ca 15 euro nu.
Na de covid-crisis en de onderdelen/leveringsproblemen in 2021 en 2022 dacht iedereen dat er in de autosector weer mooie tijden aan zouden breken. Helaas, oorlog, energiecrisis, hogere rentes, overheidsbeleid (klimaat, moeizame overgang naar EV), laadpalen en Chinese concurrentie gooiden roet in het eten.
Bij Volkswagen is de ellende het grootst. Gisteren hadden ze het op BNR radio nog uitgebreid over.
Op dit moment een belachelijk hoge k/w van net 3, en een div-rendement van 8%. Zeer verleidelijk, maar absoluut niet 'sustainable' en dus erg verraderlijk.
Ik vertrouw het voor geen cent en blijf er voorlopig vanaf. Ze gaan fabrieken sluiten...
Dat belooft niet veel goeds voor TT. In TT's orderboek van 2,5 miljard zal nog veel uitstel naar boven komen.