K. Wiebes schreef op 16 november 2024 10:06:
..."De snelheid waarmee de fabriek werd gerealiseerd is erg belangrijk geweest voor het succesvol binnenhalen van vervolgopdrachten, vertelt Van der Lof. „Er was een periode
van negen maanden waarin we de kans hadden op een aantal belangrijke opdrachten. Omdat we zo snel konden zijn, is dat gelukt en heeft de fabriek meteen veel werk"...
FD; de 12e:
..."het opstarten van een nieuwe fabriek in de Groningse Eemshaven is vertraagd door technische mankementen"....
..."TKH
verwacht geen boetes te krijgen voor te late leveringen"....
..."Volgens Van der Lof dingt TKH onder meer mee in 52 aanbestedingen voor in totaal
9000 kilometer aan kabel"...
..."Het bedrijf verwacht wel dat de problemen in de Eemshaven in de loop van 2025 zijn opgelost"...
fd.nl/bedrijfsleven/1536733/twentse-k...Ik had voor de cijfers, zoals reeds gepost, al flink afgebouwd; heb de webcast dus niet
beluisterd, maar naar aanleiding van het artikel rijzen dus wel wat vragen:
Waarschijnlijk in eerste instantie dus wél voldoende werk; maar mogelijks "iéts" te snel
gebouwd? Zou er dan links of rechts nog wat kunnen worden verhaald op de een of de
dere uitvoerende partij?
Of die verwachting t.a.v. eventuele boetes dan uitkomt, valt dus nog te bezien.
Wát gaat dat doen met eventuele gunning van die aanbestedingen?
"In de loop van
2025?!"
Áls je even de tijd hebt? Da's dus minstens 'n dik jaar en het lijken me dan ook géén kleine
mankementen. Ik neem aan dat bij zulke projecten, názorg is ingecalculeerd; maar wan-
neer de uitvoerders géén schuld zou treffen; is er dan voor het doorvoeren van de
nodige correcties, mét daarna (telkens opnieuw) testen, voldoende personeel beschikbaar?
Ik neem aan dat dat toch ook is gealloceerd voor andere, nieuwe projecten.
Dit "muisje" kán m.i. nog 'n flinke staart krijgen en zolang de nieuwe fabriek niet naar wens
draait, lijken mij eventuele, grotere desinvesteringen niet aan de orde.