Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Ebusco 2024

12.943 Posts
Pagina: «« 1 ... 555 556 557 558 559 ... 648 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Daarom 29 november 2024 09:03
    De zwarte brillen voorspelden een ware uittocht van grootaandeelhouders. Die zouden hun stukken massaal tegen elke prijs gaan dumpen. Schulden waren omgezet in aandelen en zo konden ze nog iets terug ontvangen. De volgende emissie zou al direct komen en faillissement zou een feit zijn.

    De werkelijkheid is heel anders. De meeste bestaande aandeelhouders hebben hun stukken gehouden, nieuwe grootaandeelhouders zijn ingestapt en iedereen houd hun stukken. Het overgrote deel van de aandelen zit bij grootaandeelhouders. De stukken die nu nog beschikbaar zijn worden schaarser en schaarser, want er stapt niemand uit.

    Het zou mij niet verbazen als de koers volgende week tussen de € 1,50 en de € 2,00 staat en eind van het jaar tussen de € 3,00 en € 5,00.
  2. forum rang 5 StoplossBurner 29 november 2024 09:05
    quote:

    Trader Stef schreef op 29 november 2024 08:52:

    [...]
    Als jij t zegt!
    Kan ik ook zo maar wat roepen.
    Bijvoorbeeld dat Ebusco over 3-5 jaar in de etalage wordt gezet.
    In aantallen zullen ze nooit een grote speler worden.
    Opstapelen baseert zich op de informatie in de prospectus die in opdracht van Ebusco zelf is opgesteld. Waar baseer jij je op? Je roept inderdaad zo maar wat.

    De huidige bedroevende productie snelheid zijn de feiten.
    De huidige uitverkoop van de inboedel zijn de feiten.
    De huidige penibele kaspositie zijn de feiten.
    De behoefte aan nieuwe liquiditeit zijn de feiten.
    Het langdurige gebrek aan nieuwe orders zijn de feiten.
    Terugtrekkende beweging van bestaande klanten zijn de feiten.
    Het keer op keer falen de productie op te schalen zijn de feiten (outlooks zijn nog nooit gehaald, nog nooit, en nog niet bijna).
    Verder opstapelende boetes en schadeclaims zijn de feiten.
    Dat het lastig is om in de elektrische stadsbussenbouw nu überhaupt geld te verdienen in Europa, zijn de feiten (zie o.a. VDL bus resultaten).
    Dat Ebusco de komende 12 maanden sowieso nog geen winst draait zijn de feiten.

    Ebusco die over 3 tot 5 jaar in de etalage wordt gezet; dat is een scenario dat heel ver weg ligt en met wat er nu ligt op lucht is gebaseerd.
  3. DeDekker 29 november 2024 09:05
    quote:

    Trader Stef schreef op 29 november 2024 08:52:

    [...]
    Als jij t zegt!
    Kan ik ook zo maar wat roepen.
    Bijvoorbeeld dat Ebusco over 3-5 jaar in de etalage wordt gezet.
    In aantallen zullen ze zelfstandig nooit een grote speler worden.
    Beste... de meeste roepen hier ook wat. Dat heet een forum. Echt serieus nieuws wat goed onderbouwd is dat vind ik hier maar weinig. De meeste praten hier voor eigen parochie, mede ook omdat 9 op de 10 hier met grote vrerliezen zitten. Hopen dat de koers boven de euro blijft.
  4. TraderT123 29 november 2024 09:08
    quote:

    Opstapelen schreef op 29 november 2024 08:30:

    [...]
    probleem is dat het algehele uitverkoop is om nog iets te redden.
    Ze dit kwartaal of volgend de "bijna gereed" bussen verkopen dan is er iets lucht maar dan is er verder niets meer. Een productiebedrijf zonder productie.
    Er moet dan ook geen enkele tegenvaller meer komen of ze zijn klaar.
    Bava voor nieuwe aandelen zal spoedig komen en er zullen heel veel stukken moeten bijkomen.

    Stijging van nu is puur op voor de gokkers. Dat kan en mag, maar is geen belegging.
    totdat de gokkers klaar zijn en dan zal het de bekende plumpudding zijn.
    Elke belegging is een gok.
  5. forum rang 5 StoplossBurner 29 november 2024 09:08
    quote:

    Daarom schreef op 29 november 2024 09:03:

    De zwarte brillen voorspelden een ware uittocht van grootaandeelhouders. Die zouden hun stukken massaal tegen elke prijs gaan dumpen. Schulden waren omgezet in aandelen en zo konden ze nog iets terug ontvangen. De volgende emissie zou al direct komen en faillissement zou een feit zijn.

    De werkelijkheid is heel anders. De meeste bestaande aandeelhouders hebben hun stukken gehouden, nieuwe grootaandeelhouders zijn ingestapt en iedereen houd hun stukken. Het overgrote deel van de aandelen zit bij grootaandeelhouders. De stukken die nu nog beschikbaar zijn worden schaarser en schaarser, want er stapt niemand uit.

    Het zou mij niet verbazen als de koers volgende week tussen de € 1,50 en de € 2,00 staat en eind van het jaar tussen de € 3,00 en € 5,00.
    Ik zou je echt willen adviseren om de huidige koers als een sentimentsindex te zien. Wil je een idee krijgen waar de koers heen gaat, moet je je richten op de fundamenten van een productiebedrijf; de output van het productiebedrijf (bedroevend) en de vraag naar het product (die was goed, maar is geheel weggevallen door het ontbreken van leveringszekerheid gecombineerd met bestaanszekerheid van de service). Mits je een belegger bent uiteraard en geen speculant moet je je daar op richten. Maar met koersvoorspellingen waar de koers straks gaat laat je al duidelijk zien in welke categorie je zit.

    Ik zie nog steeds niet hoe dit niet naar 0 zal gaan of praktisch naar 0 door vele (toekomstige) verwateringen gebaseerd op de fundamenten. Een tijdelijk hobbeltje omhoog is altijd mogelijk en is ook al vaak gebeurd; die proberen te timen door even long te zitten; veel succes, het is maar weinigen gelukt en er zijn heeel veeel kandidaten op de beurs waarbij je veel hogere winstkansen hebt, zelfs met turbo's als je de schommelingen van je porto je niet genoeg adrenaline geeft.
  6. forum rang 5 Diegy 29 november 2024 09:16
    Na de freeze maar eens instappen voor een ritje omhoog. Grote koper van gister zal zo ook wel weer verschijnen.
  7. forum rang 4 kweetnie 29 november 2024 09:18
    Helaas net voor de freeze flink ingestapt, het is even niet anders, komt (hopelijk) wel weer goed in de komende uren en anders volgende week wel weer ;)
  8. forum rang 6 Trader Stef 29 november 2024 09:19
    quote:

    StoplossBurner schreef op 29 november 2024 09:08:

    [...]

    Ik zou je echt willen adviseren om de huidige koers als een sentimentsindex te zien. Wil je een idee krijgen waar de koers heen gaat, moet je je richten op de fundamenten van een productiebedrijf; de output van het productiebedrijf (bedroevend) en de vraag naar het product (die was goed, maar is geheel weggevallen door het ontbreken van leveringszekerheid gecombineerd met bestaanszekerheid van de service). Mits je een belegger bent uiteraard en geen speculant moet je je daar op richten. Maar met koersvoorspellingen waar de koers straks gaat laat je al duidelijk zien in welke categorie je zit.
    Tsjonge jonge, beetje hoogdravend vriend.
    Ik ben belegger en speculant en wijk om onverklaarbare redenen ineens af van m’n van te voren afgesproken strategie.
    Zowel in Ebusco als PostNL onlangs groot belang genomen. Ook als het een succes wordt heb ik niet ineens de wijsheid in pacht.
  9. Waterdichte tussenjas 29 november 2024 09:31
    Iedereen doet zijn ding. PostNL is ook een uitdaging, de koers staat best laag. Had call opties PostNL en dat ging ook prima.
    Ebusco kun je voorlopig nu vergelijken met optiehandel, is toch een daytrade aandeel.
    Zojuist ingestapt op 1.0198. Gaan het meemaken.
  10. forum rang 4 G20 Xdrive 29 november 2024 09:32
    Als er bericht verschijnt van levering bussen en stabilisatie zie je alle verkopers weer snel bijkopen. Er is heel wat werk verricht om het bedrijf weer op de rails te zetten, gewoon ff geduld, koers van 2 a 3 in December zou zomaar kunnen.
  11. Charlemagne 29 november 2024 09:33
    nog wat feiten :

    claimemissie geslaagd
    nieuw geld opgehaald
    dat betekent vertrouwen van diegenen die hebben ingeschreven
    Chinees bedrijf Gotius stapt vol in
    Meulman stapt vol in
    ING vergroot zijn belang
    v.d. Valk idem

    etc.etc. iedere dag worden er miljoenen aandelen verhandeld-lees : gekocht!
    aan elektrische bussen is grote behoefte
    aan geld is grote behoefte dus mogelijk extra ronde aandelen uitgeven zit nu wel in de prijs

    allemaal domoren????

    Dacht het niet.........

    Succes! en oh ja: wie niet waagt wie niet wint....

    dacht het niet......
  12. forum rang 5 Diegy 29 november 2024 09:41
    Grote koper van gister zal zo ook wel weer verschijnen. En dan koopt iedereen ineens weer snel.
  13. peter 58 29 november 2024 09:43
    quote:

    Diegy schreef op 29 november 2024 09:41:

    Grote koper van gister zal zo ook wel weer verschijnen. En dan koopt iedereen ineens weer snel.
    Als Diegy verschijnt wordt het spannend.. ;-)
  14. forum rang 5 Diegy 29 november 2024 09:43
    Daar is ie al. Staan weinig stukken in de laat. Straks weer rond de 1,15
  15. DeDekker 29 november 2024 09:51
    quote:

    G20 Xdrive schreef op 29 november 2024 09:32:

    Als er bericht verschijnt van levering bussen en stabilisatie zie je alle verkopers weer snel bijkopen. Er is heel wat werk verricht om het bedrijf weer op de rails te zetten, gewoon ff geduld, koers van 2 a 3 in December zou zomaar kunnen.
    Ja klopt, en bij minder nieuws. Slecht Q4 en Q1 kan het zomaar weer 80 cent zijn. Ondanks dat er veel werk verricht is.
  16. forum rang 5 Daarom 29 november 2024 09:57
    In het eerste uur gaan we waarschijnlijk al een volume zien van meer dan 1 miljoen stukken.

    Uitstappers en winstnemers horen erbij op weg naar hogere koersen!!

    De nieuwe grootaandeelhouders stoppen er geen miljoenen in voor de korte termijn en doen dit dus weloverwogen.

    Ik voorzie de komende tijd vooral positieve berichten en een misschien hobbelige weg naar gestaag hogere koersen op de korte termijn.

    Het is nu aan het nieuwe management om de productie wel op gang te brengen. Vraag is er genoeg!!
12.943 Posts
Pagina: «« 1 ... 555 556 557 558 559 ... 648 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.072
AB InBev 2 5.521
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.741
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.753
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 918
Aegon 3.258 322.881
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.341
Air France - KLM 1.025 35.082
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.931
Allfunds Group 4 1.482
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.386
AMG 971 133.699
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.785
Arcelor Mittal 2.034 320.770
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.268
ASML 1.766 108.099
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 509
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.687
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 04 maart

    1. Nedap Q4-cijfers
    2. TKH Q4-cijfers
    3. Recticel Q4-cijfers
    4. Allfunds Q4-cijfers
    5. Werkloosheid januari (eur)
    6. Best Buy Q4-cijfers
    7. Pharming - Bava
    8. Atenor Q4-cijfers
  2. 05 maart

    1. Inkoopmanagersindex diensten februari def. (Jap)
    2. Inkoopmanagersindex diensten Caixin februari (Chi)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht