StoplossBurner schreef op 12 december 2024 11:10:
@Chipie: er rijden voorlopig vooral 2.2 bussen rond in Duitsland. Die hebben zich wel bewezen, de 3.0 (nog) niet. Brengt mij meteen naar het volgende punt dat ik een jaar geleden al aangaf; in Duitsland zijn de subsidies op Elektrobussen eraf gegaan waardoor de vraag van die Duitse markt hard is afgenomen. Net waar Ebusco het sterkst was; dat is niet zo lekker voor je orderintake. De scandinavische markt ligt Ebusco al niet zo lekker meer i.v.m. de leverings-onzekerheid i.c.m. de trek naar China waar die landen niet zo van houden (understatement). Die wilde daarom ook vooral de 3.0. i.p.v. de 'Chinese' 2.2. M.a.w. de afzetmarkt begint voor Ebusco wat (te) klein te worden.
@DeDekker; u geeft aan bij een koers van ongeveer 1.50 dat Ebusco ondergewaardeerd is. Welke koers vind je dan wel reëel en waarom?
@Corcorrectie: maakt u zich maar geen zorgen over mijn ego. Een groot ego staat goede beleggingsbeslissingen juist in de weg.
@Huubke: veel succes, hopelijk is het niet trekken aan een (half)dood paard
@RonKerstens: lijkt mij ook bijzonder dat al die gokkers precies weten wanneer in- en uit te stappen. Denk dat professionele partijen die orderflows grondig analyseren wel wat betere kijk op hebben, maar Piet Particulier kan dat natuurlijk veel beter (over ego gesproken).
@Happy: hopelijk ben je snel weer terug. Ook al vind ik je bijdragen doorgaans van bedenkelijk niveau houdt het wel leven in de brouwerij.
@lucasD: Je hebt je al eerder verslikt in Ebusco door in een tunnelvisie te blijven hangen, niks van geleerd? De marketingpraat van de nieuwe CEO gaat erin als zoete koek met een dikke laag honing bij je. Doe toch eens je eigen onderzoek (om je eigen woorden te citeren).
@GoedeKans: in mijn ogen is Ebusco nog steeds fors overgewaardeerd, ik moet de sommetjes wel heel roze inkleuren om koersen van boven de euro te verantwoorden. Dat de koers nu hoger staat dan een euro, allemaal leuk en aardig, maar er zal iets fors moeten veranderen om dat op langere termijn vol te houden. En die forse verandering is een verbetering van de liquiditeit door levering van vele bussen (met de juiste kwaliteit) en orderintake, zoveel fixed orders zijn er nu ook niet meer. En die orders binnenhengelen is om redenen zoals hierboven genoemd al erg moeilijk geworden: komt bij dat ze ook hun flexibiliteit naar hun klanten hebben ingetrokken (we bouwen alleen wat we al in de porto hebben zitten), daar zullen ze voorheen juist veel orders mee hebben binnen gehaald.