Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

14,060
  • Verschil

    +0,100 +0,72%
  • Volume

    144.299 Gem. (3M) 255,5K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG 2024

9.113 Posts
Pagina: «« 1 ... 426 427 428 429 430 ... 456 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 20 november 2024 10:43
    ’Grondstoffenketen voor elektrische auto’s in het westen niet haalbaar; steeds afhankelijker van China’

    Gert van Harskamp
    17 nov. 2024in Financieel

    Amsterdam - Het is economisch niet haalbaar om in Europa of de Verenigde Staten een toeleveringsketen op te zetten voor kritische mineralen voor batterijproductie en elektrische auto-industrie. China zal nog lange tijd de controle daarover houden.

    De lithiummijn van Albemarle in Nevada, Verenigde Staten.

    www.telegraaf.nl/financieel/152143465...
  2. forum rang 4 Aandachtige lezer 20 november 2024 10:54
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 20 november 2024 10:43:

    ’Grondstoffenketen voor elektrische auto’s in het westen niet haalbaar; steeds afhankelijker van China’

    Gert van Harskamp
    17 nov. 2024in Financieel

    Amsterdam - Het is economisch niet haalbaar om in Europa of de Verenigde Staten een toeleveringsketen op te zetten voor kritische mineralen voor batterijproductie en elektrische auto-industrie. China zal nog lange tijd de controle daarover houden.

    De lithiummijn van Albemarle in Nevada, Verenigde Staten.

    www.telegraaf.nl/financieel/152143465...
    Echt een Telegraafstuk.
    Binnenkort misschien een verhandeling dat het geen zin heeft om eigen militaire middelen te produceren, omdat China en Noord-Korea dat veel goedkoper kunnen.
    Neemt niet weg, dat zolang het China lukt om de prijs van lithium kunstmatig laag te houden dit lastig blijft of om slimme en principiële oplossingen vraagt.
  3. VeniVidiMerui 20 november 2024 11:51
    Het is hier waarschijnlijk al vaker besproken. Maar hoe kan het eigenlijk dat de lithium prijs zo belangrijk is voor AMG? Ze zijn toch zelf geen miner. Ze processen lithium. Dus als lithium goedkoop is dan is het voor AMG toch ook goedkoper aan het begin van de keten? Zo lang zij de lithium vervolgens processen met de beste prijs/kwaliteit verhouding dan zouden ze toch gewoon bakken met winst moeten maken..?
  4. forum rang 4 Mrs. Smith 20 november 2024 12:18
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 20 november 2024 10:43:

    ’Grondstoffenketen voor elektrische auto’s in het westen niet haalbaar; steeds afhankelijker van China’

    Gert van Harskamp
    17 nov. 2024in Financieel

    Amsterdam - Het is economisch niet haalbaar om in Europa of de Verenigde Staten een toeleveringsketen op te zetten voor kritische mineralen voor batterijproductie en elektrische auto-industrie. China zal nog lange tijd de controle daarover houden.

    De lithiummijn van Albemarle in Nevada, Verenigde Staten.

    www.telegraaf.nl/financieel/152143465...
    Exact de spijker op zijn kop en de reden dat AMG probeert te doorbreken. Heeft daar uiteraard wel hulp bij nodig van andere industrieën oa batterijmakers, beleidmakers, "Trumptarieven", enz enz
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 20 november 2024 14:50
    quote:

    BudFoXx schreef op 20 november 2024 14:42:

    Wat is AMG waard per aandeel als alle onderdelen worden verkocht eigenlijk bij een liquidatie?
    Ca 40 tot 50 euro.
  6. forum rang 10 DeZwarteRidder 20 november 2024 15:08
    quote:

    Het mannetje van de radio schreef op 20 november 2024 14:54:

    [...]Snel een 'Te Koop' bord in de tuin zetten dan ;-)
    Eerst moet Heinz uit de tuin geflikkerd worden.
  7. forum rang 4 geldmaker 20 november 2024 16:08
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 20 november 2024 15:08:

    [...]

    Eerst moet Heinz uit de tuin geflikkerd worden.
    Die moet er uit gedragen worden. Gaat nooit weg met zijn bizarre salaris.
  8. Hoosier 20 november 2024 17:18
    (ABM FN-Dow Jones) BASF en Vulcan Energy gaan onderzoeken doen naar een project dat geothermische warmte kan leveren voor BASF, in combinatie met lithiumwinning in Ludwigshafen, waar BASF het grootste chemiecomplex ter wereld heeft staan.

    Daarmee zou kunnen worden voorzien in een flink deel van de warmtebehoefte van BASF. Na de energieproductie zou het lithiumzout worden vervoerd naar de lithiumfabriek van Vulcan in Frankfurt, die er lithiumhydroxide voor elektrische auto's van maakt.
  9. forum rang 4 Mrs. Smith 20 november 2024 17:37
    quote:

    Kruimeldief schreef op 20 november 2024 17:22:

    De enige fabriek in Europa (behalve VK) die lithiumhydroxide maakt staat toch in Bitterfeld en is van ons AMG?
    Yep VK is nog in aanbouw en er zijn nog verschillende plannen in Europa maar voor zover ik weet nog geen palen in de grond .....
  10. forum rang 8 Hopper58 20 november 2024 20:58
    Uit een artikel in De Morgen 20/11. AMG kan in ieder geval Li(OH)2 leveren in Europa:

    'Zo blijft Europa toch afhankelijk van andere landen?

    “Dat lijkt mij dan ook niet erg. Bij Japanse autofabrikanten zie je dat ook: onder andere het Zuid-Koreaanse Kia en het Japanse Honda vestigden zich bij ons. Daar maken we toch ook geen probleem van? Wat meer zorgen mag baren is dat de ruwe materialen - zoals kobalt, nikkel en lithium - bijna allemaal in handen zijn van China. Ze hebben de hele aanvoerketen gemonopoliseerd. We kunnen onze afhankelijkheid daarvan afbouwen, maar de volumes die we in Europa kunnen ontginnen zijn niet groot genoeg om volledig onafhankelijk te worden.

    “Daarom zou Europa best inzetten op recyclage, want een lithium-ionbatterij kan je voor 99 procent recycleren. Daar heeft Europa wel mogelijkheden en die hele markt ligt nog open. Zo zouden we over enkele decennia een volledig circulaire economie rond de batterijmaterialen kunnen opzetten.” '

    www.demorgen.be/nieuws/europese-fabri...
  11. forum rang 5 xof 21 november 2024 09:57
    Ik zie het ook gebeuren, ik begin te geloven dat we uitbodemen.

    Jaar -44%
    Month + 11%
9.113 Posts
Pagina: «« 1 ... 426 427 428 429 430 ... 456 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 februari

    1. Beurs Shanghai gesloten (Chinees nieuwjaar)
    2. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Jap)
    3. Omzet detailhandel december (NL)
    4. Inflatie januari vlpg. (NL)
    5. Inkoopmanagersindex industrie januari (NL)
    6. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Spa)
    7. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Ita)
    8. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Fra)
    9. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Dld)
    10. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (eur)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht