Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

EBUSCO HOLDING NL0015002AG2

Laatste koers (eur)

0,918
  • Verschil

    +0,001 +0,08%
  • Volume

    401.797 Gem. (3M) 1,7M
  • Bied

    0,910  
  • Laat

    0,920  
+ Toevoegen aan watchlist

Ebusco 2024

12.941 Posts
Pagina: «« 1 ... 404 405 406 407 408 ... 648 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 21 oktober 2024 07:54
    Ebusco start rechtszaak over betaling 45 bussen
    21-okt-2024 07:53

    Na annulering door klant.

    (ABM FN-Dow Jones) Ebusco is een rechtszaak gestart om betaling te eisen voor 45 bussen die het zou leveren aan een klant, die inmiddels zelf beslag heeft gelegd op bankrekeningen van Ebusco. Dit maakte de bouwer van elektrische bussen uit Deurne maandagochtend bekend.

    Ebusco ontving van een van haar klanten bericht om de bestelling van 59 bussen te annuleren, waarvan 45 bussen met een lengte van 12 meter.

    "Al deze 12 meter bussen zijn geproduceerd [...] Van de overige bussen zijn er 10 onderweg naar en 5 staan op het punt om verscheept te worden naar Nederland", aldus Ebusco.

    Vandaag vindt daarom een rechtszitting plaats in het kort geding dat Ebusco heeft aangespannen om levering aan en betaling van de klant te eisen voor de 45 12-meter bussen.

    "Aangezien een groot deel van de Connect Bus order, bestaande uit 47 bussen, al in een vergevorderd stadium van productie is, is het bedrijf momenteel in gesprek met verschillende partijen om deze reeds geproduceerde bussen te verkopen", aldus Ebusco.

    Wat betreft de order van Keolis Zweden zijn beide partijen overeengekomen om de order van 50 bussen te annuleren, aldus Ebusco. De optie voor minimaal 75 bussen, zoals vermeld in het oorspronkelijke contract, blijft intact en is verder uitgewerkt in de algemene voorwaarden, "waardoor deze optie tussen beide partijen wordt versterkt".

    Juridische procedure

    Ebusco startte een juridische procedure om het geschil snel op te lossen vóór de lancering van de voorgestelde claimemissie. "Het verlies van de order zou een aanzienlijke druk leggen op de werkkapitaalpositie."

    Connect Bus heeft op 17 oktober 2024 conservatoir beslag gelegd op enkele bankrekeningen van Ebusco. Ebusco betwist dit en spant zich in om de beslagen zo snel mogelijk op te heffen.

    Om het werkkapitaal op peil te houden, heeft Ebusco de productie grotendeels stilgelegd in afwachting van de uitkomst van de rechtszaak en de voltooiing van de voorgenomen claimemissie.

    Het 'turnaround' plan en de voorgestelde claimemissie zullen worden besproken op de komende buitengewone algemene vergadering van aandeelhouders van het bedrijf later deze week, op 24 oktober.

    Door: ABM Financial News.
  2. forum rang 4 Opstapelen 21 oktober 2024 08:10
    Dit bedrijf is reeds begraven.
    Eigenlijk crimineel dat men nog eens een claim emissie doet.
    een ieder wijsheid hier
    geen positie
  3. forum rang 6 Plein777 21 oktober 2024 08:18
    quote:

    Opstapelen schreef op 21 oktober 2024 08:10:

    Dit bedrijf is reeds begraven.
    Eigenlijk crimineel dat men nog eens een claim emissie doet.
    een ieder wijsheid hier
    geen positie
    Daar zal de ING Bank wel achter zitten.
    Net als de ABN Bank deed bij HCS, Daf trucks en Air Holland voordat de Bank de stekker eruit trok .
  4. forum rang 4 Jokeltje 21 oktober 2024 08:28
    Ebusco stopt productie omdat een klant vroeg EN VERKREEG van de rechter dat de bankrekeningen van Ebusco als voorlopige maatregel moesten geblokkeerd worden. De rechter is de klant van Ebusco gevolgd en heeft de blokkering toegestaan, waardoor het bedrijf niet meer over werkkapitaal kan beschikken. Een klant die zoiets doet zal daar heel goede redenen voor hebben en kreeg blijkbaar ook gelijk van de rechter. RIP Ebusco ?
  5. forum rang 4 Opstapelen 21 oktober 2024 08:31
    quote:

    Jokeltje schreef op 21 oktober 2024 08:28:

    Ebusco stopt productie omdat een klant vroeg EN VERKREEG van de rechter dat de bankrekeningen van Ebusco als voorlopige maatregel moesten geblokkeerd worden. De rechter is de klant van Ebusco gevolgd en heeft de blokkering toegestaan, waardoor het bedrijf niet meer over werkkapitaal kan beschikken. Een klant die zoiets doet zal daar heel goede redenen voor hebben en kreeg blijkbaar ook gelijk van de rechter. RIP Ebusco ?
    btw, Ebusco ernstig in gebreke gebleven om beslaglegging niet te melden afgelopen don/vrij.
    AFM kom er maar in.( of niet natuurlijk)
  6. forum rang 5 StoplossBurner 21 oktober 2024 08:44
    Het bericht waarvan je wist dat het zou komen, alleen wanneer en in welke vorm precies was nog de vraag. Op basis van H1 cijfers zou je ook verwachten dat nu het liquide geld ook wel nagenoeg op zou zijn met nog een flinke bult schulden die daar tegenover staat (o.a. de 43 miljoen contracted liabilities). Deutsche Bahn zal nu wel balen dat ook hun bussen wellicht niet afgebouwd worden. Wie o wie gaat de boel doorstarten?
  7. forum rang 10 voda 21 oktober 2024 08:45
    Update: Ebusco start rechtszaak over betaling 45 bussen
    21-okt-2024 08:39

    Na annulering door klant.

    (ABM FN-Dow Jones) Ebusco is een rechtszaak gestart om betaling te eisen voor 45 bussen die het zou leveren aan een klant, die inmiddels zelf beslag heeft gelegd op bankrekeningen van Ebusco. Dit maakte de bouwer van elektrische bussen uit Deurne maandagochtend bekend.

    Ebusco ontving van een van haar klanten bericht om de bestelling van 59 bussen te annuleren, waarvan 45 bussen met een lengte van 12 meter. Wie deze klant is, werd niet gemeld door Ebusco.

    "Al deze 12 meter bussen zijn geproduceerd [...] Van de overige bussen zijn er 10 onderweg naar en 5 staan op het punt om verscheept te worden naar Nederland", aldus Ebusco.

    Vandaag vindt daarom een rechtszitting plaats in het kort geding dat Ebusco heeft aangespannen om levering aan en betaling van de klant te eisen voor de 45 12-meter bussen.

    Ebusco kondigde maandag verder aan dat na ontvangst van een annuleringsbrief van Connect Bus en Keolis het bedrijf overeenstemming voor ontbinding heeft bereikt met beide partijen.

    "Aangezien een groot deel van de Connect Bus order, bestaande uit 47 bussen, al in een vergevorderd stadium van productie is, is het bedrijf momenteel in gesprek met verschillende partijen om deze reeds geproduceerde bussen te verkopen", aldus Ebusco.

    Ebusco verwacht de helft van deze bussen te kunnen verkopen aan één partij. De verkoopprijs zou zelfs iets gunstiger zijn dan aan Connect Bus, aldus CFO Jurjen Jongma, maar daar staat tegenover dat er ook wat aanpassingskosten moeten worden gemaakt.

    Wat betreft de order van Keolis Zweden zijn beide partijen overeengekomen om de order van 50 bussen te annuleren, aldus Ebusco. De optie voor minimaal 75 bussen, zoals vermeld in het oorspronkelijke contract, blijft intact en is verder uitgewerkt in de algemene voorwaarden, "waardoor deze optie tussen beide partijen wordt versterkt".

    Juridische procedure

    Ebusco startte een juridische procedure om het geschil met de niet bij naam genoemde klant snel op te lossen vóór de lancering van de voorgestelde claimemissie. "Het verlies van de order zou een aanzienlijke druk leggen op de werkkapitaalpositie."

    Deze klant heeft op 17 oktober 2024 conservatoir beslag gelegd op enkele bankrekeningen van Ebusco. Ebusco betwist dit en spant zich in om de beslagen zo snel mogelijk op te heffen.

    Om het werkkapitaal op peil te houden, heeft Ebusco de productie grotendeels stilgelegd in afwachting van de uitkomst van de rechtszaak en de voltooiing van de voorgenomen claimemissie.

    De financiële situatie is "zeer precair", zei CFO Jongma maandag tegen ABM Financial News. "En we moeten ook de salarissen kunnen blijven betalen."

    Toeleveranciers willen pas weer leveren als Ebusco betalingen verricht. "Helaas worden bussen pas betaald als ze worden afgeleverd", aldus de financieel directeur. "En er staan een flink aantal bussen klaar om afgeleverd te worden." Ook zijn er bussen onderweg vanuit China, merkte de CFO op.

    Het 'turnaround' plan en de voorgestelde claimemissie zullen worden besproken op de komende buitengewone algemene vergadering van aandeelhouders van het bedrijf later deze week, op 24 oktober.

    Update: om meer informatie en toelichting CFO toe te voegen.

    Door: ABM Financial News.
  8. forum rang 6 MOEdig Voorwaarts 21 oktober 2024 09:05
    quote:

    Corcorrectie schreef op 21 oktober 2024 09:00:

    Het is dus erop of eronder, benieuwd wat de koers zo gaat doen.
    Valt mee.

    Er zijn niet/nauwelijks nog aandelen beschikbaar om te shorten en iedereen die wilde verkopen heeft dat kennelijk inmiddels al wel gedaan.

    De kans dat er nog een draadje "2025: De wonderbaarlijke wederopstanding van Ebusco" geopend zal worden neemt mijns inziens wel met de dag af.
  9. forum rang 4 kweetnie 21 oktober 2024 09:14
    Er staan veel bussen klaar om afgeleverd te worden, nou afleveren dan en geld ontvangen zou je zeggen.
    Zijn ze nu in een vergevorderd stadium of ook echt klaar om te leveren, dat zijn 2 heel verschillende uitspraken en wekt het vermoeden dat ze nog steeds wachten op de laatste "kleine" onderdelen die dus niet worden geleverd wegens geen/te weinig kapitaal blijkbaar.

    Wat ik nog steeds niet begrijp is dat je als bedrijf genoegen neemt om pas betaling te ontvangen nadat je het product volledig hebt uitgeleverd en dus alles aan het voorfinancieren bent. Dit is niet te doen en brengt enorme financiele risico's met zich mee. Je neemt toch een x aantal betalingsmomenten aan.

    Dit zou 1 van de eerste punten dienen te zijn in het turn-around plan waar ze mee bezig zijn (tip ;)
  10. forum rang 7 CLAIMEMISSIE 21 oktober 2024 09:19
    quote:

    kweetnie schreef op 21 oktober 2024 09:14:

    Er staan veel bussen klaar om afgeleverd te worden, nou afleveren dan en geld ontvangen zou je zeggen.
    Zijn ze nu in een vergevorderd stadium of ook echt klaar om te leveren, dat zijn 2 heel verschillende uitspraken en wekt het vermoeden dat ze nog steeds wachten op de laatste "kleine" onderdelen die dus niet worden geleverd wegens geen/te weinig kapitaal blijkbaar.

    Wat ik nog steeds niet begrijp is dat je als bedrijf genoegen neemt om pas betaling te ontvangen nadat je het product volledig hebt uitgeleverd en dus alles aan het voorfinancieren bent. Dit is niet te doen en brengt enorme financiele risico's met zich mee. Je neemt toch een x aantal betalingsmomenten aan.
    Als je een nieuwe auto koopt betaal je toch ook niet op voorhand.
  11. forum rang 4 The moment 21 oktober 2024 09:23
    Wie plaatst er nog een order?
    Welke leverancier levert nog onderdelen?

    Welke belegger koopt nog dit veel te dure gokaandeel?

    Ongelooflijk dat het nog boven een dubbeltje staat.
  12. forum rang 7 Bye 21 oktober 2024 09:24
    quote:

    kweetnie schreef op 21 oktober 2024 09:14:

    Er staan veel bussen klaar om afgeleverd te worden, nou afleveren dan en geld ontvangen zou je zeggen.
    Zijn ze nu in een vergevorderd stadium of ook echt klaar om te leveren, dat zijn 2 heel verschillende uitspraken en wekt het vermoeden dat ze nog steeds wachten op de laatste "kleine" onderdelen die dus niet worden geleverd wegens geen/te weinig kapitaal blijkbaar.

    Wat ik nog steeds niet begrijp is dat je als bedrijf genoegen neemt om pas betaling te ontvangen nadat je het product volledig hebt uitgeleverd en dus alles aan het voorfinancieren bent. Dit is niet te doen en brengt enorme financiele risico's met zich mee. Je neemt toch een x aantal betalingsmomenten aan.

    Dit zou 1 van de eerste punten dienen te zijn in het turn-around plan waar ze mee bezig zijn (tip ;)
    Op de valreep vertelt Ebusco nog dat bussen kunnen worden afgeleverd.
    Lange tijd konden bussen niet worden afgeleverd vanwege onderdelentekort.
    Het belangrijkste probleem bij Ebusco al lange tijd is geldgebrek.
    Surceance van betaling of claimemissie?
  13. forum rang 4 Jokeltje 21 oktober 2024 09:29
    Als je de volgens Jongsma “precaire” financiële situatie van Ebusco afzet tegen alle press releases van de voorbije maanden en jaren, stellen zich toch vragen naar de waarachtigheid van die press releases. Dergelijk “precaire” situatie waarbij een rechter de ultieme maatregel van blokkering van alle rekeningen toestaat, ontstaat niet plots van vandaag op morgen. Hoe zit het met het toezicht door de raad van commissarissen en finaal de AFM bij dit nu al meer dan 3 jaar aanslepende drama ? ??
12.941 Posts
Pagina: «« 1 ... 404 405 406 407 408 ... 648 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 februari

    1. Beurs Shanghai gesloten (Chinees nieuwjaar)
    2. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Jap)
    3. Omzet detailhandel december (NL)
    4. Inflatie januari vlpg. (NL)
    5. Inkoopmanagersindex industrie januari (NL)
    6. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Spa)
    7. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Ita)
    8. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Fra)
    9. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Dld)
    10. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (eur)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht