Plein777 schreef op 13 november 2024 14:43:
De Groep is afhankelijk van een leiderschapstransitie voor de succesvolle implementatie van het Turnaround Plan. Dit omvat een vervanging van de voormalige co-CEO's door een nieuwe CEO per 30 augustus 2024 en een stuurcomité bestaande uit de CEO, COO, CFO en de transformatiedirecteur om het Turnaround Plan op een gestructureerde en zorgvuldige manier te implementeren. Het niet behouden van een of meer van de personen die van cruciaal belang zijn bij de uitvoering van het Turnaround Plan, en elk falen van het nieuwe managementteam van het bedrijf in zijn inspanningen met betrekking tot het Turnaround Plan, of anderszins falen van de Groep om de leden van dit team te behouden, zou de succesvolle implementatie van het Turnaround Plan in gevaar brengen.
Vanwege de late levering van bussen aan klanten, kan de Groep worden blootgesteld aan aanzienlijke contractuele boetes en directe schadeclaims. Op de datum van het Prospectus worden contractuele boetes voor leveringen die al te laat zijn en leveringen die naar verwachting te laat zullen zijn voor de periode van 12 maanden vanaf de datum van het Prospectus, op basis van de voorwaarden van de onderliggende klantcontracten, samen met geschatte potentiële directe schadeclaims, momenteel berekend op in totaal ongeveer EUR 15,7 miljoen. Om het tekort aan liquide middelen van de Groep gedeeltelijk aan te pakken, is de Groep van plan om schikkingen en betalingsschema's te onderhandelen om een deel van de EUR 10 miljoen aan boetes te verlichten tegen het einde van Q1 2025. Als deze verplichtingen niet succesvol worden onderhandeld, kan dit de winst van de Groep uit haar orderboek aanzienlijk verminderen, wat een negatieve invloed heeft op haar activiteiten, financiële toestand en operationele resultaten. Bovendien kunnen toekomstige late leveringen leiden tot verdere boetes en claims, wat de financiële impact verergert.