Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Just Eat Takeaway 2024

45.279 Posts
Pagina: «« 1 ... 1925 1926 1927 1928 1929 ... 2264 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Drs P. 31 oktober 2024 08:46
    JET is en blijft een zeer interessante overname kandidaat mn. Europa en UK-Ir, 2.26 Mrd is hun market value nu vs. 64 mrd DD. Voor 5 Mrd (100% "premie") koop je een zeer interessant bedrijf en footprint. Dit gaat gebeuren, maar geduld hebben is niet altijd makkelijk uiteraard :)
  2. forum rang 6 Trx7 31 oktober 2024 08:53
    quote:

    Drs P. schreef op 31 oktober 2024 08:46:

    JET is en blijft een zeer interessante overname kandidaat mn. Europa en UK-Ir, 2.26 Mrd is hun market value nu vs. 64 mrd DD. Voor 5 Mrd (100% "premie") koop je een zeer interessant bedrijf en footprint. Dit gaat gebeuren, maar geduld hebben is niet altijd makkelijk uiteraard :)
    Wat jij stelt is een mening. Dat niemand een bod doet is een feit.
    JET zou een koopje moeten zijn idd. Maar misschien kopen bedrijven liever kwaliteit en hebben ze geen interesse in een klein land als NL en DE en UK zijn te bevechten.
  3. forum rang 6 Goedekans 31 oktober 2024 09:01
    quote:

    Trx7 schreef op 31 oktober 2024 08:53:

    [...]

    Wat jij stelt is een mening. Dat niemand een bod doet is een feit.
    JET zou een koopje moeten zijn idd. Maar misschien kopen bedrijven liever kwaliteit en hebben ze geen interesse in een klein land als NL en DE en UK zijn te bevechten.
    Vergeet niet dat de bovengenoemde landen samen 160 miljoen inwoners hebben , dat is dus de helft van de VS. JET is echt meer waard dan de huidige schamele marktwaarde van 2.4 miljard euro. De concurenten komen wel met een bieding , maar laten onze grote roerganger Jitse nog even spartelen. Onze top CEO moet nog even wachten op een bod van 18 tot 20 euro en wij dus ook.
  4. forum rang 7 Hendrik Roo 31 oktober 2024 09:04
    quote:

    Drs P. schreef op 31 oktober 2024 08:46:

    JET is en blijft een zeer interessante overname kandidaat mn. Europa en UK-Ir, 2.26 Mrd is hun market value nu vs. 64 mrd DD. Voor 5 Mrd (100% "premie") koop je een zeer interessant bedrijf en footprint. Dit gaat gebeuren, maar geduld hebben is niet altijd makkelijk uiteraard :)
    Het punt daarbij is dat de bestaande koers van JET een min of meer juiste afspiegeling van de feiten weergeeft.
    Dat betekent dat een bod van boven de EUR 15,- realistisch is. De bestaande grootaandeelhouders kunnen dat mentaal (nog) niet aan.
  5. forum rang 6 Trx7 31 oktober 2024 09:06
    quote:

    Goedekans schreef op 31 oktober 2024 09:01:

    [...]

    Vergeet niet dat de bovengenoemde landen samen 160 miljoen inwoners hebben , dat is dus de helft van de VS. JET is echt meer waard dan de huidige schamele marktwaarde van 2.4 miljard euro. De concurenten komen wel met een bieding , maar laten onze grote roerganger Jitse nog even spartelen. Onze top CEO moet nog even wachten op een bod van 18 tot 20 euro en wij dus ook.
    Blijkbaar wel. De beurs liegt toch niet?

    Zoals ik zei, DE en de UK vallen te bevechten. NL is te klein. Ik probeer liever te duiden waarom een koers op een bepaald niveau staat ipv vast te houden aan ideeen.

    Vind JET niet interessant voor de concurrenten. Anders was het al lang gedaan.
  6. forum rang 4 Siwu 31 oktober 2024 09:06
    mijn aandelen gaan niet uit tussen de 16-20. waarschijnlijk 20 nu geduld hebben en me stukken uitbreiden..
  7. Hapipa 31 oktober 2024 09:13
    quote:

    Drs P. schreef op 31 oktober 2024 08:46:

    JET is en blijft een zeer interessante overname kandidaat mn. Europa en UK-Ir, 2.26 Mrd is hun market value nu vs. 64 mrd DD. Voor 5 Mrd (100% "premie") koop je een zeer interessant bedrijf en footprint. Dit gaat gebeuren, maar geduld hebben is niet altijd makkelijk uiteraard :)
    Ik heb daar een tijdje over na zitten denken en dat is nog maar zeer de vraag. Ik kan niet in het hoofd kijken van vriend Groen, maar als ik niet overgenomen zou willen worden dan deed ik 2 dingen die me er aan de ene kant goed uit laten zien maar aan de andere kant er voor zorgen dat ik geen lekker hapje ben, te weten:

    1: ik houd me - in tegenstelling tot zo ongeveer iedereen - netjes aan de Europese richtlijnen rondom arbeidsrecht. Kost me bakken met geld maar stelt me in staat om degene te zijn die alle anderen exposed. Leuk man. Vooral omdat niemand zit te wachten op deze discussie. Ga er vanuit dat als zo ongeveer iedereen wel het gig-economy model aan blijft houden dat degene die daar vanaf wijkt buitengewoon onaantrekkelijk is.

    2: Toen Grubhub nog wat voorstelde was het letterlijk een hedge om overgenomen te worden door kapitaalkrachtigere Amerikaanse concurrenten vanwege mededinging aldaar. Intussen stelt Grubhub qua marktaandeel niets meer voor, en voor ons jammer genoeg, daarmee de koers van JET evenmin.

    Het feit dat de som der delen veel meer waard zou moeten zijn dan dat de huidige beurskoers doet geloven is hier weliswaar genoegzaam bekend, maar dat betekent niet dat JET 'een koopje' is. We kunnen shorters van alles kwalijk nemen, maar ik heb vanochtend vroeg nog eens naar de cijfers van Doordash gekeken en die zijn gewoon jaloersmakend.

    Doordash doet alles goed wat JET niet doet: groeit als kool, is her en der bezig met uitbreiden via o.a. Wolt, laat mooie resultaten zien en onder aan de streep durven ze zelfs een nettowinst resultaat te laten noteren.

    Dan JET: krimp op krimp op krimp, verlieslatende landen worden gesloten, maar niet snel genoeg, er wordt, buiten de idiote marketingbedragen die naar de UCL gaan voor de reclame langs de velden nauwelijks geinvesteerd in groei, of de ontwikkeling van een betere app, duur hoofdkantoor wordt aangehouden, en een arbeidsmodel dat in de EU prima klopt, maar wat je bakken met geld kost.

    We kunnen met zijn allen wel roepen dat de koers veel te laag staat, shorters hier, shorters daar, maar welbeschouwd is de koers niets meer dan een reflectie van het ronduit foute beleid van het bestuur van JET. Iedere x als ze wat doen juichen we, en vergeven we ze dat ze het eigenlijk al jaren geleden hadden moeten doen. Ik zie echt geen reden waarom een kapitaalkrachtige concurrent een bod zou moeten of willen doen op JET. Leuk al die klanten in NE + UKI, maar die tent, pfff. Kan me ergens wel goed voorstellen dat de Ubers en Doordashes van deze wereld dan denken 'ik doe het zelf wel'.
  8. forum rang 6 Drs P. 31 oktober 2024 09:16
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 31 oktober 2024 09:04:

    [...]

    Het punt daarbij is dat de bestaande koers van JET een min of meer juiste afspiegeling van de feiten weergeeft.
    Dat betekent dat een bod van boven de EUR 15,- realistisch is. De bestaande grootaandeelhouders kunnen dat mentaal (nog) niet aan.
    wat idd een feit is is dat het "shortgilde" het spel nu beter spelen dan JG, hij zal nu echt zijn attitude moeten veranderen en meer/beter met de markt moeten communiceren. Dat gezegd hebbende, JG heeft wederom bevestigd in diverse M&A gesprekken te zijn, tijdens deze fase blijft het vaak stil als men naar een binding offer toe werkt. Nogmaals we zullen nog wat geduld moeten hebben, maar oa. de NY rechtszaak eind Januari komt er aan, of mogelijk een schikking daarvoor al.
  9. forum rang 6 wiegveld 31 oktober 2024 09:20
    quote:

    Drs P. schreef op 31 oktober 2024 08:46:

    JET is en blijft een zeer interessante overname kandidaat mn. Europa en UK-Ir, 2.26 Mrd is hun market value nu vs. 64 mrd DD. Voor 5 Mrd (100% "premie") koop je een zeer interessant bedrijf en footprint. Dit gaat gebeuren, maar geduld hebben is niet altijd makkelijk uiteraard :)
    JET is niet nodig om op te kopen, daar zit volgens mij probleem! Je kunt er gewoon omheen.
    En als er een bod komt komt t van Prosus en dan voor max 17,50€.
    DASH Uber hebben JET niet nodig.

    Hard maar waar
  10. forum rang 5 Bromsnor 31 oktober 2024 09:22
    Ik heb het hier onlangs nog gehad over de reclame kosten van Jitske groen mbt Europees voetbal. Bij Qarabag tegen Ajax zie je gedurende de hele wedstrijd door Thuisbezorgd reclame. Kost bakken met geld en welke doelgroep bereik je.
    Verder is het voor mij onbegrijpelijk dat een hoofdkantoor geldverslindend is.
    Tot slot de verliesgevende regio als Down Under.
    Graag zouden we een capabele CEO zien ipv "masterstrateeg" groen.
  11. forum rang 6 Goedekans 31 oktober 2024 09:23
    quote:

    Hapipa schreef op 31 oktober 2024 09:13:

    [...]

    Ik heb daar een tijdje over na zitten denken en dat is nog maar zeer de vraag. Ik kan niet in het hoofd kijken van vriend Groen, maar als ik niet overgenomen zou willen worden dan deed ik 2 dingen die me er aan de ene kant goed uit laten zien maar aan de andere kant er voor zorgen dat ik geen lekker hapje ben, te weten:

    1: ik houd me - in tegenstelling tot zo ongeveer iedereen - netjes aan de Europese richtlijnen rondom arbeidsrecht. Kost me bakken met geld maar stelt me in staat om degene te zijn die alle anderen exposed. Leuk man. Vooral omdat niemand zit te wachten op deze discussie. Ga er vanuit dat als zo ongeveer iedereen wel het gig-economy model aan blijft houden dat degene die daar vanaf wijkt buitengewoon onaantrekkelijk is.

    2: Toen Grubhub nog wat voorstelde was het letterlijk een hedge om overgenomen te worden door kapitaalkrachtigere Amerikaanse concurrenten vanwege mededinging aldaar. Intussen stelt Grubhub qua marktaandeel niets meer voor, en voor ons jammer genoeg, daarmee de koers van JET evenmin.

    Het feit dat de som der delen veel meer waard zou moeten zijn dan dat de huidige beurskoers doet geloven is hier weliswaar genoegzaam bekend, maar dat betekent niet dat JET 'een koopje' is. We kunnen shorters van alles kwalijk nemen, maar ik heb vanochtend vroeg nog eens naar de cijfers van Doordash gekeken en die zijn gewoon jaloersmakend.

    Doordash doet alles goed wat JET niet doet: groeit als kool, is her en der bezig met uitbreiden via o.a. Wolt, laat mooie resultaten zien en onder aan de streep durven ze zelfs een nettowinst resultaat te laten noteren.

    Dan JET: krimp op krimp op krimp, verlieslatende landen worden gesloten, maar niet snel genoeg, er wordt, buiten de idiote marketingbedragen die naar de UCL gaan voor de reclame langs de velden nauwelijks geinvesteerd in groei, of de ontwikkeling van een betere app, duur hoofdkantoor wordt aangehouden, en een arbeidsmodel dat in de EU prima klopt, maar wat je bakken met geld kost.

    We kunnen met zijn allen wel roepen dat de koers veel te laag staat, shorters hier, shorters daar, maar welbeschouwd is de koers niets meer dan een reflectie van het ronduit foute beleid van het bestuur van JET. Iedere x als ze wat doen juichen we, en vergeven we ze dat ze het eigenlijk al jaren geleden hadden moeten doen. Ik zie echt geen reden waarom een kapitaalkrachtige concurrent een bod zou moeten of willen doen op JET. Leuk al die klanten in NE + UKI, maar die tent, pfff. Kan me ergens wel goed voorstellen dat de Ubers en Doordashes van deze wereld dan denken 'ik doe het zelf wel'.
    Het verhaal klopt , maar zeg een 5 miljard euro voor een overname van JET is voor DD peanuts en maakt een goede positie in Europa in één klap gerealiseerd.
  12. [verwijderd] 31 oktober 2024 09:26
    quote:

    Trx7 schreef op 31 oktober 2024 08:34:

    [...]

    Noem het eerder realisme. Jitse heeft een klap van de molen nodig om echt wakker te worden en als een gek te gaan snoeien in al die onderdelen die niks bijdragen.
    Het zou de koers goed doen als deze incapabele pathologische leugenaar 'letterlijk' een klap van de molen krijgt. Jitske heeft verloren, het verschil met de concurrentie is van een duivelse omvang en iedereen is door deze hufter genaaid. Als je verloren bent en KO, dan moet je de ring verlaten!

    Het valt me enigszins mee wat de koersreactie is op deze dreun van DD, wat dan nog enige hoop bied. (bij schrijven -1.23% en rode beurs) Het enige wat jitske in het zadel houd is zijn omvangrijke positie (in aandelen) De cijfers van DD onderstrepen de noodzaak om Europa op de rit te krijgen.
  13. forum rang 5 Johnson 31 oktober 2024 09:37
    Zo langzamerhand is rood toch de enige kleur die we nog zien bij Jet.
    De beurs werkt niet echt mee in het voordeel voor Jet en een hoop andere triggers in het nadeel. Ik vraag mij af of dat nog wel goed gaat komen!
  14. forum rang 6 Trx7 31 oktober 2024 09:38
    quote:

    Believer schreef op 31 oktober 2024 09:26:

    [...]

    Het zou de koers goed doen als deze incapabele pathologische leugenaar 'letterlijk' een klap van de molen krijgt. Jitske heeft verloren, het verschil met de concurrentie is van een duivelse omvang en iedereen is door deze hufter genaaid. Als je verloren bent en KO, dan moet je de ring verlaten!

    Het valt me enigszins mee wat de koersreactie is op deze dreun van DD, wat dan nog enige hoop bied. (bij schrijven -1.23% en rode beurs) Het enige wat jitske in het zadel houd is zijn omvangrijke positie (in aandelen) De cijfers van DD onderstrepen de noodzaak om Europa op de rit te krijgen.
    Hij weg + DD weg voor een klein bedrag en de koers staat 100% hoger.
  15. forum rang 4 VanDam75 31 oktober 2024 09:47
    quote:

    Trx7 schreef op 31 oktober 2024 09:38:

    [...]

    Hij weg + DD weg voor een klein bedrag en de koers staat 100% hoger.
    Veel negatievelingen verkondigen hier al maanden (jaren?) dat maaltijden rondbrengen op fietsjes niet rendabel zou zijn. Nu laat JET zelf zien dat het wel mogelijk is maar de concurrent toont onomwonden aan dat het kan. nu! Whats not to like? Hadden we wellicht verder kunnen zijn? Ja maar beleggers kijken vooruit. Silver lining guys and girls!
  16. forum rang 6 Goedekans 31 oktober 2024 09:48
    quote:

    Bromsnor schreef op 31 oktober 2024 09:39:

    En het speeltje van groen wordt ook vandaag weer laag gewaardeerd.....
    Een drama bedrijf met een hopeloze CEO.
  17. forum rang 5 Johnson 31 oktober 2024 09:48
    Dher ook in het rood - 2,35
    Maar afwachten of het enigzins weer goed komt. Het is allemaal maar gissen!!
  18. forum rang 5 Uniek 31 oktober 2024 09:50
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 31 oktober 2024 08:34:

    [...]

    Het is tijd om vast te stellen dat de "negatievelingen" realisten blijken.
    Dat valt ook wel mee, de hele beurs ligt slecht. Zelf aan de koopkant voor een eindejaarsrally als die komt en anders geen oliebollen met oud en nieuw. Nieuwe maand, nieuwe kansen, oktober gelukkig voorbij
45.279 Posts
Pagina: «« 1 ... 1925 1926 1927 1928 1929 ... 2264 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.017
AB InBev 2 5.496
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.645
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 264
Accsys Technologies 23 10.644
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 188
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.751
Aedifica 3 916
Aegon 3.258 322.821
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.296
ageas 5.844 109.891
Agfa-Gevaert 14 2.050
Ahold 3.538 74.335
Air France - KLM 1.025 35.043
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.036
Alfen 16 24.792
Allfunds Group 4 1.473
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.153
AMG 971 133.318
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.689
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 14.998
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 381
Arcadis 252 8.776
Arcelor Mittal 2.033 320.705
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.300
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.735
Ascencio 1 27
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.096
ASML 1.766 107.159
ASR Nederland 21 4.484
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 491
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.667
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.392

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 24 februari

    1. Vastned Q4-cijfers
    2. PostNL Q4-cijfers
    3. Ifo ondernemersvertrouwen februari (Dld)
    4. Inflatie januari def. (eur)
    5. Chicago Fed index januari (VS)
    6. Retail Estates Q3-cijfers
    7. Vastned Belgium Q4-cijfers
    8. Zoom Video Communications Q4-cijfers (VS)
  2. 25 februari

    1. Ackermans & Van Haaren Q4-cijfers
    2. Economische groei vierde kwartaal def (Dld)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht