aextracker schreef op 7 september 2024 17:29:
[...]
Daar AT tientallen miljoenen van aandeelhouders heeft geinvesteerd en vastzitten bij een jaaromzet van krap Euro 150 Mln, is "opgeven in deze fase geen optie".
Afbouwen kent een kapitaalbehoefte, welke niet parellel met Kongsport kon (door)lopen. Die lasten waren simpelweg te zwaar en de financieringslasten (ophogen van leningen) te hoog bij de toen geldende rentes. Bovendien zat de bouwsector op slot en sloopte de energei crisis de business case onderuit. De projectpartner haakte na veel gestechel af, dus was het "in de ijskast" tot er een investeringspartner wordt gevonden.
Een volgende emissie druk te zwaar op de zittende aandeelhouders in een te korte tijd.
Het is dus zoeken naar een paar schouders van een partner die m.b.t. Hull risicodragend kapitaal wil inbrengen in (uitruil) voor een belang met (bestaande ?) aandeelhouders.
Het is niet voor niets dat er een financieel strategische consultant is aangesteld om het project naar de eindfase en opstart van de fabriek te brengen. Binnen 3 weken zou daar zicht op moeten zijn.
De put is bodemloos als er geen bodem onder zit. Dat lijkt mij m.b.t. Hull een voorbarige conclusie. De fabriek staat, doch moet afgebouwd worden zodat het kan opstarten. Zo dat laatste niet gebeurd is de bodem onder investering qua ROI weggeslagen.