Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Ebusco 2024

12.943 Posts
Pagina: «« 1 ... 607 608 609 610 611 ... 648 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Pac-Man 13 december 2024 10:01
    Kreeg de link niet verstuurd, maar Gotion lijkt ook wat meer voet aan de grond te krijgen hier in Europa.
  2. DeDekker 13 december 2024 10:07
    quote:

    Huubke schreef op 13 december 2024 09:26:

    [...]

    Toch slim van de chinezen om de onderdelen maar mondjesmaat uit te leveren aan EU busbouwers zodat we hier gedwongen worden rechtstreeks bij de chinezen de bussen te bestellen.
    Chinezen worden volgend jaar voor een appel en een ei eigenaar van Ebusco. De koers is er goed genoeg voor.
  3. forum rang 5 StoplossBurner 13 december 2024 10:19
    quote:

    kweetnie schreef op 13 december 2024 10:07:

    zeroemissiebus.nl/project/kwartaalmon...
    Mooie bron. In nederland heeft Ebusco dus 23 bussen geleverd van 1 okt 2023 - 1 okt 2024. En slechts 5 bussen 1 april 2024 - 1 okt 2024. Zoals Q3 cijfers ook al aangaven nam het productietempo alleen maar af de laatste 4 a 5 maanden i.p.v. toe.

    @Huubke; werd ook gewoon niet veel geleverd vanwege 'keuzes in inkoopcapaciteit' dan wel achterstallige betalingen die eerst voldaan moesten worden voor de leveranciers iets wilde leveren? Verder hebben onderdelen soms ook gewoon domweg een levertijd; dan moet je ze wel op tijd bestellen en goed in beeld hebben wat er nu allemaal mist en al besteld is. Dat kon je ook als kritiek naar de eigen organisatie toe lezen van CEO Schreyer voor de oplettende lezer tussen de regels door.
  4. boialvo1978 13 december 2024 10:22
    quote:

    DeDekker schreef op 13 december 2024 10:07:

    [...]
    Chinezen worden volgend jaar voor een appel en een ei eigenaar van Ebusco. De koers is er goed genoeg voor.
    als dat op een koers van 2 euro of hoger zou zijn ben ik helemaal gelukkig...
  5. forum rang 6 Opwegnaar 13 december 2024 10:29
    quote:

    boialvo1978 schreef op 13 december 2024 10:22:

    [...]
    als dat op een koers van 2 euro of hoger zou zijn ben ik helemaal gelukkig...
    Wel 2 euro is wel erg weinig. Ik denk eerder aan 4 euro of meer.
  6. Huubke 13 december 2024 11:16
    quote:

    StoplossBurner schreef op 13 december 2024 10:19:

    [...]

    Mooie bron. In nederland heeft Ebusco dus 23 bussen geleverd van 1 okt 2023 - 1 okt 2024. En slechts 5 bussen 1 april 2024 - 1 okt 2024. Zoals Q3 cijfers ook al aangaven nam het productietempo alleen maar af de laatste 4 a 5 maanden i.p.v. toe.

    @Huubke; werd ook gewoon niet veel geleverd vanwege 'keuzes in inkoopcapaciteit' dan wel achterstallige betalingen die eerst voldaan moesten worden voor de leveranciers iets wilde leveren? Verder hebben onderdelen soms ook gewoon domweg een levertijd; dan moet je ze wel op tijd bestellen en goed in beeld hebben wat er nu allemaal mist en al besteld is. Dat kon je ook als kritiek naar de eigen organisatie toe lezen van CEO Schreyer voor de oplettende lezer tussen de regels door.
    Probleem is dat er massaal de 3.0 is verkocht. Daar zijn de marges stukken groter dan bij de 2.2
    Maar helaas zijn er op alle vlakken problemen mee. Onderdelen, logistiek, productie etc.

    Bij de 2.2 had je een redelijk constante flow van bussen naar klanten toe. En dus een constante inkomstenbron. Want de onderdelenvoorziening hiervoor is redelijk onder controle en de bussen worden al grotendeels geassembleerd in China.
  7. forum rang 6 Trx7 13 december 2024 11:48
    De rust lijkt teruggekeerd op en hogere bodem. Lijkt een opmaat naar een nieuwe forse sprong omhoog.
  8. hoeky 13 december 2024 12:00
    De stoelendans lijkt even klaar idd...
    Als het zo doorgaat vanmiddag, blijft de handel zowaar rond het 3 maandelijkse gemiddelde..
    Beetje rust in de tent lijkt me ook voor het bedrijf geen slechte...
  9. Frans Haan 13 december 2024 12:20
    quote:

    Huubke schreef op 13 december 2024 11:16:

    [...]

    Probleem is dat er massaal de 3.0 is verkocht. Daar zijn de marges stukken groter dan bij de 2.2
    Maar helaas zijn er op alle vlakken problemen mee. Onderdelen, logistiek, productie etc.

    Bij de 2.2 had je een redelijk constante flow van bussen naar klanten toe. En dus een constante inkomstenbron. Want de onderdelenvoorziening hiervoor is redelijk onder controle en de bussen worden al grotendeels geassembleerd in China.
    Das niet waar, marge is groter bij een 2.2. die is om te bouwen veeel goedkoper dan een 3.0.

    Waar het fout gaat is als jij zegt tegen de klant wil je een bus met een verbruik van 0,65 kWh per km of een bus met 1 kWh per km.

    Tsja op een jaar kilometrage van 120.000 km is dat 42000 kWh. Voor de consument is dat bijna 10000 euro die niet naar de tco van je bus gaat.
  10. Huubke 13 december 2024 12:22
    quote:

    Frans Haan schreef op 13 december 2024 12:20:

    [...]

    Das niet waar, marge is groter bij een 2.2. die is om te bouwen veeel goedkoper dan een 3.0.

    2.2 is veel goedkoper om te produceren, maar de aanschafprijs is ook heel stuk lager.
  11. Frans Haan 13 december 2024 12:23
    quote:

    Huubke schreef op 13 december 2024 12:22:

    [...]

    2.2 is veel goedkoper om te produceren, maar de aanschafprijs is ook heel stuk lager.
    Neeh is niet zo. Maar goed wat weet ik ervan he. :)
  12. forum rang 5 StoplossBurner 13 december 2024 13:08
    quote:

    Kwi Bus schreef op 13 december 2024 12:58:

    www.tijd.be/dossier/beursrally/maak-k...
    archive.ph/Hdpfl

    Samenvatting van deze persoon: Ebusco wil hij niet in zijn portefeuille "‘Ik geloof nul komma nul in dat bedrijf, maar het is volatiel en het sentiment wijst me in die richting."

    Maar alleen om te traden omdat het zo volatiel is. M.a.w. onderschrijft deze persoon wat ik vaker aanhaal; dit bedrijf is voor de speculanten/gokkers en traders, niet voor beleggers.
  13. forum rang 6 Opentop 13 december 2024 13:20
    quote:

    StoplossBurner schreef op 13 december 2024 13:08:

    [...]

    archive.ph/Hdpfl

    Samenvatting van deze persoon: Ebusco wil hij niet in zijn portefeuille "‘Ik geloof nul komma nul in dat bedrijf, maar het is volatiel en het sentiment wijst me in die richting."

    Maar alleen om te traden omdat het zo volatiel is. M.a.w. onderschrijft deze persoon wat ik vaker aanhaal; dit bedrijf is voor de speculanten/gokkers en traders, niet voor beleggers.
    Conclusie is ook dat als die nog in Adobe zit hij deze keer niet bij de top 3 zal staan.
  14. Huubke 13 december 2024 13:22
    quote:

    Frans Haan schreef op 13 december 2024 12:23:

    [...]

    Neeh is niet zo. Maar goed wat weet ik ervan he. :)
    Zal het doorgeven dat de tenders niet kloppen.
  15. Frans Haan 13 december 2024 13:28
    quote:

    Huubke schreef op 13 december 2024 13:22:

    [...]

    Zal het doorgeven dat de tenders niet kloppen.
    Daar keek ik ook nooit naar.
12.943 Posts
Pagina: «« 1 ... 607 608 609 610 611 ... 648 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.072
AB InBev 2 5.521
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.741
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.753
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 918
Aegon 3.258 322.879
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.341
Air France - KLM 1.025 35.081
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.928
Allfunds Group 4 1.481
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.382
AMG 971 133.696
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.785
Arcelor Mittal 2.034 320.769
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.268
ASML 1.766 108.080
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 509
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.687
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 maart

    1. Ekopak Q4-cijfers
    2. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (Jap)
    3. Inkoopmanagersindex industrie Caixin februari (Chi)
    4. Omzet detailhandel januari (NL)
    5. Inflatie februari vlpg (NL)
    6. Inkoopmanagersindex industrie februari (NL)
    7. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (Fra)
    8. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (Dld)
    9. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (eur)
    10. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (VK)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht